Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[gedelde agenda] Hosten van een gedeelde agenda/ planbord

Pagina: 1
Acties:

• larsje
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Beste tweakers ik heb me suf gegoogeld maar kan de oplossing niet vinden

het probleem:

op het werk zijn we opzoek naar een digitaal planbord dan wel gedeelde agenda's. dit is voor het plannen van clienten. Deze clienten moeten gepland kunnen worden door onze secretaresse. en het liefst ook door alle collega's. Alle medewerkers moeten een eigen agenda/planning hebben. en daar via een remote pc bij kunnen. dit moet voor iedereen inzichtelijk zijn. daarnaast moet er een scherm zijn waar het planbord/gezamelijke agenda op weergegeven word. +

De organisatie heeft al een exchange server. echter wil de afdeling ict deze niet inzetten voor het gezamelijk plannen van onze werkzaamheden. De reden is dat de gezamelijke agenda dan een mail adress zou moeten krijgen. dat is tegen de regels van het ict beleid. Daanaast mogen er geen software paketten worden aangeschaft voor wat dan ook.

Nu willen wij zelf een agenda/ planbord paket hosten op een interne server. Het liefst opensource. weten jullie wat voor programma ik moet hebben?

wat raden jullie mij aan?

ik heb zelf naar groupware oplossingen gekeken zoals zarafa of zimbra maar deze paketten lijken mij te uitgebreid.

ik heb redelijke kennis van linux (ubuntu) en windows

Ps:gaarne reactie of ik het juiste toppic heb

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Beetje vreemd it-beleid, een mailbox/agenda mag niet, je mag niks aanschaffen maar een extra server is geen probleem. Je kan ook gewoon een fake-domein aan die Exchange server hangen en/of alle mails erheen blokkeren. Maar verder misschien dan een outlook.com account, google calendar ofzo een idee?

Ik heb ook even naar Zarafa, Zimbra gekeken maar dat zijn ook betaalde oplossingen. Al eens op sourceforce gekeken of er iets staat?

Last but not least, omdat ik er mee werk: jullie hebben misschien ook SharePoint draaien? Dat kan de secretaresse dan mooi vanuit Outlook bijwerken, hoeft ze ook niet helemaal een nieuw pakket te leren.

Je topic gaat over jouw onderwerp, dat is zelden onjuist. Maar subforum: neu, ik denk dat je dit beter in Client Software Algemeen zou kunnen plaatsen maar wellicht is een beetje extra vooronderzoek ook zo gek nog niet.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Waarom moet het opensource zijn? Het gaat toch om zakelijk gebruik?

[ Voor 10% gewijzigd door Megamind op 11-02-2015 22:43 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Megamind schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:42:
Waarom moet het opensource zijn? Het gaat toch om zakelijk gebruik?
Waarschijnlijk omdat betaalde software een no-go is, bestaande hier speciaal geschikte infrastructuur niet gebruikt mag worden. Zal wel onder het zelfde nogal wereldvreemde IT-beleid vallen :D

Mijn spoorwegfotografie

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Open source hoeft niet gratis te zijn toch ?

Iperf

• larsje
  • Niet online
de bestaande infra mag niet gebruikt worden inderdaad.
eigen oplossingen zijn daarintegen geen probleem. zolang suport maar door ons zelf geregeld word. zelf een server hebben of zelfs eigendomein buiten de organisatie is niet vreemd. andere afdelingen doen het ook.

Zelf zou ik liever een meedenkende it afdeling hebben.

dank voor de respons

ps de community editoin van zarafa is gratis evenals zimbra

[ Voor 8% gewijzigd door larsje op 11-02-2015 23:16 ]

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Pfff, wat een IT afdeling heeft de TS zeg en wat een vreemd IT beleid.
Exchange is juist daarvoor bedoeld.
Ook heeft de IT afdeling zo te zien weinig kaas gegeten van Exchange aangezien er genoeg manieren zijn om te voorkomen dat er daadwerkelijk externe mail binnen kan komen op het mailadres van een agenda.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

larsje schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:19:
De reden is dat de gezamelijke agenda dan een mail adress zou moeten krijgen. dat is tegen de regels van het ict beleid.
Ik zou dit gewoon dit beleid eens gaan toetsen bij de directie. Beleid is hardstikke mooi, en ook absoluut noodzakelijk, maar het moet wel periodiek herzien worden. Een bedrijf en de techniek staan nu eenmaal niet stil, en het beleid moet dat wel ondersteunen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
In Ervaringen: Groupware is een aantal alternatieve groupwares verzameld. Bij een aantal paketten zou je alleen de agendamodule kunnen activeren.

Je zou ook kunnen kijken naar een CalDAV-server (bijvoorbeeld Radicale, SabreDAV, Baïkal, DAViCal of andere) met een webinterface (CalDavZAP, AgenDAV, jqCalDAV, webical en vast nog wel wat) erbij.

Maar uiteindelijk ligt het nogal voor de hand om exchange te gebruiken.

Trouwens, waarom zou een 'gezamelijke agenda' eigenlijk nodig zijn?

[ Voor 27% gewijzigd door begintmeta op 12-02-2015 09:29 ]

• larsje
  • Niet online
wat meer info over het doel van de gezamelijke agenda.

het is de bedoeling dat wij in onze kantoor ruimte in één oogopslag kunnen zien hoe het werk verdeeld is over de collegae. Het werk aanbod fluctueert enorm. Vandaar de behoefte om centrale planning/ agenda te hebben.

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:27

Midas.e

Is handig met dinges

Als het bedrijf nu exchange 2010 of nieuwer draait kan je gewoon een resources box of een meetingroom, doet alleen agenda spelen maar verder gelijk aan je eisen.

Hacktheplanet / PVOutput

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
larsje schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:43:
wat meer info over het doel van de gezamelijke agenda.

het is de bedoeling dat wij in onze kantoor ruimte in één oogopslag kunnen zien hoe het werk verdeeld is over de collegae. Het werk aanbod fluctueert enorm. Vandaar de behoefte om centrale planning/ agenda te hebben.
Heb je dan niet gewoon een overzicht van alle individuele agenda's nodig? Een separate 'centrale agenda' lijkt me dan juist onhandig.

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 12-02-2015 09:51 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:17

BCC

Zoek je niet iets als een agile planbord ? http://www.pivotaltracker.com

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• larsje
  • Niet online
een overzicht van alle individuele agenda's is ook zeker een optie. dan kan iedere collega zijn eigen agenda bij houden. maar hoe krijg ik dat op een scherm? via outlook zonder account?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zonder outlook maak je het wel moeilijk. Kan je die IT afdeling echt niet de 21e eeuw in schoppen? Kost je niet eens licenties namelijk.

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1