Beeldscherm aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

• Jordyvd
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-02-2025
Hallo iedereen,

Omdat ik nog steeds een oud analoog scherm van Medion heb, dacht ik dat het maar eens tijd werd voor een nieuwe.

Ik heb eens rond gekeken en ik vond de Samsung S24D390HL wel een mooi scherm. Het design is vrij mooi en volgens mij zijn de game modus ook vrij handig.

Ik gebruik mijn PC met name voor gamen (met name GTA, Battlefield ook maar een stuk minder). Het lijkt mij daarom handig dat het scherm hier ook geschikt voor is. Ook wil ik graag een mooi beeld hebben met een goede scherpte en kleurenweergave. Het design is wel belangrijk, maar de beeldkwaliteit is belangrijker.

Mijn budget is ongeveer €150,-

Kan iemand mij dit scherm aanraden? Of raden jullie mij een ander scherm aan?

Bedankt! :D

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:23

br00ky

Moderator Harde Waren

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik dit zo lees: pricewatch: Samsung S24D390HL Blauw, Zwart
dan lijkt het een scherm. Specs zijn in elk geval heel aardig. Als deze voldoet aan je eisen, dan zou ik die gewoon halen.

• Jordyvd
Ik wilde graag weten of jullie nog andere schermen zouden adviseren die wellicht beter waren :)
Zelf denk ik ook zeer tevreden te zijn met deze

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-01 21:42
Ik heb zelf een pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart waar ik erg tevreden over ben (AMVA paneel, goede kleurweergave, hoog contrast). Hoe hij opbokst tegen de Samsung is natuurlijk niet te zeggen op basis van alleen specificaties. Ik zie wel een behoorlijk hogere contrast en een DVI aansluiting (mocht dat nodig zijn). Verder bevat hij ook een ingebouwde USB-hub, wat ik zelf erg handig vind.

[ Voor 5% gewijzigd door JoepD op 10-02-2015 14:03 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Als je de searchoptie gebruikt dan kom je veel vergelijkbare topics tegen, waaronder deze:
Gaming monitor rond de 150 euro.
2x fullHD schermen voor bij een Dell U2713HM
Monitor (BTW VRIJ)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Jordyvd
Dank jullie voor de reacties. Ik zie net dat het scherm die ik in gedachten had (S24D390HL) een LCD scherm is. Ik heb nog even verder gekeken en heb een T24D390EW gevonden. Dit scherm heeft dezelfde specificaties, alleen heeft het een LED scherm. Behalve de paar recensies op Tweakers kan ik nergens een goede review vinden. Heeft iemand ervaring met deze schermen? En is de beeldkwaliteit veel beter?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:23

br00ky

Moderator Harde Waren
LED=LCD, dus nou ja, daar hoef je niet naar te kijken (het verschil zit hem in de manier van belichten). Overigens zijn het beiden LED schermen als je dat toch wil doen. Waar je echter wél naar moet kijken is het paneel en of dit TN, AMVA of IPS is. TN wil je in géén geval (slechte kleuren, contrast, kijkhoeken). Beiden zijn IPS, dus vergelijkbaar wat dat betreft.

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 10-02-2015 21:01 ]

• Jordyvd
En is dat verschil tussen LED en LCD belichting zichtbaar?
Pagina: 1