Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Beste (media)speler voor Netflix

Pagina: 1
Acties:

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11 15:32
Hi Tweakers,

Voor mijn ouders ben ik op zoek naar 2 (media)spelers waarop vooral Netflix gebruikt zal worden.

Belangrijk:
1080p ondersteuning
Snelle respons en goede Neflix interface (de Wii)
Prijs: max €100,- per stuk.

Beide apparaten zullen met HDMI aan de TV verbonden worden en via een kabel internet ontvangen (wifi is dus niet noodzakelijk).

Ik wilde bijna de WD TV Live (2011) bestellen, maar na deze review twijfel ik. Het switchen tussen framerates is niet iets wat ik mijn ouders aan wil doen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

[ Voor 7% gewijzigd door PascalvE op 23-12-2013 12:45 ]

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10 19:41
Misschien dat je wat aan de volgende link hebt:
Wikipedia: List of Netflix compatible devices

Verder heb ik zelf geen ervaring met netflix op mediaplayers, dus meer info kan ik je helaas niet geven

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 12:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

In de genoemde lijst van de vorige post is de Boxee Box de enige speler waarbij de outputframerate zich aanpast aan de content. Alle andere devices houden zich geforceerd vast aan de outputframe die is ingesteld.

De makkelijkste mediaplayer met Netflix-functionaliteit die ik tot nu toe ben tegenkomen, is de Apple TV. Daar valt weinig aan te snappen en zelfs mijn ouders snappen hoe het werkt. Mocht je ook ISO's en MKV's willen afspelen, dan valt de Apple TV weer af.

• PascalvE
Dank voor de link SuperSjoerd, kwam ik inderdaad ook tegen. Maar volgens mij is niet alles uit die lijst in Nederland te krijgen. (Roko bijvoorbeeld)

Hoe is de Apple TV qua snelheid? Op mijn werk staat een Apple TV, weet zo niet welke generatie dat is, maar die is niet vooruit te branden bij Netflix.

MKV's zouden leuk zijn maar in de praktijk gebruiken ze die functie zelden.

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Je laat 1 negatieve review zien van de WD Live TV, maar mijn inziens is dit de beste die er is. Zie ook de andere reviews, deze geven gemiddeld 4,5 sterren voor dit apparaat. Mijn inziens kun je alleen kiezen tussen de WD Live TV en de Apple tv. De Apple TV heeft alleen als nadeel dat je hem moet jailbreaken wil je er even veel mee kunnen doen als de WD Live TV.

Tomorrow is not today!

• PascalvE
Ik zie dat een stuk van mijn oorspronkelijke post is weggevallen, daar stond nog de reden achter waarom ik die review laat zien. Het switchen tussen framerates gaan mijn ouders niet snappen ben ik bang...

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:06
PascalvE schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:41:
Dank voor de link SuperSjoerd, kwam ik inderdaad ook tegen. Maar volgens mij is niet alles uit die lijst in Nederland te krijgen. (Roko bijvoorbeeld)

Hoe is de Apple TV qua snelheid? Op mijn werk staat een Apple TV, weet zo niet welke generatie dat is, maar die is niet vooruit te branden bij Netflix.

MKV's zouden leuk zijn maar in de praktijk gebruiken ze die functie zelden.
Apple TV 3 is gewoon vlot. Ik gebruik deze dagelijks voor youtube filmpjes voor mijn dochter.

MKV's zou je met een tussenstap kunnen oplossen door een video app die MKV afspeelt te laten te laten streamen via airplay. Heb je wel weer een iPhone of iPad nodig.

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Spacey23 schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:43:
Je laat 1 negatieve review zien van de WD Live TV, maar mijn inziens is dit de beste die er is. Zie ook de andere reviews, deze geven gemiddeld 4,5 sterren voor dit apparaat. Mijn inziens kun je alleen kiezen tussen de WD Live TV en de Apple tv. De Apple TV heeft alleen als nadeel dat je hem moet jailbreaken wil je er even veel mee kunnen doen als de WD Live TV.
Het punt is dat de Apple TV 3 niet te jailbreaken is, alleen de Apple TV 2 is te jailbreaken. Alleen worden daar hufterprijzen voor gevraagd.

De enige vorm van een jailbreak op de Apple TV 3 is het installeren van Plex. Alleen heb je daarvoor een Plex Media Server nodig (PC, Mac of NAS) om de Apple TV van content te kunnen voorzien.
PascalvE schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:46:
Ik zie dat een stuk van mijn oorspronkelijke post is weggevallen, daar stond nog de reden achter waarom ik die review laat zien. Het switchen tussen framerates gaan mijn ouders niet snappen ben ik bang...
De vraag is, gaan je ouders het zien? Mijn Apple TV staat geforceerd ingesteld op 60Hz. Normaliter ben ik een kniesoor die op de framerate let, alleen valt het mij niet meer op wanneer ik een serie of film bekijk.

• PascalvE
Dat is een goed punt DaMarcus, de reviewer spreekt over haperingen. Maar jou stoort het niet als je Apple TV op 60hz staat dus? Mijn ouders hebben inderdaad geen getraind oog hierin.

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Als je er op let, valt het nauwelijks op. Alleen stoort het mij totaal niet.

• megro
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-11 11:11
Ik heb zelf wel een WD TV live aan mijn non smart philips tv hangen. Het enige waar ik het voor gebruik is netflix. Dit werkt bij mij perfect!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21
DaMarcus schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:38:
In de genoemde lijst van de vorige post is de Boxee Box de enige speler waarbij de outputframerate zich aanpast aan de content. Alle andere devices houden zich geforceerd vast aan de outputframe die is ingesteld.
Jammer dat de Boxee geen Nederlandse Netflix afspeelt. Je moet een US-account hebben! Ze gaan hem ook niet meer updaten!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik ben happy met m'n wd tv play. 34 euro kan je je geen buil aan vallen.

• PascalvE
Thanks voor de reacties!

WD TV Play zag ik ook, hoe verhoud die zich tot de WD TV Live? En dan vooral qua snelheid/hardware en interface.

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
theHoff schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:21:
Ik ben happy met m'n wd tv play. 34 euro kan je je geen buil aan vallen.
idem.

Heb wel de video settings gewijzigd bij HDMI

Deze stond op auto maar heb ik aangepast naar 1080 24p.

Als de optie op auto staat dan krijg ik regelmatig zwart beeld na het bootscherm.
Op 1080 24p geen problemen meer bij het opstarten.

De android WD remote app werkt super. Beter en sneller als de IR afstandsbediening. Bij komend voordeel is dat je niet meer hoeft te mikken op de player zoals bij de IR afstandsbediening.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PascalvE schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:40:
Thanks voor de reacties!

WD TV Play zag ik ook, hoe verhoud die zich tot de WD TV Live? En dan vooral qua snelheid/hardware en interface.
Als ik puur bedieningsgemak in ogenschouw neem, en het gaat alleen maar om het bekijken van Netflix, dan geef ik de Apple 3 de voorkeur. Ik heb inmiddels diverse apparaten met elkaar kunnen vergelijken en op bedieningsgemak wint de Apple het. Indien men iets meer Media afspeelmogelijkheden met de speler zou wensen buiten Netflix, dan zou de WD Live TV (2011) voor mij de eerst volgende gegadigde zijn. Als totale Media speler gaat er niets boven een HTPC oplossing maar dat is hier niet aan de orde.

Ik ben ervan overtuigd dat je ouders gecharmeerd zullen zijn van de Apple 3.

Testing, one, two ...

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

PascalvE schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:31:

Ik wilde bijna de WD TV Live (2011) bestellen, maar na deze review twijfel ik. Het switchen tussen framerates is niet iets wat ik mijn ouders aan wil doen.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik vindt het echt een heel slechte review, ik ken meerdere mensen die de WD TV Live gebruiken icm Netflix waaronder ikzelf en herken me totaal niet in veel van de minpunten. Wij gebruiken er inmiddels 2 in ons huis icm met de NAS en waar de schrijver van de review dat als minpunt opgeeft lijkt me dit totaal niet aan de mediaspeler te liggen.

Gewoon een no-nonsense apparaat :)

Elect a clown, expect a circus.

• PascalvE
Ik ga ze de Apple TV 3 en de WD TV Live voorleggen, iedereen bedankt voor het meedenken.

[ Voor 11% gewijzigd door PascalvE op 24-12-2013 17:42 ]

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-11 10:40
Een android mediaspeler (box of stick) is ook een optie.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bijkomend voordeel van de Apple TV 3 is dat je met een simpele DNS aanpassing ook alle US content kan spelen met Netflix. Weliswaar heb je dan geen NL subtitles meer...

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:00
Ik heb de wd live al sinds de introductie van netflix op de slaapkamer, en dat bevalt me uitstekend.
Het grootste voordeel van de wd live vind ik dat als je een serie wilt in zijn geheel wilt kijken, het zogeheten "binge watching" . De wd start alle afleveringen van de serie netjes na elkaar op,

Ik heb sinds gister ook een apple tv 3 voor airplay en netflix, het grootste nadeel heeft de wd in zijn voordeel, het zogeheten binge watching.

Wat ik ook een nadeel vind van de atv vergeleken met de wd, de wd past de screen output aan aan de tv,
Wat de atv niet bij alles doet

Ik kijk eigenlijk alleen maar netflix usa via een dns aanpassing

Uiteraard kan ik met de wd ook mijn lokale content bekijken wat me ook goed bevalt, iets waar je met de atv nog een lopende pc aan voor moet hebben staan.

Al met al.... Bevalt de de wd me veeel beter dan de zojuist aangeschafte apple tv 3

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"binge watching", er heeft er vanavond eentje TV zitten kijken ;)

Testing, one, two ...

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Zwerver schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:42:
Bijkomend voordeel van de Apple TV 3 is dat je met een simpele DNS aanpassing ook alle US content kan spelen met Netflix. Weliswaar heb je dan geen NL subtitles meer...
Ik sta op het punt om er ook 1 te kopen, maar je kan toch op de WD live ook je DNS aanpassen? Of is die alleen maar DHCP?

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
lexi schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:36:
Een android mediaspeler (box of stick) is ook een optie.
Alleen een box werkt goed, sticks worden te heet.

Googlechrome cast is ook een prima oplossing, denk haast wel de goedkoopste.

[ Voor 15% gewijzigd door G.Scholtens op 20-01-2014 10:24 ]

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
De schrijver van die uitgebreide en goede review over de WD TV Live is wel een zeer kritische kijker, videogebruiker. Hij weet zijn problemen met de WD TV Live goed onder woorden te brengen en het is ook waar, maar ik denk dat het gros van de mensen niet de problemen ervaart die hij noemt. Hij heeft ook zeer nuttige bijdragen geleverd in de WD TV Live topic, ik vond het interessant om te lezen. Het gros van de gebruikers tevreden is met de WD TV Live in [Mediaplayer] WD TV Live (najaar 2011)

Je kunt de WD TV Live zelfs zo instellen dat Netflix gelijk gestart wordt bij het inschakelen, of door de Netflix app aan een cijfertoets op de afstandsbediening toe te wijzen. Zelf heb ik de WD TV Live aan verschillende vrienden en familieleden aangeraden, ze zijn allemaal tevreden over dat ding.

@Megamind: de DNS van de WD TV Live is zeer makkelijk aan te passen via het Instellingen-menu.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Megamind schreef op maandag 20 januari 2014 @ 01:33:
[...]

Ik sta op het punt om er ook 1 te kopen, maar je kan toch op de WD live ook je DNS aanpassen? Of is die alleen maar DHCP?
Als er geen browser op dat ding zit wat getriggered wordt om in te loggen werkt het idd ook op de WD live.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 12:06

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Chromecast?
Het enige nadeel is dat je een smartphone of tablet nodig bent voor de bediening.
Ik heb thuis zo'n ding achter in mn Tv zitten, ideaal apparaatje, niet extreem duur en verbruikt zeer weinig stroom.

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05:22
Zwerver schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:42:
Je moet ook niet vergeten om je Region Information op United States te zetten. Anders zie je alleen het aanbod en kun je het niet afspelen.

109.123.111.24 werkt voor mij prima.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-11 15:29

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CEA

• -gekko-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06-2023
Even een topic-kick. Ik ben voor mijn ouders op zoek naar een goedkope mediaspeler die gebruikt kan worden om Netflix op de TV te krijgen. Het apparaat zal met een HDMI kabel aan de TV worden gekoppeld en kan zowel met wifi als met een kabel op het netwerk worden aangesloten.
Wat is op dit moment de beste keus qua prijs/kwaliteitsverhouding?

Alvast super bedankt voor het meedenken!

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-11 18:35
Nogmaals chromestick

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:01
^ With mlguys.

Chromecast is perfect, geen gedoe en zeer simpel in te stellen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

-gekko- schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:50:
Even een topic-kick. Ik ben voor mijn ouders op zoek naar een goedkope mediaspeler die gebruikt kan worden om Netflix op de TV te krijgen. Het apparaat zal met een HDMI kabel aan de TV worden gekoppeld en kan zowel met wifi als met een kabel op het netwerk worden aangesloten.
Wat is op dit moment de beste keus qua prijs/kwaliteitsverhouding?

Alvast super bedankt voor het meedenken!
Hebben je ouders een van volgende apparaten in het bezit zodat ze ook kunnen "casten" naar de voorgestelde Google Chromecast?

Testing, one, two ...

• -gekko-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06-2023
Ja, ze zijn in het bezit van een tablet. Zal zo de Chromecast bestellen, voor het geld (35 euro) hoef je het ook niet te laten.

Verwijderd

spam

[ Voor 99% gewijzigd door Kees op 28-01-2015 18:19 ]

Pagina: 1