HDD recovery

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:36
Hey

Mijn schoonzus haar latop was gecrashed. PC start nog wel op, maar loopt vast met windows op te starten. Een recovery werkte niet, nog werkte een repair met een windows 7 install CD.

Nu dacht ik, mischien kan ik nog data recoveren door deze HDD in mijn PC te steken.
Blijkbaar is het toch niet zo eenvoudig, want zolang deze insteekt, wilt mijn pc niet windows 8 niet booten (Boot drive is mijn eigen drive).

wie kan deze leek helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-07 10:39
Opstarten met een linux livecd, ubuntu.
Dan hd via usb aansluiten, dan proberen de files die je nodig hebt eraf halen.

Dan smart uitlezen van de hd, gaat met ubuntu livecd, dan kun je misschien zien of de hd defect is.

Thematopic: Datarecovery
Recovery, eerst veel leren hoe dit gaat, dan oefenen op andere hd, dan pas gaan recoveren.
Op youtube heb je ook nog veel films hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je ook kan doen, is de schijf inprikken als je eenmaal gestart bent. Dan zou je geen problemen meer moeten hebben met de bootorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:14
Heb dit probleem ook pas geleden gehad met de computer van mijn vader.

Echt van alles geprobeerd en uiteindelijk hebben alles terug kunnen krijgen via de manier die jan99999 aan haalt. Ik zou zeggen probeer dat als allereerste grote kans dat je daarna niet meer verder hoeft te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:19

Speedmaster

Make my day...

En ik heb nog wat sleutelwoorden voor gebruik in google: RAW data recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:36
Hey

Bedankt voor de replies allemaal. Ik had ondertussen ook verder liggen te googelen en het is me gelukt al de bestanden (lees vakantiefoto's) van de HDD af te halen dmv van een linux opstart USB.
TERW_DAN schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:36:
Wat je ook kan doen, is de schijf inprikken als je eenmaal gestart bent. Dan zou je geen problemen meer moeten hebben met de bootorder.
Dit had ik ook geprobeerd, mar windows vond op geen enkele manier de HDD. Stak ik hem voor het booten in, werd hij wel herkend in de BIOS.
Pagina: 1