Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik heb een tijdje geleden een Nokia lumia 530 aangeschaft. Het toestel bevalt mij wel en met windows 8 er op werkt het prima. Nu is de vraag:

Kan ik android zetten op deze Nokia Lumia 530?

Ik hoorde van een vriend dat het wel via een micro sd kaart kon maar dat je dan kans had dat je mobiel niet meer optimaal werkte met een beetje ongeluk.

Kan iemand mij helpen?

Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Waarom wil je op een prima werkend toestel Android zetten? Het toestel bevalt je ook.

Hoezo nu naar Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:33
Krasloos schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:38:
Waarom wil je op een prima werkend toestel Android zetten? Het toestel bevalt je ook.

Hoezo nu naar Android?
Omdat het (misschien) kan? TS wil weten of het mogelijk is, dus je vraag is best doelloos, vind je zelf ook niet?

@Zeekomkommer:
Eén google-opdracht maakt duidelijk dat het waarschijnlijk niet kan:
https://www.google.nl/search?hl=nl&q=android+on+a+lumia
Zelfs op GoT is de vraag al voorbij gekomen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1598301
Misschien heb je in de toekomst meer geluk:
http://www.nu.nl/tech/382...telefoon-met-android.html

(Volgende keer zelf eerst even google gebruiken, GoT is geen helpdesk) 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door HenkDePoema op 05-02-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:01
Nee het kan niet. Als je Android wil, moet je een Android toestel kopen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-06 14:33
De bootloader is keihard gelockt, no way dat dat gaat lukken.

Iemand op XDA heeft echter wel binnenkort een manier om android op de m8 en andersom te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

WP's zitten net als Apple's heel erg dichtgetimmerd. Het enige wat je kan rooten bij een WP, is van bijv. Vodafone naar country variant of van land naar land. Maar een compleet ander OS kun je vergeten.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:04
VasZaitsev schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:12:
WP's zitten net als Apple's heel erg dichtgetimmerd. Het enige wat je kan rooten bij een WP, is van bijv. Vodafone naar country variant of van land naar land. Maar een compleet ander OS kun je vergeten.
Een firmware flashen is niet rooten. Rooten* is gewoonweg niet mogelijk met Windows Phone op een toestel of twee na en dan alleen doordat de fabrikant een fuckup heeft gemaakt bij het beveiligen van de bootloader (Samsung en Huawei bijv.)
Theoretisch is het ook mogelijk om Android op de Huawei W1 te zetten. Al weet ik niet of iemand het al heeft gedaan voor de W1. Ik denk dat de user base niet zo groot is en er een gebrek aan drivers is voor de hardware.

*Overigens is rooten een linux gelieerde term. Bij Windows Phone gaat het om een Interop Unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
HenkDePoema schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:55:
[...]

Omdat het (misschien) kan? TS wil weten of het mogelijk is, dus je vraag is best doelloos, vind je zelf ook niet?
Als ik vind dat mijn vragen doelloos zijn, stel ik ze niet. Vind je zelf ook niet?

Ik heb gewoon interesse in zijn beweegredenen? Die haal ik niet op zijn verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-06 14:33
Caelorum schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:43:
[...]

Een firmware flashen is niet rooten. Rooten* is gewoonweg niet mogelijk met Windows Phone op een toestel of twee na en dan alleen doordat de fabrikant een fuckup heeft gemaakt bij het beveiligen van de bootloader (Samsung en Huawei bijv.)
Theoretisch is het ook mogelijk om Android op de Huawei W1 te zetten. Al weet ik niet of iemand het al heeft gedaan voor de W1. Ik denk dat de user base niet zo groot is en er een gebrek aan drivers is voor de hardware.

*Overigens is rooten een linux gelieerde term. Bij Windows Phone gaat het om een Interop Unlock.
op nokias kun je tegenwoordig ook toegang tot bepaalde delen van het registry, een uitgeklede versie van interop unlock dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:10
Vroegah, op een aantal WindowsMobile toestellen kom dat wel..ik had android draaien op m'n HTC Touch dual, zelfs met dual boot.
Misschien dat die vriend dat bedoeld...

Live from Denmark

Pagina: 1