Kan je mij dan even precies quoten waar ik zeg dat 100% iedereen moet worden opgesloten?
Vermoord je iemand? Of je het nou bewust deed of niet, de cel in, behalve bij zeer, zeer extreme zelf verdedigings gevallen.
Was mijn initiele opmerking, later aangepast naar:
Het feit blijft, dat als jij 3 mensen dood rijdt, je gewoon de cel in moet. Ja, ook als ik zo'n "fout" maak.
Was misschien te hard. Laat ik het anders benoemen:
Op het moment dat jij de levens neemt van mensen, bewust of onbewust, moet daar een reactie tegen over staan, afhangend van wat de situatie is. Echter kan je nu niet aankomen (in mijn ogen) met "Een taakstraf is genoeg". Het gaat niet alleen om de persoon straffen, maar ook het signaal wat je afgeeft aan de bevolking.
En dat is meer wat ik bedoel, het signaal wat je nu afgeeft. "ja, we negeren dat hij te hard heeft gereden volgens onderzoek, maar het is totaal niet zijn schuld dat hij mensen dood heeft gereden".
Dus wat gebeurd er? Idioten blijven als idioten rijden omdat ze zoiets hebben van "ach, mocht het foutgaan, wordt het toch een taakstraf". Op het moment dat je een harder signaal afgeeft, en daarmee al 3 a 4 mensen meer laat opletten met rijden, zit er meer winst dan het huidige systeem.
Ik bedoel, als je tegenwoordig al 9x met een rijverbod wordt gepakt, gaat er toch echt iets fout in mijn ogen.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."