Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 15:23
Op dit moment ben ik in een leuke discusie beland met Canon

Het gaat om het volgende:
Omdat me oude vertrouwde canon 9500 pro de geest heeft gegeven (uiteraart buiten de garantie) zijn we druk aan het rondkijken voor een nieuwe foto printer die A3 kan afdrukken.
Me oog is dus gevallen op de Canon Pixma Pro 100.
Die is hier in Nederland te koop voor de Canon advies prijs van bijna €500. Maar lang leve het internet, met wat zoeken in nederland ook te krijgen voor rond de €420.
Als je echter wat verder zoekt (iets meer over de grens eigenlijk), kom je de zelfde printer tegen in de US. Daar kost deze printer in combinatie met een aantaal lopende acties dus rond de $200 (€176).
Toen ik dit aankaarte bij Canon nederland kreeg ik als eerste te horen dat die acties niet bestaan en nooit bestaan hebben, ik dus braaf het linkje doorgestuurd en toen bleef het een aantal dagen stil.
Afgelopen week kreeg ik dus weer is een reactie met een paar apparte opmerkingen:
1- De actie was niet legaal (wat vreemd is want de shop is een officeel canon reseller in de US)
2- De printer was anders dan de EU versie (navraag gedaan bij de shop en blijkt dus gewoon de zelfde te zijn op het aansluitsnoer na)
3- De printer mag niet verstuurd worden uit de US (shop gemaild, was geen enkel probleem, shipping cost ongeveer $100 en dan $40 inklarings kosten)
4- De producten van canon in de US hebben maar 1 jaar garantie (okee, valt mee te leven)
5- Producten uit de US hebben geen garantie in EU (volgens shop dus onwaar, wereldwijd 1 jaar garantie)

Punt 5 word zelfs erg leuk als je canon om uitleg vraagt.
Als je producten importeerd uit de US geen garantie, echter als je in de US hebt gewoond en daar de eigenaar was van de printer en je komt naar de EU en je neemt je printer mee dan heb je opeens wel weer garantie.

Uitgaande van de prijzen die in NL en US worden gevraagt voor deze printer kan je dus uitgaan dat 1 jaar garantie dus (€420 - €176) €244 Kost.

Alles leuk en aardig maar dat is toch wel erg veel geld voor 1 jaar garantie :o

1 ding weet ik echter wel, mijn Pixma Pro 100 komt volgende week binnen (vanuit de US) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:32

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Is die $ 200 inclusief (21%) BTW? En inclusief verzendkosten? En inclusief invoerrechten? En gebruik je de juiste wisselkoers (bijv. Mastercard rekent nu met een koers van $1 = € 0,92, dus dan kom je al wat hoger uit dan jouw € 176.

$ 200 + $ 100 + $ 40 = $ 340 = € 285. Dan invoerrechten 12% erbij -> € 320 en dan nog 21% BTW erbij -> € 386

Nee lekker veel voordeel heb je te pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:21
Icephase schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:57:
Is die $ 200 inclusief (21%) BTW? En inclusief verzendkosten? En inclusief invoerrechten? En gebruik je de juiste wisselkoers (bijv. Mastercard rekent nu met een koers van $1 = € 0,92, dus dan kom je al wat hoger uit dan jouw € 176.

$ 200 + $ 100 + $ 40 = $ 340 = € 285. Dan invoerrechten 12% erbij -> € 320 en dan nog 21% BTW erbij -> € 386
Ik heb geen idee welke webshop dit is, maar bij Amazon.com kun je alles al van te voren laten regelen. Je krijgt dan gelijk een totaalprijs, inclusief invoerrechten en btw. Zou dus kunnen dat alles in die 140 euro is ingecalculeerd.
Icephase schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:57:
Nee lekker veel voordeel heb je te pakken!
Het voordeel is in dit voorbeeld inderdaad niet heel erg groot. Ik bestel zelf ook redelijk vaak uit het buitenland, waar dingen vaak goedkoper zijn (voornamelijk Duitsland). Het varieert dan wel van enkele euro's tot tientallen/honderden euro's. Het geld dat ik daarmee bespaar, kan ik dan weer gebruiken als er wat kapot gaat. Je moet deze besparing dus niet op zichzelf zien, maar alle besparingen meenemen. Althans, dat is hoe ik het bereken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kosten worden in de VS sowieso (vaak) zonder belastingen gegeven. Vergeet ook niet nog een voeding er bij aan te schaffen. Plus nog 1 a 2x verzendkosten = 100eur als het apparaat DOA of beschadigd aankomt, waarvan de kans niet 0 is.

Leuke actie trouwens, het apparaat staat op shop.usa.canon.com voor $499.99, of $650 met 2 jaar garantie..

edit:
Tussenpost, dus inleidende zin iets veranderd.

Miskopen / kappotte onderdelen incalculeren is inderdaad een goede. Als ik iets uit een el cheapo Chineze winkel koop, kopo ik er altijd meteen drie in de wetenschap dat er binnen een jaar twee kapot zijn :P

[ Voor 28% gewijzigd door F_J_K op 04-02-2015 13:33 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

oohh schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:31:
[...]

Ik heb geen idee welke webshop dit is, maar bij Amazon.com kun je alles al van te voren laten regelen. Je krijgt dan gelijk een totaalprijs, inclusief invoerrechten en btw. Zou dus kunnen dat alles in die 140 euro is ingecalculeerd.
Volgens mij ben je als ontvanger verantwoordelijk voor het betalen van de invoerrechten (jij voert het immers in, niet de afzender), dus hoe Amazon dit dan doet weet ik niet maar het lijkt me sterk. Ook de BTW wordt door de douane berekend en in rekening gebracht, ik zie niet hoe Amazon dit moet/kan betalen voor je. Maar goed, misschien ben ik wel niet goed op de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Icephase schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:37:
Ook de BTW wordt door de douane berekend en in rekening gebracht, ik zie niet hoe Amazon dit moet/kan betalen voor je. Maar goed, misschien ben ik wel niet goed op de hoogte?
Dat is goed mogelijk hoor. Als je via alibaba iets koopt en een goede deal maakt met de fabriek kun je ook gewoon de prijs tot op jouw stoep krijgen. Zij regelen dan alle vervoergerelateerde zaken. Het zou me niets verbazen als amazon dat ook doet.

En laten we wel wezen: als de belastingdienst haar centjes maar krijgt, maakt het ze niet uit wie ze overmaakt :+

[ Voor 9% gewijzigd door SH4D3H op 04-02-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Icephase schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:37:
[...]

Volgens mij ben je als ontvanger verantwoordelijk voor het betalen van de invoerrechten (jij voert het immers in, niet de afzender), dus hoe Amazon dit dan doet weet ik niet maar het lijkt me sterk. Ook de BTW wordt door de douane berekend en in rekening gebracht, ik zie niet hoe Amazon dit moet/kan betalen voor je. Maar goed, misschien ben ik wel niet goed op de hoogte?
Bij amazon kan je vooraf een geschat bedrag aan btw en inklaring etc. betalen en dit wordt door amazon verder afgehandeld met de koeriersdienst. Is het uiteindelijke bedrag minder, dan krijg je het verschil nog teruggestort ook ...
Maar het zal hier vast niet om amazon gaan schat ik zo ... (wel veel 'refurbished' voor rond de $200 met alleen beschadigde dozen eigenlijk; maar er is ook een cashback actie aan de gang al lijkt het me sterk dat je daar vanuit Nederland gebruik van kan maken. Cash back is het ook niet: je krijgt een tegoed op een American Express card. Denk dat die refurbished daar al van gebruik gemaakt hebben toen je nog $300 terug kreeg en de printer richting de $100 kostte dus dan zou ik voor zo een gaan)

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 04-02-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
madbwr schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:41:
Op dit moment ben ik in een leuke discusie beland met Canon
Een discussie zou ik het niet willen noemen.
Het gaat om het volgende:
Omdat me oude vertrouwde canon 9500 pro de geest heeft gegeven (uiteraart buiten de garantie) zijn we druk aan het rondkijken voor een nieuwe foto printer die A3 kan afdrukken.
Me oog is dus gevallen op de Canon Pixma Pro 100.
Die is hier in Nederland te koop voor de Canon advies prijs van bijna €500. Maar lang leve het internet, met wat zoeken in nederland ook te krijgen voor rond de €420.
Ik volg je.
Als je echter wat verder zoekt (iets meer over de grens eigenlijk), kom je de zelfde printer tegen in de US. Daar kost deze printer in combinatie met een aantaal lopende acties dus rond de $200 (€176).
Toen ik dit aankaarte bij Canon nederland kreeg ik als eerste te horen dat die acties niet bestaan en nooit bestaan hebben, ik dus braaf het linkje doorgestuurd en toen bleef het een aantal dagen stil.
Lijkt me logisch. Canon Nederland kijkt alleen naar acties die in de Benelux afspelen. De rest is niet interessant.
Afgelopen week kreeg ik dus weer is een reactie met een paar apparte opmerkingen:
1- De actie was niet legaal (wat vreemd is want de shop is een officeel canon reseller in de US)
Kan kloppen, een actie uit Amerika heeft niets te maken met de EU.
2- De printer was anders dan de EU versie (navraag gedaan bij de shop en blijkt dus gewoon de zelfde te zijn op het aansluitsnoer na)
En dus in feite anders? Een printer die voor de USA bestemd is en een printer voor de EU zijn per definitie verschillend, want andere aansluiting.
3- De printer mag niet verstuurd worden uit de US (shop gemaild, was geen enkel probleem, shipping cost ongeveer $100 en dan $40 inklarings kosten)
Dat is inderdaad onzin, je moet alleen rekening houden met verschillende kosten en belastingen.
4- De producten van canon in de US hebben maar 1 jaar garantie (okee, valt mee te leven)
Ok, prima.
5- Producten uit de US hebben geen garantie in EU (volgens shop dus onwaar, wereldwijd 1 jaar garantie)
Dat zou kunnen. Canon Nederland kan dit zien als grijze import -> geen ondersteuning.
Punt 5 word zelfs erg leuk als je canon om uitleg vraagt.
Als je producten importeerd uit de US geen garantie, echter als je in de US hebt gewoond en daar de eigenaar was van de printer en je komt naar de EU en je neemt je printer mee dan heb je opeens wel weer garantie.

Uitgaande van de prijzen die in NL en US worden gevraagt voor deze printer kan je dus uitgaan dat 1 jaar garantie dus (€420 - €176) €244 Kost.

Alles leuk en aardig maar dat is toch wel erg veel geld voor 1 jaar garantie :o

1 ding weet ik echter wel, mijn Pixma Pro 100 komt volgende week binnen (vanuit de US) >:)
Ik zou zeggen: bestel die printer en laat maar in dit topic weten wat je onder de eindstreep in totaal kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
hmmm, quote ipv edit

[ Voor 96% gewijzigd door apis29 op 04-02-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

madbwr schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:41:
...
Ik ben heel benieuwd wat je nu uiteindelijk, totaal onder de streep, gaat betalen!
(dollarprijs, omrekenkoers, transport, verzekering, inklaring, btw, invoerechten, etc, etc)

Enne, besef goed dat je hier in NL waarschijnlijk helemaal GEEN garantie krijgt van Canon! Dat heb ik zelf ook eens meegemaakt met een camera, die ik cadeau gekregen had van iemand die 'm op reis, in Singapore, voor me had gekocht. Ging binnen een half jaar stuk, maar Canon NL zei doodleuk "ga maar naar Singapore..."
*knip* rant

BTW: heb zelf ook jarenlang zo'n Canon 9500 gehad, totdat....totdat 'ie er ineens mee ophield. En zelfs een nieuwe printkop (a 135 EURO) mocht niet baten... Daar sta je dan... Hoezo goed voor het milieu en zorgvuldig met de omgeving omgaan... ;w
Mission statement van Canon:
Secure and sustainable solutions
Security and sustainability are kept at the forefront of everything we do.
.

http://www.canon.co.uk/About_Us/About_Canon/Philosophy/
...
This means taking responsibility for the impact of our activities, respecting our customers, the communities and countries we operate within, as well as our natural environment.
...

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 04-02-2015 16:26 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ehtweak schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:51:
[...]

BTW: heb zelf ook jarenlang zo'n Canon 9500 gehad, totdat....totdat 'ie er ineens mee ophield. En zelfs een nieuwe printkop (a 135 EURO) mocht niet baten... Daar sta je dan... Hoezo goed voor het milieu en zorgvuldig met de omgeving omgaan... ;w
Mission statement van Canon:
Secure and sustainable solutions
Security and sustainability are kept at the forefront of everything we do.
.

http://www.canon.co.uk/About_Us/About_Canon/Philosophy/
...
This means taking responsibility for the impact of our activities, respecting our customers, the communities and countries we operate within, as well as our natural environment.
...
Je gaat er serieus vanuit dat een printer vele jaren mee gaat?
Ik heb daarmee intussen zoiets dat als het langer dan een jaar of twee meegaat, je in je handen mag knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

MikeyMan schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:55:
[...]

Ja!

Want het is van de absurde dat we de laatste jaren zo gehersenspoeld zijn door de angelsaksische marketing idioterie dat alles maar beperkt houdbaar zou zijn en dat je altijd maar iets nieuws MOET...
Nog afgezien van de doelbewuste non-repareerbaarheid van veel 'dingen'. Of het economisch onmogelijk maken om aan onderdelen te komen... :(

Sorry, ik weet 't, da's een heel ander discussie. >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
Kan al wel vertellen wat ik tot nu toe heb afgetikt en dat zou dus ook het totale bedrag moeten zijn. Aangezien douane enzo al appart werden vermeld op de betaling.

product en verzenden: $216,85 (€195,21)
douane en verzenden: $123,68 (€111,34)

wisselkoers €1 euro = $1,1108

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ehtweak schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:04:
Sorry, ik weet 't, da's een heel ander discussie. >:)
En dit is ook niet de plek voor ranten over garantie e.d. Svp terug on-topic naar het specifieke geval van de TS.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-10 22:20
Het punt is dat garantie vaak wordt verleend door de importeur, niet door de fabrikant. Als je dus een apparaat uit het buitenland hier ter reparatie aanbiedt, dan zou de importeur dus een produkt repareren dat hij zelf niet heeft verkocht (en dus geen winst op heeft gemaakt). Onderhands zal de importeur dit wel weer verrekenen met de fabrikant, maar daar heb je als klant niks mee te maken.

Je hebt natuurlijk wel garantie, maar bij de importeur via wie het artikel is gekocht. In jouw geval betekent dat dat je waarschijnlijk je printer kunt afschrijven bij een defect, want terugsturen naar de US is sowieso al duur, en je zit met de douane die vervolgens denkt dat het een nieuw artikel is en je er BTW over wil laten betalen.

Kortom: als je bereid bent het risico te nemen en het voordeel groot genoeg is, dan kun je het op deze manier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
MikeyMan schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:55:
[...]

Ik heb daarmee intussen zoiets dat als het langer dan een jaar of twee meegaat, je in je handen mag knijpen.
Zuivel gaat steeds langer mee maar meer duurzame artikelen steeds korter. Er komt een dag dat een pak melk een langere houdbaarheid heeft dan een printer.

Overigens is het bij printers wel zo dat de inkt vervangen vaak bijna net zo duur is als het hele ding. De marketing/verdienmodellen zijn daar dus erg krom.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

madbwr schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:19:
Kan al wel vertellen wat ik tot nu toe heb afgetikt en dat zou dus ook het totale bedrag moeten zijn. Aangezien douane enzo al appart werden vermeld op de betaling.

product en verzenden: $216,85 (€195,21)
douane en verzenden: $123,68 (€111,34)

wisselkoers €1 euro = $1,1108
Als ik even snel kijk bij bijv. Fedex kost het verzenden van 1 item van 15 kg in eigen verpakking van de Joe Ès of Ee naar NL al $ 380 ruim. Daar zitten invoerrechten nog niet bij in. Dat jouw webshop voor zeg maar $ 150 kan verzenden INCL invoerrechten en BTW lijkt me wel heeeel sterk om eerlijk te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:41

paQ

welnee man....

USPS zending, zal idd ca 80 USD zijn.
en UPS met de nodige korting ca 110 USD
invoerrechten en BTW betaal je hier over het gezamenlijke bedrag

het heeft totaal geen zin om zelf naar (dure) koeriersdiensten te gaan kijken voor off the shelf rates

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:05
Ik zou het geen 'garantie' noemen, maar meer 'ondersteuning'om het even vaag uit te drukken aangezien het gewoon per fabrikant verschilt of ze je wel of niet willen helpen. Zelfde verhaaltje met dat G2A gebeuren, wil je duur met zekerheid dat je gewoon bij een winkelier/fabrikant kan klagen over het product of wil je een goedkope key waarbij je bij een 'ver gelegen' winkel mag gaan klagen.

Maar let wel op dat als het product 'heel' aankomt dat er dan geen problemen zijn met de verkoper, echter mocht de verzender het niet zo goed hebben ingepakt dan kan je wel van een koude kermis thuiskomen. Bij een winkelier binnen Nederland, is de winkelier aansprakelijk voor een goed werkend product en moet deze dan ook 'kosteloos' vervangen. Echter, ik denk niet dat de Amerikaanse verkoper garant wilt gaan staan voor de kosteloze terug- en verzending... Voor een 'negatieve' ervaring zou ik toch wat oude topics doorlezen zoals deze met een ebay verkoper: 'ebay geschil - advies gevraagd'. Wat natuurlijk niet wilt zeggen dat alle aankopen uit het buitenland gedoemd zijn om te mislukken, maar je moet de risico's niet onderschatten.

[ Voor 6% gewijzigd door Exor op 04-02-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
Saturday, Feb 7, 2015
11:17 PM Erlanger Shipped from Shipping Center to International Destination

Friday, Feb 6, 2015
4:59 PM Erlanger Customs Documentation and Labeling
Friday, Feb 6, 2015
4:27 PM Erlanger Processing at Shipping Center
Friday, Feb 6, 2015
2:33 PM Erlanger , KY Delivered
Friday, Feb 6, 2015
2:33 PM Erlanger , KY Delivered to Shipping Center-Delivered
Thursday, Feb 5, 2015
9:31 PM INDEPENDENCE , KY Arrived at FedEx location
Thursday, Feb 5, 2015
9:31 PM INDEPENDENCE , KY In Transit-Arrived at FedEx location
Thursday, Feb 5, 2015
10:46 AM KENNESAW , GA Departed FedEx location
Thursday, Feb 5, 2015
10:46 AM KENNESAW , GA In Transit-Departed FedEx location
Thursday, Feb 5, 2015
1:10 AM KENNESAW , GA Arrived at FedEx location
Thursday, Feb 5, 2015
1:10 AM KENNESAW , GA In Transit-Arrived at FedEx location
Thursday, Feb 5, 2015
11:38 PM KENNESAW , GA Picked up
Thursday, Feb 5, 2015
11:38 PM KENNESAW , GA In Transit-Picked up
Wednesday, Feb 4, 2015
10:00 PM MARIETTA , GA Tendered at FedEx location
Wednesday, Feb 4, 2015
10:00 PM MARIETTA , GA In Transit-Tendered at FedEx location
Wednesday, Feb 4, 2015
11:43 PM N/A Shipment information sent to FedEx

Arwin

[ Voor 107% gewijzigd door madbwr op 07-02-2015 12:11 . Reden: Status update van de verzending ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
Als track en Trace de waarheid spreekt en TNT ze werk goed doet dan komt de printer dus morgen bij me binnen

Arwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben benieuwd of je nog af moet dragen aan de deur. Veel plezier met je printer in elk geval :)

• madbwr
en binnen :)

extra kosten:

€0,00

:)

erg leuk al je op de printer inspecteert en je komt overal canon europe stikkers tegen met canon netherlands als adres en handleidingen in het nederlands 8)7

Arwin

[ Voor 66% gewijzigd door madbwr op 12-02-2015 22:49 ]

Verwijderd

Maar werkt die ook? 😆
ze hebben in de vs 110v. Niet alle elektronica heeft een schakelaar voor 110/220v

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Bijna geen enkele elektronica netvoeding heeft een schakelaar voor 110/230V AC. De elektronica is gewoon universeel 100-250V AC 50/60Hz. :+

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 12-02-2015 23:20 ]

Mooie Plaatjes   

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Veel adapters doen het prima met beide tegenwoordig.

• madbwr
100-250V AC 50/60Hz. :)
Zat dus alleen een US stekkertje bij, maar canon is zo aardig dat het snoer van oude printers gewoon hergebruikt kan worden :P
zou dus bijna overal ter wereld moeten werken :)

werkt trouwens super

Was trouwens nog netjes verpakt in ongeopende canon verpakking, alleen was de korting actie code van de doos verwijderd (was ook netjes door verkoper gemeld).
Pagina: 1