iPad air laad niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:21
Wanneer ik m'n iPad air aan de lader hang dan lijkt hij zich er niks van aan te trekken.

Het betreft een originele lader en originele lightning kabel.
Ik heb meerdere originele adapters + kabels, maar geen enkele combinatie zorgt ervoor dat hij oplaad.

Wat kan hier aan de hand zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-05 10:41

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Heb je de iPad al eens helemaal afgesloten?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Zojuist nog eens gedaan, maar het heeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597256

gewoon even busje perslucht in de connector spuiten ik heb namelijk het zelfde probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-12-2024
Controleer als eerste de connector van de iPad. Zit er stof/vuil in, of is deze beschadigd? Vocht op het moederbord gekomen?

Het probleem kan aan veel dingen liggen, maar dit klinkt als een hardwareprobleem. Het kan zowel aan de connector als aan het moederbord liggen. Als de iPad nu nog aan gaat, is de batterij zelf minder waarschijnlijk de oorzaak.

Verder kan je nog accesoires proberen die gebruik maken van de lightning connector. Als deze niet werken, duidt dat op een probleem van de connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
De connector ziet er heel netjes uit, geen vuil te bekennen.
Hij is niet beschadigd en er is zeker geen vocht in de buurt geweest.

Op dit moment is hij zo goed als helemaal leeg, ik zie alleen nog een batterij in het midden van het scherm met enkele rode streepjes. opstarten doet hij niet.

Er wordt wel een lightning connector in het scherm afgebeeld en als ik deze dan aansluit verdwijnt het plaatje van de connector uit beeld. dus hij ziet wel degelijk dat er een connector wordt aangesloten.

Gekke vraag, kan dit ook worden veroorzaakt door een jailbreak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Alles kan.

Heb je hem al via de computer proberen op te laden? Niet om dat die meer stroom geeft, maar om dat ie andere pullups/downs doet op de datalijnen. Als je hem dan ook nog eens als apparaat kan herkennen weet je in elk geval dat je connector het nog een beetje doet en niet catastrofaal afgescheurd is.

Verder kan je ook even kijken of je oplader goed is door er gewoon wat anders op aan te sluiten. Een ander toestel, of een muis met zichtbare LED of een USB stick of iets anders dat licht/beweging geeft als er USB power op zit.

Wat je jailbreak betreft: stel dat je dat net gedaan hebt en precies nu problemen tevoorschijn komen zou je daar een connectie in kunnen zien. Maar als je dat een paar weken geleden gedaan hebt maakt dat voor nu weinig uit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Via de computer doet ie het ook niet.

Wel heb ik een update over de situatie, hij was gisterenavond helemaal leeg en heeft 's nachts aan de lader gezeten. nu is ie helemaal vol.

Ik zal het zo nog even testen als de batterij iets minder vol is en checken of hij dan wil opladen.

De jailbreak zit er al een tijd op, dus dat is niet ineens gekomen. maar ik vroeg me af of het kan komen door bijvoorbeeld een update die vanuit Cydia wordt aangeboden.

Mocht ie nu nog steeds niet opladen als de batterij een beetje leeg is dan ga ik hem toch maar terug zetten naar een standaard IOS versie, evt. daarna een nieuwe jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
update: hij is nu even gebruikt en staat op 92%, maar als ik nu de oplaadkabel erin doe wil ie weer niet opladen.

software/hardware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 655959

ga langs apple store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PupStar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-04 21:43
*snip* HK is een paar deuren verderop.

[ Voor 72% gewijzigd door Daedalus op 13-02-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
ik vermoed dat je de chip in je dock-connector de geest heeft gegeven.

met de nieuwe lightning connector ( 8 pins) zit er een chip in je dock-connector die regelt welke van de 8 pinnen voor het oplaad en welke voor de data worden gebruikt.

als je nog garantie hebt, terug naar de originele iOS en terug naar apple met je ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Piet400 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 09:52:
update: hij is nu even gebruikt en staat op 92%, maar als ik nu de oplaadkabel erin doe wil ie weer niet opladen.

software/hardware ?
Heb je al een oplossing? Ik heb een soortgelijk probleem met mijn Air2. Met de originele oplader krijg ik steeds het icoontje in beeld dat ie gaat opladen, en dan verdwijnt het weer. Dit gaat zo uren door. Als ik een gewone USB lader neem (en daar de lightning kabel in steek), dan laadt de iPad wel op, maar ca 15% per nacht. Met het scherm aan, laadt hij helemaal niet op. Volgens mij kan dat wel kloppen omdat de USB lader niet zoveel stroom kan leveren. Zou de originele lader overleden zijn?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
dit duid op een defecte lader,of een verkeerde lader.
je zou minimaal een lader van 2,45 A moeten hebben.
toevallig perrongeluk verwisseld met een iphone 3GS oplader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De lader heeft het een half jaar goed gedaan. Dus ik zal er mee terug moeten gok ik.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
ik zou dat inderdaad doen. Heb je geprobeerd een ander toestel met deze lader op te laden?
De iPad laders zijn eigenlijk veredelde-USB laders natuurlijk.

Als bv een telefoon er ook niet goed mee oplaad kun je het definitief uitsluiten.

Maar ik kan je met 99% zekerheid Zeggen dat het aan je lader ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-05 16:05
Hij geeft in de TS al aan dat hij meerdere originele laders en kabels al heeft geprobeerd. Dit is sws geen lader probleem.

Als er garantie op zit gelijk teruggaan. Dit probleem is al vanaf de iPhone 5 bekend en komt gelukkig steeds minder voor, maar het gebeurt zeker nog wel eens. De dock connector moet vervangen worden en dan krijg je van Apple gewoon een nieuwe mee als je hem in amsterdam of den haag even omruilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
je hebt gelijk nathan,

ik heb er overheen gelezen dat er meerdere laders zijn geprobeerd, probleem komt inderdaad wel vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-05 16:05
Heb het helaas zelf te vaak meegemaakt. Komt in sommige gevallen door een oplader die niet helemaal recht wordt ingeschoven. Kortsluiting --> doei. Dit gebeurt over langere tijd (kan na een half jaar ineens opzetten en dan in 3-4 weken tijd compleet fout gaan).

Hier is de pro-tip:

Bel apple-store A'dam en laat je doorverbinden met Apple care. Leg de situatie uit hoe het er nu voor staat.
Laat vervolgens de opties voorbij komen en luister goed welke opties je hebt met betrekking tot het op laten sturen van een nieuw (refurb) exemplaar. Dit heb ik ook gedaan met mijn iPhone 5 en kostte me €30. Alles werd verder geregeld en ik hoefde er alleen voor te zorgen dat de oude binnen 10 dagen weer opgehaald kon worden door UPS. Je wilt in geen geval een reparatie aangezien je dan kans hebt dat de boel nog verder naar de *** gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 684192

Ik dacht te lezen dat je hem gejailbreakt had.
Wat je evt kan proberen is de tweak Unautohrized lightning cable gebruiken.
Dit heeft paar jailbreaks terug al wel is dit probleem voor mij opgelost ( tijdelijk )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:45

OgWok

U.N.C.L.E.

Begrijp ik het goed: jailbreak --> geen Apple garantie?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Pagina: 1