B&O, Loewe of een 'normaal' merk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282150

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een televisie en zoals gewoonlijk wil ik weer the best-of-the-best (or close to it).

Hoewel geld in principe geen probleem is, wil ik niet meer betalen dan dat een product waard is. Heeft er iemand hier ervaring met B&O of Loewe tv's? Zo ja, betaal je 4x zoveel omdat deze kwalitatief echt superieur zijn? Of betaal je voor het merk?

Het zou lullig zijn als ik €14.000 uitgeef voor een B&O tv, die minder goed is dan een Sony TV van €5000.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:19
B&O en Loewe zijn volgens mij vooral erg 'mooi' (subjectief) maar hebben niet per sé de beste panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:14
418O2 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:23:
B&O en Loewe zijn volgens mij vooral erg 'mooi' (subjectief) maar hebben niet per sé de beste panelen.
Dat is niet geheel waar, de B&O tv's hebben uitstekende panelen. In de plasma's zaten Panasonic panelen en de LCD versies zijn ook prima. Dat ze waarschijnlijk voor het geleverde beeld alsnog erg (te) duur zijn is wat anders.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
418O2 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:23:
Over B&O heb ik nog niet veel gevonden. Wel wat Loewe reviews en sjonge jonge, wat zijn die negatief zeg :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brad Pitt schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:24:
[...]

Dat is niet geheel waar, de B&O tv's hebben uitstekende panelen. In de plasma's zaten Panasonic panelen en de LCD versies zijn ook prima. Dat ze waarschijnlijk voor het geleverde beeld alsnog erg (te) duur zijn is wat anders.
Dat zei hij niet. Hij zei dat ze niet per definitie superieure panelen hebben. Jij bevestigt dit alleen door aan te geven dat zij panasonic panelen gebruiken.

Het is jammer dat hardware info en tweakers deze tvs niet reviewen of betrekken in hun pricewatch.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 282150 op 02-02-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:14
Anoniem: 282150 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:26:
Dat zei hij niet. Hij zei dat ze niet per definitie superieure panelen hebben. Jij bevestigd dit alleen door aan te geven dat zij panasonic panelen gebruiken.
Ja, en dat zijn de beste plasma panelen. Gecalibreerd in de fabriek, etc.

Was al aan het zoeken naar wat reviews waar dat in bleek maar die intentie is nu nul. Succes!

P.S. Leer multiquoten.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brad Pitt schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:27:
[...]

Ja, en dat zijn de beste plasma panelen. Gecalibreerd in de fabriek, etc.

Was al aan het zoeken naar wat reviews waar dat in bleek maar die intentie is nu nul. Succes!

P.S. Leer multiquoten.
Ja, dus niet per definitie de beste panelen. Moeilijk he?

Een panasonic (plasma) tv is dan beter, lijkt me. Anyway, wie koopt er tegenwoordig nog plasma.

Je bent overigens erg snel op je pikkie getrapt, he?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 282150 op 02-02-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

Loewe's zijn in z'n algemeenheid, wel veel duurzamer.
Er zijn een paar grote fabrikanten, die bewust componenten gebruiken die na 8/10 jaar stuk gaan.

Verder, geldt voor beide merken dat de tv en audio apparatuur ook een wat mooiere bezel hebben dan goedkopere merken. Kwestie van smaak of je dat de meerwaarde waard vind.

Qua beeldkwaliteit zijn er tv's die superieur zijn aan.
Waar je ook voor kiest, oled is superieur aan lcd of led,
Maar ook een relatief jonge technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:19
Anoniem: 282150 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:29:
[...]

Dan is een panasonic (plasma) tv beter, lijkt me. Anyway, wie koopt er tegenwoordig nog plasma.

Je bent overigens erg snel op je pikkie getrapt, he?
Als je de kans krijgt, zou ik het doen. Plasma is superieur aan LCD, tenzij je je druk maakt om 2 tientjes per jaar aan stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
418O2 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:34:
[...]

Als je de kans krijgt, zou ik het doen. Plasma is superieur aan LCD, tenzij je je druk maakt om 2 tientjes per jaar aan stroom.
Ik dacht eerder aan OLED: LG 55EC930V OLED TV

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 282150 op 02-02-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 14:40

Theck88

If it's hard just KISS!

Zelf heb ik de afgelopen jaren bij een Loewe dealer gewerkt. Daar is mij opgevallen dat de Loewe tv's erg veel uitval hebben in een korte periode en vaak dezelfde klachten (spontaan geen geluid, recorder defect, problemen met paneel etc.) Kijkende naar de leeftijd van de TV's treden veel klachten op binnen een tijdspanne van 0 - 7 jaar.

Op een gegeven moment ben ik de uitvallen gaan bijhouden en kwam ik tot de conclusie dat Samsung, Sony en Philips in verhouding veel minder uitval hadden. Wij verkochten ongeveer evenveel Loewe's als overige merken en ongeveer 80% van de TV's was een Loewe.

Zelf thuis ook in het bezit van een Compose 55 LED en deze is ook al twee keer retour geweest ter reparatie (gelukkig binnen de garantie).

Wat betreft service is het heel duidelijk: binnen de garantie zijn er geen problemen. Daar buiten is het een hel en is Loewe een heel log en niet klantvriendelijke bedrijf.

Hiermee wil ik zeggen dat het merk Loewe niet meer de kwaliteit biedt wat het het voorheen op de markt bracht. Sinds een jaar of drie gaat het behoorlijk bergafwaards en zijn niet voor niets bijna ten onder gegaan. Als moet ik wel bekennen dat de Benelux tak erg moeilijk doet en dat ligt aan het management (contactpersonen willen graag helpen, maar worden belemmerd door het hoofd). Hier spreek ik uit ervaring.
De Duitse tak krijgt juist wel lof en is zeer klantgericht. (Duitse reviews zijn daardoor over het algemeen veel lovender).

Wil je toch een merk dat design voorop heeft staan kijk dan naar B&O en laat Loewe links liggen.
Maakt het design niet zoveel uit kijk dan naar de OLED TV's daarmee krijg je veel meer voor je geld en bespaar je de andere ergernissen. Qua beeldkwaliteit zijn die superieur aan alle LCD/LED TV's op dit moment.

[ Voor 5% gewijzigd door Theck88 op 02-02-2015 14:53 ]

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus ik verplaats je even naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Theck88 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:49:
Zelf heb ik de afgelopen jaren bij een Loewe dealer gewerkt. Daar is mij opgevallen dat de Loewe tv's erg veel uitval hebben in een korte periode en vaak dezelfde klachten (spontaan geen geluid, recorder defect, problemen met paneel etc.) Kijkende naar de leeftijd van de TV's treden veel klachten op binnen een tijdspanne van 0 - 7 jaar.

Op een gegeven moment ben ik de uitvallen gaan bijhouden en kwam ik tot de conclusie dat Samsung, Sony en Philips in verhouding veel minder uitval hadden. Wij verkochten ongeveer evenveel Loewe's als overige merken en ongeveer 80% van de TV's was een Loewe.

Zelf thuis ook in het bezit van een Compose 55 LED en deze is ook al twee keer retour geweest ter reparatie (gelukkig binnen de garantie).

Wat betreft service is het heel duidelijk: binnen de garantie zijn er geen problemen. Daar buiten is het een hel en is Loewe een heel log en niet klantvriendelijke bedrijf.

Hiermee wil ik zeggen dat het merk Loewe niet meer de kwaliteit biedt wat het het voorheen op de markt bracht. Sinds een jaar of drie gaat het behoorlijk bergafwaards en zijn niet voor niets bijna ten onder gegaan. Als moet ik wel bekennen dat de Benelux tak erg moeilijk doet en dat ligt aan het management (contactpersonen willen graag helpen, maar worden belemmerd door het hoofd). Hier spreek ik uit ervaring.
De Duitse tak krijgt juist wel lof en is zeer klantgericht. (Duitse reviews zijn daardoor over het algemeen veel lovender).

Wil je toch een merk dat design voorop heeft staan kijk dan naar B&O en laat Loewe links liggen.
Maakt het design niet zoveel uit kijk dan naar de OLED TV's daarmee krijg je veel meer voor je geld en bespaar je de andere ergernissen. Qua beeldkwaliteit zijn die superieur aan alle LCD/LED TV's op dit moment.
toon volledige bericht
Dank voor je uitgebreide en eerlijke reactie theck. Ik heb nu zo'n 8 recensies gelezen en die beschrijven wat jij zegt bijna tot in de detail. Ik ga voor een OLED tv en bespaar in dat proces zo'n €10.000. Niet verkeerd, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 14:40

Theck88

If it's hard just KISS!

Anoniem: 282150 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:58:
[...]

Dank voor je uitgebreide en eerlijke reactie theck. Ik heb nu zo'n 8 recensies gelezen en die beschrijven wat jij zegt bijna tot in de detail. Ik ga voor een OLED tv en bespaar in dat proces zo'n €10.000. Niet verkeerd, lijkt me.
Klopt, het merk maakt, in mijn ogen, mooie design TV's met zeer gebruiksvriendelijke functies. Echter, als de kwaliteit de prijs niet haalt dan durf ik het niet te verkopen aan de klant (slechte verkoper, maar wel eerlijk :P ). Design speelt ook mee, maar rechtvaardigt dan nog niet de slechte kwaliteit.

De OLED is een hele stap vooruit qua beeldkwaliteit en bespaart tevens geld, dat je kunt sparen voor de volgende investering of een mooie bijpassende geluidsinstallatie ;)

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Op dit moment zijn er volgens mij inderdaad geen betere televisies dan de LG 4K OLED displays. De hardware is in orde, de software is in orde, het design en feit dat het een LG is, valt misschien over te dubben, maar tegenwoordig is LG gewoon erg goed bezig. Ik zou tevens wel een 2015 model kopen, aangezien deze WEB OS 2.0 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je moet er wel bij zeggen dat OLED nog in de kinderschoenen staat en dat er nog niet veel bekend is over de levensduur van de panelen mbt inbranden en retentie. Bij Plasma en LCD is dit al wel langer bekend.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:54

Audione0

Strijdt der titanen

Anoniem: 282150 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:26:
[...]

Het is jammer dat hardware info en tweakers deze tvs niet reviewen of betrekken in hun pricewatch.
Dat is niet alleen bij tv's zo. Dit komt omdat het grote gross van de mensen die op deze websites komen over het algemeen niet de portemonnee hebben om zulke merken aan te schaffen.

Ik zou ook wel meer willen zien. Ook richting versterking, geluid en beelddragers, denkend aan NAD, Cambridge audio, Rotel, Adam, Arcam of nog een stap hoger Classe, Music fedility, Primare etc.
Dit soort merken zie je hier ook niet de review passeren.

Denon, marantz, onkyo, maar ook sony, panansonic samsung daarentegen worden veel meer besproken omdat dit de wat commerciele merken zijn.

Over het algemeen worden de duurdere merken veelal niet echt besproken en al helemaal niet in het nederlands, althans heel weinig vind ik.

Maar om even ontopic te blijven echt heel veel exclusieve merken in de TV markt heb je volgens mij niet, buiten B&O en loewe. In de audio wereld zie je dit veel meer. En dan is B&O nog goedkoop 8) ;)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Pagina: 1