Internet/Stream/Dwnld/Word-desktop

Pagina: 1
Acties:

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Hallo Tweakers-vrienden,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil niet gamen of video's bewerken, het kan echter wel zijn dat ik Photoshop zal gebruiken.

Ik wil zoals de titel al zegt kunnen internetten en dan met meerdere vensters open. Het moet dus mogelijk zijn dat ik een hd-clip van een uur op youtube afspeel en nog tegelijk een paar vensters en Word open kan hebben.
Op de achtergrond ben ik ook nog eens een blueray-film aan het downloaden.

Dit alles moet kunnen zonder dat het systeem targer wordt,alles moet gewoon vloeiend gaan, ik moet gewoon tussen de verschillende programma''s en vensters kunnen switchen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk zelf dat een i5 voldoende is, dat leid ik af uit het feit dat voor dezelfde wensen een i5 bij een laptop ook voldoende is.
Vanwege dezelfde reden leid ik af dat 8 gb ram wel goed is om nog een paar jaartjes mee te kunnen.

Ik zal niet gamen, dus waarschijnlijk zal ik niet op de videokaart hoeven te letten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
het formaat maakt niet uit, de desktop moet echter wel een stille ventilator hebben.

Ik hoef geen samengesteld systeem, ik hoef dus geen uitgebreid advies over moederbord en dat soort dingen.

Ik vraag me af waar ik als ik in de Mediamarkt loop op moet letten:
- Welke processor?
- Hoeveel ram?

Processor en ram is denk ik toch wel het enige waar ik op moet letten als ik niet erg intensieve dingen ga doen met de desktop?

Groeten,

Negena

[ Voor 25% gewijzigd door negena op 28-01-2015 19:04 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best Buy Guide van september, november en januari.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-03 12:38

Tribits

Onkruid vergaat niet

Er zijn hier laats ook de nodige complete systemen voorbij gekomen maar het grootste probleem lijkt dat de meeste systemen niet met SSD worden geleverd. Ik weet niet hoe serieus je Photoshop activiteiten zijn, verder zie ik niet echt processor intensieve taken. Een i5 moet meer dan voldoende zijn, een laptop i5 is sowieso langzamer dan een desktop i5. 8GB RAM is wel handig als je wat dingen naast elkaar open hebt staan, 16GB is overkill. Eventueel kan je nog een gewone Pentium overwegen of een i3 als je die voor een gunstige prijs kan krijgen. Kant en klare systemen hebben sowieso het probleem dat ze vaak niet in balans zijn, goede CPU maar geen SSD bijvoorbeeld of gaming machines met een entry level grafische kaart. Het lijkt er overigens zo snel op dat een i5 met SSD en HDD eerder op een euro of 600 uitkomt (ex-Windows) dan 500 euro. Kant en klare systemen zullen dus ook wel boven de 600 euro uitkomen. Maar goed, ik weet niet of een SSD en HDD inderdaad nodig zijn of dat er andere vormen van opslag aanwezig zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Tribits op 28-01-2015 21:10 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats