A10 6800K Heethoofd niet koel te krijgen!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 20:45
Hallo Tweakers,

Ik heb een mooie A10 6800K Waar ik zeer tevreden mee ben. Alleen op 1 puntje laat hij me in de steek en dat zijn de temps van dat ding.

Zodra ik een Prima95 test loop van 6 minuten, langer durfde ik het niet aan werd deze cpu 105 graden. Nu zou ik met de lichte overclock naar 4,7 Ghz met stock koeler nog niets van snappen maar dit is in combinatie met een Coolermaster Seidon 120V.

Ik heb hiervoor een andere cooler gehad, een Enermax ETS-N30, deze deed met een potje CoD AW een graad of 95 zonder OC.

Deze resultaten komen uit HW monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al gekeken of de koeler correct gemount is en de TIM goed aangebracht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Volgens jouw temp sensoren zit je al ver boven de "Maximum operating temperature" voor deze CPU (74°C)

Mijn A10 6800K werd onder full load niet warmer dan 60°C met een mugen 2 B.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 08:29

Croga

The Unreasonable Man

Ik heb bij mijn laptop (voorzien van een A10 5750M) gemerkt dat de driver nogal wat kan uit maken. Bij gebruik van de ene driver gaf hij netjes 55-60 graden en alle fans op traag terwijl een andere driver hem op 80 graden en alle fans vol open aangaf (waarbij overigens vrij koele lucht uit de laptop kwam; vandaar dat ik die laatste als fout heb gedefinieerd ;))

Ofwel: Heb je al gevoeld of de koeler/lucht daadwerkelijk water aan het koken kan brengen? Zo niet dan zou ik sterk twijfelen aan de aangegeven temperatuur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 19:09

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Welk programma gebruik je om je temps te monitoren? De amd sensors worden vaak verkeerd uitgelezen

Edit overheen gelezen .

Hw monitor geeft bij mij ook rare temps (Amd x4 860K)

Je kan speedfan es proberen die gaf op mijn 6800K de juiste temps weer

[ Voor 44% gewijzigd door Japiegsxr op 31-01-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Probeer anders ook Aida eens. Deze was bij mijn FX-8350 op een of andere manier de enigste die wel goed was. Want die temps zijn instant gekookte cpu :/

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

De Temperaturen in HWmonitor zijn bugged op dit platform (eigen ervaring 5800k). In dit geval kan je nog het beste een tweak/monitor programma van je moederboard vendor installeren, die geeft nog het beste resultaat. Kijk ook eventueel eens naar Realtemp of aida.

[ Voor 6% gewijzigd door millman op 31-01-2015 16:12 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 02:03:
Heb je al gekeken of de koeler correct gemount is en de TIM goed aangebracht is?
Ik heb meerdere malen een costum cooler geïnstalleerd volgens iedereen op de juiste manier. Ik heb in een vorig topic foto's laten zien hoe ik het deed en hoeveel koelpaste gebruikt heb etc.
Croga schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 11:24:
Ik heb bij mijn laptop (voorzien van een A10 5750M) gemerkt dat de driver nogal wat kan uit maken. Bij gebruik van de ene driver gaf hij netjes 55-60 graden en alle fans op traag terwijl een andere driver hem op 80 graden en alle fans vol open aangaf (waarbij overigens vrij koele lucht uit de laptop kwam; vandaar dat ik die laatste als fout heb gedefinieerd ;))

Ofwel: Heb je al gevoeld of de koeler/lucht daadwerkelijk water aan het koken kan brengen? Zo niet dan zou ik sterk twijfelen aan de aangegeven temperatuur....
Ja ik heb even gevoeld en het rad werd erg warm/heet tijdens de prime95 test.

Ik denk dat hw monitor mij de verkeerde temps laat zien, ik zal morgenavond even wat andere programma's zoals speeddate/Aida gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Frys schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:44:
Ik heb meerdere malen een costum cooler geïnstalleerd volgens iedereen op de juiste manier. Ik heb in een vorig topic foto's laten zien hoe ik het deed en hoeveel koelpaste gebruikt heb etc.
Heb je dat met deze koeler ook gedaan? Zelfs de beste monteert een koeler wel eens niet helemaal lekker, reseaten doet dan wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:47:
[...]

Heb je dat met deze koeler ook gedaan? Zelfs de beste monteert een koeler wel eens niet helemaal lekker, reseaten doet dan wonderen.
Nee dat heb ik met deze koeler niet gedaan, als het met een ander programma niet is opgelost zal ik zeker even wat foto's gaan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-10 12:43
The Frys schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:44:
Ik heb in een vorig topic foto's laten zien hoe ik het deed en hoeveel koelpaste gebruikt heb etc.
Heb je ook een linkje naar dat topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
Mijn CPU wordt 90 graden

Was even zoeken maar hier is die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:21
Wat voor een moederbord heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik denk is dat je chip niet goed is, het metalen "kapje" van de chip ( waar dus de tekst A 6800k opstaat enz.) dat die niet zo goed contact maakt met de chip, of dat de metingen niet goed worden afgelezen. Ik zou de chip terug sturen naar de winkel en zeggen dat hij onder geen enkele mogelijkheid cool word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 00:02:
Wat ik denk is dat je chip niet goed is, het metalen "kapje" van de chip ( waar dus de tekst A 6800k opstaat enz.) dat die niet zo goed contact maakt met de chip, of dat de metingen niet goed worden afgelezen. Ik zou de chip terug sturen naar de winkel en zeggen dat hij onder geen enkele mogelijkheid cool word.
Ik zou eerst de koeler maar eens reseaten voordat je zulke rigoureuze stappen onderneemt :) Doorgaans is het toch een dergelijk simpel probleem. Van slecht koelende chips (wat niet hetzelfde is als slecht overclockende chips) heb ik eigenlijk nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
Ik heb nu Aida en Speedfan geprobeerd en hierbij haal ik hele andere temperaturen. Zowel speedFan en Aida geven ongeveer een graad of 55 aan bij een potje CoD.

Conclusie: HW Monitor werkt niet goed met AMD apu's
Pagina: 1