Is mijn HDD stuk?

Pagina: 1
Acties:

• JoepVK
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-12-2025
Hoi, Ik heb een WD Black 1TB in mijn PC zitten, de 1e was DOA en nu krijg ik deze melding.
Moet ik me hier zorgen om maken?
Thanks.Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/f4D9n/7800c1d024.png

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
nee hij hoeft niet stuk te zijn.

pending sectors zijn sectoren die hij niet goed kan uitlezen. Dat kan zijn omdat die sector gewoon versleten is, dan zal die verwisseld worden voor een reservesector zodra de sector buiten gebruik komt (dan krijg je een reallocated sector). Het kan ook zijn dat de data in die sector al heel lang niks staat te doen. Dan kan het gebeuren dat er een bitje "omvalt" en is de data beschadigd.

pending sectors betekend alleen dat er "iets" niet goed is met die sector, maar een keer overschrijven kan al genoeg zijn om het weer op te lossen. Voor nu geen paniek dus, maar wel even in de gaten houden. Als de schijf er steeds meer gaat aangeven is het een goede indicatie van een falende schijf. Maar 1 of enkele pending sectoren hoeven niet zoveel te betekenen.

Ik neem aan dat je backups hebt van je data?

• JoepVK
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-12-2025
Mn school documenten staan in OneDrive, dus die zijn veilig.
Is er iets van een tooltje om dit te fixen? Anders moet ik formateren en Windows gaan reinstallen...

Verwijderd

Waarom moet je volgens jezelf gaan formatteren en Windows herinstalleren?

Heb je nu problemen of maak je je enkel zorgen over de toename in pending sectors en denkt dit te verhelpen door format+herinstall.

Lees ook ff dit stukje v/d OM FAQ want ik heb niet het idee dat je begrijpt wat S.M.A.R.T. is.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 17:18 ]

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-01 17:09

garriej

Ik las ondertieten.

Huh wat? Waar trek je die conclusie uit joep, lees het bericht van timberleek nog een keertje.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Huh wat!? Garriej, fridge? Joep heeft gelezen en hij weet volgens mij al wat de beste manier van handelen is bij een pending sector...

En dat is, tromgeroffel... een full zero write format, want dan heb je de sector + omliggende sectoren fatsoenlijk beschreven en weet de schijf ook precies hoe de staat is van dat sector gebied is en kan dan adequaat handelen. Door ze te remappen naar reserve sectors of te zeggen dat ze nog in orde zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Swordlord op 27-01-2015 17:21 ]

Pagina: 1