Toon posts:

hoe kan dit??? Frames

Pagina: 1
Acties:
  • 501 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een probleem waar ik graag hulp bij wil. Ik heb een erg goede pc die bf4 makkelijk aan kan Op de hoogste setting. Maar niet met veel spelers of te groten mappen. Dit hoort van wel met mijn specs. Van anderen die precies het zelfde er in hebben als mij gaat het met gemak. hoge fps, geen lagg. Op Ultra! Enigste wat ik heb is een oude CPU.

Hier zijn mijn specs:

Videokaart:
AMD radeon Sapphire R9 290 Tri-X OC 4GB

Processor:
Amd Athlon II X4 640

Koeling:
Coolermaster Liquid CPU Seidon 120M

Voeding:
Coolermaster G750M

Moederbord:
MSI 870A-G54

RAM:
Corsair Vengeance 2x4gb | 8GB

Kast:
Soprano XXL Tt thermaltake

SSD:
Samsung 840 EVO | 120GB

HDD:
WDC WD10EFRX-68PJCN0 | 931 GB

Ik gok zelf dat het aan mijn moederbord en Cpu ligt. Een paar mensen gaven het advies dat als ik die upgrade naar bijv een intel i5 ofzo dat alle problemen weg zijn.

Graag uw hulp

Bvd!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-01 14:59

Famous

R 400+

Je processor loopt inderdaad wat achter zoals je al gehoord hebt van andere.
Een i5 is prima en de "ofzo" kan je weg laten.

Wanneer je je CPU (AMD naar intel) vervangt dien je ook moederbord te vervangen. Als je naar Best Buy Guide van Tweakers kijkt raden zij deze twee aan:
pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5

Uit mijn hoofd past je koeling enkel alleen niet op een 1150 socket. Wil je je huidige koeling behouden dan dien je een betere CPU uit te zoeken welke je koeling "ondersteunt" maar dit is makkelijk via Google of de website van de fabrikant te vinden :Y

Het "makkelijk" op ultra kunnen draaien zou ik niet zomaar roepen. Ze kunnen bijvoorbeeld AA wel wat lager hebben gezet wat zeker wat scheelt..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat kun je toch monitoren, waar de bottleneck zit? Draai permon om te zien of de CPU/disk/memory het probleem is en een ander tooltje om de GPU te meten tijdens het spelen. Degene die het meest zijn best moet doen om bij te blijven is de veroorzaker.

Let er op dat de CPU meerdere cores heeft, het kan dus zijn dat core 1, 2 en 3 uit zijn neus staat te vreten terwijl core 4 al het zware werk doet. In dat geval heb je een single threaded applicatie. Een multi-threaded game zal meer cores ervan langs geven.

offtopic:
Maar ehm, moet jij niet eens aan je huiswerk? Zo te zien heb je nog wat Nederlands om in te halen ;)

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Laten we voorop stellen dat Geheugen, GPU en Voeding prima zijn, maar dat je CPU en moederbord op dit moment de enige onderdelen zijn die een al dan niet vloeiende game-ervaring in de weg zitten. Als je eerder al is aangeraden een upgrade te doen naar een i5 met bijpassend moederbord, dan kan je voor pakweg ~250 euro klaar zijn (je kan nog enkele 10tjes besparen afhankelijk van de gekozen CPU en Moederbord).

Aangezien je eerder al dat advies hebt gekregen is mij niet helemaal duidelijk waarom dit topic is aangemaakt? Mocht je advies willen over welke i5 en moederbord je zou willen aanschaffen dan lijkt het mij redelijk je om een budget te vragen en eventueel je andere wensen behalve een vloeiende game-ervaring.

Ik ga er bij deze van uit dat je, om je huidige game ervaring te tweaken, je al een en ander getest hebt inclusief een schone Windows installatie en normale AA instellingen? 8x AA wordt lastig voor elke kaart natuurlijk. Resolutie scaling of dat soort zaken staan ook uit? Als je dan met je huidige Build geen stabiele FPS haalt, dan is de enige oplossing een upgrade naar bijvoorbeeld:

i5 4440 (~180 euro)
GiBy Sniper B5 (~80 euro)

Verkoop je huidige setje voor een euro of 40-45 en je kan voorlopig weer even mee.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Beste Twan,

Nu heb je weer een Topic aangemaakt, zie ook: Help Mijn pc kan Battlefield etc niet goed aan! en Kan Battlefield 4 niet op ultra met meerdere mensen. en ook: Gaming PC Mening + Setup (en nog 2)

Dit is niet nodig, daarvoor zijn de modjes.

[ Voor 83% gewijzigd door br00ky op 13-02-2015 12:57 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Zeg Peter, ik geloof dat je dit nu wel genoeg gepost hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.