Tijd voor nieuwe PC.

Pagina: 1
Acties:

• MannyMo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-01 18:41
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel geen veeleisende games op dit moment (LoL, Diablo3, Deus Ex HR DC, Payday2) maar wil graag wel zo nu en dan mijn games streamen op twitch voor fun. Videokaart moet de resolutie van 2560x1440 aankunnen om games soepel te kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen budget vastgesteld maar keuze wordt voornamelijk bepaald door prijs/kwaliteit-verhouding.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel in bezit: http://tweakers.net/gallery/119440#tab:inventaris
Ik twijfel nog of ik componenten ga overzetten of een geheel nieuw systeem te bouwen. In principe kan ik geheugen, SSD, voeding, koeler, case ( & tweede monitor) meenemen, maar misschien geef ik mijn oude pc aan iemand anders.
Gezegd moet worden dat ik neig naar andere case en ik mijn SSD of geheugen moet testen op fouten (krijg soms random BSOD waarvan ik niet weet wat de oorzaak is maar dat is een side issue).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie hierboven & wishlist voor eventuele onderdelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur, maar zoals de wishlist aangeeft heb ik eigenlijk de bestbuy guide beetje overgenomen aangezien dat wel ongeveer is wat ik zoek. Als het gaat om voeding en case heb ik goede ervaring mee qua merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben een fan van wat stillere configuraties en gebruiksgemak (als ik daar voor moet betalen zal ik het zeker overwegen)

Ga je overklokken?
Nee

Zie hieronder mijn wishlist met artikelen waar ik nu aan denk. Randapparatuur zoals muis/toetsenbord heb ik nog niet over nagedacht maar is van secundair belang op dit moment. Misschien nog eventuele tips als het gaat om een headphone/headset met of apart een mic. Ik heb nu een Philips Uptown die ongelooflijk lekker zit maar we zien wel.

Ik weet dat de lijst beetje saai is, maar mijn voornaamste vraag is: is alles compatibel (zie ook mijn oude onderdelen) en welke CPU/VGA is benodigd om de games te kunnen streamen en soepel af te kunnen spelen op de hogere resolutie? (Het hoeft niet ultra settings te zijn voor nieuwe games).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 200,50€ 200,50
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 76,95€ 76,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 351,95€ 351,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 97,95€ 97,95
2Dell U2515H Zwart€ 279,15€ 558,30
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,-€ 62,-
1Crucial MX100 256GB€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.444,60

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:38

Tribits

Onkruid vergaat niet

Beetje vreemde upgrade als ik het mag zeggen, als ik het goed begrijp heb je nu een systeem met 2500k en 8GB. Als je daar die GTX970 in steekt heb je per saldo vrijwel dezelfde prestaties als dit nieuwe systeem, voor een derde van de prijs of zo.

Of je de schermen moet vervangen is een persoonlijke keus denk ik, je hebt nu twee TN schermen begrijp ik en de schermen uit je lijstje zijn IPS schermen, dat is dan wel weer een duidelijke stap vooruit.

Overigens lijkt het geheugen meenemen me niet zo handig als je er niet zeker van bent waar die BSODs vandaan komen. Er loopt hier nog een draadje over het achterhalen van de oorzaak van een bluescreen, misschien dat je daar nog wat informatie uit kunt halen.

[ Voor 26% gewijzigd door Tribits op 07-02-2015 15:21 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-03 13:44

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Misschien alleen GPU vervangen?

Review QNAP TS-230 NAS

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik zou alleen je videokaart en behuizing vervangen (qua hardware, schermen moet je zelf weten). Het verschil zul je bijna niet merken en als je die 2500k een stevige overklok geeft is ie denk ik een stuk sneller. Als je denkt dat geheugen een probleem is, vervang je dat.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• MannyMo
Bedankt alvast voor de reacties.

Wat ik voornamelijk merk aan mijn CPU op dit moment is dat als ik LoL stream mijn CPU 100% draait en de boel lagged op stream. Kan zijn dat mijn vga de boel vertraagd maar ik had vernomen dat streaming vooral op de CPU een aanslag is. Wat betreft overklokken, ik zou een poging kunnen doen.

Wat betreft schermen, helaas is 1scherm overleden dus ik wil sowieso een tweede monitor halen en twijfel voornamelijk of ik er twee wil of niet (matching pairs are the sexiest).

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

MannyMo schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:31:
Bedankt alvast voor de reacties.

Wat ik voornamelijk merk aan mijn CPU op dit moment is dat als ik LoL stream mijn CPU 100% draait en de boel lagged op stream. Kan zijn dat mijn vga de boel vertraagd maar ik had vernomen dat streaming vooral op de CPU een aanslag is. Wat betreft overklokken, ik zou een poging kunnen doen.

[...]
Heb je snelle internet?

Review QNAP TS-230 NAS

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

kast is idd niet geschikt, bsod's vreemd, lijkt me sterk dat dat aan je geheugen ligt , corsair is doorgaan goed.
Memtest al gedraaid?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

sommige streamingprogramma's eisen idd zeer veel van je cpu, en dan kan menig quadcore flink op zijn donder krijgen, de FX-8320 wordt daarom nog wel eens aangeraden aan mensen die willen streamen, maar geen budget hebben voor een Xeon/i7.

Moderne videokaarten zols de 700/900 serie van Nvidia en iig de R9 290 en R9 290x van AMD hebben ook hardware aan boord om te kunnen streamen zonder al te grote performance hit, maar de opties zijn dan wel wat beperkter.

People as things, that’s where it starts.

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

welke streamprogramma gebruik je?

Review QNAP TS-230 NAS

• MannyMo
Bsod's zijn volledig random in ieder geval. Ik zal nog voor beide onderdelen een keer een test doen.

Voor streaming gebruik ik OBS. Ik ben een volledige noob trouwens. Ik moet nog een keer er in duiken qua settings.

Internet is via UPC, volgens mij iets van 120/10 ofzo. Ik bedenk me net dat het kan zijn dat de bitrate te hoog staat en mijn upload het niet aankan, maar volgens mij zou UPC het aan moeten kunnen.

• MannyMo
Een paar checks uitgevoerd en mijn SSD & geheugen gaven geen fouten.

Als er iemand is waar ik eventueel mijn laatste twee memorydumps naar toe kan sturen om te bekijken (ik heb een poging gedaan en snapte er vrij weinig van met het uitlezen). Ik zag volgens mij iets met kernelpage of pagefile, maar het zegt me helemaal niks.

Na wat extra dagen denken gewoon zoveel mogelijk huidige onderdelen behouden gezien ze goed hun werk doen. Waarschijnlijk ga ik dan voor:
- 1x Dell U2515H (itchy fingers om er 2 van te maken :D)
- Asus STRIX 970
- Fractal R5. (De nieuwe VGA past niet in de Antec Solo.)
Pagina: 1