Wifi in de USA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuuT
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-07 23:06
Hallo,

Ik ga deze zomer 4,5 week rondreizen met een camper (Cruise America) in West-Amerika. Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft of misschien een idee heeft om in de camper wifi te kunnen gebruiken?

Ik weet dat de meeste campgrounds wel wifi hebben, maar soms is het wel handig om ook onderweg internet te hebben. Is het bijvoorbeeld mogelijk om in Amerika een simkaart met databundel aan te schaffen. Ik wil natuurlijk geen duur abbo afsluiten.
Bestaat er zoiets met prepaid ofzo?

Wifi is bedoeld voor de GSM, maar wellicht willen we ook een laptop of tablet meenemen. Het aansluiten van de GSM op de laptop zou dan ook wel kunnen of niet?

Iemand een briljant idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:01

lier

MikroTik nerd

Volgens mij moet je zoeken met de zoektermen "hotspot cellular failover". Voldoende als uitgangspunt om verder te gaan ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
lier schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:52:
Volgens mij moet je zoeken met de zoektermen "hotspot cellular failover". Voldoende als uitgangspunt om verder te gaan ;)
Aangezien je met elke hedendaagse smartphone wel een hotspot kunt maken lijkt 'data only sim prepaid usa' mij een betere zoekopdracht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 21:32
Ik heb geen ervaring met de USA, maar wel met Canada. Ik heb daar een lokale prepaid sim gekocht met een databundel van 1GB en daar een hele week mee gedaan. De telefoon wordt dan hotspot voor de rest van je apparaten die wifi hebben. Werkt daar zowiezo op de campgrounds en op de drukkere plaatsen onderweg.

Meestal betaal je een bedrag voor een kale sim (ik dacht 30 dollar), en apart voor je databundel.

[ Voor 14% gewijzigd door dik_voormekaar op 05-02-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:01

lier

MikroTik nerd

filenox schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:57:
Aangezien je met elke hedendaagse smartphone wel een hotspot kunt maken lijkt 'data only sim prepaid usa' mij een betere zoekopdracht ;)
Eens, voordeel van een extra device is dat ook op plaatsen waar WiFi aanwezig is alle devices met het "interne netwerk" verbonden kunnen blijven. :)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kijk wel uit met Wifi, alles wat verbinding zoekt met internet denkt dat je op een 'vaste' verbinding zit. Dus alle updates e.d. worden gewoon binnengehaald. Dan is een 1GB datakaart ineens 'op' als je pech hebt met wat grote updates.

O ja, houd rekening ermee dat de dekking echt minder is dan in NL, zeker als je een beetje van de hoofdwegen weg bent. Misschien 2 verschillende kaartjes geen slecht idee. En zorg ervoor dat je alle soorten netwerken ondersteund met je 3G dongle... de europese spullen werken soms op andere frequenties, waarbij het ontbreken van 1 frequentie die je zelden gebruikt (bijvoorbeeld in een grote stad) ineens wel heel hard gemist gaat worden als dat nog het enige signaal is dat in de lucht hangt.

Overigens zou ik niet te hard bezuinigen, je geeft een klein vermogen uit aan een vakantie, dan mogen een paar dollar niet uitmaken voor een datakaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij eigenlijk iedere nederzetting is er wel wifi. Starbucks en de Mac vind je overal en die hebben free wifi. In de nationala parken kun je het meestal vergeten; daar mag je al blij zijn als je uberhaupt bereik hebt met je gsm. Maar daar ga je ook niet voor naar de nationale parken toe ;)

offtopic:
Wat wordt je route?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:11

Barrycade

Through the...

En dan ga je in je camper zitten Tweakeren?
Je hebt echt wel wat anders te doen dan suf op een schermpje te kijken.

En als wifi nodig is, is er zo'n beetje overal free wifi. Kom je ook nog eens onder de locale mensen/toeristen.

Wij hebben 7 jaar geleden Zuid West USA gedaan en toen was er al overal Wifi.

Effe email checken of kijken waar je naartoe ging onder het genot van een koffie in een coffeshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let mbt WiFi zelf op dat de kanalenindeling anders is. In 2.4GHz heb je er twee minder (1-11, 12 en 13 niet toegestaan) - daar heb je met een EU client geen last van. Maar in de 5GHz mag je er ook de C-band kanalen gebruiken (149-165), wat ze ook volop doen. Als jij met je EU-client die niet verder gaat dan kanaal 140 aankomt kun je geen gebruik maken van AP's die op die kanalen zitten.

Oplossing verschilt per apparaat, bij laptops komt het meestal neer op ergens in de WiFi NIC advanced settings de 'regulatory location' van EU naar US te veranderen, kan ook (bij Apple bijv) 'locale' heten en moet dan van ETSI in FCC veranderd worden. Geen dergelijke optie? Dan moet je vaak een andere US-specifieke driver downloaden en installeren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

dion_b schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:56:
Let mbt WiFi zelf op dat de kanalenindeling anders is. In 2.4GHz heb je er twee minder (1-11, 12 en 13 niet toegestaan) - daar heb je met een EU client geen last van. Maar in de 5GHz mag je er ook de C-band kanalen gebruiken (149-165), wat ze ook volop doen. Als jij met je EU-client die niet verder gaat dan kanaal 140 aankomt kun je geen gebruik maken van AP's die op die kanalen zitten.

Oplossing verschilt per apparaat, bij laptops komt het meestal neer op ergens in de WiFi NIC advanced settings de 'regulatory location' van EU naar US te veranderen, kan ook (bij Apple bijv) 'locale' heten en moet dan van ETSI in FCC veranderd worden. Geen dergelijke optie? Dan moet je vaak een andere US-specifieke driver downloaden en installeren.
Je kan natuurlijk ook een Huawei e5200 linkje, Moet je er inderdaad op letten dat je de kanalen 1-11 alleen gebruikt.

Zelf zou ik voor zo;n oplossing gaan om de volgende reden: Hoef je niet de simkaart van je telefoon te veranderen voor 1 uit de USA. Anders heb je een ander nummer en kunnen mensen jou niet bereiken op je gebruikelijke nummer.

Gevaar wat je dan wel loopt: Al je apparaten denken dat je op een thuisnetwerk zit, dus moet je even het updaten van al je apparaten en apps uitzetten

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20
Barrycade schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:41:
En dan ga je in je camper zitten Tweakeren?
Je hebt echt wel wat anders te doen dan suf op een schermpje te kijken.

En als wifi nodig is, is er zo'n beetje overal free wifi. Kom je ook nog eens onder de locale mensen/toeristen.

Wij hebben 7 jaar geleden Zuid West USA gedaan en toen was er al overal Wifi.

Effe email checken of kijken waar je naartoe ging onder het genot van een koffie in een coffeshop.
Beetje rare en offtopic opmerking, je weet natuurlijk niet waar hij het voor nodig heeft (werk misschien). Ik sluit me wel aan bij de opmerking dat als je af en toe een dag zonder kan, je best ook op wifi netwerken kunt vertrouwen. De meeste campgrounds hebben wel wifi (en dat zal nog meer zijn dan 4 jaar geleden toen ik ging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:20
Check dit topic ook eens
[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland

Gebruik zelf een Vodafone R212-Z in het buitenland, MiFi router en werkt ideaal.
De VF is simlock vrij dus elke sim kan erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
dion_b schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:56:

Zijn er echt diensten/overheden die controleren op welk kanaal je zit met je WiFi-hotspot? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

filenox schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:58:
[...]

Zijn er echt diensten/overheden die controleren op welk kanaal je zit met je WiFi-hotspot? :?
Theoretisch: ja.

Practisch: nee.

Practisch probleem is niet dat jij ergens zit waar je niet mag, maar dat een WiFi hotspot waar jij gebruik van wilt maken niet te detecteren/gebruiken is door jouw device :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuuT
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-07 23:06
Thank voor de reply's. Hier kan ik wel verder mee.
Pagina: 1