Toon posts:

Extreme (game) pc

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey fella's

Ik ben van plan een extreme pc samen te stellen die vooral moet dienen om te gamen op mijn 4k tv op 60 fps, om physX, Ogre3d, ... te programmeren, virtuele machines te draaien. En die vooral lang moet meegaan.

Ik weet dat vele zullen denken van 'overkill', 'te duur', maar zulke posts heb ik niet nodig, ik vraag gewoon wat advies.

De build die ik in gedachten heb, is:

- i7 5960x
- Rampage V
- 32 of 64 GB DDR4 (2213 Mhz)
- Samsung Pro 850 SSD
- 4x ST2000DX001 HDD (3.5")
- 4x EVGA gtx 980 Superclocked ACX 2.0
- simpele LG bluray reader

Nu zijn mijn vragen:

1) Is dit allemaal compatibel met elkaar?

2) Welke cpu cooler raden jullie me aan, wetende dat ik de 5960x (na bepaalde tijd) ga overklokken, naar zeker 4.0 Ghz.

3) Welke voeding raden jullie aan?

4) Welke case raden jullie aan? Ik zou graag een venster hebben + USB 3.0 en jack 3.5mm vanvoor.

5) Raden jullie nog extra koeling aan?

Dank je.

Grtzzz

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Jammer dat je alle vragen hebt weggehaald...
Dit lijkt mij meer op van: ik heb genoeg geld, laat ik het opmaken systeem
Voor 4K is 2/3x gtx 970 meer dan genoeg. Je zet er een 6 core i7 in.
16gb ram is meer dan genoeg, het maakt niet uit welke resolutie je speelt, ram gaat niet/nauwelijks omhoog. Moederbord kan 150 euro goedkoper.
Als je toch genoeg geld hebt te besteden, besteed het geld dan aan custom water cooling.

Maar wat is je budget??
Heb je nog bepaalde eisen etc.??

Maar je wilt niet dat we zeggen, overkill, te duur etc. hoe kunnen we dan advies geven??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
Vragen weggehaald? Er staan er toch 5?

Zoals ik zei, gaat het niet alleen dienen om te gamen. Ik ga ook grafische toepassingen programmeren en ook een aantal virtuele machines, vandaar het geheugen.

Budget maakt niet zo veel uit, dit systeem zal wel een 5-6k gaan kosten, maar ik werk er hard voor en kan bijna 100% sparen en heb verder geen andere hobby's en geen vriendin :p

Ik zette het er speciaal bij omdat ik zulke reacties verwacht en binnen de kortste keren gaat het enkel nog daar over, zodat het topic nutteloos wordt.

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Heel leuk al die dingen, maar als je niet eens noemt wat die programma's dan wel zijn, kunnen wij er ook niets mee.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 236,45€ 236,45
1Gigabyte GA-Z97X-UD3H€ 122,95€ 122,95
2Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X€ 339,01€ 678,02
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 74,-€ 74,-
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 107,95€ 107,95
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 39,49€ 39,49
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,-€ 67,-
1Seasonic M12II Evo 850W€ 101,64€ 101,64
1Crucial MX100 256GB€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.524,45

Nu zou ik zelf zeggen dat dit beter is. Maar vertel eens maar eens wat je er allemaal precies mee gaat doen.

EDIT: Ik snap dat 8gb een beetje weinig is, maar je snapt het principe? 4x gtx 980 superclocked lijkt me niet echt nodig?

• Elzenaartje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-02-2018
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:37:
Vragen weggehaald? Er staan er toch 5?
Hij doelt op de vragen die jij moest beantwoorden, ipv ze te deleten.
Verder zou het wel handig zijn om je build in een lijstje te zetten. en wat je er verder mee wilt gaan doen, want voor alleen gamen op 4k heb je niet zon 2011 build nodig.. sterker nog het is nutteloos. Wat voor VM's ga je draaien, en hoe veel?

Ik zou zeggen lees de Handleiding Pricewatch en het DAA Beleid even door, want op deze manier kunnen we geen fatsoenlijk advies geven.

i7 4790k | MSI Gaming 5 | Sapp R9 290X

• pwillemske
  • Niet online
Dat dus ^^^

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:12
Geen commentaar over zin van het systeem, oké dan, het is jouw geld. Maar dan wil ik wel graag bewijzen zien dat je dit ook effectief koopt en dit niet de zoveelste "droom" post is.

- Voeding: pricewatch: Corsair AX1500i. Er zijn weinig andere Titanium rated voedingen beschikbaar (deze ook nog pricewatch: EVGA SuperNOVA T2 1600). Met 4 GTX 980's zou een goede 1200W voeding ook wel volstaan.

- De i7 5960X is echt veel te duur voor wat het is. Een http://tweakers.net/product/398137/intel-core-i7-5930k/ presteert nauwelijks slechter. Zelfs als geld geen issue is, vind ik die processor van €1000 van het goede teveel.

- Waarom geen M.2 PCIe SSD en "maar" een 850 Pro? In een systeem met "more money than sense" hoort toch iets als een pricewatch: Samsung XP941 512GB

- Behuizing: deze pricewatch: Cooler Master Cosmos II? En anders moet je zelf maar eens door de Pricewatch kijken en filteren op dure kasten. Dat je een kast met window wilt, laat ons ook al weten dat je een patser bent.

- Als je een goede behuizing koopt, heeft die al genoeg koeling.

- En natuurlijk volstaat de boxed koeler niet voor de processor, maar lijkt mij dat je moet uitkijken naar een custom waterkoel set. De videokaarten zou ik ook waterkoelen, want 4 open videokaarten (als je voor EVGA ACX 2.0 kiest) gaan elkaar heel warm maken als ze zo kort bij elkaar hangen. Of neem dan kaarten met de reference koeler, bij Nvidia is die zo slecht nog niet.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:38

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:37:
Budget maakt niet zo veel uit, dit systeem zal wel een 5-6k gaan kosten, maar ik werk er hard voor en kan bijna 100% sparen en heb verder geen andere hobby's en geen vriendin :p

Ik zette het er speciaal bij omdat ik zulke reacties verwacht en binnen de kortste keren gaat het enkel nog daar over, zodat het topic nutteloos wordt.
Qua budget heb je dan wel weer aardig door wat dit gaat kosten. Maar ik hoop ook dat je begrijpt dat we hier wat moeite hebben met een systeem dat minimaal zes keer zoveel kost als de gemiddelde game build die hier voorbij komt in combinatie met een openings post die gewoon te mager is. Dan is het ook wel logisch dat bij sommige mensen het troll alarm af gaat.

Misschien was het al eerder gevraagd maar wat ben je bijvoorbeeld van plan met die 4 HDDs? Is een NAS niet veel logischer? Waarom 2TB HDDs? Welk formaat SSD heb je in gedachten? enzovoorts.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

(jarig!)
deze vragen heb je weggehaald en op een groot aantal daarvan is nu geen antwoord:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Wil je ze nog even bij langs? Dan krijg je een beter advies ;)

Hoi!

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04-2025
kun je je component keuze toelichten?

anders kun je net zo goed een biertje pakken, je geld op een bult leggen en er een aansteker bij houden..

• pwillemske
  • Niet online
Nou ja, om te laten bewijzen dat je daadwerkelijk die pc hebt gebouwd, waarderen we altijd wat foto's. Een linkje met de foto's is al genoeg.

Waarom post ik dit nu al??
Er zijn al redelijk wat troll-topics voorbij gekomen waarbij er geen foto's waren, al ons werk was dus tijd verspilling. Dit wil niet zeggen dat dit ook een troll-topic is, maar natuurlijk moet je ook heel goed nadenken over een processor van 1000 euro (dat ding kost meer dan de gemiddelde COMPLETE game pc!!!) Een i7 5930k zal dus al voldoen.

Leg eerst maar is gedetailleerd uit wat je met je pc wilt gaan doen. We heten immers geen sinterklaas en dus moet je zelf ook wat moeite doen ;)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste ma_flodder,
welkom op het forum. Toen je daarstraks je topic opende zag je allerlei handige vragen in beeld. Om onduidelijke redenen heb je die weggeëdit waardoor het onduidelijk wordt wat precies de bedoeling is. Die vragen staan er niet voor niets en ze zijn voor je medeforumgebruikers een leidraad voor advies.

Verder ben je verplicht zelf met een opzet te komen met de Handleiding Pricewatch. Dit alles is na te gaan in het DAA beleid.

Aangezien dit topic op meerdere punten niet aan de gestelde eisen voldoet gaat dit op slot.

Voor de rest van de grappenmakers hier, reageren is niet verplicht. Er zit een heel mooi handje bovenaan elk topic waar je je ongenoegen kan uiten, misstanden kan aangeven, of, nou ja, mij kan aanprijzen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.