Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Dergelijke Captain Hindsight discussies zijn hier off-topic, en helpen de slachtoffers niet. Svp terug on-topic.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xz550
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-03 11:17
Heeft iemand nog iets gehoord van deze club de laatste weken? Bij mij wordt in ieder geval niet meer op m'n mails gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee niks meer, op mijn mail wordt tot nu toe ook niet gereageerd.
Ik begreep wel uit de laatste mail dat er 1X in de maand een update komt via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Ik heb zo te lezen enorm veel geluk gehad. Begin februari een beamer gekocht bij Combiwebshop en zij waren iets later met leveren. Maar dat is ook echt het enige. Een dag nadat ik hem binnen kreeg stond hij ineens te koop maar dan € 24,- goedkoper en ik zei daar wat over.
Dag later € 24,- bij geschreven op mijn rekening, dus nogmaals ik heb veel geluk gehad. Ik hoop dat iedereen naar behoren geholpen gaat worden en netjes hun centjes terug gaan krijgen of het artikel wat zij besteld hebben. Succes iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In april zou er weer een bericht van de Combiwebshop verstuurd gaan worden volgens mijn laatste mail. Ik heb echter nog niets ontvangen.
Niet dat ik ook nog maar enigszins denk dat ik mijn geld nog terugkrijg, maar ik vind het gewoon iets te makkelijk zo van deze persoon. Ik ben ook zeer benieuwd naar welk zaakje hij nu heeft.

Iemand meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ook geen enkele reactie meer. Helaas al meerdere malen langs geweest. Mega ruzie ontstaan met politie en bedreigingen ed.
Geld krijgen we niet meer terug.

[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2015 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:39:
Bij mij ook geen enkele reactie meer. Helaas al meerdere malen langs geweest. Mega ruzie ontstaan met politie en bedreigingen ed.
Geld krijgen we niet meer terug.
wow...

wat voor persoon is het eigenlijk?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

Modbreak:Het is dus NIET de bedoeling om NAW gegevens te gaan delen, bezoekjes te organiseren etc.

[ Voor 82% gewijzigd door gambieter op 15-04-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-End587
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 16:51
Nieuwe mail

Gachte heer/mevrouw,

Regelmatig hebben we u op de hoogte gesteld van de gang van zaken rondom het faillissement van Combiwebshop. We hebben aangegeven alles te doen wat in ons vermogen ligt om u schadeloos te stellen.

Ondanks onze inzet heeft een groot aantal klanten aangifte gedaan tegen Combiwebshop wegens internetoplichting. Ook hebben zij meldingen gedaan bij onze banken en partners.

Het gevolg hiervan is dat zowel Mollie en Buckaroo geen zaken meer wensen te doen met Combiwebshop of de daaraan gekoppelde bedrijven. Ook heeft ING de rekeningen van de zowel BV als privé opgezegd. Ook de hosting provider heeft te kennen gegeven dat zij de overeenkomst van al onze sites heeft opgezegd.

Hoe graag we ook zouden willen, op dit moment kunnen wij geen andere mogelijkheden vinden dan een faillissement. Binnen de huidige holding zijn wij helaas niet tot een oplossing gekomen; er is geen inkomen of vermogen.

We hebben de moed nog niet opgegeven, maar geven middels deze mail wel duidelijk aan dat het eerder aangegeven plan niet kan worden uitgevoerd. Wij streven er naar om dit probleem alsnog op te lossen.

Het staat een ieder natuurlijk vrij om aangifte te doen. Mocht u ons met dreigende mails of bezoekjes willen benaderen, dan wordt u onmiddellijk uit de lijst verwijderd.

Wij zullen u op de eerste maandag van juni opnieuw een update sturen.

Wederom onze welgemeende excuses voor de ontstane situatie.

Hoogachtend en met vriendelijke groet,

Tl;dr tis allemaal julie schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The-End587 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:57:
Het staat een ieder natuurlijk vrij om aangifte te doen. Mocht u ons met dreigende mails of bezoekjes willen benaderen, dan wordt u onmiddellijk uit de lijst verwijderd.
Dit is wel heel erg triest. Het is natuurlijk triest als mensen beginnen te dreigen, maar het getuigt wel van érg weinig kennis van de wet om te denken dat je op basis van iemand die wellicht uit emotie een dreigement uit ineens geen verplichtingen meer hebt.

Als ze bedreigingen ontvangen, moeten ze aangifte doen. Klaar. Dan is het aan de politie/justitie om daar passend op te reageren.

Je kan zelfs stellen dat dit hun positie ondermijnt. Ze zijn nog niet failliet verklaard, maar uiten dat ze bepaalde overeenkomsten ook niet wensen na te komen (al zouden ze kunnen). Dat alleen al is voldoende grond aangiftes door te zetten met grote kans dat de curator de wenkbrauwen fronst als hij in de administratie niet nagekomen overeenkomsten ziet weggestreept worden zonder grond.

Heel, heel onprofessioneel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRakker
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-06-2023
Wel apart dat je nog mailtjes krijgt. Ik krijg namelijk geen mail meer, geen reactie op mijn verzonden mail en geen updates zoals hierboven staat.

Hoelang zal het duren voordat er een zaak van gemaakt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Doordat wij een doorstart gaan maken willen wij alle gedupeerden het bedrag terugbetalen. Dit kost ons veel tijd en moeite. Door het tegenwerken en klagen van meerdere klanten, lopen wij extreem achter op de terug betaling.
Helaas gaan wij deze klanten ook niet meer verder helpen.
Ook wil ik benadrukken dat het adres op de geen persoonsgegevens dus ook geen adressen mijn woonadres is. Dus niet het adres van de webshop. Ik voel mij bedreigd als hier constant mensen langs komen. Dit heeft geen zin, wij zijn druk bezig met proberen uw geld terug te storten.
Alvast bedankt voor uw geduld.
Hier post hij zelf ( :? ) nog blijkbaar.
Mensen die klagen worden dus niet meer verder geholpen.... kee... thx man :)

bron: https://www.security.nl/p...or+webwinkel+CombiWebshop

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-End587
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 16:51
The-End587 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:57:
Wij zullen u op de eerste maandag van juni opnieuw een update sturen.
Het is nu dinsdag en hoe verrassend geen mail.......... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft inmiddels al iemand iets vernomen van deze partij? Ik weet ook niet of ze wel of niet failliet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen belde mijn advocaat met de mededeling dat combidrive dat was de bv achter combiwebshop niet failliet is verklaard maar gewoon opgeheven.

Dus zelfs een curator kan niet aan de slag met dit verhaal. Met een bv heb je de kans om het op deze manier op te lossen namelijk een laffe daad. Heb een tijdje geleden aangifte van internetoplichting gedaan maar dat haalt ook niks uit.

Mijn advocaat kan niets meer voor me doen en ze komen er gewoon mee weg. Lang leve de regelgeving hier. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 16:52
Valt dit dan niet onder faillissementsfraude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen flauw idee. Weet wel dat mijn advocaat zei dat de enige manier is via een aangifte.

En aangezien dat al gebeurd is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Je zal de bestuurder van de BV dan moeten aanpakken lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bestuurders kan je nog aansprakelijk stellen voor onbehoorlijk bestuur + schadevergoeding.
Maar dan moet je eerst de structuur wel helder hebben van Combiwebshop BV. Hangt dat niet ook weer onder 1 of meerdere BV's die als bestuurder fungeren of heb je daar privepersonen. In dat laatste geval weet je dan bij wie je moet zijn maar in het eerste wordt het een lastig verhaal als het een BV-web van (gedeelde) verantwoordelijkheden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 15:11
Je kan een BV ook niet zomaar liquideren als er nog lopende zaken zijn, of vorderingen/schulden op de balans. Dus wellicht is dat een nieuwe aangifte waard. Daarnaast lijkt me dit een gevalletje onbehoorlijk bestuur waardoor het wellicht op de privepersoon achter de bv's te verhalen is.

[ Voor 29% gewijzigd door Malt007 op 06-07-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 16:52
Kan de ACM hier nog weer een rol in betekenen, e.g. via de FIOD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:58
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:31:
Vanmorgen belde mijn advocaat met de mededeling dat combidrive dat was de bv achter combiwebshop niet failliet is verklaard maar gewoon opgeheven.

Dus zelfs een curator kan niet aan de slag met dit verhaal. Met een bv heb je de kans om het op deze manier op te lossen namelijk een laffe daad. Heb een tijdje geleden aangifte van internetoplichting gedaan maar dat haalt ook niks uit.

Mijn advocaat kan niets meer voor me doen en ze komen er gewoon mee weg. Lang leve de regelgeving hier. :(
Een advocaat kan wel degelijk nog stappen ondernemer. Ik heb al eerder in een vergelijkbare situatie langs de weg van de heropening van de liquidatie bereikt wat ik wilde bereiken.

Als jouw advocaat die weg niet kent, schakel dan een andere advocaat in.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Nu op TROS Opgelicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'leuk' het in de uitzending te zien. Van de andere kant vraag ik me toch af in hoeverre hun speurtocht geholpen is door deze post:
Verwijderd in "Combiwebshop uit de lucht gehaald"

Wij hebben in ieder geval niets van het programma gehoord hierover.

Overigens voor wie wil kijken:
http://www.npo.nl/opgelicht/01-09-2015/AT_2033646
Vanaf 23:40

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2015 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:00:
Misschien heeft kieskeurig vanwege een niet betaald gekregen aantal % marge op toonbaarheid op site.
En faillissement aangevraagd vanwege achterstallige betalen. Evt met meerdere eisers
Je hebt minimaal 2 schuldeisers nodig voor een faillissement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 20:08

Ardana

Mens

Correctie: je hebt 1 schuldeiser nodig + 1 onbetaalde andere schuld. De medewerking van de 2e schuldeisers is niet vereist.
Om het faillissement uit te spreken zal de schuldenaar minimaal één direct opeisbare schuld moeten hebben en dient er een steunvordering te zijn van een andere schuldeiser. Wordt dit aannemelijk gemaakt en wordt er geen schikking of andere regeling getroffen, dan spreekt de rechter het faillissement uit.
Bron: wiki (en m'n eigen kennis van het faillissementsrecht, ff geen zin om 't wetsartikel erbij te halen)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-10 17:14
'ja, de website zag er betrouwbaar uit', dus ik bestelde die TV van €2000,- maar'

Hoe dan? Ik weet dat dit geen discussie is voor het blamen van mensen, maar ik ben wel oprecht verbaasd waarom mensen een dermate grote aankoop doen bij een winkel die ze niet kennen, niet aangesloten is bij keurmerken en ook geen positieve recensies heeft... Wat gaat er mis? Hoe ziet een webshop er 'betrouwbaar' uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dit gaat dus al minstens tot 2006 terug met steeds een bv doorschuiven op iemands naam van wie hij nog geld kreeg en de boel dan leegtrekken.

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?t=46851

Hier valt niets te halen want je zit met een web van bv's en katvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 19:23
Je verwacht het niet, maar het leek om een mevrouw te gaan gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 08:35
jandirks schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:44:
[...]

Je verwacht het niet, maar het leek om een mevrouw te gaan gisteren.
Dan heb je niet lang genoeg doorgekeken.

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Verwijderd

Ik vraag mij af of er nog mensen zijn die naar de rechter stappen ? zelfs als een bv ontbonden is kun je gewoon nog aanklagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

*Schop*

Het is eng stil....emails komen niet meer aan...
Lijkt op einde verhaal. Zijn er nog mensen met advocaat/rechter verhalen ?
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
- dit topic is voor discussie, niet voor het organiseren van gezamenlijke acties.
- svp de meningen onderbouwen, dit is geen topic voor flames of sterk verwoorde klachten.