I/O Communications Processor PCI Bus Controller

Pagina: 1
Acties:

• hepta7
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-01 10:55
Goede avond allemaal,

na een week of 2 veel proberen op mijn pc zoals terug zetten naar pc instellingen etc.
blijf ik met een probleem zitten.

een WHEA error en een WATCHDOG fout. beide zorgen er voor dat mijn PC opnieuw opstart.
Al mijn drivers lijken up to date te zijn ( (Driver booster 2.2)

Het enige wat mij opvalt is I/O Communications Processor PCI Bus Controller versie 6.3.9600.16384 uit 2006.

Ik heb deze pc (costum build) nu net een jaar. kwam met windows 8 en is nu windows 8.1

Mijn vraag is dit: moet deze I/O Communications Processor PCI Bus Controller worden vervangen?
ik kan tot nu toe geen duidelijk antwoord vinden. Ook moet ik eerlijk toegeven dat ik niet goed weet wat een I/O Communications Processor PCI Bus Controller doet.

Hopelijk heeft één van jullie een antwoord wat mij opweg kan helpen.
alvast bedankt voor de moeite en je tijd voor het antwoorden.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:57
't Zou op z'n minst handig zijn als je vermeldt welke hardware je precies gebruikt.

• hepta7
Hoi Nielson.

Daar had ik inderdaad niet aan gedacht.

Op Dit moment gebruik ik:

Windows 8.1 (64 bit)
Asus M5a97 R2.0 motherboard
AMD FX 8350 processor
Radeon HD 7970 royalAce
8GB ram

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

De 'I/O Communications Processor PCI Bus Controller' is een onderdeel van de chipset en heeft wat te maken met de aansturing van de PCI-bus (PCI-sloten en onderdelen op het moederbord). Hiervoor heeft Microsoft blijkbaar in 2006 een driver geschreven, en aangezien er geen nieuwere versie is doet die het waarschijnlijk prima. Er valt niet bepaald wat aan te vervangen.

• hepta7
Dan moet ik de :

overclock whea uncorrectable error en de WATCHDOG error dus ergens anders gaan zoeken blijkbaar. Helaas. ik had gehoopt en gedacht dat het mogelijk aan die uit 2006 komende driver zou liggen.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:54
CPU failure bug checks, FX-8350 en een M5A97 bord met 4+2 phases. Ik krijg een deja-vu.

Hardware Probleem

Voor de volledigheid, welke voeding heb je, en is het de M5A97 met of zonder VRM heatsinks?

[ Voor 17% gewijzigd door Thralas op 06-02-2015 21:19 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

hepta7 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:18:
Dan moet ik de :

overclock whea uncorrectable error en de WATCHDOG error dus ergens anders gaan zoeken blijkbaar. Helaas. ik had gehoopt en gedacht dat het mogelijk aan die uit 2006 komende driver zou liggen.
Als je aan het OCen bent hoeft het niet aan de driver te liggen, het kan best zijn dat je gewoon teveel vraagt van de chip/het geintegreerde component :o

Oslik blyat! Oslik!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Als het exact het moederbord is dat aangegeven wordt, hebben de VRM's een heatsink. Neemt niet weg dat het niet een heel erg goed idee is om met dat moederbord te gaan overclocken.

• hepta7
De voeding die ik gebruik is:

Corsair Gaming GS800 (CMPSU-800G)

Deze pc is niet overclocked. en voor de zekerheid heb ik ook even gekeken en alles staat op fabrieks instellingen. de Temp van mijn videokaart komt niet boven de 65 graden uit. wanneer deze in vol gebruik is. mijn processor wordt ook niet raar warm. Prefmonitor 2 draait al uren en laat geen piek zien in temp.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:54
Temperatuur van je GPU/CPU is niet zo relevant als het inderdaad de VRMs zijn. Feit is dat veel AMD-borden blijkbaar ondergedimensioneerd zijn qua power phases.

De M5A97 LE 2.0 heeft uberhaupt geen heatsink op de VRMs en is daarmee helemaal problematisch, je zou verwachten dat de M5A97 2.0 het dan iets beter doet. Desalniettemin wordt dit bord afgeraden voor overclocking, wat betekent dat 'ie in de danger zone zit.

Een fannetje over die VRM heatsink laten blazen zou wel eens kunnen helpen. Afhankelijk van de frequentie van de crashes kun je vrij simpel bepalen of dat helpt, lijkt me.

• hepta7
mijn kast zit vol met fans. ik heb een Zalman Z11 Plus Midi Tower Case kast met daarbij 4 exta fans. de kast temp is relatief laag.
Pagina: 1