Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kaspersky gratis antivirus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Deze week had ik de gratis versie antivirus van Kaspersky op mijn laptop gezet. Dit omdat ik er goede verhalen over las. Gisteren had ik plots geen internetverbinding meer, de andere pc's in huis wel. Ik heb Kaspersky van mijn laptop gehaald, en kreeg weer verbinding doet het prima nu. Heeft iemand daar ook ervaring mee ? Nu staat er een gratis versie Avast op mijn laptop en Bitdefender ook gratis. Maar die verlopen binnenkort ook. Is het beter een betaalde antivirus erop te zetten of zal ik de gratis versies blijven doen. Eigenlijk wilde ik de betaalde Kaspersky antivirus nemen, maar ben nu behouden met Kaspersky. Alvast bedankt.

Verwijderd

Ik weet niet van het bestaan van een gratis Kaspersky Anti-virus pakket. Waar heb je deze gedownload? Ze hebben wel een gratis scanner die je kunt gebruiken als een soort second opinion bij het vinden van virussen op de computer. Die scanner biedt echter geen actieve bescherming en is dus nutteloos in normaal gebruik. Enkel bij het oplossen van problemen kan deze scanner nuttig zijn.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2015 16:39 ]

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:54
Waarschijnlijk bedoeld hij de evaluatie-versie van Kaspersky.

Al eens gekeken naar 360 Total Security? kost niks, en met de scan-engine van Bitdefender en Avira

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 21:38
Is er een rede om niet op MSE te vertrouwen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:21

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

MSE? Schijnveiligheid. Ik dacht ook mijn pa met MSE te kunnen afschepen. Weekje later, virus. Avira maar weer teruggezet en er weer voor betaald. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Brent
Niets vind ik vervelender (zelfs geen virus) dan zo'n scanner die mn systeem half opeet. Hoe zit dat met die 360? Of anders?

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:54
Brent schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:08:
Niets vind ik vervelender (zelfs geen virus) dan zo'n scanner die mn systeem half opeet. Hoe zit dat met die 360? Of anders?
Ik dacht lang hetzelfde, en MSE was ook goed hoor. Maar vandaag de dag echt niet meer. Ik kijk altijd naar de resultaten van AV comperatives. Die zullen het wel beter weten dan ik. Merk op dat qihoo 360 zeer hoog scoort.

Qua belasting, als je hem op performance mode zet zit dat wel goed! Maar ik zet hem altijd op security mode

Ik zou zeggen: give it a try. It's free

[ Voor 3% gewijzigd door xFeverr op 15-02-2015 17:58 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 14:09:
[...] Nu staat er een gratis versie Avast op mijn laptop en Bitdefender ook gratis.
Meer dan één antivirus is eigenlijk altijd een slecht idee. Een keuze maken dus.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Als je een keuze moet maken. Ik kies zelf meestal voor AVG of Avast. Ook Avira is een goede keuze. Alle drie zijn een stuk beter dan de standaard Microsoft virusscanner en alle drie maar met name Avira en Avast zijn licht voor het CPU verbruik.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik krijg nu een melding van mijn gratis versie Avast dat er een ' valentijnsaanbieding' is van 9,99 euro, om te upgraden. Deze is geldig tot 16 febr ( de aanbieding dan). Eerst eens even uitzoeken wat voor bescherming die aanbieding inhoudt. Bitdefender er dus ook afhalen begrijp ik?

ps ik had een evaluatieversie van Kaspersky idd

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Meerdere virusscanners laten zich niet naast elkaar installeren. Wanneer je met een andere wilt testen dien je een eerder geinstalleerde scanner te deinstalleren inderdaad.

Wat betreft ervaringen met anti-virus producten kan ik je aanraden eens rond te kijken in dit topic; [Virusscanners] Discussietopic deel 4

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ik heb de valentijnsaanbieding van Avast erop gezet niet die van 9,99 maar van 29,99 euro

• Brent
xFeverr schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:57:
[...]

Ik dacht lang hetzelfde, en MSE was ook goed hoor. Maar vandaag de dag echt niet meer. Ik kijk altijd naar de resultaten van AV comperatives. Die zullen het wel beter weten dan ik. Merk op dat qihoo 360 zeer hoog scoort.

Qua belasting, als je hem op performance mode zet zit dat wel goed! Maar ik zet hem altijd op security mode

Ik zou zeggen: give it a try. It's free
Maar hoe zit het met vermoedens van datamining vanuit de Chinese overheid bijvoorbeeld?

Verwijderd

Ik zou zelf ook niet vertrouwen op een Cloud gebaseerd systeem en al helemaal niet van een Chinese fabrikant. Ik ben prima tevreden met de conventionele wijze van anti-virus scanning. Beter dan MSE is het echter al heel snel. Gratis zou ik kijken naar Avira, Avast of AVG. Die drie presteren consequent goed, de een wat beter dan de andere overigens.
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:10:
Bedankt ik heb de valentijnsaanbieding van Avast erop gezet niet die van 9,99 maar van 29,99 euro
Bitdefender en Kaspersky moet je verwijderen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 13:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:27:
Ik zou zelf ook niet vertrouwen op een Cloud gebaseerd systeem en al helemaal niet van een Chinese fabrikant. Ik ben prima tevreden met de conventionele wijze van anti-virus scanning. Beter dan MSE is het echter al heel snel. Gratis zou ik kijken naar Avira, Avast of AVG. Die drie presteren consequent goed, de een wat beter dan de andere overigens.

[...]

Bitdefender en Kaspersky moet je verwijderen.
Want de Amerikaanse fabrikanten zijn zo goed te vertrouwen. Not.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:30:
[...]

Want de Amerikaanse fabrikanten zijn zo goed te vertrouwen. Not.
Nuttige bijdrage...

Verwijderd

Ja, eigenlijk wel. Op een topic over goede virusscanners is het namelijk van belang of de maker van de virusscanner zelf wel te vertrouwen is. Het moment dat je virusscanner zich zelf gedraagt als een virus is het moment dat hij nutteloos wordt. Ook leef jij nog met het achterhaalde idee dat Chinese fabrikanten minder goed te vertrouwen zijn dan Amerikaanse. Ik heb nieuws voor je: ze zijn allebei niet te vertrouwen.

• Brent
Dat is het punt een beetje voor mij. Microsoft vertrouw ik wel een scanner te leveren voor hun OS. Misschien niet de beste, maar in ieder niet meer spyware dan anders. Bij willekeurige andere virusscanner heb ik dat gevoel totaal niet: god weet wie ik precies toegang laat daadwerkelijk alles van mijn harde schijf te lezen. Er is maar 1 open source scanner, maar die is niet realtime.

Verwijderd

Brent schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:43:
Dat is het punt een beetje voor mij. Microsoft vertrouw ik wel een scanner te leveren voor hun OS. Misschien niet de beste, maar in ieder niet meer spyware dan anders. Bij willekeurige andere virusscanner heb ik dat gevoel totaal niet: god weet wie ik precies toegang laat daadwerkelijk alles van mijn harde schijf te lezen. Er is maar 1 open source scanner, maar die is niet realtime.
Je gebruikt toch al software van Microsoft een Amerikaans bedrijf wat in de slides van de NSA met naam wordt genoemd. Nu ben je vervolgens bang om je computer beter beveiligen? Sowieso is dat een tegenstrijdig en onlogisch verhaal. De door mij eerder genoemde virusscanners zijn trouwens allemaal Europese bedrijven met een afzetmarkt over de hele wereld.

• Brent
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:53:
[...]

Je gebruikt toch al software van Microsoft een Amerikaans bedrijf wat in de slides van de NSA met naam wordt genoemd. Nu ben je vervolgens bang om je computer beter beveiligen? Sowieso is dat een tegenstrijdig en onlogisch verhaal.
Beter lezen: ik bedoel dat het aantal bedrijven beperken dat toegang heeft tot mn schijf (Microsoft, voor OS en virusscanner). Gooi ik een gratis Chinese scanner ernaast, vergroot ik het risico-oppervlak. Een willekeurige andere scanner ook trouwens. Met een opensource scanner zou je dat risico niet lopen. Het is tenminste eenmaal voorgekomen dat zon scanner helemaal niet legit was, en zon scanner misbruiken (doordat het een extra ingang tot je systeem vormt) is ook al herhaaldelijk gebeurd.

De vraag is dus, neemt die veiligheid eigenlijk wel toe?
De door mij eerder genoemde virusscanners zijn trouwens allemaal Europese bedrijven met een afzetmarkt over de hele wereld.
Ik lees steeds dat 360 Chinees is, dat is dus niet zo?

Verwijderd

Qihoo 360 heb ik niet genoemd ;) en daar heb ik hierboven al wat over gezegd. Dat MSE geen goede anti-virus is dat staat eigenlijk gewoon vast. Dus je beveiliging wordt zeker verbeterd als je een betere scanner installeert. Is daarmee je privacy beter gewaarborgd? Ja en mogelijk nee. Ja, wel voor potentiële indringers. Mogelijk nee, wanneer de leverancier van de software onnodige informatie over jouw gebruik opslaat.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 14:11 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Leuk dat gebruikers zich zorgen maken over welke scanner ze moeten gebruiken.
Belangrijker is om te leren je pc beter te beschermen, betere manier van werken toepassen, dan loop je ook bijna geen rotzooi op.
Avira virusscanner en commodo firewall, dan zit je volgens mij redelijk goed.
Als je wilt betalen koop kaspersky.
Alleen een firewall en denken dat je veilig bent, dan als er iets gebeurd, dan is de gebruiker de laatste die iets te weten komt, dat er iets op je pc zit, en je te laat bent.
Belangrijkste is dat er niks op je pc kan komen.

• Brent
jan99999 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:19:
Leuk dat gebruikers zich zorgen maken over welke scanner ze moeten gebruiken.
[...]
Belangrijkste is dat er niks op je pc kan komen.
Leuk dat je jezelf tegen spreekt ;)

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:56
Brent schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:29:
[...]

Leuk dat je jezelf tegen spreekt ;)
Hij bedoelt meer dat als je gewoon normaal het internet gebruikt (geen warez sites of obscure torrents etc) dat de kans wel heel klein is dat je een virus krijgt. Hij heeft gelijk, ik draai al 4 jaar alleen mse, nog nooit een virus gehad (af en toe malware bytes erover heen zodat ik ook zeker weet dat ik geen virus heb).

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• Brent
sheez88 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:39:
[...]

Hij bedoelt meer dat als je gewoon normaal het internet gebruikt (geen warez sites of obscure torrents etc) dat de kans wel heel klein is dat je een virus krijgt. Hij heeft gelijk, ik draai al 4 jaar alleen mse, nog nooit een virus gehad (af en toe malware bytes erover heen zodat ik ook zeker weet dat ik geen virus heb).
Hier hetzelfde.

Maar dat is verder het punt niet. Er zijn betere scanners, volgens sommige tests. Echter, closed sourcyness icm een herkomst die niet per se betrouwbaar is, en de bewezen aanvalsvectoren via antivirus software doet de vraag rijzen: wat is nu eigenlijk veiliger? Je kunt er een anekdote of twee tegen aangooien, maar daar dit een miljardenbusiness is, zou ik wel iets meer onderzoek interessant vinden.

Pagina: 1