TV-Kaart in PC om op PC TV te kunnen kijken...aan beginnen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 10:47
Goed, in een vorig topic heb ik wat vragen gesteld over het gebruik van een TV als scherm voor je PC, dit met de gedachte dat ik dan eventueel via PIP zowel mn PC kunnen gebruiken als ook ergens in een hoekje van de TV het tv-beeld te laten lopen. Ik begreep dat er zoveel haken en ogen aan zitten dat dat niet zo'n goed idee is.

Goed, prima. Wat heb ik dan vervolgens gedaan, ik heb die UltraHD 40" monitor van Philips besteld. 40" is dermate groot dat ik dacht, "daar zou ook prima TV op mee kunnen lopen". Dit omdat ik al wel vaker in het verleden met gedachte heb gespeeld een TV op mijn PC-kamer te zetten, maar dit nooit heb gedaan want nog een scherm erbij, blabla.

Echter, omdat ik nu zo'n grote monitor heb dacht ik dat ik die 2 met elkaar kon verenigen. Het enige is dat je daar een TV-kaart voor nodig heb. Dit zal nog even duren voor ik dit uberhaupt ga doorzetten, maar toch oriënteer ik me wel al even.

Wat ik dus voor ogen heb is dat ik die 40" monitor natuurlijk voor mijn PC gebruik maar dan bv rechts bovenin een klein(er) schermpje laat lopen waarop ik een TV-uitzending kan bekijken, tegelijkertijd. Ik weet echter niet of dat gaat. Bijvoorbeeld, kan ik er wel een deel van het scherm voor laten gebruiken of is het OF tv kijken, OF mn PC gebruiken? Of misschien is het wel dat ik per se 50% van het scherm moet opofferen aan de TV uitzending.

Wat ik in mn hoofd heb is dat ik daar een window heb waarin de TV uitzending loopt, waarbij ik de grootte van dat window zelf kan bepalen. Bestaat dat überhaupt op die manier? En zo ja, wat moet ik dan kopen? Moet ik dan een kaart hebben voor IN mijn PC of kan zo'n USB device waarvan ik er een aantal heb gezien ook?

Wat ik dus NIET wil is uitzendingen opnemen of wat dan ook, of video bewerken. Ik wil puur en alleen als ik achter mijn PC zit ook een beetje TV kunnen kijken zonder daarvoor een extra TV aan te moeten schaffen.

Iemand suggesties? Ik zie bv vooral Hauppauge voorbij komen maar lees ergens anders dan weer dat je dat beter niet kunt nemen, dus I'm at a loss here. Wellicht dat jullie kunnen helpen?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat voor grafische kaart heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Je krijgt tegenwoordig zowat bij alle providers een manier aangeboden om online televisie te kunnen bekijken, is dat niet veel praktischer ipv een tv kaart aan te schaffen anno 2015 ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb dit vroeger gedaan met een Terratec en een MiroPCTV PCIkaartje. Dat ging prima. Gebruik het tegenwoordig niet meer omdat ik toch nooit TV meer kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Ik heb nu nog een klote grafische kaart en ik ga naar een...iets minder klote grafische kaart. Ik heb nu een 640GT en ik ga naar een Radeon R7 (dit omdat ik nooit PC-games speel) Online TV kijken? Hoe bedoel je? Ik heb Ziggo. Je zegt me nu dat je dan online gewoon 'live' de uitzendingen kunt bekijken die dan gewoon op dat moment worden uitgezonden? Iets met leven en een steen en zo. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:17

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zit helemaal niet in de tv kaarten, maar als (als!) je een digitale tv-abbo hebt, hoe goed gaat dat dan samen met een tv kaart?

Heeft die monitor niet gewoon een 2e video input die je kunt gebruiken? Zodat je daar bijvoorbeeld je decoder (mits je die hebt) op kunt inpluggen? Hint: ja, dat heeft 'ie ;) Dan zit er vast ook nog wel een "picture in picture" optie op die monitor, en je bent er.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Sorry, helaas lijkt er voor Ziggo alleen een Android / iOS app beschikbaar. Er zijn mensen op het forum die het op de pc werkend hebben gekregen, maar allen met beta software en gemodificeerde tv-kaarten. Daarnaast mag het officieel ook niet (ivm met kunnen jatten van content).

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

De optie om live TV te kijken via een browser is al gegeven. In ieder geval gaat dit op voor NPO 1, 2 en 3. Of je de beeldkwaliteit toereikend vind is natuurlijk persoonlijk.

Als alternatief voor een extra TV (wat je niet wil) kun je een goedkope tablet overwegen. Qua prijs wellicht goedkoper dan een TV-kaart - waarvan ik de indruk heb dat er niet zoveel ontwikkeling meer in is - en met de Ziggo app kun je aardig wat zenders bekijken, mij bevalt deze app via een iPad prima-de-luxe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:08
Je kunt idd denk het beste een ziggo decoder op je monitoor aansluiten,dan hoef je je pc ook niet aan te zetten als je alleen tv kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
maus3142 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:08:
Je kunt idd denk het beste een ziggo decoder op je monitoor aansluiten,dan hoef je je pc ook niet aan te zetten als je alleen tv kijkt.
Ja dat is iets wat ik nog helemaal niet overwogen had, en als dat dan PIP kan, dan zou dat een ideale oplossing zijn. Accepteert zo'n monitor dat zonder morren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:37
Zolang je decoder HDMI uit heeft en je monitor HDMI in gaat dat zonder problemen werken. Mocht je toch overwegen om het via de PC te doen kun je meer info vinden in onderstaand topic:

\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Het kan soms even lastig zijn om alles probleemloos aan de praat te krijgen, vooral ivm de encryptie die Ziggo gebruikt. Aangezien ze echter bezig zijn om de hele boel om te gooien komt binnenkort het basispakket (enkel in SD) zonder encryptie op de kabel. Als je hier genoeg aan hebt (ws wel als je alleen een klein schermpje wilt zien) dan wordt het al een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Nielson schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:35:
Zolang je decoder HDMI uit heeft en je monitor HDMI in gaat dat zonder problemen werken. Mocht je toch overwegen om het via de PC te doen kun je meer info vinden in onderstaand topic:

\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Het kan soms even lastig zijn om alles probleemloos aan de praat te krijgen, vooral ivm de encryptie die Ziggo gebruikt. Aangezien ze echter bezig zijn om de hele boel om te gooien komt binnenkort het basispakket (enkel in SD) zonder encryptie op de kabel. Als je hier genoeg aan hebt (ws wel als je alleen een klein schermpje wilt zien) dan wordt het al een stuk makkelijker.
Ja daar heb ik meer dan genoeg aan, want als ik 'echt' TV wil kijken dan ga ik wel in mn woonkamer zitten of op mn slaapkamer. ;)

Maar dan wordt het inderdaad al een stuk makkelijker. Aan de andere kant, ik heb gewoon een decoder over, dus die kan gewoon HD weergeven. Prima, dat schiet lekker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
Hoi mooie monitoor hoor ik goede verhalen over,over pip weet ik niet zo veel ik denk dat je m alleen door vieren of door tweeen kunt delen als je via een decoder aansluit,dan zou je monitoor pip moet regelen niet je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
maus3142 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:40:
Hoi mooie monitoor hoor ik goede verhalen over,over pip weet ik niet zo veel ik denk dat je m alleen door vieren of door tweeen kunt delen als je via een decoder aansluit,dan zou je monitoor pip moet regelen niet je pc.
Wat ik lees kun je PIP, dus dat is niet door 2 delen, want dan zou het PAP zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
Wat ik zeg van PIP heb ik geen PAP gegeten😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
maus3142 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:45:
Wat ik zeg van PIP heb ik geen PAP gegeten😄
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Herby schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:31:
Sorry, helaas lijkt er voor Ziggo alleen een Android / iOS app beschikbaar. Er zijn mensen op het forum die het op de pc werkend hebben gekregen, maar allen met beta software en gemodificeerde tv-kaarten. Daarnaast mag het officieel ook niet (ivm met kunnen jatten van content).
Het kan ook prima zonder beta-software en zonder gemodificeerde hardware. Een beetje kunnen doorzetten als je tegen problemen aanloopt is echter wel vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TV kaart != videokaart :o

TV-kaarten horen in HTPCs, dus topics erover in Mediaspelers & HTPCs.

Move VB -> MH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb zo'n negen jaar geleden een DVB-C PC-TV tuner aangeschaft samen met een AlphaCrypt CI CAM, een Multikabel (tegenwoordig Ziggo) smartcard en DVBViewer software. Daarmee loopt al die jaren al digitale TV mee in de linker bovenhoek van mijn monitor. Ook handig voor digitale radio via de kabel. In tegenstelling tot wat anderen beweren heb ik daar niets voor hoeven te modificeren en via Vraag & Aanbod of Marktplaats wordt de genoemde hardware regelmatig voor schappelijke prijsjes aangeboden.

Als je een voormalig Ziggo klant bent en dit nog wilt dan is het wel zaak dat je voor 1 april alvast een Ziggo smartcard hebt aangeschaft en via "Mijn Ziggo" hebt geactiveerd omdat Ziggo/UPC na 1 april geen nieuwe smartcards meer activeert.

[ Voor 42% gewijzigd door ArChie op 11-02-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyer88
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-05 14:51
Pagina: 1