Probleem met gebouwde pc

Pagina: 1
Acties:

• mashNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-10-2015
Hallo tweakers, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb pc onderdelen gekocht en iemand anders heeft deze voor mij in elkaar gezet. De pc bestaat uit de volgende onderdelen:

Intel Core i7-4790K Boxed
Processor

Nvidia GeForce GTX770
MSI GeForce GTX 770 4GB Gaming

Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3
Moederbord

WD Red SATA 6 Gb/s WD10EFRX, 1TB
HDD

Cooler Master CM 690 III Window
Behuizingen

windows7
Besturingssystemen

Cooler Master Hyper 212 EVO
Processorkoeling

Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU (16gb)
Geheugen intern

Cooler Master
100W Voeding

Crucial MX100 256GB
Solid state drives

Nu heb ik het volgende probleem: Na een nieuwe installtie van windows 7 (8 ook al geprobeerd) Loopt de pc vast op het moment dat hij de intel driver wilt installeren. Na het vast lopen krijg ik geen beeld meer via mijn videokaart, alleen nog maar via het moederbord.

De grafische kaart drivers zijn wel goed gegaan. (wat in windows 8 wel nog fout ging) En ik heb op dit moment wel beeld, alleen als ik een programma oid open kan de computer elk moment vastlopen.

De pc is niet overhit, alles voelt nog cool aan.

• teunw
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-03 09:04
Hoe bedoel je alles voelt nog cool aan, heb je niet met software gekeken wat er (eventueel) overhit raakte?
Ik zou het samen met degene die de pc gebouwd heeft oplossen, want dit is geen software probleem denk ik.

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Cooler Master
100W Voeding

Lijkt mij erg weinig :-) Als er 1kW mee wordt bedoeld, heb je wel erge overkill aan voeding, wil je 3 GTX970's voeden?

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:32

Zorian

What the fox?

Welke Intel driver hebben we het over? Intel chipset? Intel MEI? Intel RST? Intel GPU?
In principe hoef je enkel die eerste 3 te doen en kan je de onboard GPU van Intel uitschakelen in de UEFI. Op die manier kan je allicht ook voorkomen dat het beeld naar je moederbord switched.

En wat hierboven ook al gezegd werd; 100 watt voeding? Dat zou extreem weinig zijn, al helemaal met zo'n CPU en GPU. Ik zou persoonlijk toch minimaal een 500 watt voeding aanraden voor deze build.

[ Voor 26% gewijzigd door Zorian op 07-02-2015 00:30 ]

• mashNL
Ik bedoelde natuurlijk 1000w :) De videokaart vraagt namelijk al om 600w.

Maar ik weet al wat het probleem is, er is iets mis met de videokaart. Dus dat wordt terug naar de winkel gaan. Bedankt voro de hulp iedereen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
mashNL schreef op maandag 09 februari 2015 @ 08:52:
Ik bedoelde natuurlijk 1000w :) De videokaart vraagt namelijk al om 600w.
600W? Heb je daar een bron bij? Negen reviews laten toch een heel ander beeld zien.

Zonde, want je had je heel, heel veel geld kunnen besparen! Ik zie in een ander topic van je dat je de GM550 had. Die was al prima geweest, niet de beste kwaliteit, maar okay en zeker genoeg vermogen. Stuur die 1kW terug!

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 09-02-2015 09:39 ]

• mashNL
br00ky schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:38:
[...]

600W? Heb je daar een bron bij? Negen reviews laten toch een heel ander beeld zien.

Zonde, want je had je heel, heel veel geld kunnen besparen! Ik zie in een ander topic van je dat je de GM550 had. Die was al prima geweest, niet de beste kwaliteit, maar okay en zeker genoeg vermogen. Stuur die 1kW terug!
ja ik heb een bron. De doos van de videokaart. Daar staat het op.

Maar over die voedig, het valt best mee. Die 550 verkoop ik gewoon weer. En die van 1000w hoef ik mij in de toekomst ook niet druk te maken als ik wil upgraden of nog een extra kaart of zo er bij wil doen.

[ Voor 7% gewijzigd door mashNL op 10-02-2015 10:14 ]

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Daar hoef je je niks van aan te trekken.MSI moet rekening houden met C-merk voedingen, die bij lange na niet halen wat er op de verpakking staat. Die GM550 kan prima 550W leveren, en zoals je in die reviews kan lezen is dat méér dan voldoende.

Ik zou mezelf dat geld van die 1kW voeding (die genoeg is voor 3-4 van die GPU's) besparen en weer terugsturen. Ter referentie, kijk wat er in Voeding advies en informatie topic - Deel 30, dé vraagbaak voor wat betreft voedingen hier, zoal wordt aangeraden. Dat komt voor een single GPU build zoals dit meestal rond de 450W uit.

Geldwise lijkt mij het handiger die 1kW terug te sturen, voor het vermogen hoeft het in ieder geval niet (en uitbreiden met een extra 770 is niet heel slim, aangezien de VRAM vrij klein is, maar goed, dat voert te ver voor je huidige probleem ;) ).

[ Voor 41% gewijzigd door br00ky op 10-02-2015 10:37 ]

• mashNL
br00ky schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:15:
Daar hoef je je niks van aan te trekken.MSI moet rekening houden met C-merk voedingen, die bij lange na niet halen wat er op de verpakking staat. Die GM550 kan prima 550W leveren, en zoals je in die reviews kan lezen is dat méér dan voldoende.

Ik zou mezelf dat geld van die 1kW voeding (die genoeg is voor 3-4 van die GPU's) besparen en weer terugsturen. Ter referentie, kijk wat er in Voeding advies en informatie topic - Deel 30, dé vraagbaak voor wat betreft voedingen hier, zoal wordt aangeraden. Dat komt voor een single GPU build zoals dit meestal rond de 450W uit.

Geldwise lijkt mij het handiger die 1kW terug te sturen, voor het vermogen hoeft het in ieder geval niet (en uitbreiden met een extra 770 is niet heel slim, aangezien de VRAM vrij klein is, maar goed, dat voert te ver voor je huidige probleem ;) ).
bedankt voor je reactie. En ik geloof je. Alleen vind het wel prima zo. :) Is weer allemaal zo gedoe om weer om te wisselen en terug te sturen etc etc. En heb liever te veel dat net genoeg.

Mijn probleem is ook wel redelijk opgelost omdat ik net dus naar de winkel geweest ben, en ze mijn videokaart getest hebben en deze bleek idd kapot. Dus ik krijg mijn geld terug of een nieuwe videokaart.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Mooi dat je probleem in ieder geval is opgelost!
Pagina: 1