Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[2008R2 - RDS] Applicaties niet juiste focus

Pagina: 1
Acties:

• Stefan26
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11 15:12
Omschrijving Citrix omgeving:

- Windows Server 2008 R2
- Citrix XenApp 6.5
- RES Workspace Manager 2012, versie 9.7.4.0 SR4

Bij enkele gebruikers worden er op deze Citrix omgeving nieuwe applicaties geopend achter het huidige actieve scherm. Via een policy is de "ForegroundLockTimeout" ingesteld met waarde 0 voor alle gebruikers. Echter blijft het probleem bij deze gebruikers bestaan. Het Windows profiel is al opnieuw aangemaakt, maar heeft het probleem niet opgelost. Zoals in onderstaand voorbeeld wordt de bijlage in Outlook geopend achter het programma. Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: http://stefanonline.nl/Tweakers/new_window_klein.png

Topic is afgesplitst van Terminal Server - Programma's knipperen op taakbalk

Vandaar dat de topicstart wellicht wat raar overkomt.

[ Voor 10% gewijzigd door Question Mark op 21-01-2015 15:38 ]

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Kun je wel bevestigd krijgen dat de betreffende policy op de RDS bak word ingeladen?

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 14:45
Heb je de onderstaande hotfix ook doorgevoerd?

RemoteApp program pop-up window is hidden in Windows

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Is je res versie wel up-to-date? Ik ben ooit een soortgelijk probleem tegen gekomen, en dat was na een update van Res opgelost.

• Stefan26
De betreffende policy wordt geladen op de RDS server. Dit kan ik namelijk terugvinden door het register te openen van de desbetreffende gebruiker waarbij de ForegroundLockTimeout op waarde 0 staat.

De laatst beschikbare update voor RES Workspace Manager 2012 is versie 9.7.4.0 SR4. Uiteraard kan ik eventueel upgraden naar versie 2014.

De hotfix heb ik niet geïnstalleerd, ik zal die in ieder geval uitvoeren op de machine.

• Stefan26
De hotfix uiteindelijk niet geïnstalleerd, omdat er specifiek wordt vermeld dat het probleem zich voordoet bij een RemoteApp-programma. Dit is mijn situatie niet het geval.

Vanavond RES WM geüpdate naar versie 2014. Nu bekijken of hiermee het probleem is opgelost.

• Stefan26
Helaas heeft de update van RES WM niet geholpen en is het probleem nog actueel. Ik heb nogmaals gecontroleerd of de optie ForegroundLockTimeout op waarde 0 staat en dit is het geval. Iemand een idee wat het verder nog kan zijn?
Pagina: 1