Toon posts:

Nieuwe desktop/laptop 500-600 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb al geruime tijd veel problemen met mijn laptop en nu ik zelfs na een verse installatie nog steeds niks opgeschoten ben is het toch wel tijd om iets nieuws te proberen. Ik half en half het vermoeden dat er gewoon een hardware probleem is, maar daar kom ik hier niet voor. Bij het rondkijken naar nieuwe opties kom ik veel verschillende dingen tegen. Ik hoor dan ook graag van mensen die veel meer ervaring hebben dan ik in de computer hardware wereld.

Ik hoor graag wat jullie gedachten zijn over een aantal dingen. Ten eerste moet ik voor een laptop of desktop gaan? Ik weet dat dit het desktop forum is, maar ik plaats het hier om dat ik zelf wat meer neig naar desktop sinds ik meerdere mensen heb horen zeggen dat laptops vaak duurder zijn en meer problemen hebben bij games e.d. Op zich heeft mijn huidige laptop het dan ook prima gedaan over de jaren heen.

Als we voor een desktop gaan, wat is dan de aan te raden optie? Ik zie hier veel mensen die een computer zelf in elkaar sleutelen maar ik ben niet bepaald technisch onderlegd. Daarnaast zijn er tal van webwinkels waarbij je een PC kan samenstellen en ze hem naar je opsturen kant en klaar. Tenslotte kan er natuurlijk altijd een complete desktop worden gekocht in de winkel. Is zo'n samenstel webwinkel zo veel duurder dan het zelf doen?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem moet in ieder geval bruikbaar zijn om op te werken, hierbij vooral denken aan de normale Microsoft Office en Browser programma's. Ik moet er een scriptie op kunnen schrijven. Daarnaast is het belangrijk dat hij ook een paar games kan draaien. Hierbij gaat het niet om super intensieve games of het nieuwste van het nieuwste (geen GTA V of CoD), maar om dingen zoals Guild Wars 2 en League of Legends.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er zit wel wat rek in de prijs, maar ik heb nog helemaal niks. Wordt het een laptop dan is het alles in 1 natuurlijk, maar bij een desktop zal er in ieder geval een muis en toetsenbord bij moeten komen. Geluid hoeft niet want het zal toch met een koptelefoon op worden. Voor beeldscherm denk ik dat ik een PC op mijn TV kan aansluiten (ofschoon ik niet weet of dit goede resultaten geeft). Totaalbudget van rond de 500-600 euro. Minder mag altijd. Opmerking verdient ook dat ik niks weet van het in elkaar zetten en daar dus mogelijk ook nog kosten in zitten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik zit nu op een laptop waar weinig van te redden valt. Het enige wat meegaat is een koptelefoon.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij heb ik niet de strengste eisen. Als het iets oudere games maar een beetje behoorlijk draait ben ik al dik tevreden. Een beetje snelheid is fijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren als het maar werkt

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet in het bijzonder

Ga je overklokken?
Als het niet hoeft dan liever niet.

Dit is ongeveer wat ik er uit wil halen. De games moeten gewoon op goed niveau kunnen draaien en ik moet er behoorlijk op kunnen werken. Ik heb nog geen Pricewatch dingen ingevoegd om dat ik nog geen flauw idee heb welke kant ik op wil en omdat ik het verschil tussen product A en B 9 van de 10 keer niet snap 8)7

Hoor graag wat jullie ideeën zijn

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best Buy Guide van september, november en januari.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:15:
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.

[...]

Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best Buy Guide van september, november en januari.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!
Had ik gelezen alleen alvorens ik ergens mee kan beginnen gaat het mij eerst vooral om de vraag ga ik richting zelf bouwen, zo'n webwinkel of misschien toch een laptop. En als ik iets in elkaar wil zetten kan ik dat dan zelf of is daar enige kennis voor vereist, of is het makkelijker dat te laten doen. Ik kan best een lijstje neer knallen maar dat leek mij niet zo zinvol zonder te weten welke richting ik op moet.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Kortgezegd, zelfbouw is goedkoper en beter dan een webwinkel is beter dan een laptop (zelbouw>webshop>laptop).

Een laptop waar je een beetje leuk op kan gamen kost vaak al een stuk meer dan je budget. Als je hem niet hoeft te verplaatsen, is een laptop sowieso een vreemde keus.
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:11:
Ik heb nog geen Pricewatch dingen ingevoegd om dat ik nog geen flauw idee heb welke kant ik op wil en omdat ik het verschil tussen product A en B 9 van de 10 keer niet snap 8)7
Daar kom je vanzelf achter als je de linkjes in mijn vorige post volgt. Niemand is met alle kennis geboren :).

[ Voor 45% gewijzigd door br00ky op 05-02-2015 11:37 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:07
Tsja een kant en klare pc waar je ook nog wat op kunt gamen zal niet meevallen voor dat budget.

Je kunt je dan idd verdiepen in zelfbouw of een andere optie is een systeempje van V&A.
2e hands klinkt voor sommige mensen wat beangstigend maar er staan werkelijk hele mooie systemen tussen aangeboden door betrouwbare verkopers. Daar hebben we dan het beoordelingssysteem voor.

Dit is bijvoorbeeld een heel erg mooi systeem met echt kwaliteitscomponenten :

V&A aangeboden: Intel i3 computer

SSD waarop windows 8.1 is geinstalleerd.

meer dan 600 euro nieuwprijs. Tweaker heeft 13 5 sterren beoordelingen waaronder een geval van terugstorten geld omdat RMA niet door webshop vergoed werd. Erg netjes.

Vervolgens op V&A een kaartje als dit scoren :

V&A aangeboden: Club3D Radeon HD 7950

Wat goedkoper is de V&A aangeboden: Club3D Radeon HD 7870 '13Series

De 7950 is de aan te raden kaart vanwege de betere prestaties en de 3GB geheugen die je gaat helpen bij het spelen op hogere resoluties (mocht je een keer een mooie monitor aanschaffen). Als je een flatscreen tv met hdmi/DVI/VGA hebt dan kun je de PC prima op je tv aansluiten.

Dan een toetsenbordje en muis erbij en je hebt echt een hele mooie pc die eigenlijk gewoon alles aankan.

-Edit-

Dan hoef je dus niks zelf te bouwen. En ik denk dat je zelfs aan de verkoper van de pc zou kunnen vragen of hij je eventueel kan helpen met installatie van de videokaart.

Ik heb voor de grap de componenten eens onder elkaar gezet zodat je ziet wat de nieuwwaarde van het systeem is :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4330 Boxed€ 124,-€ 124,-
1Asus H81M-PLUS€ 51,-€ 51,-
1WD Green WD10EZRX€ 51,95€ 51,95
1Fractal Design Define Mini€ 79,90€ 79,90
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 92,-€ 92,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 70,95€ 70,95
1LG GH24NSB0 Zwart€ 11,56€ 11,56
1Seasonic G-series 360 watt€ 52,95€ 52,95
1Crucial MX100 256GB€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 657,26

Zou je dit allemaal bestellen en ook nog eens laten assembleren dan kom je boven de 700 euro uit!

[ Voor 65% gewijzigd door Baloes op 05-02-2015 13:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties, aan tweedehands had ik zelf eigenlijk helemaal niet gedacht. Dat zou inderdaad een mooie optie kunnen zijn. De optie met de i3 spreekt me echter niet direct aan omdat de games die ik speel toch wat meer CPU kracht vereisen dan de dual core (hoewel met hyperthreading).

Edit: Ik bedoel dus dat de er meer van de CPU dan van de Video Card wordt gevraagd.

Deze i7 uit de V&A ziet er volgens mij ook niet verkeerd uit, sterkere CPU en met Video Card: V&A aangeboden: Goede game computer te koop

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2015 13:05 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

GW2 heeft voor het mooie wel een i5 nodig: http://www.tomshardware.c...nce-benchmark,3268-7.html

LoL is veel minder zwaar, die vind een Athlon 860k al prima.

Als videokaart is iets als een R9 280 een leuke keuze als je GW2 op ultra wil spelen, al presteert een R9 270 ook nog leuk.

Vervelende is alleen dat de i5'jes erg duur zijn geworden, en jouw budget krap is, 170 euro voor de goedkoopste is niet echt leuk meer. Kijken of je een tweedehandse uit de 2000 of 3000 serie kan vinden is imo een erg goed idee, scheelt je toch weer zo rond de 50 euro.

Idem dito voor de videokaart eigenlijk. De HD7950 en HD7970 zijn nogsteeds erg goedkoop tweedehands, voor 100 euro heb je er al eentje, en dat is in principe gewoon een R9 280.

Dus, stel je koopt een tweedehands LGA1155 cpu en een tweedehands HD7950, waar ik zo'n 220 euro voor reken, dan zou ik verder dit lijstje nemen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P8Z77-V LX€ 76,-€ 76,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,95€ 30,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 63,-€ 63,-
1be quiet! System Power 7 400W€ 39,49€ 39,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 357,34

Met een leuk mobo
Een 1TB schijfje.
Een simpele maar voor zijn geld behoorlijk degelijke kast.
8GB RAM
Een degelijke voeding met genoeg pit.
Een lekker ruime SSD.

People as things, that’s where it starts.

• Baloes
Uh...onderschat de i3 niet. Het ligt er puur aan met welke videokaart je hem combineert. Icm een hd 7950 is ie prima in balans en zul je gewoon alles zonder problemen kunnen spelen.
Mocht je op een gegeven moment zwaardere videokaarten willen gebruiken dan kun je altijd nog de i3 verkopen en op V&A een i5 scoren. Vervangen van een CPU is een zeer eenvoudig klusje.

Die andere pc ziet er idd niet slecht uit. De componenten zijn wel duidelijk minder nieuw/modern en je hebt er geen garantie meer op. Das dus een gok. Verder zijn zowel de XFX 7950 als de voeding nogal herrieschoppers. Hebbie met een koptelefoon geen last van natuurlijk.
Verder heb je geen SSD (zeer fijn voor bv spellen als BF4 en dragon age inquisition) en geen windows.

Ikzelf zou gaan voor de i3 pc. En er later indien nodig een i5 instoppen.

-edit-

Hier nog wat voorbeelden van deze i3 met notabene een r9 280x die nog een stuk krachtiger is dan de 7950 :

https://www.youtube.com/results?search_query=i3+4330+r9+280

In geval van vervangen i3 voor i5 : Voor zo'n 130 euries kun je denk ik wel een i5je van V&A plukken en de i3 raak je wel weer kwijt voor een eurotje of 80. Dan zou je voor (475 + 100 voor kaart + 50 extra voor i5) 625 euro een echt luxe gamepc kunnen hebben met alles erop en eraan.
En mocht je nou tegen dat vervangen van de CPU opzien dan kun je altijd nog een advertentie op V&A plaatsen waarin je vraagt of een aardige in de buurt wonende tweaker zou willen helpen. In de buurt van Oss zou ik dat wel kunnen doen voor je :)

[ Voor 29% gewijzigd door Baloes op 05-02-2015 13:56 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dan kan hij toch gewoon net zo goed mijn idee nemen? Kost hem evenveel, en heeft hij nog meer nieuw spul ook, en is hij minder poen kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas niet in de buurt van Oss, ik zit in Nieuwegein. Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel wat terughoudend ben als het gaat om sleutelen aan het systeem. Een SSD erin zetten moet nog wel lukken (zo ver ik kan zien is dat geen lastig proces), maar daarna houdt het toch wel een beetje op. Mijn twijfel is op dit moment dat de i3 in mijn ogen wat problemen heeft met een spel als GW2 (vraagt om een ander soort vermogen dan een Battlefield of CoD). Een i5 is dan een beetje het minimum wat het budget weer moeilijk maakt.

@VasZaitsev
Je lijstje ziet er mooi uit en voldoet denk ik aan al mijn wensen. Enige probleem is de assemblage. Ik heb daar nul ervaring mee en wat ik nu vluchtig in guides op internet doorlees is het ook niet bepaald een IKEA keukentafel die je in elkaar schroeft.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Je moet die guides ook niet vluchtig bekijken. Ga er rustig voor zitten, pak youtube erbij, dan is het juist makkelijker dan een keukentafel. Zeker geen rocketscience ;).

• Baloes
Tuurlijk is een 2e hands i5 ook een optie. Geef ik zelf vaak genoeg aan. Met zelf bouwen kun je een heel gebalanceerd systeempje maken. Echter TS moet dan natuurlijk wel zelf bouwen (ik ging uit van het feit dat hij aangaf er helemaal niks mee te hebben) . En vergeet verder niet dat windows er nog bij moet a 80 euro.

Verder zijn die benchmarks voor GW2 wel alweer wat ouder. De haswell i3's zijn stukken krachtiger dan hun voorgangers.

Er zijn mensen die GW2 draaien met een pentium g3258. Dan zou de i3 het zeker aan moeten kunnen.

https://www.youtube.com/watch?v=2SIzTDL0nkk

toch nog een youtubje gevonden :

https://www.youtube.com/watch?v=RYRXbFaKh4g

Videos zeggen natuurlijk niet alles maar flink spitten op fora leert dat er genoeg mensen op een i3 spelen
zonder alles op max/max/max te zetten die zich ook prima redden.

Als je zelf gaat bouwen pak dan de i5 en het systeempje van vaszaitsev. Maar denk serieus dat de i3 4330 voldoende is voor GW2. En mocht het niet voldoende zijn dan vervang je toch de processor door een i5. Is klein beetje bouwen :).

Mocht je het toch allemaal niet aandurven dan zou je es kunnen kijken naar zo'n 2e hands i5 of i7 systeem.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Als je niet alles op max max max wilt zetten, kun je idd veel goedkoper uit, een pentium is dan idd best leuk, zelfs een leuk gekietelde Athlon kan dan leuk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Na wat onderzoek en op aanraden van br00ky toch wat Guides bekijken en YouTube tutorials dus wel iets minder terughoudend over zelf bouwen. Vraagje over de build van VasZaitsev, moet daar geen koeler bij?

• Baloes
Als je een i5 met intel koeler weet te scoren hoef je in eerste instantie niet perse een speciale koeler te kopen. Zodra het nodig gaat zijn om de i5 te overklokken dan kun je een goede CPU koeler aanschaffen.

Je zou even kunnen kijken wat het allemaal gaat kosten en wat je overhoudt qua budget.

Verder is het zo dat je niet perse naar een 2500K hoeft te kijken. Ze zijn momenteel wat dunner gezaaid.

Echter deze : V&A aangeboden: Intel Core i5 3550 Boxed is een prima presterende processor.

icm dit mobo : pricewatch: ASRock B75 Pro3-M

Ga je ook lang plezier van hebben.

En zo kun je ook kijken naar een i5 2500, 3350p,3470 of 3570.

Als je hem nu kunt betalen dan zou ik wel ff een DM sturen naar de verkoper want die dingen zijn momenteel erg populair.

-Edit-

De advertentie noemt boxed maar de koeler zit er niet bij. Een leuk koelertje voor deze processor zou zijn de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 of de pricewatch: DeepCool Gammaxx S40. Presteren allebei prima.

[ Voor 31% gewijzigd door Baloes op 06-02-2015 14:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die i5 had ik ook langs zien komen, maar die is zonder cooler dus dan moet er een aparte cooler bij komen. Ik ga zeker mijn ogen openhouden voor een leuke i5. Dat er niet perse een cooler bij hoeft scheelt wel in de kosten dat is mooi.

Als ik de lijstjes bij elkaar zet dan kom ik dus op een tweedehands i5 uit zoals V&A aangeboden: Intel Core i5 3550 Boxed en een tweedehands videokaart zoals V&A aangeboden: Club3D Radeon HD 7970 royalQueen

Verder heb ik dan op dit moment dit staan:

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B75 Pro3-M€ 54,95€ 54,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,-€ 62,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 346,85

Mis ik hierbij nog iets (behalve een OS)? Kan dit bij elkaar?

Ik heb zelf al een externe HDD liggen van een TB heb ik dan naast de SSD nog wel een extra harde schijf nodig?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Wij weten niet hoeveel data jij hebt, dus of dat genoeg is, kan je alleen zelf bepalen ;).

Rest ziet er aardig uit. Je zou zelfs nog een kleinere microATX kast kunnen overwegen, aangezien je toch een microATX moederbord hebt.

• Baloes
In plaats van de mx100 van crucial kun je ook het nieuwe model de bx100 nemen.

pricewatch: Crucial BX100 250GB

Scheelt weer iets.

Als er geen koeler bij de processor zit zou je natuulijk ook wat lager kunnen bieden. Het is een erg goed presterend model.

Om een beetje een indruk te krijgen van de kracht van de processoren :

http://www.purepc.pl/proc...orow_intel_i_amd?page=0,0

Waarbij de 3550 presteert op het niveau van een 3570.

Wel ff google translate gebruiken :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Baloes schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:45:
In plaats van de mx100 van crucial kun je ook het nieuwe model de bx100 nemen.
Ik heb hier nog geen cijfers/reviews van gezocht, maar dit model schijnt een cost-down te zijn?

• Baloes

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Als mijn Pools nog goed is, zeg ik, kopen welke het goedkoopste is.

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment aan het rondkijken voor het zelf bouwen, ik heb al een i5 3550 op de kop kunnen tikken voor een mooie prijs. Nu moet er in principe nog een tweedehands videokaart bij en we zitten helemaal in budget. Bij de videokaart zijn er redelijk veel varianten voorbij gekomen, maar ik vraag me af wat voor mij toereikend is nu het toch om doorgaans iets zwaardere games gaat. Ik heb een R9 270, 280, 7950 HD en 7970 HD voorbij zien komen.

Verder nog de vraag of ik een kleinere kast moet hebben vanwege mijn mobo, of een groter mobo vanwege de kast. Of kan het zo ook? Ik heb ondertussen de HDD gedropt omdat ik het voorlopig zonder zal kunnen redden:

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B75 Pro3-M€ 54,95€ 54,95
1Crucial BX100 250GB€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 291,90

Hiernaast dus de i5 3550 en een grafische kaart.

• Baloes
Mooi dat je die 3550 nog hebt weten te scoren. Is een erg mooie processor en momenteel vliegen de 2e hands CPU's eruit vanwege de recente prijsstijgingen.

Verder is het zo dat het aangeraden mobo weliswaar micro-ATX is maar gewoon in de N300 kan. Deze is geschikt voor micro-ATX en ATX moederborden.
ATX borden zijn groter hebben wat extra PCI sloten en de layout is wat ruimtelijker is vaak wat fijner met assembleren. De ATX versie van dit moederbord is wel weer een 10tje duurder.

Je hebt het over de eventuele aanschaf van een 7970. Als je dat gaat doen kun je beter ook investeren in een wat zwaardere voeding.

Wat is je huidge budget nog? Beter investeren in een goede voeding en een 7950 of r9 280 dan een net aan voeding met een 280x of een 7970.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik geen 7970 nodig heb, dan hoeft hij er voor mij ook niet in. Als een R9 280 of 7950 afdoende is om goede resultaten te krijgen en de huidige voeding daar in past vind ik dat geen probleem.

De processor was €120 en gelukkig heeft de verkoper nog de stock koeler gevonden dus dat is mooi meegenomen. Overigens heb ik ook nog een OS nodig en mogelijk een netwerkkaart maar dat ik heb voldoende ruimte in het budget op het moment. Is er een aangeraden OS?

• Baloes
120, das een mooi prijsje :) Van je voeding is de L* versie ook beschikbaar. Niet beter qua prestaties maar wel een betere stillere fan en de kabels zijn gesleeved. Vindt ik zelf altijd erg prettig. Scheelt je maar 5 euro : pricewatch: be quiet! Pure Power L8 400W

Ik zou qua OS gaan voor windows 8.1. Langere ondersteuning, gaat beter om met SSD's en mogelijk gratis/goedkope upgrade naar windows 10. Heb het zelf ook en vind het prima werken.

Als je nog studeert en je voldoet aan de voorwaarden dan kun je windows zelfs nog goedkoper krijgen :

http://tweakers.net/categ...qVcnK1EAHpDE51TczT8nKoBYA

Als je gaat voor een 7950 neem dan geen XFX. Echte herrieschopper. Ik heb zelf de club3D versie gehad. Die hoor je ook (mijn zoon had de XFX) maar geluid is stukken minder en had toch de betere koeling. Erg fijn kaartje.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de wijziging in voeding overgenomen op jou advies en tevens het OS toegevoegd.

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B75 Pro3-M€ 56,-€ 56,-
1Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod€ 59,99€ 59,99
1be quiet! Pure Power L8 400W€ 44,-€ 44,-
1Crucial BX100 250GB€ 90,95€ 90,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 356,45

In totaal dus nu op 476,45 met de i5. Moet dan nog een videokaart bij, maar de V&A geeft nog niet thuis ;) Maakt het uit of er een netwerkkaart of een WiFi stick in gaat? Behalve het feit dat je een USB slot opoffert (wat mij niet uitmaakt). Eventueel nog muis/toetsenbord maar voor het moment heb ik die nog wel liggen.

• Baloes
Dit dingetje schijnt vrij goed te werken en sluit je ook op een USB uitgang aan :

pricewatch: TP-Link TL-WN822N

Door het kabeltje geeft het je ook nog enigzins de mogelijkheid de beste ontvangst te zoeken. Tevens is de prijs dusdanig dat je je er ook niet echt een bult aan valt mocht gamen via de wifi toch tegenvallen..
Wifi blijft toch altijd lastig qua stabiliteit..

Je zou ook nog eens kunnen kijken naar zoiets als dit :

pricewatch: TP-Link AV500 Powerline adapter met geïntegreerd stopcontact Startset

Haalt hogere snelheden dan wifi en is stabieler, mits er geen zware apparaten op de stroomgroep aangesloten zijn die regelmatig stroom trekken.Dat schijnt negatief te zijn voor de snelheid.
Zou eerst even wat inlezen te beginnen met de bijgevoegde tweakers review.

Uiteindelijk blijft kabel altijd het beste maar ja, wat niet ken dat kennie :)

Verwijderd

Topicstarter
Kleine update met twee korte vraagjes:

Allereerst de videokaart vs voeding, de VA heeft tot nu toe weinig opgeleverd in het HD 7950 kamp, ik heb echter wel de mogelijkheid een HD 7970 over te nemen voor een mooie prijs. Voldoet de andere voeding dan die ik heb opgenomen in de laatste PriceWatch pricewatch: be quiet! Pure Power L8 400W
Of moet er meer wattage komen?

Tweede vraag. Heb mijn processor inmiddels binnen maar daar zit natuurlijk geen koelpasta bij, maakt het nog uit welke soort pasta ik neem of kan ik gewoon een willekeurige pasta halen?

• Baloes
Als het een gewone 7970 is dan gaat de voeding wel genoeg zijn : http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_7970/26.html

Tel daar zo'n 100-120 watt bij op voor het systeem zonder kaart.

Echter igv de GHZ edition, de lightning en de Matrix Platinum versie lusten wat meer stroom dan is het net aan..

Welke heb je op het oog?

Verder gewoon bij lokale computerwinkel tubetje halen, er zijn niet echt slechte pastas te koop. Arctic silver, cooler master of een zakje merkloos bij een gekochte koeler etc. werkte bij mij allemaal prima..

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:53:
Kleine update met twee korte vraagjes:

Allereerst de videokaart vs voeding, de VA heeft tot nu toe weinig opgeleverd in het HD 7950 kamp, ik heb echter wel de mogelijkheid een HD 7970 over te nemen voor een mooie prijs. Voldoet de andere voeding dan die ik heb opgenomen in de laatste PriceWatch pricewatch: be quiet! Pure Power L8 400W
Of moet er meer wattage komen?

Tweede vraag. Heb mijn processor inmiddels binnen maar daar zit natuurlijk geen koelpasta bij, maakt het nog uit welke soort pasta ik neem of kan ik gewoon een willekeurige pasta halen?
Verschil in pasta's is er wel, maar imo vooral leuk als je extreem gaat overklokken.

Anders zou ik voor eentje gaan die niet knetterhard wordt, of elektrisch geleidend is. MX-4 is leuk spul met goede prestaties, en vooral een goede prijs.

MS5 is ook erg bekend, maar hard uit en is iig vloeibaar elektrisch geleidend, en ook wat duurder.

Verwijderd

Topicstarter
V&A aangeboden: Club3D Radeon HD 7970 royalQueen

Deze versie, kreeg een bericht van de verkoper dat deze nog steeds beschikbaar is.
Pagina: 1