Geheugenkaartje niet meer zichtbaar.

Pagina: 1
Acties:

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Hallo,

Mijn moeder heeft een probleempje met haar micro sd kaartje van 16GB (van de computerland). Sinds vanochtend herkent haar telefoon het kaartje opeens niet meer. Zij heeft mij gevraagd om het kaartje alsnog werkend te krijgen, maar mij lukt het niet om het kaartje weer werkend te krijgen. Volgens de telefoon van mijn moeder zit er geen SD kaart in (LG l90) mijn oude sony xperia X8 gaat blauw knipperen en zegt dat ik er een ander SD kaartje in moet zetten, omdat er geen inzit en de SD kaart aansluiting op de pc werkt ook niet. (via SD-> micro SD). Via de pc doet het kaartje gewoon totaal niks, normaal zou je opslagmedia in windows verkenner moeten zien, maar dat gebeurt niet (wel als ik een ander SD kaartje in de computer stop). Iemand een oplossing hoe ik bij haar verzameling vakantiefoto's kan? Zij is namelijk ook zo slim om geen back-up te hebben 8)7 Als ik snel even op internet zoek, lijkt het een verloren zaak te zijn, maar misschien weet iemand toch nog een oplossing?

Samengevat:
Probleem micro SD kaart wordt niet herkend
- Telefoon van m'n moeder gaf als eerst problemen
- werkt ook niet in mijn oude telefoon
--werkt ook niet in de pc met een SD-> micro SD adapter (want schijf komt niet in windows verkenner te staan)

• hoi1234
BUMP

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Thematopic: Datarecovery eens door, daar staan nog wel een paar zinnige hints in.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 20:54

AzzKickah

06-CENSORED

hoi1234 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 21:23:
Hallo,

Samengevat:
Probleem micro SD kaart wordt niet herkend
- Telefoon van m'n moeder gaf als eerst problemen
- werkt ook niet in mijn oude telefoon
--werkt ook niet in de pc met een SD-> micro SD adapter (want schijf komt niet in windows verkenner te staan)
Dan is de kans redelijk 0 dat je nog wat gaat kunnen recoveren.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"--werkt ook niet in de pc met een SD-> micro SD adapter (want schijf komt niet in windows verkenner te staan)"

Heb je ook binnen Windows opslagbeheer >> schijfbeheer gekeken? Dat er onder de verkenner geen schijf tevoorschijn komt wil niet zeggen dat ie er niet is. Ik heb wel vaker data kunnen redden van opslag wat door Windows niet direct als opslag werd gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 12-02-2015 00:36 ]

Testing, one, two ...

• hoi1234
hardware-lover schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:56:
"--werkt ook niet in de pc met een SD-> micro SD adapter (want schijf komt niet in windows verkenner te staan)"

Heb je ook binnen Windows opslagbeheer gekeken? Dat er onder de verkenner geen schijf tevoorschijn komt wil niet zeggen dat ie er niet is. Ik heb wel vaker data kunnen redden van opslag wat door Windows niet direct als opslag werd gezien.
Zal ik eens naar gaan kijken. En hoe kom je in opslagbeheer? Kan niks vinden op internet

[ Voor 5% gewijzigd door hoi1234 op 11-02-2015 18:05 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hoi1234 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:28:
[...]
Zal ik eens naar gaan kijken. En hoe kom je in opslagbeheer > schijfbeheer? Kan niks vinden op internet
Slip of the type, moet zijn schijfbeheer om precies te zijn.

http://answers.microsoft....0d-4d33-83ee-c07d6d58c51c

Testing, one, two ...

• hoi1234
Ik heb geprobeerd de SD kaart via schijfbeheer te vinden, maar ik kan niks vinden.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zelfs dan zijn er nog mogelijkheden, er is specifieke software die niet kijkt naar wat Windows schijfbeheer wel of niet laat zien. Je moet wel even duidelijk krijgen of het werkelijk zo belangrijk is voor je moeder. Het is namelijk niet zo dat een eventueel data herstel zo maar even is gedaan. Ik benadruk altijd dat een gebruiker backup's moet maken van zijn belangrijke data maar in de praktijk wordt dit uit gemakzucht regelmatig achterwege gelaten. Bij een plotseling falen van de opslag zijn ze echter met stomheid geslagen en zitten ze met de handen in het haar. Vaak kan belangrijke data nog wel worden gered, maar dit gaat veel moeizamer dan een backup maken.

Hoewel je moeder er op dit moment weinig mee op zal schieten is duidelijk wat er een volgend keer moet gebeuren, voordat het weer fout gaat bedoel ik. Nogmaals, mocht de data onmisbaar zijn dan zijn er misschien nog mogelijkheden, is het een jammer maar helaas moment, dan is het tot hier en niet verder.

Testing, one, two ...

• hoi1234
Ik denk dat ze het verlies dan maar moet nemen. Het gaat om een paar vakantiefoto's en foto's van onze hond toen hij puppy waa

Verwijderd

Modbreak:Hoi FleurS,

Adverteren in de zin van dat je commerciële diensten aanbiedt of aanprijst op het forum, is niet toegestaan. Wil je adverteren, kijk dan eens op deze plek: http://tweakers.net/info/advertising/.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2015 16:04 ]

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:41
En je komt je speciaal registreren om even reclame te maken voor Recoverfab? :z

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Verwijderd

Wellicht, verandert de zaak echter niet, toch?? ook foto's verloren, leek verloren zaak te zijn, en heel erg blij dat ik alles nu terug heb. Als er een oplossing is, zou je daar dan niet van willen weten hoe dan ook?

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:41
Op zich wel, maar dit lijkt wel erg op spammen en dat wordt hier niet op prijs gesteld

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Pagina: 1