Nieuwe SSD voor laptop 500 GB, budget 200 euro.

Pagina: 1
Acties:

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04-2025
Ik heb op dit moment een 240GB Crucial M500 SSD in mijn laptop. Dit blijkt eigenlijk te weinig te zijn. Ik wil voor mijn laptop een 500GB SSD kopen en de 240 GB SSD in mijn desktop build plaatsen.

Ik zoek een?
SSD van minimaal 500GB

Wat is je budget?
200 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb de recente ontwikkelingen niet gevolgd, en heb bij de keuze voor een merk en model jullie advies nodig.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zal het gebruiken voor deze Asus laptop. Oorspronkelijk had ik mijn huidige SSD in plaats van de optische schijf in een caddy gemonteerd, maar ik haalde toen zeer slechte snelheden. Geen idee waardoor dit kwam. Ik heb het uiteindelijk in plaats van mijn HDD gemonteerd.

Wat ik wil is simpelweg de beste SSD van minimaal 500GB binnen mijn budget van 200 euro. Ik ben qua prestaties wel tevreden met mijn huidige crucial SSD, maar om een of andere reden is de idle temperatuur rond 40 graden Celsius. Misschien is het dus beter om voor een andere merk te gaan deze keer.

Edit:
Ik wil mijn windows installatie op mijn oude SSD klonen naar de nieuwe SSD. Echter heb ik hier geen verstand van. Is het mogelijk om het zo te klonen dat ik mijn nieuwe SSD in mijn laptop plaats en dat het gewoon werkt, met alle programma's die ik geïnstalleerd had op mijn oude SSD?

[ Voor 10% gewijzigd door ObiTewodros op 09-02-2015 12:32 ]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:35
Wat had je zelf al gevonden ?

Cloud ☁️

• ObiTewodros
Volgens pricewatch lijkt de Crucial MX100 beste optie binnen mijn budget, maar zoals ik aangaf heb ik de recente ontwikkelingen niet gevolgd, en heb advies nodig. Ook ben ik bang dat ik bij aanschaf van een crucial weer te hoge temperaturen ga krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door ObiTewodros op 09-02-2015 12:24 ]

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:34
http://tweakers.net/categ...FSSuZGoCAko5SLkgzjFtbWwsA

Zijn volgens mij als je een nieuwe wil hebben niet heel veel opties, als je iets boven budget gaat ( 15 euro ) kan de 840 EVO een optie zijn, anders alleen de BX100 van Crucial.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:25
pricewatch: Crucial BX100 500GB

MX100 kost al gauw meer dan €190. De BX100 is bij meer winkels voor minder dan dat te koop.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:35
Voor drie tientjes meer koopje een evo850

pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB

Cloud ☁️

• ObiTewodros
Is de 850 EVO aanzienlijk beter? Ik heb ook verhalen gehoord over dat samsung een bepaalde type chip gebruikt die een minder lange levensduur heeft, is dit waar?

• ObiTewodros
NitroX infinity schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:23:
pricewatch: Crucial BX100 500GB

MX100 kost al gauw meer dan €190. De BX100 is bij meer winkels voor minder dan dat te koop.
Wat is het verschil tussen die twee behalve de 12GB en prijs?

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:25
Verschil tussen de Crucial en 850 EVO zul je in dagelijks gebruik nauwelijks, of zelfs niet, merken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Bijna alle moderne ssd's ontlopen elkaar niet veel in snelheid en betrouwbaarheid.
De temperatuur van de ssd zal natuurlijk ook afhangen van zijn omgeving: een ssd in een laptop wordt in het algemeen wat warmer omdat deze niet gekoeld kan worden. Hangt natuurlijk ook af van het design van je laptop en de intensiteit van gebruik. In het algemeen is de werktemperatuur voor ssd's 0 tot 70 graden (maar bij -10 en plus 80 doen ze het ook nog wel), dus wat er nu zo verkeerd is aan je huidige 40 graden begrijp ik niet goed.

• ObiTewodros
Reepje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:43:
Bijna alle moderne ssd's ontlopen elkaar niet veel in snelheid en betrouwbaarheid.
De temperatuur van de ssd zal natuurlijk ook afhangen van zijn omgeving: een ssd in een laptop wordt in het algemeen wat warmer omdat deze niet gekoeld kan worden. Hangt natuurlijk ook af van het design van je laptop en de intensiteit van gebruik. In het algemeen is de werktemperatuur voor ssd's 0 tot 70 graden (maar bij -10 en plus 80 doen ze het ook nog wel), dus wat er nu zo verkeerd is aan je huidige 40 graden begrijp ik niet goed.
Dan koop ik gewoon crucial mx100. Volgens mij is dat de beste binnen mijn budget. Op zich kan ik ook 15 euro extra uitgeven voor samsung 850, maar als ik toch het verschil niet meer, wat is dan de reden om voor de Samsung te gaan? In de 840 versie gebruikte Samsung volgens mij andere type geheugen waardoor het een slechtere levensduur had dan de concurrentie. Is dat ook zo met de 850 versie?

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
ObiTewodros schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:22:
[...]

Dan koop ik gewoon crucial mx100. Volgens mij is dat de beste binnen mijn budget. Op zich kan ik ook 15 euro extra uitgeven voor samsung 850, maar als ik toch het verschil niet meer, wat is dan de reden om voor de Samsung te gaan? In de 840 versie gebruikte Samsung volgens mij andere type geheugen waardoor het een slechtere levensduur had dan de concurrentie. Is dat ook zo met de 850 versie?
Voordeel van de Samsung is dat je 5(!) jaar garantie hebt, dus als ie over 4 jaar kapoet is, kun je hem gewoon weer opsturen, daarom is de 850 ook wat duurder...
Daarnaast hangt de levensduur compleet af van wat je ermee gaat doen...met dagelijks gebruik (bijvoorbeeld waar je games, windows of zelfs alles op staat, is het geen probleem) In een NAS zou het een ander verhaal worden omdat die 24/7 bezig is. Daarnaast vind ik de meegeleverde Samsung software erg handig/nuttig (heb zelf ook de 850 evo).

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1