Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Eigen Nas bouwen voor video streaming

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views

• Davy55
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-11 23:57
Hallo iedereen,

Ik wil graag een eigen nas bouwen voor video streamen, ook moet het krachtig genoeg zijn om 1080p te streamen. Ik twijfel nog zelf of ik een i3 of een i5 moet nemen, maar voor de mobo heb ik niet echt een idee welke ik moet kopen.

Kan iemand me helpen hierbij? Alles suggesties zijn welkom.

Dave

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11 13:02

Plato112

Da is toch nie normaal!

Waarom denk je een i3 of zelfs een i5 nodig te hebben voor wat simpel netwerkverkeer?

Speed limits are like herpes.

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:05
Als je met transcoding aan de slag gaat, wat ik vermoed omdat je het over videostreamen hebt dan lijkt mij een i3 een goede optie.

Misschien kan je meer informatie vinden in dit topic: Het grote DIY RAID NAS topic deel 3

2250 WP Zuid PVoutput

• Davy55
Plato112 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:33:
Waarom denk je een i3 of zelfs een i5 nodig te hebben voor wat simpel netwerkverkeer?
Ik dacht eraan omdat ik ook extern wil kunnen streamen met plex en in mijn hoofd zat dat het best wel wat kracht nodig heeft daarvoor
Helemaal vergeten te melden dat ik het ook wil gebruiken als download station voor sabnzb enz.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:55
Extern streamen is niet anders dan dat je dat binnen je eigen netwerk zal doen.
Alleen leunt dit meer op de upload van je internetverbinding. Het is niet zwaarder voor je NAS dan dat je het intern doet.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
Neem even een kijkje in het topic wat MdO82 aanhaalt. Daar staan een hoop tips en ervaringen die je op weg kunnen helpen.

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11 13:02

Plato112

Da is toch nie normaal!

En probeer even iets beter na te denken over wat je er mee gaat/wilt doen en vermeld dat even ;)
Dan hebben adviezen ook iets meer nut.

Speed limits are like herpes.

• Davy55
MdO82 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:36:
Als je met transcoding aan de slag gaat, wat ik vermoed omdat je het over videostreamen hebt dan lijkt mij een i3 een goede optie.

Misschien kan je meer informatie vinden in dit topic: Het grote DIY RAID NAS topic deel 3
Ik wil inderdaad met transcoding aan de slag, is er nog iets waarmee ik rekening moet houden voor transcoding?

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:05
Davy55 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:36:
[...]

Ik dacht eraan omdat ik ook extern wil kunnen streamen met plex en in mijn hoofd zat dat het best wel wat kracht nodig heeft daarvoor
Helemaal vergeten te melden dat ik het ook wil gebruiken als download station voor sabnzb enz.
Voor extern streamen is een i5 idd helemaal niet nodig.
Dit is meer afhankelijk van je netwerk en router.

Als je een mediaplayer hebt als bijvoorbeeld een Apple tv dan kan je alleen mp4 afspelen.
Als je dan een .mkv op je NAS hebt staan, dan kan de NAS deze omzetten voor je (transcoding).
Maar nogmaals neem eens het topic door wat ik aangaf?

Edit: zie net je laatste bericht, hierbij verwijs ik nogmaals naar het topic ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 05-02-2015 19:44 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:06

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Davy, ga eens aan de slag met het topic dat MdO82 reeds heeft gelinkt. Daar vind je een schat aan informatie. Kom je er dan nog niet uit, open dan een topic in Desktop Aankoopadvies als je op de zelfbouwtoer wil gaan, of in Componenten Aankoopadvies als je meer een kant en klare oplossing zoekt.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.