Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-End587
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 16:51
Dag medetweakers
De combiwebshop had een conflict met kieskeurig en moeten eigenlijk failliet gaan met kieskeurig als grootste schuldeiser,maar kiezen voor een doorstart.

De bestellingen lager als 8251worden niet meer geleverd (en die van mij is lager :'( ).
Ze zeggen binnen 6 maanden het bedrag terug willen te storten.
Ik snap dat als ze faillissement aanvragen ik niks terugkrijg.
Maar ze vragen voor akkoord ,zitten er nog nadelen aan als ik akkoord ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44

talin

ES-MA

wat zijn je andere opties?

als de wolken zo donker beginnen te worden bij die shop en ze bieden je je centen terug dan wist ik het wel.

alleen die 6 maand daar zou ik toch wel iets anders voor willen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-End587
Ik heb vooraf betaald via ideaal dus er zijn niet zoveel opties volgens mij behalve duimen dat ze betalen.
Ze doen de betalingen op volgorde ik ben laag 8000 ,dus naar wat ik kan zien ongeveer 250 gedupeerden maar weet niet hoeveel er onder mij zitten....
Het geld terugvorderen via de bank een optie??
En dat ik akkoord MOET gaan lijkt me duidelijk anders krijg ik niks.
Vroeg mij alleen af of ik NOG minder rechten heb als ik akkoord ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een dupeerde. Een tv besteld en niet gekregen vooralsnog. Terugvorderen via je bank gaat niet lukken iig. Als ze failliet verklaard worden kan je helemaal fluiten naar je geld.
Morgen ga ik een advocaat raadplegen want zou geen half jaar willen wachten. Ik geloof ook niet dat het geld ooit boven water komt.

Ben trouwens nog niet acoord gegaan want wil eerst een juridische hulp raadplegen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 21:46
Bij ontbinding van de koopovereenkomst hoort binnen 30 dagen het aankoopbedrag terugbetaald te zijn. IANAL maar misschien is het handig om formeel te ontbinden en ze te wijzen op de terugbetaaltermijn van 30 dagen, en niet akkoord te gaan met de verruiming naar 6 maanden...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

30 dagen, dat is 14 dagen geworden in de huidige regel geving.
https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas dit verhaal gaat niet op. Combidrive is de bv achter de combiwebshop is al failliet dus in theorie kan iedereen fluiten naar zn centen. De regeling die ze proberen aan te geven bij gedupeerde klanten is puur goodwill wat ik begrijp.
Ben er zelf 1 van en heb een advocaat er op gezet om het na te gaan. Denk zelf dat je moet hopen dat je er iets van terugkrijgt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag alleen,

Helaas ben ik ook de dupe geworden van dit verhaal. Wat ik lees op consuwijzer (die link van mrveenie) kan ik mijn geld terug eisen op het feit dat ik het product met binnen de afgesproken levertermijn (3 a 4 werkdagen) heb ontvangen. Daar hebben ze zelf een mooie brief voor. https://www.consuwijzer.n...omst-wegens-niet-levering

Volgens de algemene voorwaarden is de BV achter Combiwebshop Goede Doelen Veiling BV. http://www.kvk.nl/orderst...5760490000&origq=59576049

Op het adres, Piet heynlaan 38, 3931 AE, Woudenberg, staan meerdere BV's geregistreerd. Zo ook een klus bedrijf die failliet is gegaan.

Wat is nu handig om te doen? Ik ben zelf helaas niet in staat op een advocaat hiervoor in te schakelen. Het enige wat ik kan doen ik een dergelijke brief sturen en hopen op het beste. Wellicht is het een idee om samen krachten de bundelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze sturen ook daarna heel brutaal dat ik niet akkoord ben gegaan met de terug betaling, alsof ik mijn geld niet terug wil ???

Heb ze een mail gestuurd die ik ook aangetekend ga sturen dat ik beroep doe op ons recht als consument dat je 14 dagen bedenk tijd heb.

Aangifte doen is sowieso iets wat ik ook ga doen..

Dit is gewoon zware oplichting !! Telefonisch niet bereikbaar, maakt me zo kwaad dit !!
Samen moeten we onze krachten bundelen, maar let maar op, deze mensen komen er gewoon mee weg !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van het kvk nr heb ik gezien dat is pas vandaag voor het eerst zo. Gisteren stond er nog combidrive dat was de bv achter de combiwebshop. Via mailcontact via de shop heb ik van hun vernomen dat deze bv failliet is en dat er een doorstart komt via een nieuwe bv.
Liegen hun het lieg ik het er bij. Ik zou het niet weten.

Zelf heb ik rechtsbijstand waar de zaak heengegaan is. Deze zullen deze week feedback geven over wat de vervolgactie zal en kan worden.

Maar heb zelf het gevoel dat een ieder zn geld foetsie is. Of het ooit boven water zal komen nou ik hoop het. Met zn allen daarheen om verhaal te halen is nonsens je zal echt niet je geld terugkrijgen.

Met zn allen krachten bundelen klinkt goed al weet ik niet goed wat daarmee te bereiken valt. Een kale kip is niet te plukken.

Ik hou jullie via dit forum op de hoogte van mn juridische vorderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:52
Ik vind het en raar en ongeloofwaardig verhaal. Hoe kun je nu een conflict hebben met kieskeurig en daardoor failliet gaan. Het lijkt mij niet dat kieskeurig een hoge vordering op de shop kan hebben? Het is gewoon een vergelijkingssite. Wat wel opvalt is dat er ontzettend veel slechte reviews op kieskeurig staan. Dit lijkt me meer een probleem met de prestaties van de webshop, die ze nu op het conto van de vergelijkingssite afschuiven.

Edit: Zojuist dit bericht gelezen nieuws: Webwinkels halen producten van Kieskeurig af om prijsverhoging

Blijkbaar kan kieskeurig toch een behoorlijke vordering hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door mobby1971 op 11-02-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat dan wat. Heeft kieskeurig toch een duidelijke rol in dit verhaal. Dit gaat mijn pet te boven en ik zal wachten wat mn jurist hiervan zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-10 20:11
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:16:
Is dat dan wat. Heeft kieskeurig toch een duidelijke rol in dit verhaal. Dit gaat mijn pet te boven en ik zal wachten wat mn jurist hiervan zegt.
Kieskeurig en consorten zijn een soort internet-maffia geworden; als je ze geen geld geeft gaat niemand je vinden. Dus die paar % marge die je hebt, gaat naar hun. En zo blijven er een handvol grote bedrijven over, want voor bedrijven met duizenden bestellingen per dag valt er en te onderhandelen en valt het te betalen.

Aan het einde van de rit hou je dus maar een paar bedrijven over en hebben we kieskeurig ook niet meer nodig. Businessmodel helpt zichzelf zo om zeep.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:16:
Ik heb ook dingen besteld en zit in hetzelfde schuitje. Ik ben in ieder geval van de partij over krachten bundelen. Aan de ene kant zou het verhaal kunnen kloppen, maar aan de andere kant kan het ook oplichting zijn.

Hoe dan ook, enig nieuws omtrend wat men zou kunnen doen om het geld terug te krijgen zou geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde, een Synology diskstation DS214play besteld, €273,60. Ik heb over de afgelopen weken veel smoezen gehoord en ben aan het lijntje gehouden. Uiteindelijk product nooit gekregen, het zal er ook nooit meer van komen zo blijkt.

Kunnen we met zijn allen een gedupeerdenlijst opstellen en er een zaak van maken bij opgelicht.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een gedupeerde van combiwebshop. Ik heb helaas ook bij deze partij een televisie gekocht. Op de dag dat de mail binnenkwam van combiwebshop waar in staat beschreven dat ze problemen hebben had mijn televisie al lang verzonden moeten zijn (nadat combiwebshop al om uitstel van levering had gevraagd). Ik ben al met de zaak naar het juridisch loket geweest. Ook ik heb in de eerste instantie een boze mail terug gekregen met de strekking dat ze echt geen oplichters zijn.... Mijn vertrouwen is inmiddels weg om over de grammaticale fouten in hun mails maar te zwijgen.

Ik ben ook voor een samenspanning tegen combiwebshop. Ze mogen hier niet zomaar mee wegkomen.
Aangifte bij de politie ga ik sowieso doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een gedupeerde. Ik heb donderdag 5 februari, tegen 23:00 uur een TV besteld met een waarde van €800,-. Alvorens te bestellen heb ik via de chat nog gesproken met de toén aanwezige persoon. Hij vertelde dat dit een perfecte keuze was voor dit budget en dat hij er voor zijn ouders/schoonouders ook één besteld had.

Enfin, heb aangegeven dat ik geen haast heb en dat het een aantal dagen mocht duren. Later kreeg ik een mail dat ik een duur product had besteld, en dat ze konden verzenden met UPS of Dachser, waarbij de kans op schade gevallen bij Dachser kleiner was. Ik heb voor Dachser gekozen.

We zijn inmiddels een week verder, en heb hem vanmorgen geprobeerd te bellen, maar het toestel stond uitgeschakeld. Toen werd ik nerveus. Na wat googlen kwam ik hier terecht en wist ik hoe laat het was.

Rechstbijstand kan pas wat doen zodra er juridische stappen ondernomen moeten worden. Ik ga zodadelijk aangifte doen op het politibureau, en ga gelijk op het adres kijken omdat ik daar vlakbij woon. Ik zal foto's maken en deze hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een gedupeerde.
Ben 20 en heb m'n spaarrekening leeg gegooid om een Apple tablet te bestellen.
Bestelling uiteindelijk geannuleerd omdat het te lang duurden. Ook ik heb mijn 452 euro nog niet terug.
Heb uiteindelijk de tablet bij de BBC gehaald met de gedachte het geld word wel terug gestort. Maar m'n spaarrekening is nu leeg en kan fluiten naar m'n geld ...

Ook ik ben in voor een samenspanning.

Ook zou ik een brief naar radar willen sturen. Lees dat er veel gedupeerde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje vreemd dat ze door een conflict met Kieskeurig in zulke grote geldproblemen zijn geraakt. Kan iemand mij dit misschien uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo had ik me twijfels ook nadat ik had besteld(07-01-2015) of ik het geleverd kreeg of niet.
Dit ging om een PlayStation 4 twv 365 euro.

Ze zeiden trouwens dat ze eigenlijk zo uitverkocht waren maar ze er een paar zelf had gekocht en thuis had staan

En het duurde heel erg lang voor er een reactie kwam.
Op geven moment kreeg je een mail van dat ze me bestelling boven op de stapel hadden gelegd omdat ze afgesproken hadden om binnen 5 dagen te leveren ( uit eindelijk is hun doel niet behaald)

en toen kwam toch echt mijn ps4 binnen,
vertrouwde het toen niet vanwege het 06 nummer en het onprofessioneel gedrag/communicatie.

Heel erg zuur voor de gedupeerde. Hopen op een goede afloop maar dat is vaak ver weg. Uit ervaring bij eerdere gevallen webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heeft kieskeurig vanwege een niet betaald gekregen aantal % marge op toonbaarheid op site.
En faillissement aangevraagd vanwege achterstallige betalen. Evt met meerdere eisers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:00:
Misschien heeft kieskeurig vanwege een niet betaald gekregen aantal % marge op toonbaarheid op site.
En faillissement aangevraagd vanwege achterstallige betalen. Evt met meerdere eisers
Erg sneu voor de gedupeerde, maar ik kan ook wel enigszins de eisers begrijpen. Zij horen ook gewoon hun geld te krijgen, maar had vooral voor de gedupeerde een andere oplossing gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:51
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:57:
Beetje vreemd dat ze door een conflict met Kieskeurig in zulke grote geldproblemen zijn geraakt. Kan iemand mij dit misschien uitleggen?
Zie hierboven, staat een linkje naar nieuwsartikel. Lijkt met name te maken hebben dat Kieskeurig ineens veel meer ging vragen per klick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShitHappens schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:10:
[...]

Zie hierboven, staat een linkje naar nieuwsartikel. Lijkt met name te maken hebben dat Kieskeurig ineens veel meer ging vragen per klick.
Jammer dat zulke websites alleen maar denken aan hun portemonnee i.p.v van hun bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:48
ShitHappens schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:10:
[...]

Als de Combiwebshop die kosten niet had kunnen dragen, dan hadden ze gewoon de producten van die site moeten halen net als de vele andere bedrijven die dat schijnbaar gedaan hebben. Hebben ze dat niet gedaan en zijn ze diensten van Kieskeurig blijven afnemen dan kan je kieskeurig moeilijk als boosdoener zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Laatst online: 06-10 19:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Je kunt wel heel moeilijk gaan doen maar dit bedrijf neemt een dienst af bij kieskeurig en dan is kieskeurig niet verantwoordelijk voor een faillissement van één bedrijf of meerdere...
Waarschijnlijk had combiwebshop al geld problemen en stapelde de rekeningen zich op, vervolgens handel je zoveel mogelijk dingen af en laat je de BV op zijn gat gaan en je start een nieuwe BV op. Voila weer een schone lei zonder rekeningen die je moet dokken.

Het is het recht van kieskeurig om meer te vragen, als jouw gehele bedrijf afhankelijk is van een 3e partij dan je sowieso al dom bezig. Goed, stukje economie en bedrijfsvoering hoef ik hopelijk niet uit te leggen, maar als iedereen de nutteloze opmerkingen voor zich kan houden over kieskeurig want feitelijk slaat het helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

Wij van combiwebshop/combidrive betreuren de gang van zaken zeker. Ik zie heel veel reacties hier. Iets wat heel erg steekt. We hebben een jaar lang heel hard gewerkt om combiwebshop te maken wat het is/was. De mensen die denken dat we oplichters zijn kan ik alleen de volgende vraag stellen. Stel je draait in december 30.000 euro per dag en je rekt dan je levering 3 weken of misschien wel langer. maar laten we het houden op 20 dagen. Dan kan je als oplichter weglopen met 600.000 euro. Of je wacht tot januari februari de slechtste maanden in webwinkel land. Dan draai je 8.000 euro per dag omzet en de rekt 20 dagen dan loop je weg met 160.000 euro hmm. Nou dan denk ik dat een oplichter toch wel even een maandje eerder had toegeslagen. Daarnaast waarom zou een oplichter de website en de mail niet gewoon in de steek laten daarna? Helaas hebben wij van de andere partij en hun advocaat te horen gekregen hun niet meer te mogen noemen. Even voor de duidelijkheid in Nederland kan je een bv failliet laten gaan en geen haan die er naar kraait een curator schrijft zijn uurtjes kijkt of er niet extreem veel is uitgekeerd naar een eigenaar of een ander en sluit het dossier. Waarom zou iemand dan toch nog moeite doen om de zaak te redden? Of klanten schadeloos stellen. Waarom nou niet de webshop op zwart in een nieuw jasje steken en via een andere host weer online gaan. Nieuw bvtje erop en weer lekker verder. Wij niet wij schamen ons KAPOT dat dit onze klanten zo raakt. Wij willen tot het uiterste gaan dan maar via een omweg de klanten nog tegemoet te komen. IPV vele andere die met gevulde zakken vertrekken neem een ONVO. Wij gaan nergens heen. Als het aan ons ligt blijft de site in de lucht en blijven wij de klanten inlichten en niet oplichten en werken wij onze schulden met de klanten (niet met bepaalde mafiapartijen) af.
Ook las ik een stukje dat iemand een vergelijker mafia praktijken noemde. Dat is niet helemaal terecht je neemt een dienst af waar je voor betaald. Maar het belachelijke CPC systeem waar je als webshop betaald per keer dat er op je naam geklikt word zonder dat je hier een verkoop op maakt is erg vervelend. Vooral omdat je niet kan controleren of deze klanten ook echt zijn doorgestuurd. Als je 5 klanten per dag hebt misschien wel maar als het er 5000 zijn is het niet meer te herleiden. En als de vergelijker dan niet kan aantonen dat dit verkeer er is geweest vraag ik me heel wat af.

Nog even aan onze klanten. Onze excuses dat we het vertrouwen wat jullie in ons hebben gesteld hebben beschaamt. Wij gaan er alles aan doen om jullie te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:50:
Ze sturen ook daarna heel brutaal dat ik niet akkoord ben gegaan met de terug betaling, alsof ik mijn geld niet terug wil ???

Heb ze een mail gestuurd die ik ook aangetekend ga sturen dat ik beroep doe op ons recht als consument dat je 14 dagen bedenk tijd heb.

Aangifte doen is sowieso iets wat ik ook ga doen..

Dit is gewoon zware oplichting !! Telefonisch niet bereikbaar, maakt me zo kwaad dit !!
Samen moeten we onze krachten bundelen, maar let maar op, deze mensen komen er gewoon mee weg !!
Klopt u heeft aangegeven niet akkoord te gaan met de betalingsregeling.
Het recht op uw 14 dagen bedenktijd? Wat betekend dat bij een faillissement? Helemaal niets.
Aangifte doen van? een bedrijf dat failliet gaat? oke?
Telefonisch niet bereikbaar. Klopt er zijn in totaal 270 klanten totaal bedrag 57.000 de dupe. Er is 1 lijn beschikbaar gaat dat lukken? Nee maar daarom zijn we per mail bereikbaar zodat we u toch kunnen beantwoorden. Ja het gaat wat traag op dit moment want buiten normale mailtjes ontvangen we natuurlijk nu even wat meer mail en ook klanten die het extra lastig proberen te maken. We willen graag iedereen met gelijk respect behandelen. Dus ja het kan even iets langer dan de binnen 1 uur reactietijd die we hadden. We proberen alles binnen de 24 uur te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coyote1980 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:40:
Bij ontbinding van de koopovereenkomst hoort binnen 30 dagen het aankoopbedrag terugbetaald te zijn. IANAL maar misschien is het handig om formeel te ontbinden en ze te wijzen op de terugbetaaltermijn van 30 dagen, en niet akkoord te gaan met de verruiming naar 6 maanden...
Even voor de duidelijkheid. de BV is/gaat failliet. Het gaat niet om het wel of niet ontbinden van de koopovereenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:18:
Helaas dit verhaal gaat niet op. Combidrive is de bv achter de combiwebshop is al failliet dus in theorie kan iedereen fluiten naar zn centen. De regeling die ze proberen aan te geven bij gedupeerde klanten is puur goodwill wat ik begrijp.
Ben er zelf 1 van en heb een advocaat er op gezet om het na te gaan. Denk zelf dat je moet hopen dat je er iets van terugkrijgt. :(
Oke u snapt het wel. Oke ik zou mijn geld niet uitgeven aan een advocaat maar dat begrijp ik dan ook wel weer. In een heel extreem geval kan de advocaat de eigenaar hoofdelijk aansprakelijk stellen. Nou dan gaat die ook failliet of de schuldsanering in dus eindstand haal je zelf nooit je kosten aan een advocaat eruit. Zodra er een faillissement is registreer jezelf dan altijd als schuldeiser (als dit niet al voor je gedaan is) daar heb je geen advocaat voor nodig dan moet je jezelf gewoon melden bij de curator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:15:
[...]

Ik heb ook dingen besteld en zit in hetzelfde schuitje. Ik ben in ieder geval van de partij over krachten bundelen. Aan de ene kant zou het verhaal kunnen kloppen, maar aan de andere kant kan het ook oplichting zijn.

Hoe dan ook, enig nieuws omtrend wat men zou kunnen doen om het geld terug te krijgen zou geweldig zijn.
even een kleine update we hebben al een paar orders terug betaald. We zijn in gesprek met mollie om dit via hun te kunnen blijven doen via het systeem waarmee betaald is. Mocht het om een paypal betaling gaan hier in nog een reserve van 8000 euro meld hier direct het geschil en waardeer het op naar een claim. Wij kunnen dan de terugbetaling forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Even op slot voor onderhoud.

Combiwebshop: het is niet de bedoeling om meerdere posts achter elkaar te maken, we hebben een edit functie om wat aan je post toe te voegen. Verder verwachten we van reacties van een bedrijf professionaliteit .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:En weer open. Ik heb wat posts weggehaald om het weer wat leesbaar te maken.

Even wat spelregels:
- dit topic is voor discussie, niet voor het organiseren van gezamenlijke acties.
- svp de meningen onderbouwen, dit is geen topic voor flames of sterk verwoorde klachten.

Ook gaan we nakijken of Combiwebshop hier inderdaad vertegenwoordigd wordt :)

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 13-02-2015 23:16 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:43
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:57:
Kieskeurig werkt net als vele prijsvergelijkers en advertentietools met een cpc systeem, wat ze alleen niet hebben is een cap per dag op het aantal vertoningen/klikken.

Volgens mij is elektronica online een redelijk 'harde' markt, hoop prijsvechters en lage marges. Wat veel gebeurt tegenwoordig is dat er dagelijks/meerdere keren per dag gekeken wordt wat de prijzen van de concurrenten zijn om zo de eigen prijzen net wat lager bij te kunnen stellen, hier zijn tools voor waar je een x bedrag per maand voor betaald om die gegevens te kunnen inzien, maar er zijn ook partijen die een eigen spider maken en die vergelijkssites laten afspeuren om te zien wat de prijzen van concurrenten zijn.
Volgens mij wordt dit uitgesloten in de av, maar het gebeurt stiekem toch, nadeel van dit systeem is dat je voor kieskeurig wel kliks genereert... dat in combinatie met het ontbreken van een cap op het aantal kliks/redelijke hoge cpc's/veel producten op Kieskeurig kan er zomaar voor zorgen dat je een rekening voorgeschoteld krijgt van enkele 1000en euro's binnen erg korte tijd... en dat kan je weer lekker gaan aanvechten bij Kieskeurig.

Het kan zijn dat je qua shop/marge/conversie normaal best lekker draait op sites als kieskeurig, maar als er zoiets voorvalt heb je toch een aardig probleem.

Ik weet niet of dat hier ook gebeurt is, maar heb het heel recent wel voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonaris
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-09 20:29
Toch wel apart dat ze nog durven reageren had men order voor 29 januari al geanuleerd en op de website staat aangegeven dat ze elke donderdag het geld terugstorten van anuleringen etc etc.

Apart is dat ik nog steeds geen geld terug heb gezien en ook een mailtje heb gehad dat ik mijn order in de wacht is gezet 8)7 .

welke order ik had hem toch al geanuleerd grappig maar lijkt me niet iets wat rijp is voor een doorstart.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ook de dupe geworden, 412 euro kwijt!! :( lang voor moeten sparen!! ik hoop dat ik et weer terug krijg!!

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het eigenlijk raar dat combiwebshop hier even alles komt 'uitleggen'

Ze hebben in mijn ogen honderden mensen bedonderd met geld blijven innemen terwijl ze al wisten dat het fout ging. Onze zuurverdiende euro s gebruiken om andere gaten mee te vullen getuigt van geen stijl.

:( Heb het goedschiks proberen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:20:
Vind het eigenlijk raar dat combiwebshop hier even alles komt 'uitleggen'

Ze hebben in mijn ogen honderden mensen bedonderd met geld blijven innemen terwijl ze al wisten dat het fout ging. Onze zuurverdiende euro s gebruiken om andere gaten mee te vullen getuigt van geen stijl.
Dat moeten ze, anders wordt het nog een verwijtbaar faillissement ook en worden er mensen hoofdelijk aansprakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie wil weten hoe het over het algemeen zit bij een faillissement:
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heeft er iemand een idee of het bedrijf echt een faillisement heeft aangevraagd? Kan hier niets over vinden. Dit is wel nodig om je eventueel in te schrijven bij de curator..

Tot nu toe zie ik geen faillisement staan op naam van combiwebshop.nl bij de kvk. Misschien dat ik iets over het hoofd zie.

Verwijderd

Combiwebshop, schande 16-2-15 aangifte gedaan, alle instanties geínformeerd maar de website blijft in de lucht. Het bedrijf dat via Ideal hun betalingen incasseerde zijn ook gestaakt met hun actieviteiten voor Combiwebshop wegens een klachtenregen. *knip* zie de topicwaarschuwing. Nu heb ik het idee dat er niets gebeurd.

[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 19-02-2015 12:22 ]

Verwijderd

Vandaag zou m'n LG tv geleverd worden in Leiderdorp en gebeld met Dachser voor de precieze levertijd. Dachser vertelde geen leveringen voor mijn adres te hebben.
Ik heb weken moeten werken voor deze tv en ben er kapot van als ik m'n geld kwijt ben. Ik sluit mij graag aan bij een gezamenlijke manier om ons geld/spullen terug te krijgen

Tv is vandaag afgeleverd 3/3

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2015 12:22 . Reden: Opgelost ]

Verwijderd

beste gedupeerde
je moet al die onzin niet accepteren van de combiwebshop er is maar een manier.
aangifte doen bij de politie en een incasso er op af sturen.
deze werken tegenwoordig op no Cure no Pay basis en verhalen de kosten op diegene die in gebreke blijft.
*knip*
succes :P

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 19-02-2015 12:39 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Of ze nu zogenaamd grappig bedoeld zijn of niet, opmerkingen over "langs gaan met een paar man", "Alberto Stegeman inschakelen" en andere oproepen worden niet getolereerd.

Dit topic is voor discussie, niet voor organisatie.

Verwijderd

De beloofde reactietijd van 24 uur is helaas ook niet meer van toepassing. Inmiddels 50 uur geleden een email gestuurd, waarop nog geen reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle gedupeerden van combiwebshop die hier wat gepost hebben, check even jullie inbox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook een gedupeerde eind Januari 2015. Ik wil ook graag op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen rond deze zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Combidrive is (nog) niet failliet zoals wordt beweerd. Er zijn geen insolventies op dat KvK nummer.
De webshop is nog steeds actief via een andere BV. Goede Doelen Veiling B.V.
Al met al een raar zaakje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polarbe1
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-12-2020
Op 10 februari een PS4 aangeschaft.
Twee dagen geleden per e-mail om info gevraagd, maar geen reactie.
Ik heb nu wel een aangifte gedaan bij de politie.
Maar ik vrees dat wij met z'n allen ons geld wel kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het misschien niet ook zo zijn dat de oprichter(s) van combiwebshop wel doen wat ze beloven namelijk een doorstart maken dmv een andere webshop op te zetten of is dat heel erg naïef gedacht van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste ,

Hier ook een gedupeerde van de combiwebshop begin februari :(
Graag blijf ik ook op de hoogte van de ontwikkeling van deze zaak en hoop dat we onze centjes terug krijgen.
Reactie op mail daar doen ze niet meer aan bij de combiwebshop meerdere keren een email gestuurd maar totaal geen respons meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:34:
je moet al die onzin niet accepteren van de combiwebshop er is maar een manier.
aangifte doen bij de politie en een incasso er op af sturen.
deze werken tegenwoordig op no Cure no Pay basis en verhalen de kosten op diegene die in gebreke blijft.
Wat denk je precies te kunnen halen als een bedrijf failliet is verklaard? Ik krijg sterk de indruk dat een goed aantal mensen niet helemaal begrijpt wat een faillissement inhoudt :)

Daarnaast blijft ook onderbelicht dat het voor de winkeleigenaar in vrijwel alle gevallen een enorm persoonlijk drama is. Niet alleen moet je je klanten teleurstellen, ook je eigen werk van jaren (en daarmee vaak ook je dromen en plannen) gaat zomaar het putje in en als je werknemers zonder geld naar huis moet sturen gaat dat de meeste mensen aan het hart. Vaak lijken ondernemers zich bij problemen meer zorgen te maken om hun personeel dan om zichzelf. Begrijp me niet verkeerd, het is zeer vervelend dat mensen nu misschien hun zuurverdiende centen kwijt zijn en ook niet onterecht dat die daar emotioneel van worden, maar het verhaal is absoluut groter dan dat.

Voor de duidelijkheid, ik heb op geen enkele manier connecties met dit bedrijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

net nog even wat verder op het internet gekeken en ook een forum op radar gevonden:
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=69&t=153647

Wellicht even het kijken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,heb ook een tv voor 800euro gekocht maar niets ontvangen en kan geen contact meer krijgen met combiwebshop.Hoop dat er iemand nog een oplossing weet.

Gr.Wolter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* dit soort suggesties zijn niet de bedoeling hier.

[ Voor 83% gewijzigd door gambieter op 24-02-2015 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt aangifte doen als je meent dat je bent opgelicht. De politie heeft in elk geval al een of meerdere aangiftes binnen gekregen over deze winkel zoals je kunt controleren via bijv. de domeinnaam of het telefoonnummer: https://www.mijnpolitie.nl. De wirwar aan domeinnamen, B.V.'s, melding bij de politie en verschillende topics op het internet betekenen eigenlijk één ding en dat is dat je geen geld terugkrijgt en ook geen product ontvangt. Maar misschien maken ze echt een doorstart en krijg je wel je product/ geld :).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2015 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rovadebe1
  • Laatst online: 20-03-2018
dit kreeg mijn moeder vandaag .

Wij zijn op dit moment heel druk met uw order. Helaas hebben we op dit moment een kleine vertraging opgelopen. Dit betekent dat uw bestelling uiterlijk dinsdag a.s. wordt verzonden. Dit is een uiterste datum. In de meeste gevallen zal het ook veel eerder zijn. Maar om te voorkomen dat we later terug moeten komen om opnieuw uitstel te vragen, houden we deze uiterste datum aan. Maar nogmaals, de meeste zullen eerder vertrekken. Onze excuses voor dit ongemak. Mocht u hierover contact met ons willen opnemen kan dat altijd door een reply op deze e-mail. De stappen die nu gaan volgen zijn:
U krijgt een e-mail met de melding dat wij uw product klaar maken voor verzenden. Dit betekend in de regel dat het product de volgende werkdag bij ons vertrekt.
U krijgt de avond dat uw pakket vertrokken is een mail met indien beschikbaar de volgcode. Dit betekent in de regel dat uw product de volgende werkdag (of zaterdag) word aangeboden.
LET OP!!!! Heeft u de kortingscode GEDULD of de verzendoptie geduld gebruikt dan kan uw order later verzonden worden.
Nogmaals onze excuses voor dit ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het radartv forum staat een lijst met ordernummers va mensen die akkoord gegaan zijn met terugbetaling. Mijn nummer staat er bij dus ik wacht het rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rovadebe1
  • Laatst online: 20-03-2018
De 48 inch is vandaag bij mijn moeder afgeleverd.
Toch nog goed gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles wees erop dat ik niet meer geleverd zou krijgen van Combiwebshop en ineens was er mailverkeer, dat ze achter liepen in hun leveringen dat ik me geen zorgen hoefde temaken en dat ikzelf had gekozen voor de optie geduld. Uiteindelijk na 3 weken toch nog geleverd gekregen. *knip*

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 02-03-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:59

paQ

Ben ik nu te achterdochtig? Dat twee volledig nieuwe leden even komen melden dat alles goed is gekomen?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog steeds aan het wachten :( :
chronologie:
31 jan: besteld,
10 febr: gekende mail omtrent conflict,
sindsdien geen enkele reactie meer.
heb ons bestelnummer teruggevonden op lijst van geplande terugbetalingen, geloofwaardig?
TWIJFELS!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paQ schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:34:
Ben ik nu te achterdochtig? Dat twee volledig nieuwe leden even komen melden dat alles goed is gekomen?
Vergeet niet dat je, als je de naam door Google gooit, al snel hier terecht komt. Het is goed bedacht te zijn op plotselinge al te positieve berichten van nieuwe leden, maar je ziet ze vaker in dit soort topics zonder dat daar iets achter steekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Svp geen verdachtmakingen in een topic, daar is de TR voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Je Googled al vrij vlot hierheen ja en is ook totaal niet m'n bedoeling.
Laten we maar hopen dat langer bekende tweakers ook snel dergelijke reacties kunnen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoobBuster9
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-03-2015
Hallo,

Zelf ben ik ook de dupe van Combiwebshop. Ik ben NIET akkoord gegaan met de regeling van 6 maanden en zelfs de politie zegt dat dat een goede keuze was. Voor de mensen die iets willen doen: Doe Aangifte!!! De politie doet pas wat met deze hoogst waarschijnlijke internetoplichting als er genoeg mensen zijn die aangifte hebben gedaan. Dus als U denkt: "De politie doet toch niets." dat komt dan omdat U zelf niets doet!

Groet,
Een Anonieme Mede-Gedupeerde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ACM waarschuwt voor webwinkel Combiwebshop
https://www.acm.nl/nl/pub...r-webwinkel-Combiwebshop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

...maar ingegrepen wordt er niet. Ik vind het bizar!

nuance:
dat je als autoriteit dergelijke uitspraken publiceert, maar blijkbaar niet bij machten bent om het te stoppen.

[ Voor 53% gewijzigd door paQ op 03-03-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 16:52
Er is ingegrepen, alle betalingsmogelijkheden (op de site) zijn op laste van de politie geblokkeerd. Dit is symboolpolitiek, want feitelijk verslechterd het de positie onze belangen als gedupeerden. Nu is het bedrijf verworden tot een sterfhuisconstructie:
- Er komt immers geen geld meer binnen (Politie, Mollie, Paypal)
- Het staat breed uitgemeten in de communities (hier, Radar, Kieskeurig).
- Het wordt opgepikt door andere instanties en mainstream media (ACM, RTLZ)

Het klinkt misschien gek, maar het stoppen van de normale bedrijfsvoering (lees: aannemen van orders) verslechterd de kans op herstel (lees: terugbetaling van geannuleerde orders), want de liquiditeit (lees: geld voor o.a. terugbetaling) van het bedrijf droogt op.

Ik verwacht dat we door deze laatste slag, met name MSM, we wel kunnen fluiten naar een goede afloop. Het bedrijf staat er dermate gekleurd op, dat een doorstart onder deze naam onmogelijk is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook niet voor het eerst. Ik zit even te kijken, maar dit zijn de mensen van Joto, en die hebben al meer problemen gehad:

https://forum.www.opgelic...iewtopic.php?f=24&t=15541
http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=11568.80
http://www.webwinkelforum...ca52cd4d5a2dcbe4ee0ca21f7

De ACM waarschuwt momenteel voor deze winkel:
https://www.acm.nl/nl/pub...r-webwinkel-Combiwebshop/

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xz550
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-03 11:17
Klopt het dat ze nu ook offline zijn?
Laat maar, ik zie dat de topicnaam al is aangepast

[ Voor 43% gewijzigd door xz550 op 03-03-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-End587
OP/TS hier

Na de berichten van vandaag.
GELD ;w
Les geleerd NOOIT meer vooraf anders met CC betalen.

De site is niet uit de lucht.
Heb nog steeds de hoop (heel erg klein)dat het goed komt.

[ Voor 49% gewijzigd door The-End587 op 03-03-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikki
  • Laatst online: 14-01 00:39
Mensen, ik zie net dat de (waarschijnlijke) eigenaar , of in ieder geval de bewoner van het huis *knip* waar alle bedrijven zijn gevestigd nog geen jaar geleden ook persoonlijk failliet is gegaan:

http://woudenberg.kadaste...ssementen/13206/schotsman

Dit lijkt, gezien de andere verhalen van allerlei al dan niet failliete bedrijfjes en BVs op dit adres een nieuw hoofdstuk in een langslepend drama te zijn….

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 03-03-2015 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Kun je rustig vergeten. Eigenaresse Joyce is zo'n BV-tjes goochelaar zoals je die altijd ziet bij Tros Opgelicht. En die kun je helaas maar weinig maken.
PayPal kloon orangepay.nl is ook van haar. Je moet er toch niet aan denken dat je ook maar 10 cent daar hebt geparkeerd. Een tijdje geleden nam ik deel aan dit topic op een ander forum:
http://www.webwinkelforum...opic.php?t=12798&start=30
Daaruit kwam naar voren dat orangepay.nl nul komma nul vergunningen had om financieel dienstverlener te mogen zijn.

Ook van Joyce: het beruchte JoTo, een bv met enkele webshops die nog geen 2 jaar geleden precies hetzelfde lot ondergingen als combiwebshop.nl, kijk maar: http://twinklemagazine.nl...-lastercampagne/index.xml

[ Voor 31% gewijzigd door Captain Pervert op 03-03-2015 20:43 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

*knip* En 8000 omzet per dag?

[ Voor 42% gewijzigd door gambieter op 04-03-2015 00:41 . Reden: laat de verdachtmakingen achterwege ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

shop is gewoon (weer) online overigens. Betalen via buckaroo gaat echter niet.

nvr mnd
nu weer off line

[ Voor 18% gewijzigd door paQ op 04-03-2015 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagda
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-07-2015
Ik begrijp niet waarom deze webshop onbekend is op de reviewsite van b.v. Trustpilot, toch toonaangevend op dit gebied. Hier zie je maar weer hoe belangrijk het is om reviews te schrijven en dan op bij voorkeur meerdere reviewsites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 11:30
flipjevandejam schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:06:
Er is ingegrepen, alle betalingsmogelijkheden (op de site) zijn op laste van de politie geblokkeerd. Dit is symboolpolitiek, want feitelijk verslechterd het de positie onze belangen als gedupeerden. Nu is het bedrijf verworden tot een sterfhuisconstructie:
- Er komt immers geen geld meer binnen (Politie, Mollie, Paypal)
- Het staat breed uitgemeten in de communities (hier, Radar, Kieskeurig).
- Het wordt opgepikt door andere instanties en mainstream media (ACM, RTLZ)

Het klinkt misschien gek, maar het stoppen van de normale bedrijfsvoering (lees: aannemen van orders) verslechterd de kans op herstel (lees: terugbetaling van geannuleerde orders), want de liquiditeit (lees: geld voor o.a. terugbetaling) van het bedrijf droogt op.

Ik verwacht dat we door deze laatste slag, met name MSM, we wel kunnen fluiten naar een goede afloop. Het bedrijf staat er dermate gekleurd op, dat een doorstart onder deze naam onmogelijk is geworden.
Wel een heel rare reactie. Het lijkt me beter dat er geen nieuwe gedupeerden bijkomen. Of dacht je dat er überhaupt wat naar die nieuwe of oude klanten gestuurd ging worden? Dan zijn alleen maar meer mensen hun geld kwijt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 16:22
Om dit soort zaken kies ik de laatste tijd altijd voor Paypal als betalingsoptie bij voor mij onbekende webshops. CC moet je jammer genoeg vaak bijbetalen, al sta je dan wel heel sterk als consument. Succes allen met het terug krijgen van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:28:
[...]

Wel een heel rare reactie. Het lijkt me beter dat er geen nieuwe gedupeerden bijkomen. Of dacht je dat er überhaupt wat naar die nieuwe of oude klanten gestuurd ging worden? Dan zijn alleen maar meer mensen hun geld kwijt.
Bij een normaal mogelijk aankomend faillissement zal een winkel inderdaad alles op alles moeten zetten om door te kunnen. Dat betekent dus orders aannemen en proberen te leveren. Doe je dat niet, ben je mogelijk verwijtbaar en hoofdelijk aansprakelijk dat je het hebt laten klappen. Dus in normale situaties waar het slecht gaat klopt het dat de winkel eigenlijk zelfs door moet als ze er zelf geen vertrouwen meer in hebben. Zie ook de sticky over Veilig Winkelen.

Echter is hier sprake van een geheel andere situatie. De ACM gaat echt niet waarschuwingen strooien voor ieder bedrijf dat op de rand van faillissement staat. Het is uitzonderlijk dat de ACM waarschuwt, en dat zal dan ook een goede reden hebben. In dit geval kan je er van uit gaan dat de kans om geld terug te krijgen er sowieso al niet meer was.

Ik hoop dat de ACM nog een tandje verder doorpakt, en het hele vlechtwerk aan bedrijfjes ontleedt en de eigenaars aansprakelijk stelt. Zo niet, dan geef ik 100% garantie dat er gewoon weer een toko geopend wordt met hetzelfde resultaat. Het mooie verhaal over goede intenties hebben we ook al eerder gezien. Een boehoe persbericht dat een vorige toko vanwege lastercampagne onderuit ging was ook een mooi staaltje - daar staan Tweakers reviews overigens bij vernoemd als reden. Hoe verbazend dat wij in die reviews geen enkele aanwijzing voor fraude gevonden hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zeg al jaren tegen mensen betaal met credit card of betaal met Afterpay.
en toch zijn er mensen die er iedere keer weer in trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:56
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:22:
[...]

Bij een normaal mogelijk aankomend faillissement zal een winkel inderdaad alles op alles moeten zetten om door te kunnen. Dat betekent dus orders aannemen en proberen te leveren. Doe je dat niet, ben je mogelijk verwijtbaar en hoofdelijk aansprakelijk dat je het hebt laten klappen. Dus in normale situaties waar het slecht gaat klopt het dat de winkel eigenlijk zelfs door moet als ze er zelf geen vertrouwen meer in hebben. Zie ook de sticky over Veilig Winkelen.
Alles op alles zetten is 1 ding. Maar het is verboden om producten aan te bieden en te laten bestellen/betalen als je weet dat je ze niet kan leveren.

Tenminste, zo is dat voor een particulier. Ik neem aan dat een bv dat niet zomaar wel mag.
Anders kan ik een winkel starten. Ipads aanbieden voor €100 onder de pricewatch prijs. Al het geld dat binnenkomt uitbetalen aan mijn schuldeiser en dan de boel failliet laten gaan.

En die schuldeiser is dan natuurlijk een andere BV van mij, of gewoon mijn "achterstallige loon".

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het staat in de sticky uitgebreider uitgelegd. De sleutel is of het verwijtbaar is, en wat het punt is dat het redelijk is dat je onomstotelijk weet dat de winkel het niet meer gaat redden. Dat is niet zwart/wit; niet voor niets zijn er eigenlijk altijd gedupeerde consumenten als een winkel failliet gaat.

Wat jij beschrijft is een intentie die niet te goeder trouw is, dus verwijtbaar, dus hoofdelijk aansprakelijk en mogelijk strafbaar. Niet voor niets wordt op ieder faillissement een curator gezet (hoewel de kwaliteit daarvan ook nog wel te wensen overlaat vaak)

Maar laten we het hier over deze zaak hebben, en niet allerlei wilde speculaties doen over faillissementen in het algemeen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2015 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jshebaya
  • Laatst online: 17-02 21:02
Hi guys,

I'm new to Rotterdam (and the Netherlands), so please excuse me for not speaking Dutch. It seems I have fell for the same scam as you guys and i've barely been here for 2 months.

I ordered a 50" Blaupunkt tv from combiwebshop early this week. I've had my eye on it for a while as it seemed to be a great deal. It was only 380EUR (first mistake: if its too good to be true than it probably is).

I ordered it yet i was surprised to see that ideal payment was not working, so i received an email saying to do a bank transfer, which i did innocently: second mistake. This was quite stupid of me, but i had trust in the site for some reason.

The next couple of days I did not receive any confirmation mail from the company, so I decided to go to the website to try to contact them and to my surprise, it was offline.

Now i am not sure what to do, i tried to read all your posts which were translated with Chrome, but i am sure there was a lot lost in the translation.

What have you guys decided to do? I am willing to go all the way to have my money back.

Can someone please help an expat out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

There's two things at play;
The shop is going bankrupt, which generally means there is no money left after cost, so the money is gone. Hard, but usually reality, so sweetening the story isn't gonna help.

However, in this case the history of people involved and government involvement on the takedown suggests there is bad will at play. Meaning that you can file a report for scamming.
This can be done online :
https://www.mijnpolitie.n...7101901&rootCode=MIO_AANG

However, keep in mind usually there only is concrete legal action if it's a large scam, and that even if convicted, it remains to be seen if you can get any money back.
This is a huge frustration for people being scammed, but unfortunately the combination of cost reductions for police and lack of knowledge of the digital world makes the police more than inefficient in these cases.
I would recommend mentally accepting the loss - while still filing the complaint, because the more people do, the more likely something happens or policies are changed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:01:
Hier nog een gedupeerde. Ik heb donderdag 5 februari, tegen 23:00 uur een TV besteld met een waarde van €800,-. Alvorens te bestellen heb ik via de chat nog gesproken met de toén aanwezige persoon. Hij vertelde dat dit een perfecte keuze was voor dit budget en dat hij er voor zijn ouders/schoonouders ook één besteld had.

Enfin, heb aangegeven dat ik geen haast heb en dat het een aantal dagen mocht duren. Later kreeg ik een mail dat ik een duur product had besteld, en dat ze konden verzenden met UPS of Dachser, waarbij de kans op schade gevallen bij Dachser kleiner was. Ik heb voor Dachser gekozen.

We zijn inmiddels een week verder, en heb hem vanmorgen geprobeerd te bellen, maar het toestel stond uitgeschakeld. Toen werd ik nerveus. Na wat googlen kwam ik hier terecht en wist ik hoe laat het was.

Rechstbijstand kan pas wat doen zodra er juridische stappen ondernomen moeten worden. Ik ga zodadelijk aangifte doen op het politibureau, en ga gelijk op het adres kijken omdat ik daar vlakbij woon. Ik zal foto's maken en deze hier plaatsen.
Een lichtpuntje in deze verloren zaak is dat ik kan melden dat ik afgelopen zaterdag 28 februari geleverd heb gekregen. Na de voorgaande week diverse keren te horen gekregen te hebben dat het product op backorder stond, heb ik toch één dag na de vervaldatum van mijn ingebrekestelling, de tv ontvangen. Ik was de "laatste" order van de ordernummers die binnen de voorgaand genoemde nummers vielen die niet uitgeleverd of terugbetaald zouden gaan worden (binnen 6 maanden). Dit werd "zielig" gevonden kreeg ik te horen...

Ik kon een gat in de lucht springen; ik ging er al vanuit dat ik mijn centen net zogoed door het riool had kunnen spoelen... Ik had al een chronologisch overzicht gemaakt van alle (onprofessionele) communicatie, KvK-inschrijvingen, Facebook accounts, foto's, etc; dit document telde van 9 pagina's. Gelukkig hoef ik hier niets meer mee te doen.

Veel succes voor degenen die nog niets hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jshebaya
  • Laatst online: 17-02 21:02
Thank you for your reply.

The question is, when did it file for bankruptcy?

I received an email from them on March the 2nd when I asked what i should do about the online payment service not working. They replied that I should do a bank transfer and put in the comment to have it delivered home.. So i suspect foul play here, I don't think from one day to the next they decided to go bankrupt.

Anyways I tried filing for a complaint with the police on the site you provided; it keeps getting stuck on the second page where I fill in the data of the counter party. Even if I fill all fields, it seems not to take any of the data and just refreshes the page causing me to type it all in again. Not sure if any of you faced the same.

I'm not sure what to do now, maybe i'll contact my embassy to see what they advise in such situations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

If you have local contacts, they can probably help you. For the website, perhaps try a different browser. Public websites are known to have quirks sometimes.

Bankrupcy is not decided by the store itself, it is decided by a judge in case creditors no longer have faith they will get back their money and file the request. In this case, I do not think they have been declared bankrupt already. However, that doesn't mean they have money.

However, as the ACM warned about them specifically, I do agree that there is a chance of foul play. This is why I would recommend to report it to the police and hope many others do that as well. Normal bankrupcy or foul play; in either case the chances for money back are very slim.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:59:
[...]
Ik had al een chronologisch overzicht gemaakt van alle (onprofessionele) communicatie, KvK-inschrijvingen, Facebook accounts, foto's, etc; dit document telde van 9 pagina's. Gelukkig hoef ik hier niets meer mee te doen.
Wij verzamelen altijd informatie rond zaken waar mogelijk problemen zijn. Dat wat je hebt gevonden is van harte welkom per mail. (mijn nickname @tweakers.net)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

hij gaat verder onder een andere naam
http://fd.nl/ondernemen/1...l-verder-onder-ander-naam

:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Onderstaand citaat komt van http://fd.nl/ondernemen/1...l-verder-onder-ander-naam
Webshop die klanten dupeerde wil verder onder andere naam

Vandaag, 12:33 Update: vandaag, 13:18

De eerder deze week uit de lucht gehaalde internetwinkel Combiwebshop wil verder gaan onder een andere naam. Het bedrijf hoopt op die manier winst te realiseren waarmee gedupeerde klanten kunnen worden terugbetaald. Dat zegt een woordvoerder van Combiwebshop.
Modbreak:Lees meer achter de link.
Content integraal overnemen is een inbreuk op auteursrecht :)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 08:34 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat zon krant dan niet de moeite neemt de hele handel en wandel van het verleden doorlicht om tot goede berichtgeving te komen. Het is niet alsof er niets over te vinden is.
De klaagzang is ook weer gelijkend aan de eerdere verhalen over lastercampagnes bij een vorig fiasco. De woordvoerder wil anoniem blijven vanwege dreigementen is eveneens in dezelfde lijn.
Tweakers werd destijds genoemd in relatie tot de lastercampagne, en waar wij geen enkele aanwijzing hebben kunnen vinden voor foul play door reviewers.

Fout in het businessplan? Alweer? Ik krijg er een vreemd beeld bij. Manische depressie? Op momenten geen enkele remming hebben en over gouden bergen fantaseren, falen omdat je je zaken niet goed regelt en dan depressief de vinger naar de boze buitenwereld wijzen?

Na deze en vorige situaties hoop je toch dat deze mensen niet doorgaan met het uitbaten van winkels. In ieder geval is hier een verzoek aan beheer van de PW gedaan goed in de gaten te houden of dezelfde mensen onder weer een andere naam in de PW zouden willen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-End587
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:59:
[...]
Ik kon een gat in de lucht springen; ik ging er al vanuit dat ik mijn centen net zogoed door het riool had kunnen spoelen... Ik had al een chronologisch overzicht gemaakt van alle (onprofessionele) communicatie, KvK-inschrijvingen, Facebook accounts, foto's, etc; dit document telde van 9 pagina's. Gelukkig hoef ik hier niets meer mee te doen.

Veel succes voor degenen die nog niets hebben ontvangen.
Zou je een zwaar gecensureerde screenshot/foto met alle gegevens willen posten voor verificatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRakker
  • Laatst online: 24-06-2023
Ik ben ook een slachtoffer van Combiwebshop. Op 9 februari een playsation 4 met extra controler voor 388 euro besteld, tot nu toe niks ontvangen. Vandaag ook aangifte gedaan bij de politie. Ben nu aan het kijken voor andere juridische stappen/mogelijkheden. Voor de mensen die ook slachtoffer zijn; doe aangifte! Hoe meer hoe beter en hoe groter de kans dat er een rechtzaak komt en er geld geëist kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Maar van een kale kip is niets te plukken. Als hij "legaal" failliet gaat niet, en als het flessentrekkerij is, mag je kijken of je civiel nog wat kunt halen. Ik geef het in beide situaties helaas weinig kans.

Als het tweede echter bewezen kan worden, dan kan er misschien meteen wat gedaan worden aan al zijn "doorstarts"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRakker
  • Laatst online: 24-06-2023
Beter van een kale kip plukken dan helemaal niks doen vind ik. Gevoel van onmacht is verschrikkelijk. Beter het gevoel alles op alles te zetten om iets terug te krijgen dan maar stilzwijgend de situatie accepteren. Al is het maar dat diegene dit niet meer vaker kan doen bij andere mensen. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen zullen het ook nooit leren.
grote aankopen doe je met afterpay of een credit card.
en nooit en dan bedoel ik ook NOOIT met ideal .

IDEAL = GELD FOETSIE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:30

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:37:
mensen zullen het ook nooit leren.
grote aankopen doe je met afterpay of een credit card.
en nooit en dan bedoel ik ook NOOIT met ideal .

IDEAL = GELD FOETSIE
Dat is al de tweede keer dat je dit in dit topic meldt. Het is leuk voor jou, maar wat voegt dit toe aan deze discussie?

Daarnaast is het makkelijk om alle webshops op deze manier over één kam te scheren.

Afterpay, Klarna of de andere achteraf betaalmethodes gaan meestal maar tot €250 euro dus voor grotere bedragen zal je toch Paypal of een creditcard moeten hebben. Niet iedereen heeft de beschikking over een Creditcard, en soms moet je daar zelfs blij om wezen.

[ Voor 21% gewijzigd door InFamous op 15-03-2015 17:01 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afterpay en klarna gaan tot 500 euro , voor de goeie orde.
je kan er gif op nemen dat er dit jaar ook grote webshops belly up gaan.
en de het is leuk voor jouw opmerking vind ik nergens op slaan, ik probeer alleen maar mensen te beschermen met mijn opmerking.

en dat dit de 2de keer was dat ik het op deze tread neer zet , kan gebeuren toch !!!

en nee ik heb geen aandelen in afterpay of klarna voor de goeie orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:54:
en de het is leuk voor jouw opmerking vind ik nergens op slaan, ik probeer alleen maar mensen te beschermen met mijn opmerking.

en dat dit de 2de keer was dat ik het op deze tread neer zet , kan gebeuren toch !!!

In het buitenland is het de gewoonste zaak om een creditcard te bezitten. Nederlanders zijn gewoon naïef en weigeren een meerprijs te betalen voor betere financiële dienstverlening.
Zeker bij grote internetaankopen is het inderdaad, zoals jij zegt, verstandig een creditcard te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:30

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:54:

Klarna gaat AFAIK nog steeds maar tot 250 euro, dit zou ik morgen moeten nakijken. Afterpay heb ik geen idee van dan, iniedergeval niet meer dan wat ze mij ooit verteld hebben.

Die opmerking dat het leuk is voor jou, is puur het feit dat je hier een klein beetje captain hindsight zit te spelen, mensen zijn hier hun geld al kwijt en die hebben inderdaad betaald via iDeal. Maar om dan te gaan roepen dat jij altijd via Afterpay of CC betaald en dat ze maar met CC of Afterpay hadden moeten betalen is zout strooien in een open wond.
Het heeft daarnaast totaal niks met de discussie van Combiwebshop te maken, dit is namelijk niet zomaar een webshop die failliet gaat/is.

Formerly known as Ragdoll

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
- dit topic is voor discussie, niet voor het organiseren van gezamenlijke acties.
- svp de meningen onderbouwen, dit is geen topic voor flames of sterk verwoorde klachten.