Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497655

Topicstarter
Hoi mede Tweakers,

Ik ben binnekort jarig en van plan een camera te vragen. Na een tijdje reviews lezen en specificaties bekijken ben ik op het volgende gekomen de Nikon D3300 + AF-S DX NIKKOR 18-55 MM. Mijn vraag is of dit de best mogelijke camera voor mijn benodigheden en budget. Ik ga de camera gebruiken om te fotograferen en heel misschien een beetje filmen en mijn budget is ongeveer het prijspunt van de Nikon dus 500 Euro.

Heb ik verder om te begginen nog iets anders nodig behalve een goede SD kaart zoals een UV-Filter ofzo en zoja welke.

Alvast bedankt voor de hulp,

Cyber023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-07 22:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:56

Hoicks

Techno!

Een UV filter is belangrijk als je denkt je objectief vaak te kunnen gaan stoten. Persoonlijk gebruik ik geen UV filters meer omdat ik er last van flare's mee kreeg en het filterstacken (meerdere filters op elkaar niet zo prettig vindt. Ik gebruik altijd de zonnekap als bescherming. UV filter om UV licht te filteren is in Nederland niet nodig (alleen op hoge bergen en dergelijk kan het UV filteren nut hebben). Hier wordt het voornamelijk gebruikt voor bescherming van je frontelement.

Een snelle SD kaart is belangrijk om data snel weg te kunnen schrijven. Een budgetkaartje zal er voor zorgen dat je buffer van de camera, de beelden niet kwijt kan, waardoor de camera langzamer zal gaan presteren.

Koop een goede tas. Eentje die je kit goed beschermd en eentje waardoor je de camera gemakkelijk mee wilt nemen.

Of de 3300 de beste camera voor je is, kunnen we niet zeggen, zolang je niet aangeeft wat je wilt gaan fotograferen? Bloemen fotografie heeft heel andere wensen dan nachtfotografie of snelle sporten.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoicks op 06-02-2015 09:13 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM