Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-11 10:43

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb al 2.5 jaar plezier gehad aan mijn Acer Liquid S1, hij liep als een trein en ik gebruikte hem dagelijks met plezier...

Ik zat laatst op mijn bureaustoel met de telefoon op mijn knie, hij viel eraf en ik dacht dat de schade wel mee zou vallen, niet dus... hele scherm kapot en het touchscreen reageert niet meer... even rondgebeld, maar er is niemand die hem kan repareren, dan maar een nieuwe dus.

Ik zoek een?
Goede smartphone rond de 250 euro

Wat is je budget?
Ongeveer €250, als ik voor 20 euro een _veel_ betere telefoon kan krijgen is het geen probleem, maar het liefst niet meer dan 250 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil met de telefoon vooral bellen, smsen en whatsappen, games doe ik vrijwel niet en ik heb, behalve whatsapp, geen social media..
Liefst een groot scherm + 5 inch (heb hiervoor een Acer Liquid S1 gehad met 5.7" scherm dus dat ben ik gewend ;) )
Lange batterijduur zou mooi zijn, de Acer hield het 2 a 3 dagen vol bij normaal - weinig gebruik.
Ik zou ook wel eens met NFC willen rondklieren dus het zou mooi zijn als dat ook op de telefoon zit (meer een wens dan een eis)

Ook luister ik veel muziek op de telefoon, deze moet een 80ohm koptelefoon aan kunnen sturen (al kunnen alle telefoons die ik heb geprobeerd dat)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al wat rondgezocht, maar zou werkelijk geen idee hebben wat ik moet kopen, ik heb verder geen merkvoorkeur.

pricewatch: Motorola Moto G Dual SIM (2014) Zwart
+ prijs/kwaliteit
- scherm "klein"
- accuduur

pricewatch: Huawei Ascend G750 Zwart
+ prijs/kwaliteit
+ redelijk scherm
+ goede camera
- geen?

Ik kan wel in de reviews kijken, maar iedereen is wat anders gewend, ik kom van een phablet in Taiwan af en dat is mijn vergelijkingsmateriaal, een ander komt van een enorm duur en snel flagship af en die vind mijn oude toestel maar een sloom ding.

TL;DR: Ik kom van een goedkope phablet af en zoek een vervanging voor rond de €250, ik wil een telefoon met groot (+ 5") scherm en het liefst een goede accuduur, NFC zou mooi zijn maar is geen vereiste.

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Djesse8999 op 08-02-2015 12:14 ]

• Raspbetory
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-11 21:45
De Lg g2? https://tweakers.net/pricewatch/346181/lg-g2-16gb-zwart.html

+ Full HD scherm
+ Top model 2013
+ Accu kan lang meegaan 3000mah
+ LTE, Snapdragon 800
+/- 5.2 inch
+ Lollipop in de planning?
+ Camera (Vind ik :p )

- Geen micro-sd (10 gb effectief bruikbaar)
- 50 euro boven budget (Was bij de btw actie van mediamarkt 250 :( )
- The Interface is voor sommige een beetje kinderachtig

[ Voor 4% gewijzigd door Raspbetory op 08-02-2015 12:25 ]

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Geen micro SD is een afknapper, heb +/- 16 gigabyte aan muziek (en dan heb ik het nog niet over de apps)
Voor 300 euro moet er een micro-sd slot in zitten vind ik ;)

• Raspbetory
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-11 21:45
De HTC Desire 816?

pricewatch: HTC Desire 816 Grijs

+/- HD scherm
+/- 2600mah
+/- LTE, Snapdragon 400
+/- 5.5 inch
+ Micro SD
- 25 hele euros boven budget!
+/- Sense skin (Of je ervan houdt)

Waarom kijk je niet eens naar smartphones uit China, Er is een hele thread over hoe en waar je er een kan halen

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Of de andere boeg: pricewatch: Nokia Lumia 1320 Wit

Groot scherm met aardige resolutie.
mSD slot en iets van 30GB aan Onedrive ruimte.
Accu van 3400mah en een OS + hardware die lekker zuinig zijn.
Prettig OS die nog lekker vloeiend is ookal is de hardware niet heel indrukwekkend.

De camera is wat matig, en je moet natuurlijk ook wel kunnen opschieten met WP als OS. Zelf denk ik niet dat je iets van het app-tekort gaat merken.

People as things, that’s where it starts.

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zou dan eerder voor de Huawei G7 gaan, nieuwe 64-Bit qualcomm SoC, LTE en een metalen behuizing. Als je importeren niet erg vindt dan zijn er in China ook hele leuke opties met jouw budget.

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
De Acer Liquid S2 ziet er wel mooi uit, zou dat wat zijn (ik kan hem voor €230 krijgen)

[ Voor 5% gewijzigd door Djesse8999 op 08-02-2015 15:05 ]

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Prima specs, zeker voor dat bedrag wat jij noemt, maar de software is verouderd en nog erger erg slecht geoptimaliseerd. Kans is dus groot dat je custom-ROMS moet/wilt flashen.

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
benbaba schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:26:
Prima specs, zeker voor dat bedrag wat jij noemt, maar de software is verouderd en nog erger erg slecht geoptimaliseerd. Kans is dus groot dat je custom-ROMS moet/wilt flashen.
Daar heb ik geen problemen mee ;)
Pagina: 1