Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018
Ik heb ondertussen Hue lampen die ik op alle mogelijke manieren aanstuur, maar ik moet nog steeds s' ochtens mijn bed uit om de kachel aan te zetten. Ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing hier voor, maar alle duurdere slimme thermostaten hebben functies die ik nooit gebruik en zijn te duur. Ik woon in een appartement alleen en regel graag dingen zelf, ik heb niet veel behoefte om de aansturing van de kachel uit handen te geven aan een AI, zeker als deze niet goed zelf te controleren is.

Nou kwam ik gisteren toevallig terwijl ik door IFTTT aan het kijken was erachter dat de Honneywel round connected bestaat, en op het eerste gezicht is dit ding ideaal, hij past zelfs op de grondplaat van mijn huidige thermostaat. Het enige probleem is dat ik nergens documentatie kan vinden over hoe dit ding aan te sturen over LAN. Hij is compatibel met IFTTT, dus hij moet toch ook wel een mogelijkheid hebben om hem lokaal over het netwerk aan te sturen, bijvoorbeeld met behulp van Tasker.

Weet iemand hier meer van?

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:51

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018
Het lastige is dat je de thermostaatfuncties wilt behouden. Ik pretendeer niet dat ik het beter kan dan de thermostaat namelijk. Eigenlijk is het enige wat ik zoek een zo goedkoop mogelijke oplossing om zo stabiel mogelijk met Tasker de verwarming te bedienen. Een bonus zou zijn als ik ook nog een systeem heb om dat buitenshuis te doen.

Een OpenTerm gateway is de moeilijke manier, maar ik dacht dat als ik dit Honeeywel ding op een andere manier dan de app kan besturen ik hetzelfde bereikt heb. In principe is dat met IFTTT support al mogelijk, maar dat is omslachtig.

Verwijderd

Ik heb de HoneyWell Round Connected Modulation gehad. Wat ik je kan vertellen is dat deze in te stellen is via een python library.

Als je googled op python evohome dan vind je daar een client voor. Je kunt daarmee bijvoorbeeld schakelen tussen het klokprogramma, away, eco mode, etc. Je kunt ook de temperatuur en het setpoint uitlezen. Je zult er vast nog wel meer mee kunnen, echter omdat ik hem zelf niet mee kan ik je er helaas niet meer over vertellen.

Ik heb zelf die python client gebruikt voor integratie in Domoticz wat prima werkte. Zo kon ik op afstand de verwarming aan en uit schakelen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:09
Da's deze link: https://github.com/watchforstock/evohome-client

Ook ik stuur hem aan via Python. Helaas is het ding niet direct benaderbaar op je LAN. Ook bij mij zit het helemaal geintegreerd in mijn domotica.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
Ik heb de Round Connected Modulation in gebruik. Werkt opzich wel aardig met de app.
Zie ook m'n review: productreview: Honeywell Round Connected Modulation review door ThinkPad

Ook met bovenstaande Python client in gebruik.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 14-02-2015 19:35 ]

Pagina: 1