Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goedkope smartphones Shoot-out

Pagina: 1
Acties:

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-11 13:29

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Ik zat net deze review te lezen op mijn telefoon, ik zag daar de logische en wat eruit ziet als correcte beoordelingen. In deze review kreeg de Lumia 535 er flink van langs, slechste accuduur, laagste PPI, minst snelle SoC enz. Het verbaasde mij eerlijk gezegd nogal dat de telefoon er zo van langs kreeg, immers had ik altijd het idee dat de telefoon zeer goed was voor de prijs. De beoordeling van 3 sterren was dan ook duidelijk, gewoon de minste telefoon.

Totdat ik de prijzen zag, 103 euro tegenover 2 rond 175 en 2 rond de 190, bijna 2x zo duur. Ik heb begrip dat de keuze op de 535 is gevallen, en dat jullie hem niet hebben aangepast tot rond de 200 euro om zo de 735 mee te nemen, al weten we natuurlijk allemaal dat wanneer je 190 wilt uitgeven, dat 215 ook acceptabel is. Maar los van dat, hoe kunnen jullie een review plaatsen waarbij een telefoon, die duidelijk in een lagere prijsklasse zit, zo hard onderuit trappen door constant te praten over lagere accuduur, lagere resolutie/ppi en mindere qualcomm, terwijl jullie nergens melden dat de prijs bijna de helft is van de rest.
Ik verwacht niet dat jullie constant melden dat die zoveel goedkoper is, maar buiten dat er aan het einde staat dat deze het goedkoopste is (iets wat niet zoveel zegt gezien dit ook 5 euro goedkoper had kunnen zijn), vermelden jullie niet dat er zo'n gigantisch prijsverschil is. Hierdoor krijg je als lezer een extreem verdraaid beeld van de realiteit.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je opmerking :)

De prijs speelt een grote rol in de beoordeling. Die drie sterren krijgt hij, omdat hij gemiddeld is ten opzichte van concurrenten uit de eigen prijsklasse. Als ik hem had beoordeeld ten opzichte van de andere telefoons uit het verhaal, had hij een veel lagere score moeten krijgen :)

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

arnoudwokke schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:09:
Dank voor je opmerking :)

De prijs speelt een grote rol in de beoordeling. Die drie sterren krijgt hij, omdat hij gemiddeld is ten opzichte van concurrenten uit de eigen prijsklasse. Als ik hem had beoordeeld ten opzichte van de andere telefoons uit het verhaal, had hij een veel lagere score moeten krijgen :)
Arnoud ik zou graag inhaken op dit verhaal. Ik vraag me ook af of het je bedoeling was om de lumia hier slecht uit de bus te laten komen. De 535 is inmiddels een achterhaalde telefoon geworden doordat de 735 zo dicht bij hem in de buurt gekomen is qua prijs. Om deze vervolgens niet in de revieuw mee te nemen, terwijl die €20 euro boven budget zit vind ik raar. in plaats daarvan kon je beter de lumia's buiten beschouwing laten.

Daarnaast is mijn vraag: Wanneer ga je is de Chinese krachtpatsers tegen de "gevestigde orde" uitzetten. een opstelling als:
  • Xiaomi mi4
  • Meizu mx4 pro
  • ZTE Blade S6
  • One plus One
  • Note 4
  • Sony Experia Z3
  • Iphone 6
Om nu is duidelijk te maken wat prijs met de kwaliteit doet.

[ Voor 5% gewijzigd door flipkipse op 10-02-2015 19:04 ]

Certified Google Teacher.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
flipkipse schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:53:
De 535 is inmiddels een achterhaalde telefoon geworden doordat de 735 zo dicht bij hem in de buurt gekomen is qua prijs.
De 735 is toch 2x zo duur? (220 vs 105 euro)

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-02-2015 10:15 ]

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:14:
[...]

De 735 is toch 2x zo duur? (220 vs 105 euro)
Woow shit zat even met verkeerde prijs in mijn hoofd. excuus

Certified Google Teacher.