Hallo iedereen,
Ik zou me graag een keertje aan een deftige racesim wagen à la iRacing, Assetto Corsa etc. Nu heb ik nog een aantal vragen. Vooreerst, de keuze van het spel.
Ik zou me graag een keertje aan een deftige racesim wagen à la iRacing, Assetto Corsa etc. Nu heb ik nog een aantal vragen. Vooreerst, de keuze van het spel.
- Als ik het goed begrepen heb zijn er momenteel drie grote spelers op de markt: iRacing, Assetto Corsa en Project CARS. Rfactor is ook nog een bekende (en heb ik vroeger al is gespeeld) maar die sequel lijkt nog in een vroege ontwikkelingsfase te zitten. Elke game zal wel zijn zwakke en sterke punten hebben maar wat voor mij belangrijk is:
- Grafisch mag het in orde zijn maar ik verwacht geen state of the art. Bovendien zou ik ook graag met Oculus Rift spelen (zie infra) dus enige performance is wel gewenst.
- Car Handling vind ik wel belangrijk, liefst geen arcade-toestanden
- Hoe meer modes/cars/tracks, hoe beter. Nascar-mogelijkheden zijn zéker een plus! Ik weet dat iRacing die optie biedt maar ik weet niet hoe het zit bij de anderen?
- Een levendige community (online racen, competities, mods etc.) is een groot pluspunt!
Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar iRacing omdat me dat de grootste speler op de markt lijkt (?) en de ondersteuning voor Ocolus Rift zou bij iRacing ook al wel goed op punt staan. Maar ik ben benieuwd wat jullie de beste keuze vinden? Zowel nu (plus -en minpunten) als naar de toekomst toe. - Ik heb het al aangehaald maar ik zou me dus graag een Oculus Rift DK2 aankopen om te racen. Filmpjes op youtube hebben me overtuigd en een Oculus Rift aanschaffen lijkt me ook minder duur te worden dan voor een goede triple screen setup te opteren. Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen met racen/Oculus Rift DK2 maar ik vraag me ook oprecht af of mijn systeem dat wel trekt? Ik heb een deftige pc (i5 @ 3.40Ghz, 780ti, 16GB RAM) maar als ik het goed heb begrepen moet je minstens aan 75FPS draaien om een vlotte game-ervaring te hebben. Is dat überhaupt mogelijk bij pakweg iRacing of Assetto Corsa, online en offline?
- Als stuur zou ik voor de Thrustmaster RS 500 gaan. Dat lijkt mij momenteel een goede 'out of the box' optie, zonder dat ik me (voorlopig) moet verdiepen in modden enzo. Is die Thrustmaster een goede keuze voor zijn prijs of zijn er betere alternatieven op de markt? Bijkomende vraag, is zo'n stuur speelbaar op een gewoon bureaumeubel? Of moet je sowieso een Playseat ofzo aanschaffen om alles goed te kunnen bedienen? Op termijn overweeg ik zeker de aanschaf van een Playseat maar voorlopig zou ik het nog gewoon even met m'n bureau willen doen.