Toon posts:

Nvidia GTX 960 of GTX 970

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Nvidia GTX 960 of GTX 970

Wat is je budget?
250-300 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik sta open voor alternatieven.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Momenteel heb ik een GTX 660 in mijn systeem zitten. Omdat ik merk dat ik nieuwere spellen niet lekker meer kan draaien en hij soms moeite heeft met het goed draaien van spelen ben ik opzoek naar een upgrade.

Ik wil er graag spellen zoals ac unity, the crew en far cry 4 goed mee kunnen draaien. Heeft niet op maximaal omdat dit met sommige games moeilijk gaat.

Ik zit nu alleen te twijfelen of ik een 970 zou kopen of een 960. Eventueel een amd is ook nog te overwegen.

Graag jullie advies

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16
Zou zeker geen 960 nemen.

reviews: Nvidia GTX 960: midrange-videokaarten los en in sli getest

Zoals je kan zien alles maxed kan hij Far Cry 4 nu al niet echt aan op 1080p. Dus die zou ik zeker niet nemen ten zij je over 1/2 jaar weer een nieuwe gpu wil kopen.

Als alternatief waar je naar kan kijken is een amd r9 290. Op 1080p zit hij iets onder de 970. Maar als je naar 4k gaat zit er vrijwel geen verschil in(zal per game verschillen) tevens kost hij 50 euro minder.
maar lust wel wat meer watt van je PSU.

Een r9 290 zijn vol op in de 2e hands erg goedkoop te vinden.(tussen de 180-200) en vaak nog 1 jaar garantie.

Maar wat is de rest van je systeem?

CPU/mobo?
hoeveel ram?
ssd?
welke PSU(merk en type? niet alleen hoeveel watt)

Want als je een oude cCPU met weinig ram en geen ssd is het misschien wel een optie om veder te kijken dan alleen een GPU.

Verwijderd

Topicstarter
CPU Amd fx-8350 4,0 GHZ
12 GB RAM
Kingston Hyper X SSD
Cooler Master G650M, 650 Watt voeding

• loki504
als de PSU niet te oud is (<5jaar) moet het volgens Voeding advies en informatie topic - Deel 30
geen probleem zijn. en meer dan genoeg voor een r9 290 laat staan een 970.

8350 is nog redelijk en zal hoog uit 5 fps bottleneck vormen voor een r9 290. Dus heel veel hoger gaan zal niet echt nut hebben.

Verwijderd

Ik zou inderdaad lekker voor een tweedehands R9 290 gaan, goedkoop en veel performance. Ook geen problemen wanneer je het VRAM helemaal in gebruik neemt, in tegenstelling tot de GTX 970 die dan minder snel wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Nog merken die beter presteren dan andere?

• loki504
ja. maar helaas verschild dit per game. maar wat niet verschilt is de temp en geluidsproductie.

http://nl.hardware.info/r...n-xfx-sluiten-aan-koeling

aan de hand hiervan kan je wel een beslissing maken welke r9 290 e beste is voor jou.
Pagina: 1