Gaming monitor rond de 150 euro.

Pagina: 1
Acties:

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01 22:24
Ik zoek een?
Ik zoek een budget gaming monitor (24 inch), voor rond de 150 euro. Wat daarbij de bedoeling is is dat ik verschillende games ga spelen.

Wat is je budget?
150 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf geen merk voorkeuren, maar hij mag opzich wel mooi staan. Is geen must.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zoek een monitor waar ik rustig en met mooie kleuren een spelletje kan spelen zoals: The witcher 3, gta 5, Dragon Age, farcry en dat soort games.

Maar daarbij moet hij ook redelijk goed kunnen functioneren in FPS, ga hier vooral uit van cs:go.
Ik zat al te kijken naar een 144 hz monitor. maar laat ik even eerlijk zijn ik ben eigenlijk gewoon vrij slecht in fps shooters, en 't is niet dat ik in een keer een pro word door een 144 hz monitor. vandaar ook dat die keuze hem niet gaat worden. want beter word ik er niet door.

Ook ben ik een echte film fanaat, en moet dit dus ook mogelijk zijn op deze monitor (ook al staat er een tv naast die ik ook kan gebruiken). vind het soms wel lekker om gewoon op m'n monitor lekker in m'n film te kruipen :P

Zelf had ik de volgende al opgezocht:

Samsung S24D590PL Zwart
LG 24MP55HQ-P Zwart
Asus VS247HR Zwart

Alvast bedankt!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik lees dat je filmfanaat bent, wil je dan niet een scherm met buitengewoon goed contrast en zwartwaarden, met andere woorden, eentje met een VA paneel?

• Rokz
br00ky schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:15:
Ik lees dat je filmfanaat bent, wil je dan niet een scherm met buitengewoon goed contrast en zwartwaarden, met andere woorden, eentje met een VA paneel?
Had me ingelezen maar weet niet wat precies 't verschil is. En zie ook dat er maar weinig VA panelen zijn!

wat is hier het voordeel van? voor films? en is 't dan ook goed voor games vraag ik me dan gelijk af.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:23

br00ky

Moderator Harde Waren

• Koen050
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-01 10:33
Ik heb sinds een paar maanden de Iiyama ProLite E2483HS-B1. Zeer geschikt voor gamen vanwege de snelle reactietijd. Tevens heeft de monitor een super beeldkwaliteit.
Aanrader dus

• Rokz
Thanks ga ik me even in verdiepen!
Koen050 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:54:
Ik heb sinds een paar maanden de Iiyama ProLite E2483HS-B1. Zeer geschikt voor gamen vanwege de snelle reactietijd. Tevens heeft de monitor een super beeldkwaliteit.
Aanrader dus
Het is een TN paneel hoe zijn de kijkhoeken hiervan en de kleurweergave?

Daar zit ik namelijk een beetje mee in de maag, aangezien ik een casual gamer ben en iemand die graag een film mag kijken!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

Een 24" Full HD AMVA monitor. Waarom AMVA? Goede kleurweergave (games/films), scherp contrast, diepe zwartwaarden (films), lage reactietijd (games) en goede kijkhoeken (games/films), geen last van IPS glow. Kortom eigenlijk de perfecte 'all-round' monitor voor films, games en internet. Lekker rustig aan je ogen en mooi beeld.

Ik zou TN links laten liggen vanwege de matige kleurweergave, slechte kijkhoeken en matige zwartwaarden. Het andere type paneel, IPS, is wel een optie nog. Deze heeft iets natuurgetrouwere kleurweergave dan A-MVA, maar wel weer last van 'IPS glow' (minder rustig aan de ogen). IPS is weer wat geschikters voor video/foto-bewerking in combinatie met gamen.

Kortom: gezien je eisen voor games/films zou ik zéker voor de Iiyama gaan: pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

Edit: Ik lees net pas de "maar hij mag opzich wel mooi staan. Is geen must. ". Het is een vrij neutrale monitor met no-nonsense design. Het is geen gelikt pianolak Samsung rand of een ultradunne Dell behuizing. Het geld zit echt in het paneel gepompt; niet zo zeer in het design.

[ Voor 11% gewijzigd door stin00 op 27-01-2015 21:18 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Rokz
stin00 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:16:
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

Een 24" Full HD AMVA monitor. Waarom AMVA? Goede kleurweergave (games/films), scherp contrast, diepe zwartwaarden (films), lage reactietijd (games) en goede kijkhoeken (games/films), geen last van IPS glow. Kortom eigenlijk de perfecte 'all-round' monitor voor films, games en internet. Lekker rustig aan je ogen en mooi beeld.

Ik zou TN links laten liggen vanwege de matige kleurweergave, slechte kijkhoeken en matige zwartwaarden. Het andere type paneel, IPS, is wel een optie nog. Deze heeft iets natuurgetrouwere kleurweergave dan A-MVA, maar wel weer last van 'IPS glow' (minder rustig aan de ogen). IPS is weer wat geschikters voor video/foto-bewerking in combinatie met gamen.

Kortom: gezien je eisen voor games/films zou ik zéker voor de Iiyama gaan: pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

Edit: Ik lees net pas de "maar hij mag opzich wel mooi staan. Is geen must. ". Het is een vrij neutrale monitor met no-nonsense design. Het is geen gelikt pianolak Samsung rand of een ultradunne Dell behuizing. Het geld zit echt in het paneel gepompt; niet zo zeer in het design.
Super thanks voor de heldere uitleg! Dat verhaal bevalt me wel + wat ik er net over heb gelezen kan ik me er helemaal in vinden!

Zat nog te kijken of er ook een versie was zonder speakers en usb hub (vind dit zelf wat nutteloos op een scherm). Maar kon er zo geen een vinden zonder speakers!

Mooi geprijsd, dus dit gaat 'm worden. Dat die niet zo mooi staat maakt opzich niet zo heel veel uit! uiteindelijk kijk ik toch alleen maar naar het scherm ja! (maar 't oog wil ook wel is wat haha)

Dankjewel! hij gaat in de bestelling :D

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Uitstekende keuze! De speakers en USB hub zijn inderdaad wat minder nuttige gadgets; vooral de speakers in een monitor zijn om te huilen. Maar hier zal je verder geen hinder aan ondervinden.

Laat vooral even horen hoe de monitor bevalt, zijn we altijd erg benieuwd naar :D

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-01 08:45
Ik hoor ook graag wat je bevindingen van het scherm zijn, zit persoonlijk te twijfelen tussen de monitor die jij gekozen hebt en de Samsung S24D590PL Zwart.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

BobZeegers schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:11:
Ik hoor ook graag wat je bevindingen van het scherm zijn, zit persoonlijk te twijfelen tussen de monitor die jij gekozen hebt en de Samsung S24D590PL Zwart.
Multimonitor setup en fotobewerking: Samsung (zie o.a. deze review: http://wecravegamestoo.co...d-pls-72hz-overclock.html)
In de andere gevallen: iiyama, vanwege VA paneel, dus betere zwartwaarden en de verstelbare voet.

[ Voor 6% gewijzigd door Frozen op 27-01-2015 23:33 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-01 08:45
Frozen schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:32:
[...]

Multimonitor setup en fotobewerking: Samsung (zie o.a. deze review: http://wecravegamestoo.co...d-pls-72hz-overclock.html)
In de andere gevallen: iiyama, vanwege VA paneel, dus betere zwartwaarden en de verstelbare voet.
Ben van plan 2 x de samsung te kopen, ik wil er mee gamen, films kijken, browsen etc. Dacht dat dit een prima scherm was om op te gamen, hij werd namelijk geadviseerd in de best buy guide en ik heb er niet veel negatieve reviews van gezien.

Is het mogelijk om een decoder op een monitor aan te sluiten om zo tv te kijken? Zo ja, moet ik dan met bepaalde dingen rekening houden?

Verwijderd

Zo die samsung monitor ziet er goed uit!. Denk dat ik er ook maar een aanschaf.

• Rokz
Heb de monitor binnen! Ziet er degelijk uit, en kijkt tot nu toe erg fijn! vanavond maar is proberen met een filmpje.

Hopelijk heb ik dan vrijdag eindelijk me videokaart binnen. we zullen zien.

Vond alleen de stand te laat dus heb er zelf een boek onder moeten leggen. maar hier kan ik mee leven!

• jwvb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-01 09:20
Ik heb gisteren de Samsung S24D590PL gekocht en moet zeggen dat ik er niet echt heel tevreden over ben. De kleuren zijn zeer goed te noemen maar de "PLS-GLOW" is zeer vervelend. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik vrij dicht op mijn scherm zit i.v.m. PC Gaming en werk, zit je op een grotere afstand dan is het "PLS-GLOW" effect te verwaarlozen.

PLS-GLOW houdt in dat de zwart waardes niet volledige diep zwart zijn maar het lijkt alsof er een "glans" van grijs/zilver/blauw overheen ligt, redelijk vergelijkbaar met backlight bleeding maar dit is typerend voor een IPS-PLS panel. (Zoals wordt aangegeven in de review gepost door Frozen)
Pagina: 1