Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordp!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Beste tweakers,

Voor een vriend ben ik een systeem aan het samenstellen. Hij wil er vooral videobewerking ed mee gaan doen voor opnames die hij zelf maakt. Hij is starter en 'bang for bucks' is dus erg belangrijk.

Ik zoek een?

Het gaat dus om een videobewerkingssysteem, zelf twijfel ik tussen een i5 of een i7, denk dat de laatste qua budget niet uit kan. Een nvidea videokaart lijkt me een waardevolle toevoeging, of zou een i7 zonder videokaart ook een optie zijn?

Er wordt vooral naar Nvidea videokaarten verwezen voor videobewerking vanwege CUDA, zou een AMD videokaart (openCL) een optie zijn?

Wat is je budget?

budget is rond de 800 euro, inc scherm

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Het systeem gaat dus vooral voor videobewerking gebruikt worden (Premiere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:53
Voor het uiteindelijk renderen is de processor veruit het belangrijkst (al komt er steeds meer GPU support).
Ga je meer dingen live aanpassen dan kan voornamelijk de GPU ontzettende winst geven.

Het is afhankelijk van de gebruikte functies of deze CUDA en/of OpenCL support hebben, bekijk dat dus voordat je een videokaart koopt.
Uiteindelijk zit tussen OpenCL en CUDA niet zoveel verschil meer, als de functie beide ondersteunt.
Als al je vaak gebruikte functies OpenCL support hebben ben je vaak goedkoper uit met een AMD kaart. Indien je gebruikte functies voornamelijk alleen CUDA support hebben dan ben je uiteraard beter uit met een Nvidia kaart.

Het probleem is dat veel mensen niet weten wat nu precies nut heeft, dus wordt vaak een (zwaar) overkill PC gekocht, met wat goed uitzoekwerk kun je flink besparen.

Ik ken helaas alleen wat oudere benchmarks, maar als je meer info zoekt zou ik op deze website starten:
http://www.pugetsystems.c...CS6-GPU-Acceleration-162/
En natuurlijk op de adobe website:
http://blogs.adobe.com/pr...d-adobe-premiere-pro.html

[ Voor 19% gewijzigd door mitsumark op 06-02-2015 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Welke software gebruik je vooral?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hi,

Br00ky komt een keer langs met zn takelwagen om het naar DAA te verplaatsen, maar dat geeft niet.

Het is wel de bedoeling dat je zelf met een voorstel komt, lees met name punt 4 in het DAA beleid (desktop aankoop advies). Wat belangrijk is om te weten is welke software je gaat gebruiken, dus welke videobewerkingsprogramma's hij gaat gebruiken.

Succes!

(ik heb even geen linkjes naar daa beleid, sorry)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

De CAA is voor een upgrade voor een computer, niet een hele PC.
Daar heb je de DAA voor
Lees ook even de DAA beleid voordat je onnodige fouten maakt.

Open nog geen nieuwe topic in DAA, als het goed is sleep Br00ky daar naar toe!

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchredgaming op 06-02-2015 22:52 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Peter,
je topic hoort in Desktop Aankoopadvies aangezien het om een compleet systeem gaat. Echter hoort daar ook een complete build bij, zoals te lezen valt in DAA beleid. Aangezien die ontbreekt heeft verplaatsen weinig zin.

Begin daar opnieuw. Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best Buy Guide van september, november en januari.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.