Wifi chipset filter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:39
Gezien bepaalde chipsets niet lekker onder linux werken (broadcom voornamelijk), zou het fijn zijn om een mogelijkheid te hebben om te filteren op chipset.

Jammergenoeg is deze informatie nogal lastig te verkrijgen dus hopelijk weet iemand een bron om het te krijgen.

Maar is dit dus mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 01:05
Op WikiDevi kun je in ieder geval een redelijk aantal adapters filteren op chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

justahuman schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:32:
Gezien bepaalde chipsets niet lekker onder linux werken (broadcom voornamelijk), zou het fijn zijn om een mogelijkheid te hebben om te filteren op chipset.

Jammergenoeg is deze informatie nogal lastig te verkrijgen dus hopelijk weet iemand een bron om het te krijgen.

Maar is dit dus mogelijk?
Over welke pricewatch categorie heb je het? Laptops? Wifi kaartjes? Routers? Smartphones? etc

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
Raven schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:36:
[...]

Over welke pricewatch categorie heb je het? Laptops? Wifi kaartjes? Routers? Smartphones? etc
Laptops voornamelijk.
Al kan het voor routers ook fijn zijn zodat je kan kijken of je openwrt er op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

In dat geval, daar heb ik ooit al wel eens een topic voor aangemaakt: merk/type wifi in specs laptops
Glaanie schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:32:
Gaat 'm niet worden. Waar bij moederborden info over de ethernet- en audio-chip relatief eenvoudig te vinden is, is er voor laptops nauwelijks informatie over te vinden, ook niet over de WiFi module. Ook Icecat biedt deze info niet aan, waardoor het ondoenlijk wordt om dit uit te zoeken.

Zelfde geldt voor de aanwezigheid van een whitelist, dat wordt al helemaal niet vermeld en daar moet je het alleen hebben van info van derden. Degenen die hier wat mee willen doen, weten het zelf ook wel te vinden denk ik ;) Voor het gros van de mensen, zal dit geen issue zijn.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
Raven schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:25:
In dat geval, daar heb ik ooit al wel eens een topic voor aangemaakt: merk/type wifi in specs laptops

[...]
Kopt, maar het enige waar ik nu eigelijk om vraag is een switch wel niet broadcom, meer informatie niet nodig :). puur alleen fabrikant. niet exacte specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:40

WCA

Probleem is dat fabrikanten doorgaans in laptops pleuren wat ze op dat moment hebben liggen. Ik heb tegelijk met een vriend van mij een Asus N76VB gekocht, en in die van hem zit een Intel wifikaartje, en in die van mij een Qualcomm Atheros.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:35

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Om nog even een officieel antwoord te geven: Nee, dit gaan we nog steeds niet doen. De redenen staan in dit topic aangegeven, waarbij het belangrijkste is dat het vaak niet wordt gespecificeerd. Wie weet dat het later anders wordt, maar voor nu (nog steeds) even niet.
Pagina: 1