Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Mediaspeler met mogelijkheid tot Netflix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen. Ik heb in het volgende topic: Beste (media)speler voor Netflix eenzelfde vraag voorbij zien komen. Echter mijn vraag is daar niet geheel beantwoord. Vandaar dat ik het nogmaals probeer met een eigen topic. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ik zoek een mediaspeler met netflix
Liefst een mediaspeler zonder harde schijf met USB poort om een externe HD aan te sluiten. Daarnaast de optie om Netflix te gebruiken

Wat is je budget?
Ongeveer € 100. Als het alleen mogelijk is om een mediaspeler met harde schijf aan te schaffen ivm Netflix dan rond de € 200.

Gebruik
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om netflix te gebruiken en films/series af te spelen via de externe harde schijf.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik een WD HD LIVE uit 2011. Deze bevalt prima. Dit verzoek plaats ik voor mijn schoonvader die naar een gelijkwaardig product op zoek is. De versie die ik heb is niet meer leverbaar en gek genoeg ondersteund de nieuwe versie (nog?) geen Netflix

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 12:46 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:20
pricewatch: Google Chromecast

Op de USB aansluiting na volgens mij aardig richting je wensen... de aanpak is gewoon ff anders, je streamt ipv opslag eraan te koppelen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:19
Of Nexus Player?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben zelf ook voor zoiets aan het kijken, denk ook steeds meer aan de chromecast, maar dat is dan puur voor netflix.
Zelf zou ik ook liever een fysieke netwerkaansluiting willen.

Denk dat als ik echt geld uit ging geven (100+) dat ik voor een Intel NUC ging, en zelf iets maakte.
Of iets meer kant-en-klaar -> zo'n android player, zoals die van minix.

Apple TV kan ook interessant zijn, maar weet niet hoe dat zit met compatibiliteit met non-apple producten. Speelt in ieder geval wel netflix.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties iedereen. Chromecast lijkt mij een mooie oplossing voor Netflix maar dan kunnen we geen films/series van de HD afspelen. Die zou je natuurlijk los erbij kunnen kopen maar dan zit je met meerdere apparaten en dan wordt het wat ingewikkeld.

Wel bizar dat er maar zo weinig mediaspelers zijn die Netflix ondersteunen. Had gedacht dat elke mediaspeler inmiddels wel zo ver zou zijn.

Nog maar even verder zoeken dan.

• 418O2
  • Laatst online: 16:19
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:12:
Bedankt voor de reacties iedereen. Chromecast lijkt mij een mooie oplossing voor Netflix maar dan kunnen we geen films/series van de HD afspelen. Die zou je natuurlijk los erbij kunnen kopen maar dan zit je met meerdere apparaten en dan wordt het wat ingewikkeld.

Wel bizar dat er maar zo weinig mediaspelers zijn die Netflix ondersteunen. Had gedacht dat elke mediaspeler inmiddels wel zo ver zou zijn.

Nog maar even verder zoeken dan.
Is ook zo hoor, althans, de moderne.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien een Raspberry Pi met XBMC. Het zit zel flink onder je budget ;p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MicGlou
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:12:
Je kan met Chromecast ook lokale video's afspelen...

https://chrome.google.com...ikihiagdjbjpnocolokfelagl

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Van een laptop naar de chromecast streamen is niet helemaal lokaal gezien vanaf de mediaplayer.

/▌

• MicGlou
Marzman schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:02:
Van een laptop naar de chromecast streamen is niet helemaal lokaal gezien vanaf de mediaplayer.
Ehh... haal je de bestanden online of vanaf je eigen lokale netwerk? Je voegt weinig toe met je opmerking als ik eerlijk mag zijn...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hij wil de bestanden afspelen van een harddisk die of in de mediaspeler zit of er als externe schijf aan hangt. Dat bedoelt hij met lokaal.

/▌

• MicGlou
Marzman schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:27:
Hij wil de bestanden afspelen van een harddisk die of in de mediaspeler zit of er als externe schijf aan hangt. Dat bedoelt hij met lokaal.
Jij maakte een opmerking over de door mij gebruikte term 'lokaal'... of dat nu vanaf USB of vanaf je eigen lokale netwerk is, je hebt geen verbinding met de buitenwereld nodig. Je hebt het dan alleen maar over het verschil in manier van verbinden, met draad of zonder.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja dat klopt. Je hoeft je verder niet aangevallen te voelen. Ik snap niet helemaal wat het probleem is?

Uit de TS
Liefst een mediaspeler zonder harde schijf met USB poort om een externe HD aan te sluiten. Daarnaast de optie om Netflix te gebruiken
...
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om netflix te gebruiken en films/series af te spelen via de externe harde schijf.
Als de TS het geen probleem vind ook een laptop of pc aan te hebben staan dan is jouw oplossing prima.

/▌

• SinergyX
  • Laatst online: 11:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De Asus o!play (of hoe je dat precies schrijft) heeft dacht ik ondersteuning voor Netflix, die knop heb ik zien zitten op de afstandsbediening :)

http://www.asus.com/Multimedia/OPlay_Mini_Plus_Netflix/

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 26-01-2015 14:48 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MicGlou
Marzman schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:48:
Ja dat klopt. Je hoeft je verder niet aangevallen te voelen. Ik snap niet helemaal wat het probleem is?

Uit de TS

[...]

Als de TS het geen probleem vind ook een laptop of pc aan te hebben staan dan is jouw oplossing prima.
Je voegt niets toe... dat is mijn punt, de opties zijn al besproken en de TS heeft ook al aangeven interesse te hebben in Chromecast... dat jij vervolgens wil dimdammen over dit soort details is dan een beetje jammer en daar schiet de TS niets mee op. De TS vraagt om mogelijkheden en ik geef er eentje... je eerste opmerking was toch niet meer dan over het gebruik van het woordje 'lokaal'?

Ik voel mij verder totaal niet aangevallen hoor... zou niet weten waarom ik dat zou moeten voelen? Maar goed, nu wordt het topic toch nog vervuild en dat wilde ik eigenlijk voorkomen en nu ben ik daar mede debet aan... laten we ons focussen op de vraag van de TS.

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 26-01-2015 15:18 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:36
Zoek eens op het GoT forum op ; MXIII ;)

[ Voor 55% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 26-01-2015 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties iedereen! Na wat zoekwerk naar aanleiding van jullie suggesties ben ik inmiddels een stap verder:

Chromecast zal het niet worden. Via de HD afspelen kan wel maar mijn schoonvader wil graag een mediaspeler zonder tussenkomst van een laptop/pc.

SingergyX had een mooie optie namelijk: pricewatch: Asus O!Play O!Play Mini Plus Netflix Helaas lijkt deze nergens te bestellen :(.

Een android speler lijkt me ook een mooie oplossing. Wel iets duurder dan het budget maar zeker het overwegen waard. pricewatch: Minix Neo X8-H 16GB Ik neem aan dat zo'n apparaat ongeveer hetzelfde werkt als een tablet/telefoon als het gaat om het downloaden en installeren van apps? En is een HD aansluiten op een apparaat als deze mogelijk?

• defusion
  • Niet online
Heb zelf net de MXIII 2gb besteld, zelf voor $80, maar kwam hem daarna voor $70 (62 euro) tegen.
De 1GB is nog wat goedkoper, maar zijn minder custom roms voor te krijgen.

Heeft dezelfde hardware als de Minix X8 van 129 euro.

de X8-H heeft als enige echte voordeel dat die DTS geluid af kan spelen wat ik zo kon zien, wat het voor mijn situatie niet waard is.

Op youtube zijn wel paar filmpjes te vinden hoe het werkt. Inderdaad net een tablet/telefoon, maar er zit (bij beide apparaten) ook nog een custom homescreen bij die wat makkelijker met de pijltjestoesel van de afstandbediening werkt. De homescreens werken ook allebei ongeveer hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door defusion op 27-01-2015 14:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp kan er op deze android media spelers gewoon een HD ingeplugd worden om films en series af te spelen? Als dat zo is, is er voldoende keus :)

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
V&A aangeboden: WD TV Live (2011)

Goede ervaringen met deze apparaatjes.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:38
Sinds wanneer kun je op android boxen netflix in full HD krijgen dan?
Volgens mij zit je nog steeds opgescheept met de netflix app voor mobiele apparaten.....

• defusion
  • Niet online
ASW1 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:22:
Sinds wanneer kun je op android boxen netflix in full HD krijgen dan?
Volgens mij zit je nog steeds opgescheept met de netflix app voor mobiele apparaten.....
Goed punt, Netflix HD wordt op bepaalde android 4.4 apparaten wél aangeboden.
Een daarvan is de Nexus 10, en met een custom rom (finless 2.1 op de MXIII) wordt die geëmuleerd.
Weet helaas niet hoe dat zit met (custom roms voor) de minix, of hoe dat zit met de default rom van de verschillende apparaten.
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:03:
Als ik het goed begrijp kan er op deze android media spelers gewoon een HD ingeplugd worden om films en series af te spelen? Als dat zo is, is er voldoende keus :)
Jup, en streaming vanaf het netwerk natuurlijk, wat ik vooral zal doen. Heb een dedicated fileserver/downloadbak. Maar je kunt ook met android zelf downloaden natuurlijk als je dat leuk vindt, of de schijf steeds wisselen.

[ Voor 30% gewijzigd door defusion op 28-01-2015 13:56 ]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:38
defusion schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:52:
Goed punt, Netflix HD wordt op bepaalde android 4.4 apparaten wél aangeboden.
Een daarvan is de Nexus 10, en met een custom rom (finless 2.1 op de MXIII) wordt die geëmuleerd.
Werkt dat ook echt?

• defusion
  • Niet online
Geen idee, ik kom er vanzelf wel achter als ik de mijne binnen heb...

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
Is dit niks voor je?

http://www.bol.com/nl/p/p...23275084-9200000010376234

[ Voor 48% gewijzigd door StealthyPeanut op 28-01-2015 14:00 ]

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-11 16:16
Waarom niet een tweedehands Playstation 3 console?
Kun je rond de honderd euro krijgen, en streamt prima films met behulp van de PS3 Media server.
http://www.ps3mediaserver.org/
Pagina: 1