Aansturen home cinema met 17 speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik ben bezig met de bouw van mijn eigen cinema ruimte al zal dit wel in een leefruimte gebeuren. Momenteel heb ik reeds zekerheid over

1. Beamer: Sony VPL VW500ES
2. Speakers voor surround: B&W 8.5 9x
3. Speakers in plafond: B&W 682 8x
4. Subwoofer: B&W CT SW15 4x
5. Aansturing subs: B&W SA1000 2x

De speakers worden volledig ingebouwd in de muur, behalve twee speakers die op een sokkel komen (8.5). Zoals jullie wel weten zijn er niet zo veel oplossingen wat betreft het aansturen van 17 speakers, met daarbij Auro 3d & Atmos.. Wat kunnen jullie me op dit vlak aanraden? Zelf heb ik al naar Trinnov gekeken maar lijkt me toch een ontzettend dure grap, kan je beter andere oplossingen verzinnen in de trend van Marantz, etc.. of wat zijn jullie ervaringen met Trinnov etc?

Daarnaast moet ik ook nog een projectiescherm hebben, wat zijn jullie ervaringen daarbij? Het probleem is, ik zie door het bos de bomen niet.. ik heb al zitten kijken naar Screen Excellence, Screen Research, Da-Lite, Vutec Seymour,,.. maar ik geraak er niet uit. Het probleem is dat ieder bedrijf zijn eigen verkooppraatje doet maar ik nergens gebruikers vind die me met raad kunnen geven. Wat kunnen jullie me meegeven wat betreft raad, of ervaringen?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10 16:32

bAdmuTs

mAzE

nvidia schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:44:

1. Beamer: Sony VPL VW500ES
2. Speakers voor surround: B&W 8.5 9x
3. Speakers in plafond: B&W 682 8x
4. Subwoofer: B&W CT SW15 4x
5. Aansturing subs: B&W SA1000 2x
Hier kan ik maar een ding op zeggen, wauw :9~ en zo veel mogelijk foto's van de bouw en het resultaat :)

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:56

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
bAdmuTs schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:49:
[...]

Hier kan ik maar een ding op zeggen, wauw :9~ en zo veel mogelijk foto's van de bouw en het resultaat :)
Die komen er zeker, momenteel is men het raamwerk aan het plaatsen waar alles in moet. Morgen en donderdag naar Amsterdam RAI ISE om inspiratie op te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-10 14:37
Als ik even kijk op de site van Dolby zijn er zeker al receivers te krijgen in het consumentencircuit die een 11.2 opstelling ondersteunen... Maar damn dat zijn maar 13 speakers en jij heb het over 17 stuks :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
ShitHappens schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:56:
Als ik even kijk op de site van Dolby zijn er zeker al receivers te krijgen in het consumentencircuit die een 11.2 opstelling ondersteunen... Maar damn dat zijn maar 13 speakers en jij heb het over 17 stuks :p
Om even te schetsen, de onderste laag zijn de kwaliteitsvolle 8.5 speakers. In mijn p,afond 6m hoog komen de 8 B&W 682 erin, alleen zitten die op 6m hoogte, gelukkig heb ik Mutrox onder de arm genomen voor de akoestiek in orde te krijge .. maar aangezien de ruimte groot is, 8 op 5.5 op 6.5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Toch nog even een schopje geven want mijn vragen rond de receiver en akoestisch scherm heb ik nog geen antwoord. Iemand die me wat extra advies kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Volgens mij gaat Onkyo met Dolby Atmos tot 9.2.4. Dan zit je op 15 speakers (9 surround, 2 subs en 4 plafond). 2 extra subs daarop aansluiten lijkt mij niet zo heel erg spannend, al vraag ik me af wat de toegevoegde waarde ervan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 20:21

JT

VETAK y0

Genoeg op Google over te vinden: betere bas. Je kunt er bijv staande golven mee opheffen. Zoek maar eens op "multiple subwoofers sound quality" ofzo op Google.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 21:37
Welke frontspeakers ga je gebruiken?

Ik heb goede ervaringen met Trinnov (MC, 8 kanaals), maar goedkoop is het niet. Echter als je meer dan 11.1 wilt wordt de keuze behoorlijk beperkt. Alleen vraag ik me af of je wel zoveel plafondspeakers moet nemen t.o.v. de normale surrounds. Door de grote afstand verlies je wat richtings definitie. Is het niet beter om het plafond te verlagen? Of eigenlijk een doos-in-doos contructie te maken, als je zoveel geld gaat investeren in apparatuur wil je ook zonder overlast te veroorzaken op bioscoop niveau afluisteren.
Maargoed voor wat je nu wilt heb je een Trinnov 16-24 configuratie nodig, ik vermoed dat je dan rond de 25.000 - 30.000 euro uitkomt, nog zonder versterkers(!). Ik zou zelf voor een 11.2 preamp van zo'n 2.500 euro gaan (4 surround kanalen, wellicht 2 speakers per kanaal, 4 tops) en de rest voor iets anders gebruiken. LCR kun je nog met een losse DSP een goed eind fine-tunen en de surrounds laten voor wat het is (als de preamp geen basic toonregeling aan boord heeft, geen idee hoe dat zit met atmos preamps).

Qua scherm heb ik goede ervaringen met SMX, maar die toko is failliet. Dat zijn geweven schermen, geen microperf, dat is eigenlijk alleen voor bioscopen. Zou ik nu een scherm kopen dan zou ik naar de 4K schermen van Seymour AV kijken. Ik meen dat dit (vrijwel) dezelfde stof is als de Enlightor 4K van Screen Excellence is die is best prettig. Die van Seymour is een stuk goedkoper. Je kunt ook een sample bestellen.

Overigens lees is nu pas dat het geheel in een leefruimte (woonkamer?) geplaatst wordt. Ik zou een beamer als de VW500 ook pas kopen als deze in een 100% zwarte ruimte staat. Echt een dedicated home cinema. Je hebt helemaal niks aan zulke contrastwaarden als de muren niet zwart zijn. Het licht valt terug op donkere delen van het doek. Maar wellicht kun je het wat meer toelichten?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Ik was vorige week op Integrated Systems Europe 2015 aangezien een aantal van mijn partners daar aanwezig waren (Bowers & Wilkins, Trinnov, Crestron, Sony,...).

De opstelling die we initieel in ons hoofd hadden, bestond uit een Atmos, Auro 3D, DTS X opstelling.. Hierdoor kwam ik uit op een 9 speakers (8 serie inbouw). Daarnaast komen er nog eens 6 speakers in het plafond te zetten (nieuwe 7 serie inbouw gelanceerd op ISE). Aangezien de hoogte van het plafond 6 meter is hebben Trinnov en Bowers & Wilkens me aangeraden een tussen layer te gebruiken, die op 30 graden wordt geplaatst. Hierdoor komen er dus 9 + 9 + 6 speakers in het plafond + 4 subwoofers via 2 B&W SA1000.

Dit is een opstelling die volledig door Trinnov wordt ondersteund via de diverse formaten. Korte overzicht is:

1. Onderste layer: 9 x Bowers & Wilkins CWM 8.5
2. Middelste layer: 9 x Bowers & Wilkins CWM 7.3
3. Bovenste layer: 6 x Bowers & Wilkins CWM 782

Daarnaast komt er:

- Rotel RB 1582
- Rotel RMB 15555C

Die dan worden doorgelust naar de Trinnov Altitude 32.

Wat het scherm betreft is het een moeilijke keuze. Ik kan de ruimte volledige verduisteren, maar het complexe is vooral de woonkamer. Ik moet wel aangeven dat ik niet echt een grote kijker ben (althans overdag). Ik kijk meestal 's avonds na het werk of work-out waardoor lichtinval tamelijk beperkt blijft. Het enige is natuurlijk, meestal is niet altijd en daarom moet ik daarvoor goed uitkijken hoe we dit kunnen oplossen! Ik ben aan het denken om naast de elektrische zonnescreens, ook screens binnenin de woning te plaatsen.. Gaat ook al een groot deel van het probleem oplossen, al is dit geen goedkope oplossing natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:27:

Dit is een opstelling die volledig door Trinnov wordt ondersteund via de diverse formaten. Korte overzicht is:

1. Onderste layer: 9 x Bowers & Wilkins CWM 8.5
2. Middelste layer: 9 x Bowers & Wilkins CWM 7.3
3. Bovenste layer: 6 x Bowers & Wilkins CWM 782
Beste,

Ik ben van plan mijn dedicated Home Cinema ook uit te rusten met de CI800 serie van B&W. Wat ik
me nl afvraag is waarom in de onderste layer de 2-weg speakers gebruiken en in de middelste layer
de 3-weg luidsprekers(CI700 weliswaar)?

Even ter info, mijn plan is om de CWM8.3 als frontspeakers te gebruiken en de CWM8.5 als surround.

Heb je nog meer info over de nieuwe speakers van de 7 reeks(782) heb er eerlijk gezegd niets van opgevangen.

Nog veel succes met de verdere bouw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Om eerlijk te zijn bestaat de kans zelf dat ik toch in de tweede layer voor de 8.5 ga, uiteindelijk is de kostprijs minimaal tov 700 serie. Zelf heb ik een technische fiche ervan ontvangen. Zie hieronder:

http://postimg.org/image/xoegop5ev/

Deze werden op ISE aan de dealers getoond, gehoord heb ik nog niet gedaan trouwens maar dit is voor binnen een paar weken. Dan neem ik de beslissing maar ik vermoed als het prijsverschil beperkt is dat ik 18 x 8.5 plaats en dan de 7 in het plafond..

[ Voor 57% gewijzigd door nvidia op 23-02-2015 22:26 ]

Pagina: 1