Topic warnings naar boven plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:26
Ik ben zelf vaak te vinden in het volgende topic op Got: Centraal aanbiedingen topic. V2.0. In dit topic gelden behoorlijk strikte regels en die staan in de topic warning. Maar toch wordt je hier doodgegooid met mod breaks en waarschuwingen omdat mensen de warning blijkbaar niet lezen. Natuurlijk, sommige mensen leren het nooit en zullen ze nooit lezen, maar ik vermoed dat het ook komt doordat de topic warnings helemaal onderaan de pagina staan.

Is het niet een idee om topic warnings verder naar boven te plaatsen? Of eventueel een tweede venster bijvoorbeeld bovenaan de pagina zodat de warning meer opvalt?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een TW is bedoelt voor als je reageert. Als je 'm bovenaan zet, zie je 'm niet als je gaat reageren en wordt 't helemaal vergeten. Daarbij, klik eens op het icoontje naast de topictitel, dan kom je bij de eerst nieuwe post sinds je laatste bezoek. Dat kan dus onderaan de pagina zijn en zie je de TW ook helemaal niet.
In je aangehaalde topic staat de QR al uit, dus je moet eerst op reageer klikken en krijg je 'm boven het reply veld te zien. Veel duidelijker kan 't (haast) niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 11:37
Daar wordt ie bewust niet gelezen. In sommige (snel) lopende topics kunnen we net zo goed wat Gibberisch posten in de TW, het zal niet eens iemand opvallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 13-02-2015 14:44 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-10 22:51

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik denk dat het een beter idee is, om bijvoorbeeld de Reageer-knop te verbergen/uitschakelen en dat je dan eerst moet aangeven dat je de topic-warning gelezen dmv een vinkje + OK-knop hebt alvorens de knop weer actief wordt. Dit zou dan een optie kunnen zijn die moderators voor een topic-warning aan zouden kunnen zetten wanneer dit nodig is.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 13-02-2015 14:50 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 11:37
Ik kan je verklappen dat ie dan ook niet gelezen wordt. Via muscle memory wordt dat vinkje en de OK gelijk gezet en gaan ze gewoon door met posten.

Ik heb intern eens een balletje opgegooid om dat topic een soort readonly te maken en dan dat elke post gescreend wordt voor publicatie. Maar dat werd niet echt happy ontvangen. :+

[ Voor 38% gewijzigd door Señor Sjon op 13-02-2015 14:59 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb 24u in de topicwaarschuwing van Meld hier uw kortingscodes/coupons een extra regel toegevoegd met een link naar dit topic, en het verzoek hier te reageren als ze het gezien hebben. Nul reacties, en ook geen TR over de regel in de TW...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:16
Luuk1983 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:49:
Ik ben zelf vaak te vinden in het volgende topic op Got: Centraal aanbiedingen topic. V2.0. In dit topic gelden behoorlijk strikte regels en die staan in de topic warning. Maar toch wordt je hier doodgegooid met mod breaks en waarschuwingen omdat mensen de warning blijkbaar niet lezen. Natuurlijk, sommige mensen leren het nooit en zullen ze nooit lezen, maar ik vermoed dat het ook komt doordat de topic warnings helemaal onderaan de pagina staan.

Is het niet een idee om topic warnings verder naar boven te plaatsen? Of eventueel een tweede venster bijvoorbeeld bovenaan de pagina zodat de warning meer opvalt?
De quickreply staat al uit in dat topic, dus je moet al op "Reageer" klikken om een reactie te plaatsen en dan staat de topicwarning wel prominent bovenaan in beeld. Hij vult zeker de helft van mijn 1920x1200 scherm...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-10 12:36

SkyStreaker

Move on up!

Dan plaats je de topicwaarschuwing in het tekstveld, waarin iemand gaat reageren. Een bijkomstigheid is dat je dan met gemak bevestigd dat je hem gelezen hebt en er geen excuus is. Echter, dat je het (sowieso al) niet leest, is ook geen excuus in alle redelijkheid ;)

Zodra je gaat typen of erop drukt, verdwijnt het.

[ Voor 27% gewijzigd door SkyStreaker op 14-02-2015 17:10 . Reden: toevoegingen. ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nagscreens zijn al zo vaak voorgesteld. Het maakt het gebruik alleen maar onprettiger en heeft geen enkel positief effect. Het is gewoon een EULA...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

gambieter schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:11:
Nagscreens zijn al zo vaak voorgesteld. Het maakt het gebruik alleen maar onprettiger en heeft geen enkel positief effect. Het is gewoon een EULA...
Nu je het als nagscreen benoemd ga ik daarin met je mee, zo zag ik het namelijk niet.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:55

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Is misschien een popup wanneer je op het invoerveld voor tekst klikt een idee? Dan kan jer er niet om heen. Ik ben gisteren ook op een pijnlijke manier in aanraking gekomen met het over het hoofd zien van een topic warning.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Boeit niet, popup, vinkje, whatever je er voor verzint. Gevalletje Next Next Next Yes Finish..'hee een Ask toolbar!'. Niet lezen, wel klikken. En als je te vervelend bent met je popup dan lopen mensen weg. Dat is niet de bedoeling op een community forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Johan9711 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:11:
Is misschien een popup wanneer je op het invoerveld voor tekst klikt een idee? Dan kan jer er niet om heen. Ik ben gisteren ook op een pijnlijke manier in aanraking gekomen met het over het hoofd zien van een topic warning.
Dan moeten de goeden lijden onder jouw fout? Je hebt nu op de harde manier geleerd er op te letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, ik heb de test gelezen.. moet ik nou hier reageren of wat is precies de bedoeling?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Freekers schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:15:
Ja, ik heb de test gelezen.. moet ik nou hier reageren of wat is precies de bedoeling?
Ja, het was een proefje van gambieter in "Topic warnings naar boven plaatsen"

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Freekers is dan de eerste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik zeg; 3 maanden gratis banner-vrij! :o

Maar zonder gekheid: De topicwarning in dat topic is ook wel een slecht voorbeeld, hoor. Dat is bijna een hele EULA.

[ Voor 60% gewijzigd door Room42 op 15-02-2015 18:23 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is dat dan een excuus om er maling aan te hebben en te negeren? De Nederlands Wet is ook meerdere dikken boeken groot. Is het dan een reden om het in de wind te slaan en maar te doen wat je zelf wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Room42 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:22:
Ik zeg; 3 maanden gratis banner-vrij! :o

Maar zonder gekheid: De topicwarning in dat topic is ook wel een slecht voorbeeld, hoor. Dat is bijna een hele EULA.
Ik wilde het niet te opzichtig doen, en ook niet in een topic waar weinig gepost wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hero of Time schreef op zondag 15 februari 2015 @ 19:54:
Is dat dan een excuus om er maling aan te hebben en te negeren? De Nederlands Wet is ook meerdere dikken boeken groot. Is het dan een reden om het in de wind te slaan en maar te doen wat je zelf wilt?
Jij hebt de wet gelezen? Of ken je ook gewoon de regeltjes van horen zeggen en wat er in het algemeen te vinden is? Ik dat laatste. Maar dat is dus een slechte vergelijking.

Wat ik bedoel te zeggen is dat deze warning dermate lang is dat je niet elke post gaat controleren of er nog wat veranderd is.

En dan nog, ik ken het algemeen gebruik op Tweakers, dan pak ik alleen even wat hoofdlijnen uit zo'n lange warning. Die dikke vette rode regel zal wel de belangrijkste zijn, toch? O-) Als ik een aanbieding zou willen posten, zou ik misschien de tijd nemen de hele warning te lezen, als lurker is enkel "Gebruik je een code? Post een bedankje!" voor mij van belang ;)

[/advocaat van de duivel]

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 15-02-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Room42 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:07:
[...]

Jij hebt de wet gelezen? Of ken je ook gewoon de regeltjes van horen zeggen en wat er in het algemeen te vinden is? Ik dat laatste. Maar dat is dus een slechte vergelijking.
Het is idd een slechte vergelijking om dat een TW vele malen kleiner is en nog geen 15 seconden kost om te lezen. Is dat nou echt te veel moeite? Je hele FB of Twitter feed ophalen duurt nog langer.
Wat ik bedoel te zeggen is dat deze warning dermate lang is dat je niet elke post gaat controleren of er nog wat veranderd is.
Dat is ook niet nodig. Als je al eerder in een het topic hebt gereageerd, ken je de TW ondertussen wel en houd je er (als het goed is en je 't ook goed doet) rekening mee.
En dan nog, ik ken het algemeen gebruik op Tweakers, dan pak ik alleen even wat hoofdlijnen uit zo'n lange warning. Die dikke vette rode regel zal wel de belangrijkste zijn, toch? O-) Als ik een aanbieding zou willen posten, zou ik misschien de tijd nemen de hele warning te lezen, als lurker is enkel "Gebruik je een code? Post een bedankje!" voor mij van belang ;)

\[/advocaat van de duivel]
Jij kent 't toevallig, maar enig idee hoeveel gebruikers al op de vingers is getikt omdat ze gewoonweg te lui zijn om die paar regeltjes tekst te lezen? Als je nou verplicht zou zijn om het hele epistel wat in veel topic starts staat, dan wordt 't een ander verhaal. Er wordt al aandacht besteed om de TW zo klein mogelijk te houden en nog wordt deze niet gelezen.
Als er nou geen grote, dik gedrukte rode tekst in zou staan, lees je 'm dan wel helemaal? Of ben je net als de meerderheid en heb je schijt aan de TW en doe je je eigen ding?

Oftewel, jij komt dus in aanmerking om onderdeel te worden van de human centipad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Okee, laat ik vooropstellen dat ik vrijwel altijd de TW lees (tenzij ik hem al ken dus), ik probeer enkel een mogelijke gedachtegang te schetsen. Dit topic gaat toch over het beter door laten dringen van de TW's aan mensen die hem negeren?

Dus laat _mij persoonlijk_ maar buiten je reacties. Want ik vind je nogal negatief en aanvallend.

Ja, dit vvv dus :)

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 15-02-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 22:47
Hero of Time schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:18:
[...]

Het is idd een slechte vergelijking om dat een TW vele malen kleiner is en nog geen 15 seconden kost om te lezen. Is dat nou echt te veel moeite?
Weet je, dat is het inderdaad. Als ik een topic lees en ik zie een vraag of een post waarop ik wil reageren, dan wil ik gelijk posten en niet eerst een verhaal van een half A4'tje lezen. Zelfs al duurt dat 'maar' 15 seconden.

Sowieso weet ik van tevoren niet of die topic warning überhaupt nuttig is voor mij om te lezen en blijkt het dat inderdaad niet te zijn, dan heb ik de volgende keer dat ik een topic warning zie nóg minder zin om 'm te lezen.

Dus mijn advies: houd topic warnings zo kort en simpel mogelijk. Ik zou zeggen, maximaal 3 korte bullet points, dus er ook geen hele lopende zinnen van maken.

Ik zie, zeker bij grote topics, zo vaak topic warnings van 5+ of zelfs 10+ regels. Al zijn het een paar bullet points met een paar woorden, dan heb ik dat zo gelezen, desnoods tijdens het typen. Maar als er een heel verhaal staat, ga ik het niet lezen, want ik wil posten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Hahn schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:30:
[...]

Ik zie, zeker bij grote topics, zo vaak topic warnings van 5+ of zelfs 10+ regels. Al zijn het een paar bullet points met een paar woorden, dan heb ik dat zo gelezen, desnoods tijdens het typen. Maar als er een heel verhaal staat, ga ik het niet lezen, want ik wil posten.
Wellicht dat men inderdaad beter kan consolideren. Kortere zinnen, steekwoorden, etc.

Nadeel is mogelijk, dat het onpersoonlijk kan worden, naar sommigen hun smaak en het als voordeel de ander weer tevreden stelt :+

[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 15-02-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dus mijn advies: houd topic warnings zo kort en simpel mogelijk. Ik zou zeggen, maximaal 3 korte bullet points, dus er ook geen hele lopende zinnen van maken.
Op zich ben ik het met je eens en zou ik het zo ook graag doen.

Echter: dan krijgen we bij ingrijpen op posts van <blieps> weer de klacht dat het niet in de TW staat. En aangezien zelfstandig nadenken bij dergelijke topics blijkbaar niet geeist mag worden...

TWs zijn er vanwege de users. Eerst is er het postgedrag van de users, de TW volgt daarop. Zie bijvoorbeeld de TW in Het nieuwe grote & tijdelijke OnePlus One invites topic. Zelfs de schreeuwteksten zijn langer geworden door het hersenloze gepost van mensen.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 15-02-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik snap dat je er zoveel mogelijk in wilt zetten, maar dat kan averechts werken. Of beter gezegd, ik weet zeker dat het averechts werkt. Want door er 10 dingen in te zetten, wordt het zo lang, dat bijna niemand het meer leest.

Liever een lijstje van 3 punten die iedereen leest, dan een lijst van 10 punten, die niemand leest.

Neem nou deze topic warning:

BEPERKT REAGEREN (AANVULLINGEN & CORRECTIES) OP GEPLAATSTE AANBIEDINGEN, GEEN VRAGEN!

Dit topic is bedoeld voor het plaatsen van aanbiedingen, niet voor discussies over de aanbiedingen, dus ook niet voor vragen! Geef URLs en andere informatie bij aanbiedingen, dus niet alleen losse opmerkingen. Aanvullingen en correcties zijn nu beperkt toegestaan, maar de regel is dat er na vijf reacties een apart topic in AK wordt geopend, en de link hier wordt gepost. Het is niet de bedoeling om bedankjes of "ik ook" posts te plaatsen, hou de reacties inhoudelijk.

Voor kortingscodes kan je terecht in Meld hier uw kortingscodes/coupons
dit zegt in principe hetzelfde, maar dan in een paar duidelijke punten:
[q]• Vereist: Plaats URL's en informatie bij aanbiedingen
Toegestaan: Aanvullingen & correcties
Niet toegestaan: vragen stellen, discussies voeren en reacties als 'bedankt' en 'ik ook'

Bij meer dan 5 keer dezelfde actie wordt een nieuw topic gemaakt voor die actie.

Kortingscodes kunnen in: Meld hier uw kortingscodes/coupons
Is dat onpersoonlijker? Dat wel. Is het duidelijker? Dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ga ik door voor de wasmasjien?

Ik snap de irritatie. Ik vind het zelf ook irritant als er mensen een complete discussie over 1 aanbieding of kortingscoupon gaan houden in het aanbiedingen topic.
Misschien moeten modjes wat strenger optreden, als in daadwerkelijk een ban uit te delen oid. Al is het voor 1 dagje

[ Voor 46% gewijzigd door Freekers op 15-02-2015 21:07 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

gambieter schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:03:
Ik heb 24u in de topicwaarschuwing van Meld hier uw kortingscodes/coupons een extra regel toegevoegd met een link naar dit topic, en het verzoek hier te reageren als ze het gezien hebben. Nul reacties, en ook geen TR over de regel in de TW...
Lijkt me ook niet echt representatief. Velen lezen de waarschuwing 1x en dan is het klaar. Ik heb 1x die waarschuwing gelezen en dan weet je wel zo'n beetje wat erin staat. Het is zonde van je tijd om elke keer als je iets post weer die waarschuwing te lezen. :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Freekers schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:05:
[...]

Ga ik door voor de wasmasjien?

Ik snap de irritatie. Ik vind het zelf ook irritant als er mensen een complete discussie over 1 aanbieding of kortingscoupon gaan houden in het aanbiedingen topic.
Misschien moeten modjes wat strenger optreden, als in daadwerkelijk een ban uit te delen oid. Al is het voor 1 dagje
Wat is "strenger" met zoveel users? Te strict of juist niet genoeg? Mierenneuken of als een zeef? Die balans is al lastig genoeg, zeker als je met een team werkt bestaande uit eigen personeel en vrijwilligers. Teveel unieke interpretatie en perceptie. Dat wordt hem niet.

Een beter voorbeeld: de een zal zeggen "terecht", die 1-day ban. De ander schiet het compleet het verkeerde keelsgat in en komt niet meer terug. Een balans is al te vinden bij een veelpleger, bijv. 3x scheepsrecht (je neemt dan iets wat iedereen kent als basisregel) die je dan (tijdelijk) een ban geeft.

Het grijsgebied is gewoon te groot.

[ Voor 19% gewijzigd door SkyStreaker op 15-02-2015 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb uw test ook gelezen toen ik op het reply knopje drukte (mobiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
SkyStreaker schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:38:
[...]

Wat is "strenger" met zoveel users? Te strict of juist niet genoeg? Mierenneuken of als een zeef? Die balans is al lastig genoeg, zeker als je met een team werkt bestaande uit eigen personeel en vrijwilligers. Teveel unieke interpretatie en perceptie. Dat wordt hem niet.

Een beter voorbeeld: de een zal zeggen "terecht", die 1-day ban. De ander schiet het compleet het verkeerde keelsgat in en komt niet meer terug. Een balans is al te vinden bij een veelpleger, bijv. 3x scheepsrecht (je neemt dan iets wat iedereen kent als basisregel) die je dan (tijdelijk) een ban geeft.

Het grijsgebied is gewoon te groot.
of zulke dingen, en het heeft dan ook lang geduurd, voor ik er toe overging een paar riem papier extra te bestellen, en het werk aan te vangen, dat gij, lieve lezer, zoâven in de hand hebt genomen, en dat ge lezen moet als ge makelaar in koffie zijt, of als ge wat

anders zijt. Niet alleen dat ik nooit iets schreef wat naar een roman geleek, maar ik houd er zelfs niet van, iets dergelijks te lezen, omdat ik een man van zaken ben.

Sedert jaren vraag ik mij af, waartoe zulke dingen dienen, en ik sta verbaasd over de onbeschaamdheid, waarmee een dichter of romanverteller u iets op de mouw durft spelden,

dat nooit gebeurd is, en meestal niet gebeuren kan.Als ik in mijn vak -- ik ben makelaar in koffie, en woon op de Lauriergracht No 37 -- aan een principaal -- een principaal is iemand die koffie verkoopt -

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd1 op 29-09-2021 19:08 . Reden: leestekens ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Laatst online: 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hahn schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:55:
Ik snap dat je er zoveel mogelijk in wilt zetten, maar dat kan averechts werken. Of beter gezegd, ik weet zeker dat het averechts werkt. Want door er 10 dingen in te zetten, wordt het zo lang, dat bijna niemand het meer leest.

Liever een lijstje van 3 punten die iedereen leest, dan een lijst van 10 punten, die niemand leest.

Neem nou deze topic warning:

[...]

dit zegt in principe hetzelfde, maar dan in een paar duidelijke punten:

[...]

Is dat onpersoonlijker? Dat wel. Is het duidelijker? Dat ook.
Dat is inderdaad de oplossing en heb ik al wat vaker voorgesteld. Echter zonder resultaat. Mensen hebben geen zin om romans te lezen, ze willen gewoon snel weten "hoe en wat". :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik heb ook de oplossing niet, maar feit is wel dat veel mensen de warnings gewoon niet zien. Als ik bijvoorbeeld in het topic wat ik aandroeg in de TS zou gaan reageren, dan scroll ik meteen naar beneden waar ik meteen de 'reageer' knop helemaal onderaan zie staan. Ik heb dan wat ik zoek en dat hele vlak erboven met de warnings zie ik niet eens. Zeker op bredere monitors staat de 'reageer' knop veel verder naar rechts dan dat het topic warning blok breed is, waardoor de 'reageerknop' helemaal los zweeft en heel duidelijk is. Hierdoor gaat de aandacht nog minder naar de topic warning.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10 22:50

oscarwashere

"Very nice"

Op verzoek van het rode vakje in het kortingscode-topic hier maar even reageren...

Ik denk niet dat het zal helpen om het vak naar boven te verplaatsen. Wel ben ik het ermee eens dat de regels wel wat korter en bondiger mogen. De TW ziet er momenteel niet bepaald aantrekkelijk uit om te lezen, en ookal noemen sommigen dit dan "geen excuus", toch is het gewoon zo tegenwoordig, niemand heeft meer zoveel aandacht voor iets.

Wat je ook kunt doen, is inderdaad zo'n opsomming met puntjes neerzetten. Bij ieder puntje heb je dan een korte, bondige regel. Maar dan staat er zo'n vraagteken-icoontje achter, waar je dan vervolgens op kunt klikken voor een uitgebreidere uitleg. Op die manier is de TW korter, maar bevat het toch dezelfde inhoud en krijgen de luie/snelle lezers toch alles mee, of in ieder geval de grote lijnen, en dat moet voldoende zijn. Toch?

[ Voor 50% gewijzigd door oscarwashere op 03-03-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10 22:50

oscarwashere

"Very nice"

Frozen schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:18:
[...]

Lijkt me ook niet echt representatief. Velen lezen de waarschuwing 1x en dan is het klaar. Ik heb 1x die waarschuwing gelezen en dan weet je wel zo'n beetje wat erin staat. Het is zonde van je tijd om elke keer als je iets post weer die waarschuwing te lezen. :)
+1
Ikzelf zag héél toevallig ineens een fractie van de tekst staan in mijn ooghoek, nadat ik op een andere link klikte en mijn browser alweer de andere pagina laadde. Ben uit nieuwsgierigheid even terug gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-10 15:36
Reactie.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
Reactie

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Tja, de voorbeeld TW vind ik eigenlijk helemaal niet te lang.

Je kan testen met korte en lange TW's maar users zullen altijd commentaar hebben dat hij te lang is of juist onduidelijk door te beknopt.

Internet vraagt ons continue om te scannen in plaats van te lezen.

Overigens is de TW terug te brengen tot 1 regel: Alleen codes, geen reacties. Lees de regels in de TS.

Ik lees ook zelden de TW of lees dit eerst topics. Staat toch nooit wat zinnigs in. Daarom heb ik ook geen toegang tot de Huiskamer.

Heel vervelend maar de beste optie is een modje schoppen die topics schoon houdt en gebruikers op hun fouten wijst.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

@Gambieter, gelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
oscarwashere schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:45:
[...]

+1
Ikzelf zag héél toevallig ineens een fractie van de tekst staan in mijn ooghoek, nadat ik op een andere link klikte en mijn browser alweer de andere pagina laadde. Ben uit nieuwsgierigheid even terug gegaan ;)
Idem. De rest van de warning niet gelezen, omdat ik wel zo'n donkerbruin vermoeden heb wat er in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die 24 uur duren wel heel lang. Weet je zeker dat je niet 24 dagen bedoelde? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

TommyGun

Stik er maar in!

Frozen schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:18:
[...]

Inderdaad.

Ik lees c.q. post al langer mee in het "Meld hier uw kortingscodes/coupons" topic en zag nu pas de extra toevoeging. Neemt niet weg dat ik de TW al eerder gelezen heb.

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 11-03-2015 23:31 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:29

OB1

Ik heb het bericht (topicmelding) gelezen. wat moet ik nu reageren?

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Laatst online: 09:41
TommyGun schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 23:31:
[...]

Inderdaad.

Ik lees c.q. post al langer mee in het "Meld hier uw kortingscodes/coupons" topic en zag nu pas de extra toevoeging. Neemt niet weg dat ik de TW al eerder gelezen heb.
Check, ook gelezen. Ben nieuw in het topic btw.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 19:42
Dit is een test. Gelezen? Reageer in dit topic.

Bij deze de bevestiging dat ik dit gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Laatst online: 17-11-2024
Gelezen

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Hero of Time schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:58:
[...]

Die 24 uur duren wel heel lang. Weet je zeker dat je niet 24 dagen bedoelde? :+
Ik denk dat gambieter het topic niet meer kan vinden.

Overigens denk ik dat de link wel weg kan. Ik kwam er zelf een paar dagen geleden pas achter, want de topicwarning zelf heb ik al een keer gelezen. Het heeft m.i. ook niet heel veel effect als je er 'opeens' die link in plaatst, omdat veel mensen de tekst al een keer gelezen hebben. Of ze zich dan aan de regels houden is een tweede. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dan kan je het nog anders implementeren wellicht. Topic warning wordt herhaalt als je als user op reageren/plaats reactie drukt en je dient de topic warning als voorwaarden te accepteren voordat je post. Dan kan je de topic warning in eerste instantie kort en krachtig houden en tijdens het reageren wat uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

oohh schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:58:
Ik denk dat gambieter het topic niet meer kan vinden.
Het woordje "geleden" hoorde achter de 24u te staan ;)

Aangezien het kortingscodetopic nieuwe mensen trekt, laat ik het nog even staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 21:00
Ook hier gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik was aan het denken...misschien moet je als moderator een mogelijkheid hebben om aan te zetten dat gebruikers de topic warning moeten 'accepteren'. Dus de eerste keer dat ze een reactie plaatsen dat ze iets van een overlay/popup krijgen waarin ze de topic warning moeten accepteren. En als de topic warning veranderd dat ze dit opnieuw moeten doen.

Ja natuurlijk krijg je ook mensen die altijd zo snel mogelijk op accepteren klikken, maar je weet dan wel dat de topic warning aangepast is als je 'm weer moet accepteren en het is misschien makkelijker om mensen aan te spreken omdat ze aangegeven hebben de topic warning gelezen hebben. En misschien kan je dan makkelijker sancties opleggen.

Het is natuurlijk maar een idee, maar wat vinden we er van?

[ Voor 0% gewijzigd door Luuk1983 op 29-03-2015 14:02 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Luuk1983 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:01:
Ik was aan het denken...misschien moet je als moderator een mogelijkheid hebben om aan te zetten dat gebruikers de topic warning moeten 'accepteren'. Dus de eerste keer dat ze een reactie plaatsen dat ze iets van een overlay/popup krijgen waarin ze de topic warning moeten accepteren. En als de topic warning veranderd dat ze dit opnieuw moeten doen.

Ja natuurlijk krijg je ook mensen die altijd zo snel mogelijk op accepteren klikken, maar je weet dan wel dat de topic warning aangepast is als je 'm weer moet accepteren en het is misschien makkelijker om mensen aan te spreken omdat ze aangegeven hebben de topic warning gelezen hebben. En misschien kan je dan makkelijker sancties opleggen.

Het is natuurlijk maar een idee, maar wat vinden we er van?
Dan krijg je dit:
Señor Sjon schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:58:
Ik kan je verklappen dat ie dan ook niet gelezen wordt. Via muscle memory wordt dat vinkje en de OK gelijk gezet en gaan ze gewoon door met posten.
Oftewel, mensen klikken maar raak zonder echt te kijken/lezen. Waarom denk je dat sommige mensen zo snel een virus of malware oplopen? Die kijken niet eens waar ze voor accepteren, die klikken gewoon lukraak op OK, Next, Accept e.d. De notoire negeerders van TWs blijven posten zonder te lezen en hen die wel lezen worden 'gestraft' door de popup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 18:32
gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letscode
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 21:40
Gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lke
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 09:27

lke

disregard

[ Voor 87% gewijzigd door lke op 02-04-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 23:12
Ik snap dit topic niet helemaal. Is het nu serieus de bedoeling om hier te melden wanneer je een random topic warning met linkje naar hier hebt gelezen :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het was een tijd geleden een tijdelijke test, om te zien of mensen de topicwarnings überhaupt lezen. Maar het staat er nu nog steeds. En het aantal reacties is nog niet bepaald om over naar huis te schrijven.

Ja, het wordt zo nu en dan gelezen, maar als meer dan 1% van alle gebruikers het zien, dan is het veel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Dat is de enige plek waar ik hem juist wel heb gelezen omdat de quick reply uitstaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Vandaag de zomerbandjes bij Euromaster laten monteren en daar voor de liefhebber een Zalando kortingsbonnetje van € 10,-- meegekregen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Te besteden vanaf € 60,-- t/m 13/07-2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je die nou eens in Meld hier uw kortingscodes/coupons zet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

TDB

ontvang € 75 advertentietegoed (bij besteding van € 25) bij Google Adwords via google.nl/nubeginnen
code vervalt op 30 april en is alleen geldig voor nieuwe klanten
Members only:

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
TDB schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:53:
ontvang € 75 advertentietegoed (bij besteding van € 25) bij Google Adwords via google.nl/nubeginnen
code vervalt op 30 april en is alleen geldig voor nieuwe klanten
Members only:
Yeah! Nog een slaper :P

[ Voor 23% gewijzigd door Luuk1983 op 10-04-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wourk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-04 11:58
7,50 korting bij www.suitableshop.nl bij minimale besteding van 35 euro, geldig t/m 23 april. Ik weet niet of de code uniek is.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:29

OB1

Nog een slaper!

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Laatst online: 04:09
Gelezen hoor. Wakker 8)
Nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-09 06:33
Gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

[...]
Weet je, dat is het inderdaad. Als ik een topic lees en ik zie een vraag of een post waarop ik wil reageren, dan wil ik gelijk posten en niet eerst een verhaal van een half A4'tje lezen. Zelfs al duurt dat 'maar' 15 seconden.

Sowieso weet ik van tevoren niet of die topic warning überhaupt nuttig is voor mij om te lezen en blijkt het dat inderdaad niet te zijn, dan heb ik de volgende keer dat ik een topic warning zie nóg minder zin om 'm te lezen.

We zijn een discussie-forum. Discussie houdt ook in dat er regels zijn over hoe je mag discusieren en wat je mag zeggen.
Discussie betekent ook dat je moeite in je post moet stoppen.

Als je dan wordt tegengehouden door een topic-warning van 15 seconden, vraag ik me af waar je prioriteiten liggen.

Juist omdat er op Tweakers niet zo vaak gestrooid wordt met topic-warnings, lees ik ze altijd. Slechts in topics waar ik zeer regelmatig kom (de enige die ik me zo kan indenken is Zin en Onzin in WL) sla ik 'm over.

Maar ik vind het van respect voor het forum, de moderators en je medegebruikers getuigen om even die 15 seconden te nemen en te kijken of wat je wil posten wel wenselijk.

Dat gezegd hebbende, sommigen mogen idd wel zo kort mogelijk zijn, zonder aan duidelijkheid in te boeten. Waarbij dat laatste belangrijker is.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ardana schreef op woensdag 22 april 2015 @ 03:28:
[...]

We zijn een discussie-forum. Discussie houdt ook in dat er regels zijn over hoe je mag discusieren en wat je mag zeggen.
Discussie betekent ook dat je moeite in je post moet stoppen.

Als je dan wordt tegengehouden door een topic-warning van 15 seconden, vraag ik me af waar je prioriteiten liggen.

Juist omdat er op Tweakers niet zo vaak gestrooid wordt met topic-warnings, lees ik ze altijd. Slechts in topics waar ik zeer regelmatig kom (de enige die ik me zo kan indenken is Zin en Onzin in WL) sla ik 'm over.

Maar ik vind het van respect voor het forum, de moderators en je medegebruikers getuigen om even die 15 seconden te nemen en te kijken of wat je wil posten wel wenselijk.

Dat gezegd hebbende, sommigen mogen idd wel zo kort mogelijk zijn, zonder aan duidelijkheid in te boeten. Waarbij dat laatste belangrijker is.
Ik heb geen woord gerept over tegengehouden worden. De praktijk is alleen dat als iets te lang is, dat mensen het over zullen slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Daarbij is het zaakje beknopt houden ook gewoon een goed advies. Ik zie wel vaker van die lange epistels waarvan ik denk "moet dat nou?"

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Laatst online: 11:39
Gelezen. Nu mijn reactie plaatsen...

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattejong
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-10 18:40
foutje, kan weg.

[ Voor 70% gewijzigd door rattejong op 03-05-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoog tijd om
Dit is een test. Gelezen? Reageer in dit topic.
te verwijderen uit Meld hier uw kortingscodes/coupons

Het experiment heeft mooi aangetoond dat er drie vier categorieën mensen zijn:
- lezen, begrijpen en er op acteren
- lezen, niet begrijpen, er op acteren. 'Gelezen? Reageer in dit topic.' is ook een klein beetje ambigu..
- lezen, negeren (waar ik tot nu toe ook toe hoorde, net als anderen die dit topic al lazen)
- TR niet zien of niet lezen

Groep 3 en 4 zijn samen duidelijk de grootste :P

edit:
Ah, Mr.Timpetee zag het. Hoe dan ook dank voor het delen :)

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 05-05-2015 09:30 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:33

Perkouw

Moderator General Chat
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De warning daar is trouwens wel een subliem voorbeeld van een TW die gewoon zijn hele boodschap verliest omdat hij véél te lang is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En dat topic een subliem voorbeeld van users die ook de kortste TW (Alleen kortingcodes en bedankjes, NIETS anders!) zullen negeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

"Zullen." Je hebt het getest? Want als je wil garanderen dat hij niet gelezen wordt maak je hem inderdaad zoals nu langer dan de hele pagina aan posts bij elkaar opgeteld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NMe schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:35:
"Zullen." Je hebt het getest?
Ja. Je moet eens weten hoe vaak mensen daar al direct onder modbreaks gewoon verder gaan...

Wat niet betekent dat die TW niet veel te lang is, ik zal er eens naar kijken (net als het Aanbiedingentopic).

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 05-05-2015 13:45 ]

Pagina: 1