Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OCZ 600watt - 2013 wanneer upgraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een vrij nieuwe build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 239,45€ 239,45
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII RANGER€ 159,90€ 159,90
1EVGA GeForce GTX 970 FTW ACX 2.0 4GB€ 372,95€ 372,95
1NZXT H440 Zwart€ 105,95€ 105,95
1Corsair Hydro H105€ 112,95€ 112,95
2Corsair AF120 Quiet Edition Twin Pack, 120mm€ 29,69€ 59,38
1Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm€ 14,99€ 14,99
1Corsair SP120 Quiet Edition Twin Pack, 120mm€ 27,95€ 27,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 71,-€ 71,-
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.164,52

Alles is maximaal 2 maanden oud, behalve de voeding. Alles werkt perfect naar behoren, maar omdat de voeding bijna 2 jaar oud is, heb ik een paar vragen:

Wanneer zou ik deze voeding moeten vervangen?
Als ik de 970 SLI wil gaan draaien, heb ik dan een andere voeding nodig?
Zo ja, welke?

Hartelijk bedankt!

Show me your moves.

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:49
Hoi,

In principe kun je de voeding houden tot dat deze kapot gaat. Als je SLI gaat doen is het misschien wel nodig om iets meer vermogen te hebben.

in deze forumpost kun je kijken welke voeding het meest geschikt zou zijn.
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

ik zou zelf een pricewatch: Cooler Master V Series V700 aanraden. die heb ik ook en levert genoeg. ook is hij vrij stil en heeft hij 80+ gold.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• Koninkje

Koninkje

Topicstarter
Hartelijk bedankt!

Hoe en wanneer merk ik wanneer een voeding kapot gaat? Is dit niet schadelijk voor de andere componenten?

Show me your moves.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je voeding stukgaat dan valt je PC uit (of hij gaat niet meer aan). Met wat geluk is het dan enkel je voeding, en geen andere componenten.
Maar om na 2 jaar je voeding al preventief te willen vervangen is imho wel wat aan de vroege kant. Een fatsoenlijke PSU kan makkelijk 10 jaar mee.

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:49
Koninkje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:35:
Hoe en wanneer merk ik wanneer een voeding kapot gaat? Is dit niet schadelijk voor de andere componenten?
Hij valt dus inderdaad uit. het kan schadelijk zijn voor je componenten. Maar dat hang natuurlijk er van af wat voor fouten hij krijgt. Maar als je dus in SLI gaat werken dan hoef je er met die niet bang voor te zijn omdat je inderdaad al een nieuwe haalt.

En eigenlijk is de meest voorkomende reden van uitval niet zo heel erg schadelijk, namelijk ondervoeding. dat betekent dus dat de pc uit valt op het moment dat hij een zwaare loot krijgt en dus meer verbuikt.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
TERW_DAN schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:38:
Als je voeding stukgaat dan valt je PC uit (of hij gaat niet meer aan).
In mijn ervaring is dat dus vaak genoeg niet zo. Vooral bij voedingen met mindere condensators. In veel gevallen blijft zo'n voeding met lekkende condensators vaak genoeg nog werken. Alleen produceert zo'n voeding een ripple van soms wel meerdere volts op bijvoorbeeld de 12V, terwijl het maximaal 120mV mag zijn. Zo'n voeding sloopt de PC zonder dat je het door hebt.
Maar om na 2 jaar je voeding al preventief te willen vervangen is imho wel wat aan de vroege kant. Een fatsoenlijke PSU kan makkelijk 10 jaar mee.
Een goede high-end voeding zou idd gemakkelijk 10 jaar mee moeten kunnen, maar daar valt deze niet onder. Een voeding zo'n deze kun je beter naar zo'n 7 jaar normaal gebruik vervangen.
Koninkje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:05:
Als ik de 970 SLI wil gaan draaien, heb ik dan een andere voeding nodig?
Dat is wel verstandig, de voeding heeft namelijk niet genoeg aansluitingen voor een tweede videokaart.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Koninkje

Koninkje

Topicstarter
7 jaar normaal gebruik? Dan heb ik nog wel even. Hartelijk dank allen!

Show me your moves.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Voeding advies en informatie topic - Deel 30

Hier hebben we een apart topic voor.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1