ebay geschil - advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik heb een probleem met een aankoop die ik via ebay gedaan heb.
http://www.ebay.com/itm/3..._trksid=p3984.m1497.l2649
Het gaat om een vrij zeldzame printer. De printer stond volgens mij op een buy it now van 750 USD.
Ik heb een paar keer een bedrag geboden (voorstel) en uiteindelijk is het bod van 510 USD dus geaccepteerd.

Nadat het bod was geaccepteerd zag ik dat initieel de verkoper geen verzending naar het buitenland aanbood, en gevraagd of hij daartoe bereid was. Zo ja, of hij het gewicht en afmetingen kon doorgeven, dan zou ik het UPS op mijn UPS account laten ophalen daar.

Hij koppelde terug dat dat geen probleem was en ik kreeg kort daarna een enthousiast mailtje terug dat hij het zelf wel wilde versturen met USPS priority international. Omwille van de trage afwikkeling met USPS zendingen, was op zich het tarief goed, iets van 80 USD dus meteen betaald via paypal.

Na dik 2 weken komt de printer bij me binnen in een soort van bananendoos, maar op zich genoeg buffer in de doos om de printer op zijn plek te houden. Belangrijker nog was het originele kartonnen buffer IN de printer waardoor de printkop op zijn plek blijft tijdens transport. En die zat er nog steeds zo in.
Alleen hoorde ik van alles rammelen in de printer -O- en direct toen ik het buffer van de printkop verwijderde werd meteen duidelijk dat de kop deels was afgebroken van de rail. :(

De doos vertoont geen valschade, de printer zat nog in de geimproviseerde buffers...

Uiteraard dit direct gemeld aan de verkoper maar die houdt voet bij stuk dat dit niet het geval was toen hij het verzond. En ik heb ook niet om verzekering tijdens transport gevraagd, dus sja... helaas pindakaas...

Nu zou dat best zo kunnen zijn, maar omdat er geen enkel spoor is van valschade, of anderzijds transportschade, EN (!) het buffer om juist dit te voorkomen prima op zijn plek zat, zet me toch aan het denken.
Met de verkoper onderling kwam ik er niet uit, dus ik heb een ebay case aangemaakt in het resolution center.
Stap 1 is daar weer via dat center contact opnemen met de verkoper en je kunt aanvinken wat de oplossing moet zijn. Terugsturen voor een full refund is dan eigenlijk het enige wat me de juiste oplossing lijkt, maar dat wordt uiteraard weer met dezelfde argumenten van de verkoper van tafel geveegd.

via het resolution center krijg ik nu dit terug:
Bericht van verkoper:
"As discussed before, the printer left my custody in tact. I have had more than 1 Alps printer some of which I have sold for parts when the unit was non functioning. This printer was not broken despite whether the buyer sees how or not. The unit was packed well and it had the shipping blocking to hold cart stationary while in shipment. I have photos of the cart on rail taken just before auction. Whatever damage buyer claims occurred during shipment or not at all. No evidence that the unit is broken has been provided. I apologized if it did arrive broken but it was not sent broken. No additional insurance was requested and in fact the item was auctioned with international exclusion however after buyer won I agreed to ship to him if shipping and customs were on him. The unit if indeed broken now resides in Netherlands. I stipulate no returns and the cost to ship it back if broken is not worth doing to resell for parts. I would like to come to some settlement however refunding the money for something that left my care in order and whose cost to return is restrictive is not a fare resolution. "
Hij geeft zelf aan dat het buffer zorg draagt voor het niet afbreken van de printkop, maarja.. ondanks dat is dat dus toch gebeurt.
Ook schrijft hij dat hij foto's heeft van de kop vlak voor aanbieden op ebay, maar die staan niet in de auction.
offtopic:
alle foto's zijn überhaupt nogal wazig, want er zit behoorlijk wat oppervlakte schade aan de printer cosmetisch... maar vind ik niet heel belangrijk

Het niet internationaal verzenden is mijns inziens geen argument, gezien hij eenvoudig heeft ingestemd met internationaal te willen verzenden. Ook staat er in de veiling "MAY not ship"... En ondanks dat ik aanbood alles via mij en mijn UPS te willen afhandelen kwam hij zelf met een ander voorstel via USPS.

Waar sta ik hier nu in?
enerzijds denk ik: sja kut... en wellicht is het wel onderweg kapot gegaan, alhoewel ik dat toch echt moeilijk te geloven vind...
anderzijds denk ik: boeie.. ik heb kopersbescherming, en paypal stort me mijn geld maar terug...

pleh :{

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja lastig, omdat dit sowieso niet onder Nederlands / Europees recht zal vallen. Ik weet niet hoe in de US de aansprakelijkheid voor verzending zit, hoe dat geclaimd kan worden en wie dat moet doen...

Ik maak eigenlijk geen gebruik van Paypal; ik neem aan dat hij het geschil ook daar aan zal kunnen vechten. En als je puur het geld terugclaimt en verder niets dan heb je een printer die niet je eigendom is. Hou je die, dan pleeg je een strafbaar feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10 16:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Uhm, misschien radicaal idee, maar pak het lijmpistool erbij en lijm vast wat los zit, ik heb niet veel verstand van die dingen dus trek je er niet teveel van aan :P

Het was niet zo slim om geen verzekering te pakken, vooral als we het over deze bedragen hebben.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
repareren zal weinig nut hebben. de printkop heeft lekker tegen scherpe plastic delen aan liggen schuren...
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:06:
Tsja lastig, omdat dit sowieso niet onder Nederlands / Europees recht zal vallen. Ik weet niet hoe in de US de aansprakelijkheid voor verzending zit, hoe dat geclaimd kan worden en wie dat moet doen...

Ik maak eigenlijk geen gebruik van Paypal; ik neem aan dat hij het geschil ook daar aan zal kunnen vechten. En als je puur het geld terugclaimt en verder niets dan heb je een printer die niet je eigendom is. Hou je die, dan pleeg je een strafbaar feit.
Het voorstel was:
printer terug <> geld terug

mijn schade is dan de verzendkosten + BTW bij inklaring

[ Voor 90% gewijzigd door paQ op 22-01-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Heb je betaald met een creditcard? Mijn creditcardmaatschappij adverteert ermee dat al mijn aankopen een jaar verzekerd zijn tegen verlies, diefstal en beschadiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:24

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ik zie niet in hoe het uitmaakt dat de verkoper initieel internationale verzending uitsloot. Dat had een conflict kunnen worden maar de verkoper is akkoord gegaan met het wijzigen van zijn standpunt omdat hij anders een lager bod zou moeten accepteren. Verder zou het niets uitmaken omdat jij de koerier regelde en daarmee de verantwoordelijkheid van transport.

Dat jullie vervolgens overeenkomen dat de verkoper transport regelt maakt de verantwoordelijkheid minder duidelijk. Zoals Floppus zegt valt dat wellicht onder US-wetten, of is het staatsafhankelijk, maar wellicht dat de eBay-voorwaarden de verantwoordelijkheid duidelijk regelt.

Zelfs als de printer nationaal verstuurd zou zijn, dan zou die alsnog via het vliegtuig kunnen zijn gegaan met ook kans op schade (als die er al niet was). De transportbeveiliging was dus onvoldoende.

Houd wel rekening dat als PayPal in jouw voordeel oordeelt, je de retourkosten niet vergoed krijgt. De BTW valt dan waarschijnlijk nog terug te krijgen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Als het verlies wordt dat ik heen en weer de verzendkosten kwijt ben, kan ik daar best mee leven.
VISA kan ik altijd nog aanspreken inderdaad, maar die hanteren wel maxima aan dit soort aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paypal chargeback, en dan bewijzen met foto's van de gebroken onderdelen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:05:
Paypal chargeback, en dan bewijzen met foto's van de gebroken onderdelen.
Precies!
Ik zou vast zorgen dat PayPal het geld terugstort. Wacht je hier langer als 3 maanden mee (wat mij eens overkomen is) dan heb je pech. Dus geen eeuwige maildiscussies aangaan of je laten vertellen dat er iets nieuws wordt toegestuurd. Zorg dat je ten alle tijden binnen de 3 maanden grens blijft (is mijn ervaring tenminste).
Desnoods in de vorm van een nieuwe opdracht zodat je weer het hele proces opnieuw moet afronden zodat ook de datum van betaling opnieuw begint en je zodoende weer 3 maanden speling hebt.

Daarnaast zie ik dit staan in de advertentie:
Returns:

No returns or exchanges, but item is covered by the eBay Money Back Guarantee- opens in a new window or tab.

Klik je op de link voor " eBay Money Back Guarantee- opens in a new window or tab " dan lees ik dit:

We guarantee that you will get the item you ordered or get your money back. We have a simple three-step eBay Buyer Protection process to assist you in case something goes wrong with a transaction. You can go to the Resolution Center and contact the seller. Most sellers will quickly help you, but if you are not happy after a few days you can easily refer the case to eBay. If you haven't received your item, or the item is not as described, we'll refund your purchase price plus original shipping on virtually all items.

Ik vind dat als jouw item DOA aankomt en er niet aangegeven is in de advertentie dat deze defect is dat het item niet is als beschreven en je aanspraak op deze policy kan maken.

Of dit ook zo is dat kan Ebay je vast vertellen..

Even verder in deze FAQ lees ik:
If you received an item that is not as described, or didn't receive an item at all, the eBay Money Back Guarantee always protects you—even if the seller does not offer returns.

If you received an item that was as described but you changed your mind and do not want it anymore, the eBay Money Back Guarantee does not apply.

http://pages.ebay.com/coverage/index.html

Naar mijn inziens sta je dus in je recht om je geld terug te halen. Echter of een DOA valt onder de noemer, "anders als beschreven", weet ik dus niet. Ebay knows. :)

Vergeet in ieder geval je 3 maanden termijn van PayPal niet!

[ Voor 18% gewijzigd door Mit-46 op 22-01-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De verzending is door de koper geregeld en valt dan toch automatisch onder de verantwoordelijkheid van de koper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

real-doc schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:00:
Heb je betaald met een creditcard? Mijn creditcardmaatschappij adverteert ermee dat al mijn aankopen een jaar verzekerd zijn tegen verlies, diefstal en beschadiging.
Dat kan je proberen. Al gaat het om een tweedehands en 14 jaar oude printer (volgens Google), geen idee of dat uitmaakt...

Paypal laten terugstorten (en apparaat terugsturen wanneer e.e.a. rond is) lijkt inderdaad de weg om te gaan.

Ik zou trouwens overwegen een nieuwere printer te nemen, ook als deze Alps erg mooi print :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De Ebay coverage over de 'anders als beschreven' gaat expliciet om afwijkende producten (groen ipv blauw etc) en niet over beschadigingen tijdens transport. In zijn reactie staat wel dat hij dus duidelijk aangeeft in de advertentie er verder geen garantie etc is, daar staat hij richting Ebay vrij sterk (ander topic ging daar toevallig over).

I stipulate no returns and the cost to ship it back if broken is not worth doing to resell for parts.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik begrijp dat paQ evt de verzendkosten voor zich wil nemen:
paQ schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:34:
mijn schade is dan de verzendkosten + BTW bij inklaring
Waarbij je misschien nog wat kunt met de BTW terugkrijgen als je op papier hebt staan dat het product is teruggestuurd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Remember, the seller is responsible for the item until it is in the buyer's possession. eBay protects buyers if items arrive damaged, and sellers should consider insuring their items to protect themselves against damage or loss.
What to do if you have shipping problems
For seller: Even if the item was not insured, you're still responsible for the item until the buyer receives it.
Contact the buyer to work out a solution. If you file an insurance claim, the shipping company or the insurance company may need to contact the buyer to verify the claim and inspect the item and its packaging before resolving your claim.
Lijkt me dus redelijk simpel. Zijn probleem, niet de jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kenzi schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:25:
[...]

[...]

Behalve dat de koper de verzending heeft geregeld en het dus al in handen van de koper was tijdens de verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:24

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Mit-46 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:14:
Ik zou vast zorgen dat PayPal het geld terugstort. Wacht je hier langer als 3 maanden mee (wat mij eens overkomen is) dan heb je pech.
Binnen 45 dagen moet je een geschil melden, waarmee je via de PayPal-pagina met de verkoper er onderling uit kan proberen te komen. Lukt dat niet dan moet je binnen 20 dagen na het openen van het geschil het escaleren tot een claim. Dan buigt een PayPal-medewerker zich erover en krijgt de verkoper 10 dagen zijn standpunt te ondersteunen met bewijs en vervolgens de koper ook.
Bron
Pikoe schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:41:
Behalve dat de koper de verzending heeft geregeld en het dus al in handen van de koper was tijdens de verzending.
Dat was het plan maar dat is toch anders gegaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Nextron op 22-01-2014 16:45 ]

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Kenzi schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:25:
[...]

[...]

oh nice!

:o

@ F_J_K:
ik heb inmiddels een new old stock gevonden in Slovenië ( :D don't ask :+ ) en die is onderweg.
Het gaat me nieteens om de kwaliteit, maar wel vanwege dat het een 7 kleuren printer is. (waaronder goud, zilver folies, primers enz enz ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Zonder dat ik nog gereageerd had, komt er ene bericht van de verkoper overheen.
Hij claimt dat hij nog helemaal geen bewijs had gezien van mijn claim dat het kapot zou zijn, en weer haalt hij aan dat hij helemaal niet internationaal wilde verzenden.

Ik heb gereplied dat dat irrelevant is. Ik heb het gevraagd, en hij had er geen probleem mee. Daarna heb ik aangeboden alles door mij te laten afhandelen middels UPS, maar koos er zelf voor om het zelf te regelen via USPS.
rits foto's erbij: https://www.dropbox.com/sh/f143rbs4ir8mvqv/zXOt4OdM2B
En de FAQ link aangehaald waar het hele verzend-verzekerings verhaal in staat.

ik zie alleen nog niet hoe ik dit nou kan escaleren via het resolution center :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
paQ schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:07:
ik zie alleen nog niet hoe ik dit nou kan escaleren via het resolution center :?
Eerst een Paypal-claim indienen, dan proberen er onderling uit te komen, als dat niet lukt escaleren via Paypal, waarna je bent overgeleverd aan de beoordeling van iemand daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
maar wat heeft dat dan voor een link met het ebay resolution center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
oh je kunt na 7 dagen via het resolution center een claim indienen / escaleren.

Anyway.
Ik kreeg van de verkoper een hele rits foto's met krassen, waar hij dan bij zette: dit zijn geen krassen!
Om zo te bewijzen dat het wel tijdens verzenden moet zijn gebeurd :D 8)7

Ik heb nog gereplied dat hij een rits foto's stuurde met krassen, om aan te kunnen tonen dat het geen krassen waren... jaaaa ja. hoe dan ook, hij voldoet niet aan de ebay policy.

nu krijg ik de volgende mail:
We hebben de verkoper laten weten dat het object niet aan de beschrijving voldoet. De verkoper heeft je een gedeeltelijke terugbetaling van US $375,00 aangeboden.

Je kunt naar Transactieproblemen oplossen gaan om dit aanbod te accepteren. De verkoper heeft 3 dagen om je terug te betalen. Als je het aanbod accepteert, wordt het geschil gesloten en kom je niet in aanmerking voor verdere terugbetaling.

Als je het aanbod van de verkoper niet wilt accepteren of meer vragen hebt, kun je de verkoper een bericht sturen via Transactieproblemen oplossen.

Informatie over terugbetaling:
De verkoper heeft een gedeeltelijke terugbetaling van US $375,00 aangeboden.

Opmerking van verkoper:
"Pursuant to the respective value of these printers and their subsequent parts value and compounded by the prohibitive cost to return ship and pay customs to take back printer, I offer to let you keep it and return $375. The value of an ALPS MD-5000 for parts is anywhere from $150-250 I have shipped about 7 of these printers 4 without original packaging and this is the 1st to sustain any damage let alone substantial damage. I am sorry this printer arrived d in unsatisfactory condition. If this is not a acceptable I will require the unit be returned in order to process a refund. "
2 opties dus:
ik kan pogen de printer as is te verkopen, alhoewel ik dan in mijn handjes mag wrijven als ik de 100 USD raak.
of ik spendeer x EUR aan postnl om de printer retour te sturen, en ik mijn USD 510 + 80 verzk terug krijg.
De reeds afgedragen BTW kan ik in mijn boekhouding opvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Ik zou de $375 in dit geval accepteren.

Mag ik vragen waarom die oude printer zo bijzonder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
en de gok nemen dat ik hem aan de praat krijg bedoel je? of genoeg oplevert?
(geen idee of ik zin heb om er mee te leuren, tijd iig niet)

Deze printers zijn zo bijzonder, omdat ze als enige printer zilver, goud, primers, metallic, fotoafwerklagen en zelfs folie kunnen drukken op een behoorlijk knappe resolutie (2400x2400 dpi) en dit model kan 7 kleuren printen zonder cartridges te wisselen. (maar je zou ook kunnen wisselen tijdens het printproces)

alleen peperdure machines van Roland kunnen dat, maar dan waarschijnlijk niet op dergelijke resoluties.

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 23-01-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik wist niet dat dat kon met 'normale' apparaten :o Sla je wel genoeg supplies in voor als er bij de lokale Mediamarkt geen goud meer is te vinden? :P

-

De kans dat je, zonder al te veel gedoe, alles terugkrijgt is misschien niet zo heel groot... Als je toch al een andere hebt gevonden in Verweggistan-rechtsaf zou je deze (en de vorige?) misschien op de plank kunnen laten staan voor onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
paQ schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:41:
en de gok nemen dat ik hem aan de praat krijg bedoel je? of genoeg oplevert?
(geen idee of ik zin heb om er mee te leuren, tijd iig niet)
De gok nemen dat je hem zo weer kan verkopen voor onderdelen bedoel ik. Terugsturen is ook niet goedkoop, de verzendkosten zullen ongeveer het verschil maken met wat je hebt betaald, en je moet dan nog maar afwachten of de verkoper daadwerkelijk tot terugbetaling overgaat (of dat de claim-termijn al verstreken is). Nu heb je met 1 klik 375 dollar retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Ik heb het voorstel afgewezen...
Het geeft me een raar gevoel dat het ding kapot arriveert, terwijl alle maatregelen om dit te voorkomen uitgevoerd zijn en nog steeds intact. Het gevoel bekruipt me dat het ding al kapot is vertrokken daar, en dat kan heel goed zijn zonder dat de verkoper dat wist, maar daar koop ik me niets voor :+

Ondertussen zie ik dat kapotte units in Europa voor minder dan 100 euro verkocht worden, en het ding pogen te repareren heb ik al helemaal geen zin in. (en geen tijd).
Daarnaast een werkelijk spiksplinternieuwe in ongeopende verpakking (1997 :D 8)7 ) ontvangen uit Slovenie, dus ik zou nieteens meer de drang hebben hem überhaupt pogen te willen fixen...

Het voorstel is afgewezen in een bericht aan de verkoper. Als daar geen veel beter tegenbod uitkomt, of de situatie blijft onveranderd, dan escaleer ik het naar ebay en dan mogen zij er een klap op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
update:
We hebben de verkoper laten weten dat het object niet aan de beschrijving voldoet.

De verkoper heeft je aangeboden de aankoopprijs plus de oorspronkelijke verzendkosten terug te betalen als je het object retourneert. Je moet het object aan de verkoper retourneren als je een terugbetaling wilt ontvangen. Je moet de retourkosten van het object voor eigen rekening nemen. Zorg dat je het object uiterlijk Jan 30, 2014 retourneert.

Informatie over terugbetaling:
Nadat het object is bezorgd bij de verkoper, wordt het volledige bedrag van US $592,95 terugbetaald. De terugbetaling omvat de aankoopprijs plus de oorspronkelijke verzendkosten.
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Gefeliciteerd! Ik weet hoe een hel het is om 100% van je aankoopbedrag in zo'n situatie terug te krijgen. Vooral gezien de verkopers meestal snel op de kroppen komen met c.a 50% van het bedrag. En een Japanner/Chinees/Rus die je niet kent, geeft je snel het onderbuikgevoel: "pakken wat je pakken kan". Goed dat je het hebt volgehouden, nu nog wel even netjes op de post doen hè! Foto's maken van het pakketje voor de zekerheid, anders ontaard het wellicht in een wellus-nietus, als ook daar het pakket gehavend aankomt.

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeaFish
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2022
Hoera! Ik zou je wel aanraden om het aangetekend/verzekerd te verzenden zodat je kan bewijzen dat het teruggestuurd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
nouja, ik had het zelf nog nieteens geescaleerd aan ebay. :+

wel veel foto's gemaakt van de doos, en inhoud, en sticker en label, enz enz.
aangetekend en verzekerd (5500 euro) en getraceerd verzonden met Postnl. is me die 65 euro wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
SeaFish schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:57:
Hoera! Ik zou je wel aanraden om het aangetekend/verzekerd te verzenden zodat je kan bewijzen dat het teruggestuurd is!
Wel is de kans groot dat de verkoper het pakket nooit aanneemt, ik heb hetzelfde ook al 2x meegemaakt.

Er is dan al zoveel tijd overheen gegaan dat refund en andere claims niet meer mogelijk zijn.

Dus discussie tijd zo kort mogelijk houden, en met de snelste vervoers mogelijkheid terug sturen.

Je ziet veel zaken via eBay zo sneuvelen door de relatieve slim/sluwheid van de verkopende partij.
Die er bewust op uit is om tijd te rekken.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Ik heb aangevinkt dat ik het pakket niet retour wil.
En ik vertrouw in deze toch echt wel op mijn kopersbescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:06
Bel VISA nog ff :)
Misschien dat je je kosten daar nog kan claimen; BTW + terugsturen? Als jet het een beetje duidelijk specificeert dan moet dat lukken volgens mij.

Had tijdje terug een pop/action figure waar een arm spontaan vanaf brak. Retourneren en een nieuw lichaam van de leverancier kopen kostte rond de 60 euro. Geclaimed via VISA en gekregen (-25 euro eigen risico).

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
update...

Zo dat ging nog niet vanzelf zeg :P

De printer is 6/2 bij hem aangekomen.
8/2 heb ik zelf contact met hem gezocht of hij hem had. Ja dat had hij en hij zou geld storten naar zijn paypal account en van daar uit naar mij overmaken.
12/2 nog niets ontvangen, dus weer om gevraagd.
Hij vond dat ik ongeduldig was en heeft daarom maar een check ingediend bij paypal. Ik kreeg van paypal ondertussen een voorlopige storting (niet vrijgegeven).
De 17e zou het bedrag vrijkomen volgens paypal.
Maar dat gebeurde niet en de check bleek ongedekt :(
ik heb daarop op de 18e de zaak geëscaleerd (pas) en vanaf dat moment kon ik niet meer met de verkoper erover communiceren.

ebay zou binnen twee dagen reageren.
20/2 kreeg ik een melding dat ze tot 25/2 de tijd gingen nemen de zaak te onderzoeken.

vanmorgen (25/2) kreeg ik dan eindelijk een storting van... paypal zelf
en een mail van ebay:
Hallo paQ,

Goed nieuws. We hebben op Feb 25, 2014 het volledige bedrag van US $592,95 terugbetaald. De terugbetaling omvat de aankoopprijs plus de oorspronkelijke verzendkosten en is overgemaakt naar je PayPal-rekening. Log in bij PayPal en bekijk de pagina Geschiedenis als het bedrag niet wordt weergegeven in je PayPal-saldo.

Beslissing:
Dit geschil is in jouw voordeel beslist.

Commentaar:
The seller agreed to issue you a refund, but unfortunately it looks like it was never sent. We apologize for the inconvenience this has caused and have issued you a refund for this case.
Gelukkig maar.
als je zegt dat je geld naar je paypal hebt overgemaakt, en 4 dagen later nog een check die dan 5 dagen daarna bounced, dan ben je niet helemaal eerlijk bezig...

eind goed al goed iig.

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 26-02-2014 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-10 08:54

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

wel nog even een negatieve reactie over hem achterlaten om anderen te waarschuwen, klinkt niet als 'zuivere koffie'.

Verder mooi voor jou dat het allemaal gelukt is :)!
Pagina: 1