Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum dus ik heb geen idee of ik mijn probleemstuk onder het goede kopje heb geplaatst.

Ik loop al een tijdje tegen het probleem aan met mijn desktop computer dat ik, met name tijdens het spelen van games, veel crashes op loop.
Is het geen Blue Screen dan is het wel een onaangekondigde reboot.
Zoals vandaag is mijn pc wel 3 keer in een kwartier gecrasht, nu tijdens het spelen van FIFA 15 en ik ben het eigenlijk wel een beetje zat.

Hier even kort mijn hardware:

Moederbord: ASROCK 970 Extreme3 R2.0
Processor: AMD FX-6100 Six-core Processor
Grafische Kaart: MSI RADEON R9 280X Gaming 3GB DDR5
Voeding: Corsair CX600M

Mijn pc draait op een 64-bit Windows 8.1 (legaal)

Onlangs heb ik ingesteld dat mijn pc na een crash niet meer opnieuw opstart, en zo een dump bestandje aan maakt met informatie over de crash maar nu, in plaats van opnieuw opstarten krijg ik gewoon een black screen. (verlicht) toetsenbord blijft actief en de pc blijft gewoon draaien maar er is niks meer mogelijk behalve een cold reboot.

Wie o wie zou mij kunnen helpen met het oplossen van dit enorm irritante probleem?
Als je meer informatie wilt over software/hardware wat dan ook laat het me weten

Leon

• mikeyhe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-12-2025
hallo wat zijn de temps van de videokaart en de cpu.
miss zijn die wel te hoog.
en anders is het aanteraden om het ram te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait op 35 graden celsius, staat inmiddels al zo'n 5 uur aan dus lijkt me daar niet aan te liggen.
Is er een programmatje om ram te testen?

bedankt voor de hulp

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 18:53
Hou oud is de voeding?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Nog geen half jaar oud, heb toen destijds een nieuwe aangeschaft omdat mijn nieuwe videokaart teveel verbruikte voor mijn oude.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:37:
Hij draait op 35 graden celsius, staat inmiddels al zo'n 5 uur aan dus lijkt me daar niet aan te liggen.
Mja, 35 graden als 'ie idle is of een beetje moet internetbrowsen, dat zegt niets. Stress 'm eens met wat benchmarks en kijk eens wat de temperatuur dan doet?
Is er een programmatje om ram te testen?
memtest86
memtest86+

Verwijderd

Topicstarter
64 graden op t hoogst, dit was tijden crisis 3 met high graphics

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

En Crysis crashed niet? of heb je die alleen even gestart om je temperaturen omhoog te krijgen?

Er zijn andere programma's die specifiek je CPU belasten b.v. Prime95.

Het staat me bij dat er wel meerdere mensen problemen hadden met Fifa15 of in ieder geval een vergelijkbare situatie, als ik het goed heb draait Fifa15 vanuit Origin? Zet die overlay dinges eens uit, dit schijnt nog wel eens wat problemen op te lossen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Deze draaide ik inderdaad alleen even om temperatuur te meten, verder speel ik het amper.

Met origin overlay bedoel je denk ik dat je bijvoorbeeld net als bij steam ingame kan chatten enzo?

Verder zijn meestal mijn CPU belasters Skype, Spotify of Origin / Steam zelf

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:54
Post eens een screenshotje van BlueScreenView en/of wat van die minidumps.

Verwijderd

Topicstarter
Waarmee open ik een dmp file ^.^''

Verwijderd

Topicstarter
Nu prutser001 het zo zegt over origin... ook tijdens het spelen van battlefield 4 had ik vaak last van red screens en crashes, maar zoals laatst speelde ik dan death island via steam en dan kan ik gerust 4 uur achter elkaar spelen zonder ook maar enige tegenslag.

Maar zoals vandaag staat mijn pc op t inlogscherm en ik ging eten , toen ik terug kwam had ik een blue screen... niks mee gedaan en alsnog een crash

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:15
Temperatuur klinkt zo wel goed. M'n volgende stap zou dan een geheugentest zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben verder niet bekend met Memtest..
zou iemand mij hier uitleg over kunnen geven

• Thralas
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:09:
Waarmee open ik een dmp file ^.^''
Nou, BlueScreenView dus bijvoorbeeld. Of Google het eens..

Verwijderd

Topicstarter
http://nl.tinypic.com/vie...c=xp7oeb&s=8#.VNHyZyuG_lE

bij zo'n beetje elke blue screen is de ntoskrnl.exe betrokken...
verder nog
ntfs.sys
fltmrg.sys
wdfilter.sys

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 11:21 ]

• Thralas
Juist, dat is dermate willekeurig dat het hoog tijd is om te memtesten.

Minimaal een paar uur laten draaien, of tot je errors krijgt.

Hoeveel geheugenreepjes heb je geinstalleerd? Als je er meer dan een hebt kun je er een uithalen om te zien of dat het euvel verhelpt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb er twee keer 4 gigabyte in zitten,
ik ga maar eens aan de slag met memtest dankjewel

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 13:02
kijk ook even in je logbestanden rechtermuisknop deze computer -> beheren en dan door de logboeken spitten.

Deze meldingen kreeg mijn vader ook regelmatig, bleek de hardeschijf over zijn nek te gaan door een kapotte hardeschijf..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

welke build van windows 8.1 heb je? ik kan me iets herinneren van AMD-kaarten die last hadden van een bepaalde build van W8.1. kijk eens bij windows update of er wat beschikbaar is

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Welk geheugen heb je? Ik ben 90% zeker dat het aan combo ligt met je geheugen en je moederbord.

Ik had ook altijd bsod's of freezes en ik beschikte ook over een 970pro. Alle instellingen gechecked en dubbel checked maar bleef gebeuren. Nieuw moederbord gekocht en nooit meer problemen gehad.

Rot moederbord of slechte combinatie met geheugen. (draai nu op ander mobo met zelfde geheugen)

PS ik had zelfde setup (enkel FX6300 ipv FX6100)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Verwijderd

Topicstarter
Heb Memtest voor 6 uur laten draaien en geen errors gevonden.

Ik gebruik de windows 8.1 pro versie 6.3 (build 9600)
Ik installeer altijd de beschikbare updates, heeft nog niet voor verandering gezorgd...

De twee geheugenchips die ik erin heb zitten zijn deze:
GeIL 8 GB DDR3-1600

//mijn excuses; voorheen zei ik dat ik er twee chips van 4gb in heb zitten maar het is er 1 van 8gb omdat deze nog voorradig was..//

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 18:16 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Mijn geheugen gaf ook geen fouten na enkele uren memtest te laten lopen..Denk dat gewoon rot mobo was... (ik heb Crucial Ballistix Tactical 2*x 4GB 1600)

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan ik er zeker op zijn dat mijn probleem is opgelost na het vervangen van mijn mobo / werkgeheugen is de vraag...

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:32

Esumontere

Floep, banaan.

Het kan ook je voeding zijn. De Corsair CX...M serie bevat CapXon condensatoren die inferieur zijn. Je kunt een keertje kijken of die bollen.

• Thralas
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:09:
Maar kan ik er zeker op zijn dat mijn probleem is opgelost na het vervangen van mijn mobo / werkgeheugen is de vraag...
Nee.

In veel gevallen duiden zulke BSODs op geheugencorruptie door brak RAM. Als je dat met memtest weet te staven weet je vrijwel zeker dat je goed zit, zolang dat niet lukt blijft het gissen. Met 2 modules had je er een uit kunnen halen in de hoop zo de boosdoener te achterhalen.

Je zou nog langer kunnen memtesten. Of je DDR en/of CPU-voltages controleren en eventueel licht ophogen om te kijken of het dan stabiel blijft.

Nu ik nog eens kritisch naar je bluescreenview output zie ik dat je slechts 1 minidump hebt voor 3 februari terwijl je zegt dat je PC tenminste 3 keer is gecrashed. De gevallen waar er geen bluescreen optreedt maar de hele boel reboot doet weer meer denken aan een brak moederbord of voeding; immers zou RAM-corruptie bijna altijd afgevangen moeten worden met een BSOD.

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-02 11:11
Ik heb bij meerdere mensen dit een Asrock 970 vervangen en heb het vele andere geadviseerd want:
de Asrock 970's kunnen aan de FX-6xxx en FX-8xxx serie gewoon niet voldoende aan de vraag naar stroom. De VRMs worden te heet. Koop een Gigabyte (of asus) goedkope 970 met 8+2 phase en hoppa je kunt verder. Succes ermee!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

paulklooster schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:54:
Ik heb bij meerdere mensen dit een Asrock 970 vervangen en heb het vele andere geadviseerd want:
de Asrock 970's kunnen aan de FX-6xxx en FX-8xxx serie gewoon niet voldoende aan de vraag naar stroom. De VRMs worden te heet. Koop een Gigabyte (of asus) goedkope 970 met 8+2 phase en hoppa je kunt verder. Succes ermee!
High five! Dat was ook bij mij probleem i guess.

Kan de OP niet moederbordje lenen van iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt guys!
Ik ben niet heel bekend met moederborden dus ik wil jullie vragen om enkele suggesties

Hoop dat dit mijn probleem gaat oplossen

• paulklooster
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:53:
Oke bedankt guys!
Ik ben niet heel bekend met moederborden dus ik wil jullie vragen om enkele suggesties

Hoop dat dit mijn probleem gaat oplossen
Gigabyte GA-970A-UD3P, prima bordje.

• Thralas
paulklooster schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:54:
Oh, dat was ook zo ja. Dan is AMD Motherboards - VRM info database wel een handige reference.

En misschien is het probleem nog wel te verhelpen (of tenminste vast te stellen) door een extra fan op de VRMs te zetten of de CPU te underclocken.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zeggen jullie over de stap van amd naar intel met deze zelfde setup maar dan een ander moederbord of raden jullie aan bij amd te blijven

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Dan heb je ook meteen een nieuwe processor nodig. Voor je huidige gebruik natuurlijk jammer, want daarvoor is die prima geschikt.

[ Voor 44% gewijzigd door br00ky op 06-02-2015 13:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh oké nee dan ga ik alleen voor een nieuw moederbord, laat binnenkort het resultaat weten
Bedankt voor alle hulp

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Nieuw moederbord besteld en gemonteerd, heeft niet voor een oplossing gezord.
Nog steeds een blue screen (dezelfde als voorheen)

Probleem nu is dat ik mijn oude moederbord er weer in heb gezet en mijn pc opeens ontieglijk traag is geworden, ook de prestaties tijdens het spelen van games zijn drastisch omlaag gegaan.. hoe kan dit?

Verwijderd

Topicstarter
https://onedrive.live.com...7E&v=3&ithint=photo%2cgif

Dit is een screenshot van mijn processen als ik op bureaublad sta en geen apps uitvoer verder...
Mijn pc blijft constant nadenken en is zo traag als dikke stront in een vergiet wie kan me helpen

• Thralas
Als je ipv. taakbeheer eens met de Resource Monitor ('Broncontrole') kijkt dan kun je ook nog eens zien welke service dat is ;)

• paulklooster
Heb je toen het nieuwe moederbord erin zat Windows even opnieuw geïnstalleerd? Anders zegt zoeen blauw scherm niet zoveel!

Verwijderd

Topicstarter
Na veel uren troubleshooting werkt m'n pc weer voor de volle 100%.

Voor de BSOD's heb ik uiteindelijk hulp gehad op het microsoft forum en door middel van drivers uit te schakelen is het opgelost.

De twee processen die ervoor zorgden dat mijn pc ontzettend traag werd ook aangepast en hij loopt weer op rolletjes, bedankt voor alle hulp en suggesties!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Nu willen we natuurlijk wel heel graag weten welke drivers/services dat waren, voor tweakers die tegen hetzelfde probleem aanlopen in de toekomst?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1