Toon posts:

3d printer kiezen (goedkoop vs duurkoop)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje aan het ori"enteren naar 3d printers.
Las her en der dat het eigenlijk nog niet echt consumentengericht is en vooral hobby matig want je moet regelmatig aan de 3dprinters sleutelen wil je het een beetje laten werken.

Ik heb 2 3d printertjes gevonden die budget technisch het goedkoopst uitvallen bij de 2 betreffende webshops (ik weet niet of ik die direct kan/mag linken anders update ik zo deze post met wat linkjes)

Heacent 3DP04 RepRap Prusa Mendel 3D Printer Assembly Kit w/ 0.4mm Nozzle / 1.75mm Filament - White pro (380 euro)

Bovenstaande, ziet er wel netjes uit met een (afstelbare? constructie), de rol hangt er gelijk in een houder aan vast, wel gelijk 160 euro duurder dan de:

P802 DIY Acrylic Frame Prusa Mendel i3 LCD Screen 3D Printer Self-replicating Exclusive Injection Molded for Education (220 euro)

Die weer 160 euro goedkoper is, maar met een vaste plexiglas constructie aan elkaar bungelt.

Daarnaast zie je er een aantal van 1000 euro+ die gelijk in een mooie (verwarmde?) behuizing zitten die dus ook zorgen dat het plastic tijdens het koelen niet gelijk krom zou moeten trekken.

Heeft er hier al iemand ervaring met 3d printen???

En of heel misschien toevallig ook al eens een van deze op de kop getikt? en wat zijn dan de ervaringen?

Is goedkoop duurkoop in deze? of is het echt niet zo e'e'n op 'e'en te vergelijken?

Het doel is een beetje om gebarsten batterijklepjes en of versleten/gebroken knopjes/draaischakelaars te reproduceren, en ja, je kunt ze op op ebay vinden, but where's the fun in that. (even rekening houdende met het feit dat als je daar een 1000 euro printer voor nodig hebt en het niet met een 200 a 300 kan gedaan worden het hele plan afvalt dus hoop echt dat iemand al ervaring met 3d printen heeft en wat advies kan bieden)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:04

br00ky

Moderator Harde Waren

Verwijderd

Topicstarter
Niemand hier ervaring met de goedkopere modellen 3d printers? ik zie hier wel een topic lopen met de 2000 euro range modellen...

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Staan die dingen in de pricewatch?? Dan kunnen wij je beter helpen omdat we weten waar het over gaat, dan zien we ook de prijs etc. Echter, bijna niemand (die hier advies geeft) heeft ervaring/verstand van 3d printers (ik ook niet). Ik denk eerlijk gezegd dat je beter naar een ander forum kunt gaan over 3d printers. Sorry als het lullig over komt, maar ik wil niet hebben dat jij zit te wachten op advies terwijl er bijna niemand iets vanaf weet...
Als ze NIET in de pricewatch staan, geef ik je toestemming om de linkjes te posten. Als ze er iets over zeggen, geef je mij de schuld!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt logisch :)

http://www.dx.com/p/heace...white-349268#.VMtB3mhwspA
dit is de in mijn ogen luxe versie van de twee met zo lijkt het wat afstelmogelijkheden qua boutjes moertjes en een buisconstructie.

http://www.dealsmachine.com/best_211822.html
dit is de plexiglas constructie die niet heel erg afstelbaar lijkt.

er nu vanuit gaande dat dat nieuwsbericht wat ik een tijdje las dat je die 3d printers die nu te verkrijgen zijn regelmatig moet tweaken om er iets moois uit te krijgen.

Waar zou je een typisch 3d printer forum vinden? of is dat een kwestie van googlen?

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:24

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Met printers moet je inderdaad goed opletten wat je koopt, op het moment zijn er honderden verschillende printers op de markt, waarvan er veel op dezelfde basis gebaseerd zijn, ze variëren in prijs van €300 - €6000 maar die prijzen zeggen vrij weinig. Er zijn genoeg printers van €500 die beter zijn dan de €2000 modellen, wel zijn de recensies over de meeste printers tot €300 nooit echt positief, maar zoals je zelf al door hebt moet er bijna aan alles afgesteld worden om er fatsoenlijke prints uit te krijgen.

De bouwkwaliteit is belangrijk, en daar verder moet je veel gebruikersinformatie opdoen.
Over het algemeen zijn printers als de Printrbot Metal hele goeie apparaten, maar boven de prijsklasse die je aangeeft. Makerbot had altijd een hele goede naam, maar de laatste generatie heeft ontzettend veel problemen, wat ook weer aangeeft dat in dit geval de €500 printer beter is dan het €2000 model.

Als je af en toe een schakelaartje wil printer zou ik me wel afvragen of het de moeite waard is om een 3D printer te kopen, een model printen is niet een kwestie van CTR+P en gaan, daar komt veel meer bij kijken.
Om nog maar niet te spreken over het feit dat het model dat je wil printen ook nog ontworpen moet worden natuurlijk ;)

Op GoT hebben we een redelijk actief topic over printers lopen waar je aardig wat informatie kunt vinden, wellicht dat je daar wat aan hebt: OpenSource 3D Printing - Deel 2

Maar ik zou me eerst maar eens goed gaan inlezen in de techniek, en daarna over specifieke printers voor je een keus maakt. Er zijn op het moment te veel mensen die 'snel rijk' willen worden door een gammel printertje in elkaar te draaien en te verkopen.

Eventueel staan er op reddit ook honderden topics van mensen met exact dezelfde vraag als jij. Uiteraard zijn die antwoorden wat meer gebaseerd op andere regio's en beschikbaarheid van printers, maar daar zul je ook veel aan hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Spike_wolf op 31-01-2015 10:56 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor je antwoord, ik ga daar even verder lezen!
Pagina: 1