Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Veen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 13:36
Wij hebben twee Philips 40PFL7007's in gebruik, 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer. We zitten gisteravond gewoon televisie te kijken in de woonkamer, springt er opeens een licht blauwe verticale streep in het beeld. Net links van het midden (zie foto).
TV al 2uur spanningsloos gehad met alles afgekoppeld, terug gezet naar fabrieksinstellingen en laatste firmware opnieuw geïnstalleerd maar niks helpt.
En zoals wel vaker gebeurt dit dus net een maand na de garantieperiode! :(

Iemand een idee of dit oplosbaar is?

[img=800,600]https://farm9.staticflickr.com/8570/16226027399_2cae68c30e_o.jpg"%20width="1024"%20height="768"%20alt="."></a>[/img]

Intel Core i7-4790K @ 4.40 GHz | Arctic Freezer 7 Pro | Asus B85M-G | 16GB Crucial PC3-14900 | Zotac GTX 1060 6GB | 1x Crucial MX100 512GB SSD 2x WD20EARS 1x WD10EADS | Antec Sonata II | BeQuiet E10-400W | 2x Zalman 120mm | Win 10 Edu 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:41
De enige oplossing voor dit probleem is een nieuw panel.
Dit is niet op te lossen met een software update of nieuw moederbord, het defect zit duidelijk in het scherm zelf.
Wel lastig dat het een maand na de garantie periode gebeurd, misschien dat je Philips (TP Vision) kan bellen want dit moet niet kunnen na zo'n korte periode.
Ben vandaag zelf voor een nieuwe Philips tv gaan kijken maar de winkel eigenaar waarschuwde me al dat als ik een tv bij hem zou kopen de garantie verder de fabrikant loopt omdat er te veel problemen zijn na de overname door TP Vision.
Niet dat jij hier iets aan hebt maar wil misschien wel iets zeggen over de kwaliteit van Philips TV's tegenwoordig.
Heb nu zelf ook een Philips PFL9604h/12 met ambilight en dat wil ik eigenlijk toch op mijn nieuwe tv, aangezien alleen Philips dit heeft is voor mij de keuze erg moeilijk om toch maar de stap te nemen om en nieuwe Philip/TPvision tv te kopen.
Ik hoop dat ze je tv toch kostenloos maken want dit slaat nergen op natuurlijk.
Zal je topic blijven volgens in ieder geval.
Veel success.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Marc Veen schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:47:

En zoals wel vaker gebeurt dit dus net een maand na de garantieperiode! :(
De garantieperiode van twee jaar is de garantieperiode volgens de Europese wetgeving. In Nederland is er geen garantietermijn van 2 jaar maar loopt de garantie naar de verwachte levensduur van een product. In de meeste gevallen is het dus zo dat je langer dan twee jaar garantie hebt.

In jouw geval is dat ook zo. De verwachte levensduur van jouw televisie is immers langer dan twee jaar. Je moet dus contact opnemen met de verkoper, niet de fabrikant, en uitleggen dat jouw televisie buiten jouw schuld om defect is. Indien dit natuurlijk waar is. Vermoedelijk zal het hier om een defecte TCON gaan en dat zou jij niet kapot kunnen maken zonder de televisie te openen. Indien het defect is ontstaan doordat jij met het uiteinden van een bezemsteel tegen het toestel aan bent gekomen, hoeft de verkopers helemaal niets te doen. Zoek dus uit of er schaden is.

De verkoper kan trouwens beslissen dat jij mee moet betalen aan de reparatiekosten. Bij grote bedragen zou ik dit weigeren. Tevens afhankelijk van wat voor reparatie zij zullen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
taz3d_nl schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 21:40:
De enige oplossing voor dit probleem is een nieuw panel.
Dit is niet op te lossen met een software update of nieuw moederbord, het defect zit duidelijk in het scherm zelf.
Wel lastig dat het een maand na de garantie periode gebeurd, misschien dat je Philips (TP Vision) kan bellen want dit moet niet kunnen na zo'n korte periode.
Philips en TP Vision hoeven niets te doen. Er is immers een overeenkomst met de verkoper en niet met de fabrikant. Daarom altijd contact opnemen met de verkoper, die op zijn tijd weer de fabrikant kan inschakelen.
Ben vandaag zelf voor een nieuwe Philips tv gaan kijken maar de winkel eigenaar waarschuwde me al dat als ik een tv bij hem zou kopen de garantie verder de fabrikant loopt omdat er te veel problemen zijn na de overname door TP Vision.
Wat zei de verkoper exact? Zegt de verkoper dat de garantie na aankoop enkel nog via de fabrikant loopt omdat er teveel problemen zijn met toestellen van Philips?

Indien dit het geval is, zou ik je koop niet bij de desbetreffende winkel voldoen. De winkelier geeft je namelijk valse informatie aangezien de verkoper nooit van zijn verplichtingen mag afzien omdat de verkoper van tevoren al weet dat een product sneller ondeugdelijk is dan bij andere merken. Dan moet de verkoper het product maar niet verkopen, simpel.
Heb nu zelf ook een Philips PFL9604h/12 met ambilight en dat wil ik eigenlijk toch op mijn nieuwe tv, aangezien alleen Philips dit heeft is voor mij de keuze erg moeilijk om toch maar de stap te nemen om en nieuwe Philip/TPvision tv te kopen.
Zoek een naar DYI Ambilight. Met een Raspberry PI, Arduino board en Boblight kun je van iedere televisie een toestel met Ambilight maken. Loopt ook een topic hier op Tweakers over.

DIY Ambilight howto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Dimens schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:19:
[...]

Philips en TP Vision hoeven niets te doen. Er is immers een overeenkomst met de verkoper en niet met de fabrikant. Daarom altijd contact opnemen met de verkoper, die op zijn tijd weer de fabrikant kan inschakelen.

[...]

Wat zei de verkoper exact? Zegt de verkoper dat de garantie na aankoop enkel nog via de fabrikant loopt omdat er teveel problemen zijn met toestellen van Philips?

Indien dit het geval is, zou ik je koop niet bij de desbetreffende winkel voldoen. De winkelier geeft je namelijk valse informatie aangezien de verkoper nooit van zijn verplichtingen mag afzien omdat de verkoper van tevoren al weet dat een product sneller ondeugdelijk is dan bij andere merken. Dan moet de verkoper het product maar niet verkopen, simpel.

[...]

Zoek een naar DYI Ambilight. Met een Raspberry PI, Arduino board en Boblight kun je van iedere televisie een toestel met Ambilight maken. Loopt ook een topic hier op Tweakers over.

DIY Ambilight howto?
Klopt, de verkoper zei dat ik het toestel bij hem kan kopen maar als er iets met het toestel mis is hij geen support geeft over de garantie maar dat ik rechtstreeks met Philips contact op moet nemen.
Die sturen dan een monteur voor reparatie.
Serieus zo zei hij het, ik stond ook zo te kijken wat krijgen we nou 8)7
Het mooiste is dat hij verschillende nieuwe Philips schermen aan de muur hingen voor de verkoop, puur een geld kwestie lijkt me als hij die schermen toch verkoopt.
Maar bedankt voor je info, ik heb nog een raspberry liggen, misschien een optie om ambilight te maken op een ander merk tv. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
taz3d_nl schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:33:
[...]

Klopt, de verkoper zei dat ik het toestel bij hem kan kopen maar als er iets met het toestel mis is hij geen support geeft over de garantie maar dat ik rechtstreeks met Philips contact op moet nemen.
Die sturen dan een monteur voor reparatie.
En dat mag dus niet. Je doet er verstandig aan om je televisie dus niet bij deze winkel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Veen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 13:36
Gisteren uitspraak van de service desk; niet meer te repareren.
Krijg tegen een sterk gereduceerd tarief (20% v/d TV adviesprijs, excl. voorrij kosten etc.) een nieuwe aangeboden.
Zij kwamen met het voorstel van de 40PFK6609/12.
Maar heb na het lezen van vele reviews voor de 42PFK7109/12 gekozen.
Moest dan wel iets bijbetalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Marc Veen op 04-02-2015 16:58 ]

Intel Core i7-4790K @ 4.40 GHz | Arctic Freezer 7 Pro | Asus B85M-G | 16GB Crucial PC3-14900 | Zotac GTX 1060 6GB | 1x Crucial MX100 512GB SSD 2x WD20EARS 1x WD10EADS | Antec Sonata II | BeQuiet E10-400W | 2x Zalman 120mm | Win 10 Edu 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Marc Veen schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:50:
Krijg tegen een sterk gereduceerd tarief een nieuwe aangeboden.
Lijkt mij een prima service van de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Marc Veen schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:50:
Krijg tegen een sterk gereduceerd tarief (20% v/d TV adviesprijs, excl. voorrij kosten etc.) een nieuwe aangeboden.
Mooi 8)
Toch nog netjes opgelost dan.
Veel plezier met de PFK7109. :)
Pagina: 1