merk/type wifi in specs laptops

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
N.a.v. Puch-Maxi in "heeft deze laptop: WiFi: multiband (2.4GHz én 5GHz)"
Puch-Maxi schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 19:35:
Ergens heeft de TS ook wel een beetje gelijk, het is soms wel erg lastig om er van tevoren achter te komen wat voor wifi-module erin zit. Vooral bij zaken als Media Markt. Gelukkig is het hier op Tweakers al wat beter: pricewatch: Asus X550CC-XX043H 5GHz-ondersteuning: Nee. Ik zou wel graag het merk en type van de wlan nic erbij willen zien :).
Is het mogelijk om het merk en type wifi kaart in de specs bij laptops te (laten) zetten? Ik weet dat het soms niet makkelijk te vinden is, zie ook heeft deze laptop: WiFi: multiband (2.4GHz én 5GHz) waar bovenstaande quote in staat, maar als het op de een of andere manier toegevoegd zou kunnen worden zou dat heel mooi zijn.

En als aanvulling op bovenstaande request: is de eventuele aanwezigheid van een whitelist ook toe te voegen op de specspagina? Om een idee te krijgen welke fabrikanten daar gebruik van maken kun je het forum van http://www.bios-mods.com/ bekijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 12-07-2014 19:50 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:35

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Gaat 'm niet worden. Waar bij moederborden info over de ethernet- en audio-chip relatief eenvoudig te vinden is, is er voor laptops nauwelijks informatie over te vinden, ook niet over de WiFi module. Ook Icecat biedt deze info niet aan, waardoor het ondoenlijk wordt om dit uit te zoeken.

Zelfde geldt voor de aanwezigheid van een whitelist, dat wordt al helemaal niet vermeld en daar moet je het alleen hebben van info van derden. Degenen die hier wat mee willen doen, weten het zelf ook wel te vinden denk ik ;) Voor het gros van de mensen, zal dit geen issue zijn.