Toon posts:

Hoe kan ik bestanden en directories undeleten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Help. Ik heb op de computer van iemand anders een stomme fout gemaakt. (ben zelf een linux gebruiker)

De microsoft applicatie om een windows phone met een windows computer te synchroniseren heeft mij grote problemen bezorgd.

Ik wilde voor de eerste keer foto's tussen de telefoon en computer synchroniseren. Dan kun je in de software aangeven welke bibliotheken je wilt synchroniseren.
Daar heb ik toen de windows 'afbeeldingen' weggeselecteerd en een eigen dir voor gekozen.

Nu kom ik er echter achter dat deze applicatie nu de hele 'afbeeldingen' map met alle inhoud van de computer heeft verwijderd!
Ze staan ook niet in de prullenbak. Ik heb geen waarschuwing gehad en ook nergens voor gekozen om bestanden te verwijderen. Het enige wat ik gedaan heb is in de applicatie bibliotheken uitsluiten.

Nu heb ik dus een probleem. Hoe kan ik de directorie met alle subdirs en bestanden weer terugkrijgen?
Zijn er 'windows' oplossingen die goed werken of kan ik beter naar linux oplossingen kijken?

Wat een ellende zeg. Totaal onverwacht en de eigenaar heeft natuurlijk weer geen backups gemaakt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 10:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Hoezo is dit de schuld van de eigenaar. :?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik duidelijk gezegd dat ik een stomme fout had gemaakt? Hoe kom je er bij dat ik de eigenaar daar de schuld van geef?

Wat betreft de opmerking m.b.t. bakcups. Het is dezelfde persoon wiens windows phone gewist werd en daardoor zijn foto's kwijt was. Hij was dus al geattendeerd op het nut van backups maken.

Dan het probleem dat zich voor heeft gedaan. Met de microsoft tool die Windows zelf binnenhaalt bij het aansluiten van een windows phone ging het dus mis.
Je moet dan de 'bibliotheken' selecteren die je wilt synchroniseren. De bibiotheken 'afbeeldingen' en 'video's heb ik uitgevinkt.
Nergens in het scherm staat er dat dit betekend dat ze dan van je hardeschijf verwijderd zullen worden. Er wordt ook niet gewaarschuwd dat deze directories permanent worden verwijderd. Toch gebeurde het en dat was vrij onverwacht. Dit was zeer frustrerend en ik baalde er behoorlijk van.

Uiteindelijk heb ik met testdisk, photorec, etc. vanuit linux enkele pogingen gedaan. Er kwam veel shit terug, soms wel van 5 jaar geleden.
De contents van de afbeeldingen directory bleven echter spoorloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10 23:31

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:10:
Volgens mij heb ik duidelijk gezegd dat ik een stomme fout had gemaakt? Hoe kom je er bij dat ik de eigenaar daar de schuld van geef?

Wat betreft de opmerking m.b.t. bakcups. Het is dezelfde persoon wiens windows phone gewist werd en daardoor zijn foto's kwijt was. Hij was dus al geattendeerd op het nut van backups maken.

Dan het probleem dat zich voor heeft gedaan. Met de microsoft tool die Windows zelf binnenhaalt bij het aansluiten van een windows phone ging het dus mis.
Je moet dan de 'bibliotheken' selecteren die je wilt synchroniseren. De bibiotheken 'afbeeldingen' en 'video's heb ik uitgevinkt.
Nergens in het scherm staat er dat dit betekend dat ze dan van je hardeschijf verwijderd zullen worden. Er wordt ook niet gewaarschuwd dat deze directories permanent worden verwijderd. Toch gebeurde het en dat was vrij onverwacht. Dit was zeer frustrerend en ik baalde er behoorlijk van.

Uiteindelijk heb ik met testdisk, photorec, etc. vanuit linux enkele pogingen gedaan. Er kwam veel shit terug, soms wel van 5 jaar geleden.
De contents van de afbeeldingen directory bleven echter spoorloos.
Je kunt een recovery draaien op de sd card van de telefoon, misschien is daar nog iets te vinden?

Overigens, stonden er in die map ook afbeeldingen die NIET op de telefoon stonden?

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 22:55

TheVMaster

Moderator WOS
Kun je misschien ook aangeven over welke versies we het hier hebben? Is het Windows XP, Vista, 7, 8, 8.1, 10 TP? En om welke versie van Windows Phone gaat het (dan weten we ook welke 'tool' het mogelijk is)......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Je hebt die recovery programma's toch niet op de betrokken schijf geïnstalleerd? Sowieso bij een OS-schijf niet meer het OS opstarten door de tijdelijke bestanden die aangemaakt worden.

Ik zal thuis eens kijken wat ik had gebruikt om een USB-stick te redden. Die werd helemaal niet meer herkend.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01-2024
Voor zover de data niet overschreven is zijn er versies van Runtime GetDataBack die op Fat32 en NTFS veel kunnen terughalen.
Dit geldt voor zowel de SD kaart (inlezen met een adapter) als de synch dataschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Johan9711 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:23:
[...]
Je kunt een recovery draaien op de sd card van de telefoon, misschien is daar nog iets te vinden?

Overigens, stonden er in die map ook afbeeldingen die NIET op de telefoon stonden?
Helaas had die telefoon geen sd-card. De foto's die op de telefoon stonden waren eerder al verloren gegaan en daar had de eigenaar zich al bij neergelegd. Door de MTP verbinding was het niet mogelijk om de data van het interne geheugen te halen.

Die map 'afbeeldingen' is de standaard map in windows waar foto's etc. worden opgeslagen. Net zoiets als 'mijn documenten' etc. Er stonden alleen maar foto's in die niet op de telefoons stonden. (van een digitale fotocamera)
TheVMaster schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:58:
Kun je misschien ook aangeven over welke versies we het hier hebben? Is het Windows XP, Vista, 7, 8, 8.1, 10 TP? En om welke versie van Windows Phone gaat het (dan weten we ook welke 'tool' het mogelijk is)......
Helemaal vergeten te vermelden inderdaad. Het betreft een windows 7 computer met ntfs en een windows 8.1 phone.
Señor Sjon schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:00:
Je hebt die recovery programma's toch niet op de betrokken schijf geïnstalleerd? Sowieso bij een OS-schijf niet meer het OS opstarten door de tijdelijke bestanden die aangemaakt worden.

Ik zal thuis eens kijken wat ik had gebruikt om een USB-stick te redden. Die werd helemaal niet meer herkend.
Nee, de computer is gelijk uitgeschakeld om juist dat te voorkomen. Vervolgens heb ik een linux usb-stick gemaakt met enkele rescue tools. Vanuit linux heb ik de ntfs-schijf read-only gemount.
Dice schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:06:
Voor zover de data niet overschreven is zijn er versies van Runtime GetDataBack die op Fat32 en NTFS veel kunnen terughalen.
Dit geldt voor zowel de SD kaart (inlezen met een adapter) als de synch dataschijf.
Het gekke is dat er veel bestanden hersteld konden worden. Misschien wel 6gb aan data, waarbij sommige bestanden zelfs meer dan 5 jaar oud waren. Er is echter geen enkel bestand uit de afbeeldingen map teruggevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-02 17:11
*knip* Hijacken (posten in iemand anders topic over iets dat er eigenlijk niks mee te maken heeft) is niet toegestaan. Maak een Nieuw (eigen) topic.

[ Voor 90% gewijzigd door TheVMaster op 11-02-2015 13:31 . Reden: Hijacken van topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01-2024
Wat je nog zou kunnen proberen is het aansluiten van de telefoon en de recovery software er rechtstreeks op laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:15
Ik mis eigenlijk waar de TS naar gekeken heeft : ik vermoed zelf ook niet dat de data gedelete is, ik vermoed eerder dat de my pictures etc van de gebruiker niet meer opgenomen zijn in de betreffende library.
Windows werkt tegenwoordig voor My Documents, My pictures etc met libraries ; jij geeft aan welke folders onderdeel uitmaken van de betreffende library.

TS : als je op de C schijf kijkt in de folder C:\Users\<gebruikersnaam> kom je hier dan wel de betreffende folder tegen (wellicht als een subfolder van "documents")?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55

OgWok

U.N.C.L.E.

Data Recovery van Christophe Grenier. Hier te verkrijgen klik

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Pagina: 1