Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goedkope smartphones shootout

Pagina: 1
Acties:

• ruudkobes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-10 19:12
Bij de Lumia 535 wordt gemeld:
"Foto's croppen voor bijvoorbeeld een avatar kun je echter vergeten."
Voor zover mij bekend (heb ondertussen 3 lumia's gehad, waaronder budgetversies) heeft WP standaard een 'crop en draai'-tool in de foto's-app. Ik geloof dus niet dat die er op de 535 niet is.

In het algemeen vind ik WP erg negatief weggezet worden op Tweakers, maar ik zou wel ff 2x checken voordat je onwaarheden als feiten gaat verkondigen.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Ik heb jarenlang naast de tweakers redacteuren gewerkt en durf wel met zekerheid te zeggen dat ze niet biased zijn. De controle onder collega's én het besef dat de community ze goed in de gaten houdt dragen daar aan bij.

Ik weet daardoor wel zeker dat een foutje als dit, gewoon echt een foutje is, zonder verdere agenda.

• ruudkobes
Het is ook vooral een serieuze suggestie om de fout in het artikel te verbeteren.

offtopic
Anderszijds is het, aangenomen dat er geen sprake bias of gemakzucht is, dan op zijn minst een slecht opgezette vergelijking. Het nog zo'n populair artikel zijn, maar je doet nu impliciet de aanname dat iedereen die naar die telefoon van 100 euro kijkt ook de andere telefoons in de vergelijking als optie heeft in zijn budget. Dat is hoogst onwaarschijnlijk.

Een telefoon van 100 euro vergelijken met 4 andere telefoons van 175-190 euro is simpelweg onlogisch, tenzij prijs als een belangrijke factor wordt meegenomen (wordt het niet in dit artikel).
De telefoon wordt nu beoordeeld op basis van die telefoons die bijna 2x zo duur zijn => scheve vergelijking.

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-11 13:29

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Hier had ik al een topic over geopend Goedkope smartphones Shoot-out

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• ruudkobes
Duidelijk, was ook niet mijn bedoeling deze discussie hier verder te voeren, maar kon het niet laten even te reageren op Misha.

Zodra de feitelijke onjuistheid die ik in de eerste post noem gefikst is in het artikel mag dit topic op slot wat mij betreft.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Ik reageerde vooral op:
In het algemeen vind ik WP erg negatief weggezet worden op Tweakers

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
ruudkobes schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:15:
Bij de Lumia 535 wordt gemeld:
"Foto's croppen voor bijvoorbeeld een avatar kun je echter vergeten."
Voor zover mij bekend (heb ondertussen 3 lumia's gehad, waaronder budgetversies) heeft WP standaard een 'crop en draai'-tool in de foto's-app. Ik geloof dus niet dat die er op de 535 niet is.

In het algemeen vind ik WP erg negatief weggezet worden op Tweakers, maar ik zou wel ff 2x checken voordat je onwaarheden als feiten gaat verkondigen.
Simpel gevalletje van verkeerd begrepen. Waar Arnoud op doelde was dat vanwege de relatief lage resolutie - 5 megapixels - er weinig speelruimte is voor croppen zonder dat de beeldkwaliteit duidelijk verminderd. Heb de zin in het artikel iets aangepast om dat duidelijk te maken.
Pagina: 1