Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Permalink aan social icons toevoegen Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

• Sp0cK_
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-04-2021
Hallo again,

Zit met een volgend obstakel. Ik wil artikelen kunnen sharen vanuit de homepage. De social iconen staan klaar en er kan geshared worden. Alleen pakt hij nu de homepage ipv er de permalink aan te plakken van dat artikel. In de Engelse versie heb ik facebook likes per artikel en opgelost met
code:
1
data-href="<?php the_permalink(); ?>
toe te voegen aan
code:
1
<?php if (strtolower(ICL_LANGUAGE_NAME_EN) == 'english'): ?><div class="fb-like" data-href="<?php the_permalink(); ?>" data-layout="button_count" data-action="like" data-show-faces="false" data-share="true"></div><?php endif; ?>

Ditzelfde wil ik doen met dit stuk code:
code:
1
<div class="social-content"><?php if (ICL_LANGUAGE_CODE=='zh-hans'): ?><div class="bshare-custom"><div class="bsPromo bsPromo2"></div><a title="&#20998;&#20139;&#21040;&#24494;&#20449;" class="bshare-weixin" href="javascript:void(0);"></a><a title="&#20998;&#20139;&#21040;&#26032;&#28010;&#24494;&#21338;" class="bshare-sinaminiblog" href="javascript:void(0);"></a><a title="&#20998;&#20139;&#21040;QQ&#31354;&#38388;" class="bshare-qzone"></a><a title="&#26356;&#22810;&#24179;&#21488;" class="bshare-more bshare-more-icon more-style-addthis"></a><span class="BSHARE_COUNT bshare-share-count" style="float: none;">19.5K</span></div><?php endif; ?></div>

Het gaat om de homepage van -niet relevant-

Dit is al mijn 2e vraag van vandaag :) Als ik hier een oplossing voor heb kan ik verder zelf aan de gang!

[ Voor 1% gewijzigd door BtM909 op 21-01-2015 16:52 ]

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 15:23
In plaats van the_permalink() moet je iets doen met get_permalink($postID) waarbij $postID het ID van de post is. Anders pakt ie inderdaad de link van de huidige pagina.

Full-stack webdeveloper in Groningen

• Sp0cK_
Spinal schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:48:
In plaats van the_permalink() moet je iets doen met get_permalink($postID) waarbij $postID het ID van de post is. Anders pakt ie inderdaad de link van de huidige pagina.
Inderdaad.Misschien in het JavaScript?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Dat kan, maar of dat de beste manier is; dat weet ik niet. Hieronder een voorbeeld van hoe je variabelen vanuit functions.php in JS beschikbaar maakt.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
function custom_js () {

global $post;

echo "<script>var current_post_id = ".$post->ID.";</script>";

} add_action('wp_footer', 'custom_js', 0);

In plaats van wp_footer zou je deze eventueel in de header kunnen plaatsen, afhankelijk van wanneer je current_post_id nodig hebt.

Zolang je $post niet overschreven hebt, is deze als global beschikbaar binnen WordPress.

---

Overigens zou je (ondanks je alle-code-op-één-regel voorbeeld) prima met get_permalink() de URL van de huidige post tevoorschijn moeten kunnen toveren.

[ Voor 13% gewijzigd door TheNephilim op 22-01-2015 15:32 ]

• Sp0cK_
Nice. Ik ben zelf het een en ander aan het proberen om die permalink erachter te plakken, maar hij opent de link ipv dat hij de permalink achter de link plakt.
code:
1
<a title="&#20998;&#20139;&#21040;&#26032;&#28010;&#24494;&#21338;" class="bshare-sinaminiblog" href="<?php echo get_permalink(); ?>"</a>
Hoe vertel ik dat hij die href niet moet openen maar erachter moet plakken?
Cheers
ps. Die title is Chinees. Blijkbaar ondersteund GAT dat niet :)
TheNephilim schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:29:
Dat kan, maar of dat de beste manier is; dat weet ik niet. Hieronder een voorbeeld van hoe je variabelen vanuit functions.php in JS beschikbaar maakt.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
function custom_js () {

global $post;

echo "<script>var current_post_id = ".$post->ID.";</script>";

} add_action('wp_footer', 'custom_js', 0);

In plaats van wp_footer zou je deze eventueel in de header kunnen plaatsen, afhankelijk van wanneer je current_post_id nodig hebt.

Zolang je $post niet overschreven hebt, is deze als global beschikbaar binnen WordPress.

---

Overigens zou je (ondanks je alle-code-op-één-regel voorbeeld) prima met get_permalink() de URL van de huidige post tevoorschijn moeten kunnen toveren.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Sp0cK_ schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:16:
Nice. Ik ben zelf het een en ander aan het proberen om die permalink erachter te plakken, maar hij opent de link ipv dat hij de permalink achter de link plakt.
code:
1
<a title="&#20998;&#20139;&#21040;&#26032;&#28010;&#24494;&#21338;" class="bshare-sinaminiblog" href="<?php echo get_permalink(); ?>"</a>
Hoe vertel ik dat hij die href niet moet openen maar erachter moet plakken?
Cheers
ps. Die title is Chinees. Blijkbaar ondersteund GAT dat niet :)

[...]
Haha, ik heb werkelijk geen idee wat je nu aan het doen bent, sorry :9

Als je een URL in de href van een link (a element) zet, dan opent die inderdaad die URL; logisch! Welk social sharing platform gebruik je nu? Daar zal toch ergens in de documentatie moeten staan wáár je die URL moet invullen.

Want dat is je probleem toch? Dat je de URL van de pagina/post zelf, niet in je sharing platform buttons ingevuld krijgt.

• Sp0cK_
Ik mag geen link geven van de admin - maar het zijn allemaal Chinese social media. Het is aangemaakt met een code generator die op bshare punt cn staat. Een stukje HTML met 2 JavaScripts.
TheNephilim schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:26:
[...]

Haha, ik heb werkelijk geen idee wat je nu aan het doen bent, sorry :9

Als je een URL in de href van een link (a element) zet, dan opent die inderdaad die URL; logisch! Welk social sharing platform gebruik je nu? Daar zal toch ergens in de documentatie moeten staan wáár je die URL moet invullen.

Want dat is je probleem toch? Dat je de URL van de pagina/post zelf, niet in je sharing platform buttons ingevuld krijgt.

• Sp0cK_
Ik heb mij wat ingelezen over die share icons hoe de URL wordt opgeroepen.
Ik ben er behoorlijk zeker van dat als ik hier wat php in kan vullen het gaat werken. Maar php mag niet gebruikt binnen script tags?
code:
1
<script type="text/javascript" charset="utf-8" >var bShareOpt = {url: "<?php the_permalink(); ?>"};</script>

Normal gesproken wordt
code:
1
bShareOpt = {url: "";}
de standaard url.
Met google kwam ik ook niet erg ver om iets van een $post_id daar in te voeren, maar zou wel moeten werken lijkt mij.
Pagina: 1