Hey fella's
Ik ben van plan een extreme pc samen te stellen die vooral moet dienen om te gamen op mijn 4k tv op 60 fps, om physX, Ogre3d, ... te programmeren, virtuele machines te draaien. En die vooral lang moet meegaan.
Ik weet dat vele zullen denken van 'overkill', 'te duur', maar zulke posts heb ik niet nodig, ik vraag gewoon wat advies.
De build die ik in gedachten heb, is:
- i7 5960x
- Rampage V
- 32 of 64 GB DDR4 (2213 Mhz)
- Samsung Pro 850 SSD
- 4x ST2000DX001 HDD (3.5")
- 4x EVGA gtx 980 Superclocked ACX 2.0
- simpele LG bluray reader
Nu zijn mijn vragen:
1) Is dit allemaal compatibel met elkaar?
2) Welke cpu cooler raden jullie me aan, wetende dat ik de 5960x (na bepaalde tijd) ga overklokken, naar zeker 4.0 Ghz.
3) Welke voeding raden jullie aan?
4) Welke case raden jullie aan? Ik zou graag een venster hebben + USB 3.0 en jack 3.5mm vanvoor.
5) Raden jullie nog extra koeling aan?
Dank je.
Grtzzz
Ik ben van plan een extreme pc samen te stellen die vooral moet dienen om te gamen op mijn 4k tv op 60 fps, om physX, Ogre3d, ... te programmeren, virtuele machines te draaien. En die vooral lang moet meegaan.
Ik weet dat vele zullen denken van 'overkill', 'te duur', maar zulke posts heb ik niet nodig, ik vraag gewoon wat advies.
De build die ik in gedachten heb, is:
- i7 5960x
- Rampage V
- 32 of 64 GB DDR4 (2213 Mhz)
- Samsung Pro 850 SSD
- 4x ST2000DX001 HDD (3.5")
- 4x EVGA gtx 980 Superclocked ACX 2.0
- simpele LG bluray reader
Nu zijn mijn vragen:
1) Is dit allemaal compatibel met elkaar?
2) Welke cpu cooler raden jullie me aan, wetende dat ik de 5960x (na bepaalde tijd) ga overklokken, naar zeker 4.0 Ghz.
3) Welke voeding raden jullie aan?
4) Welke case raden jullie aan? Ik zou graag een venster hebben + USB 3.0 en jack 3.5mm vanvoor.
5) Raden jullie nog extra koeling aan?
Dank je.
Grtzzz