Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Goede receiver met speakers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een receiver met speakers op het oog, maar wil graag jullie mening weten. Dit is omdat ik niet zeker weet of het allemaal samen gaat. Het gaat om de receiver onkyo tx-nr636 en speakers harman kardon hkts65. Ik wil graag weten of het allemaal kan op het gebied van ohm en watt. Ook wil ik graag weten of het een goed set samen is en of er nog nadelen aan deze samenstelling zitten en wat eventueel verbeterpunten zijn. Ik heb wel een beetje op internet zitten kijken maar kan niet veel vinden. Maar na mijn idee is het een goede samenstellig. graag hoor ik van jullie!

Alvast Bedankt

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

Zie [FAQ] Audio voor of Wattage en Impedantie interessant zijn. Samenvatting: niet op blindstaren, 99,9% van dit soort setjes kunnen gewoon op elkaar aan worden gesloten.

Of het een goede set is valt zo niet te zeggen als je niet aangeeft wat je met de speakerset wilt gaan doen: alleen films en games of ook muziek? Idem met de receiver: wat zijn je eisen aan de receiver? En wat is het budget? Als ik snel prijzen op zoek kom ik op 900 euro voor alleen de speaker-set. Volgens mij kan je daar wel speakers voor krijgen met wat meer body. Maar wellicht wil je dat allemaal niet en wil je juist relatief kleine speakers. Oftewel: als jij aangeeft aan welke eisen de set moet voldoen kunnen wij er pas wat zinnigs over zeggen.

Verder verhuizing naar CEA aangezien het grootste deel van de post aankoopadvies is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Het enigste wat deze Harman in de set redelijk op orde heeft is de subwoofer. Ik zou nooit op zo'n versterker op deze speakerset aansluiten. Je zal een groot stuk muziek - dynamiek missen.
De Ohmse weerstand van een gemiddelde receiver zit tussen de 6 - 8Ohm, Hoelager de Ohmse-waarde des te zwaarder belast je de versterker. Aan de wattage van deze speakerset zou ik me niet vastklampen. Als je de versterker op ''speakers-small'' zet kun je nog wel wat uit de Harman persen.

Ik zou je eerder aanbevelen 2x Qacoustics 2050i vloerstaanders aan te sluiten. Dan heb je veel meer body, rust en begin je in deze prijsklasse met de versterker ook goed.