Ik wil graag naast mijn laptop een desktop hebben, die ik wil gebruiken voor studie en gamen. Ik hoef niet de nieuwste games op hoogste settings te kunnen spelen, maar het zou wel fijn zijn als ik bijvoorbeeld gta 5 kan spelen op medium settings. Ik heb nu een laptop met GT-750m GPU, en het valt mij eigenlijk wel tegen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Qua software zal ik geen zware applicaties op draaien. Zwaarste applicatie zal waarschijnlijk de browser zijn. Ik wil wel af en toe op gaan gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum bedrag is 500 euro, maar het liefst meer richting 400 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb een monitor, toetsenbord, muis en speakers. Voor de rest niets bruikbaars. Ik heb wel een dvd brander van een 7 jaar oude packard bell liggen, maar ik heb geen idee of deze nog compatible is met nieuwe moederborden. Ik weet ook niet of een dvd speler/brander nog nodig is. Windows kan ik gewoon vanaf een usb stick installeren. Alleen als ik games fysiek ga kopen, is het wel noodzakelijk. Ook heb ik zelf een windows installatie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD zou wel fijn zijn, maar ik denk niet dat het realistisch is binnen mijn budget. 500GB HDD is voor mij ruim voldoende qua capaciteit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt voorkeuren voor een merk, gewoon het merk waar mensen het beste ervaring mee hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte van de pc doet er niet toe. Geluidsniveau is ook niet heel belangrijk, maar stiller is altijd beter. Als ik een energiezuinige oplossing kan krijgen zonder dat het ten koste gaat van prestaties, dan waarom niet?
Ga je overklokken?
Momenteel ben ik niet van plan om te overklokken, maar wie weet wat de toekomst brengt.
Ik heb zelf het volgende uitgezocht:
Vragen:
1. Mis ik nog componenten?
2. Hoe zit het met koelpasta? Krijg je dat bij de cpu of moet je het apart kopen?
3. Heb ik alles wat ik nodig heb om het computer te kunnen starten en gebruiken?
4. Is de voeding voldoende?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Qua software zal ik geen zware applicaties op draaien. Zwaarste applicatie zal waarschijnlijk de browser zijn. Ik wil wel af en toe op gaan gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum bedrag is 500 euro, maar het liefst meer richting 400 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb een monitor, toetsenbord, muis en speakers. Voor de rest niets bruikbaars. Ik heb wel een dvd brander van een 7 jaar oude packard bell liggen, maar ik heb geen idee of deze nog compatible is met nieuwe moederborden. Ik weet ook niet of een dvd speler/brander nog nodig is. Windows kan ik gewoon vanaf een usb stick installeren. Alleen als ik games fysiek ga kopen, is het wel noodzakelijk. Ook heb ik zelf een windows installatie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD zou wel fijn zijn, maar ik denk niet dat het realistisch is binnen mijn budget. 500GB HDD is voor mij ruim voldoende qua capaciteit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt voorkeuren voor een merk, gewoon het merk waar mensen het beste ervaring mee hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte van de pc doet er niet toe. Geluidsniveau is ook niet heel belangrijk, maar stiller is altijd beter. Als ik een energiezuinige oplossing kan krijgen zonder dat het ten koste gaat van prestaties, dan waarom niet?
Ga je overklokken?
Momenteel ben ik niet van plan om te overklokken, maar wie weet wat de toekomst brengt.
Ik heb zelf het volgende uitgezocht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 93,95 | € 93,95 |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | XFX Radeon R7 260X 1GB Core Edition | € 107,50 | € 107,50 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 53,50 | € 53,50 |
| 1 | Sharkoon MA-A1000 | € 29,90 | € 29,90 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 62,- | € 62,- |
| 1 | Antec VP350P | € 30,95 | € 30,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 426,75 | |
Vragen:
1. Mis ik nog componenten?
2. Hoe zit het met koelpasta? Krijg je dat bij de cpu of moet je het apart kopen?
3. Heb ik alles wat ik nodig heb om het computer te kunnen starten en gebruiken?
4. Is de voeding voldoende?